Gooi het in de war!quote:Op maandag 8 juni 2026 20:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Led Zeppelin een band is en geen solo artiest![]()
Dat er in Oh oh Den haag gezongen wordt:
''In het zuiderpark te lange zij de warme worst
Supporters om je heen.
Dacht altijd dat ze zongen: een warme war supporters om je heen.
Waarbij ik dacht dat het woord 'war' haags was voor groep/kudde oid.
Oftewel een warme groep supporters om je heen
quote:Op maandag 8 juni 2026 20:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Led Zeppelin een band is en geen solo artiest![]()
Dat er in Oh oh Den haag gezongen wordt:
''In het zuiderpark te lange zij de warme worst
Supporters om je heen.
Dacht altijd dat ze zongen: een warme war supporters om je heen.
Waarbij ik dacht dat het woord 'war' haags was voor groep/kudde oid.
Oftewel een warme groep supporters om je heen
Dat er dan een lus wordt gemaakt van de navelstreng, en dat de baby daar even doorheen moet. Of de moeder natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:48 schreef Forumtijger het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat zodra een baby was geboren, er eerst een knoop in de navelstreng gelegd moest worden...
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Moroder heeft niks met die track van Daft Punk te maken. Het is gebaseerd op een sample van een liedje van Edwin Birdsongquote:Op zondag 14 juni 2026 13:32 schreef Beathoven het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Harder,
better
Faster,
stronger
Uit 1980.
Ik begrijp dat Daft Punk zo'n 10+ jaren geleden Moroder uitgenodigd heeft als inspiratiebron / ode aan.
De originele track (man machine) is door Moroder voor de film geschreven dus vrij logisch dat het thema erin verweven lijkt maar het is juist andersom. De soundtrack voor de film was er al voordat Blondie erbij gehaald werd (nadat eerst Stevie Nicks gevraagd was).quote:Aan dit album werkte de band Blondie trouwens ook mee. Het thema van 'Call me' lijkt er compleet in verweven. Mogelijk ook uit de hoed van Moroder zelf.
1979 ook, jaartje voor Moroder.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Moroder heeft niks met die track van Daft Punk te maken. Het is gebaseerd op een sample van een liedje van Edwin Birdsong
[..]
De originele track (man machine) is door Moroder voor de film geschreven dus vrij logisch dat het thema erin verweven lijkt maar het is juist andersom. De soundtrack voor de film was er al voordat Blondie erbij gehaald werd (nadat eerst Stevie Nicks gevraagd was).
Het logo van de Duitse voetbalbond is gebaseerd op de Noorse valknut, de adelaar is slechts het shirtlogo.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:29 schreef Beathoven het volgende:
Voetbalbond Pruisen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank. Gaat met name over waarom Duitsland in het wit-zwart speelt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het logo van de Duitse voetbalbond is gebaseerd op de Noorse valknut, de adelaar is slechts het shirtlogo.
En de oorsprong van de reichsadler gaat veel verder terug dan het heilige roomse rijk, die komt uit uit de Romijnse tijd.
In de tijd van het heilige roomse rijk had de adelaar 2 koppen, die terug is gebracht naar 1 kop na de hereniging van het keizerrijk. Het kaartje klopt dus ook niet bij de vlag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |