Ergens ook wel logisch, omdat wij bekend zijn met het voorvoegsel "de" in een naam, hebben we de neiging het te negeren en ligt de nadruk op het Vil gedeelte. In het Engels ervaren ze de "de" meer als onderdeel van de naam.quote:Op woensdag 8 juli 2026 00:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat cruella van cruel af kwam had ik wel begrepen, maar de vil heb ik altijd gedacht dat dat was omdat ze die dalmatiërs wil villen. Dus voor mij was het ook onbekend.
Ik maak uit ChatGPT op dat dit inderdaad geen bewuste verwijzing was maar dat het een toevalligheid is waar veel mensen wel de link naar leggen
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Kvas komt er het dichtst bij in de buurt. En draag zelf eens wat bij.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.
Maar wat dacht je vroeger dan wat het was? Of zoek je gewoon random dingen op en plemp je die hier neer?
Daar is dit namelijk niet het topic voor. Maak er dan zelf eentje aan met als titel: Kijk eens wat voor semi-interessante shit ik nou weer gevonden heb zonder te checken of het allemaal wel klopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |