Herkenbaar in Brabantquote:Op zaterdag 4 juli 2026 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In mijn regio is 'iets op hebben' een hele gangbare uitdrukking voor in dit geval 'iets gegeten hebben'.
Ik woon nét aan de verkeerde kant van de Brabolandse grensquote:
Net is ok un mèskequote:Op zaterdag 4 juli 2026 21:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon nét aan de verkeerde kant van de Brabolandse grens
Hoeveel heb jij er al op?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:03 schreef Lienekien het volgende:
Zo’n gedrocht als ‘dat heb ik nog nooit op’ mag wat mij betreft verboden worden.
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:03 schreef Lienekien het volgende:
Zo’n gedrocht als ‘dat heb ik nog nooit op’ mag wat mij betreft verboden worden.
Dat heb ik nog nooit gehadquote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben 1 van de 4 overgeblevenenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Dat een friet kapsalon best lekker is
Ik was een van de 5 Nederlanders die het nog nooit op had.
Tot vanavond
Ik denk dat dit voor iedereen hier als een verrassing komtquote:Op zondag 5 juli 2026 07:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat in het logo van het (vrachtwagen)merk Magirus Deutz een gestileerde versie van de kerktoren van Ulm verwerkt is.
Kapsalon is erg lekker. Het moet alleen zo worden bereid zoals het origineel. Ik eet het niet vaak, maar had 1 adres die het zo klaar maakte en twee tentjes die gewoon wat vlees over de patat gooien en een droge hap leveren.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:42 schreef StateOfMind het volgende:
Dat een friet kapsalon best lekker is
Ik was een van de 5 Nederlanders die het nog nooit op had.
Tot vanavond
Ze wil de dalmatiërs toch om een jas van te maken.. ze wil ze dus ‘vullen’. Volgens mij komt het daar vandaanquote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:00 schreef DjVero het volgende:
De achternaam van het personage Cruella uit 101 Dalmatiërs.
Wat er staat: Cruella de Vil
Wat er eigenlijk staat: Cruella devil
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Nope: De naam is een samentrekking van de Engelse woorden "cruel" (wreed) en "devil" (duivel). Dit verwijst direct naar haar meedogenloze karakter en duivelse daden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 00:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ze wil de dalmatiërs toch om een jas van te maken.. ze wil ze dus ‘vullen’. Volgens mij komt het daar vandaan
Dat cruella van cruel af kwam had ik wel begrepen, maar de vil heb ik altijd gedacht dat dat was omdat ze die dalmatiërs wil villen. Dus voor mij was het ook onbekend.quote:Op woensdag 8 juli 2026 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope: De naam is een samentrekking van de Engelse woorden "cruel" (wreed) en "devil" (duivel). Dit verwijst direct naar haar meedogenloze karakter en duivelse daden.
Ligt er echt duimendik bovenop ook![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |