abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2026 @ 17:35:03 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684330
quote:
Valt er nog wat in de fik te zetten dan? Want alle oefenlocaties zijn al afgefikt of staan nog in brand :')
  donderdag 30 april 2026 @ 17:39:28 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220684349
Een Nederlandse commandant der strijdkrachten die Eichelsheim heet. Dit roept toch bepaalde associaties op.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:42:21 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684365
quote:
17:25 uur - Mogelijk internationale steun nodig
De brandweer overweegt hulp uit het buitenland in te schakelen om de verschillende natuurbranden in Nederland te bestrijden, zegt Edwin Kok, coördinator van de landelijke taskforce natuurbranden tegen de NOS. "We hebben meerdere grote branden en één helikopterteam beschikbaar. We raken uit de middelen."
De verwachting is dat de natuurbranden die nu in Nederland woeden nog enige tijd aanhouden. "Het blijft vannacht droog, het is een flink oppervlakte en daar zijn we sowieso nog zoet mee", zegt Kok. "Dit is een situatie met vijf branden die ook voor ons onbekend is."
https://www.l1nieuws.nl/n(...)c-bij-weert-ontruimd
  donderdag 30 april 2026 @ 17:45:08 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684377
Nog 1 drop door Grizzly82 en dan gaat ie ook tanken.
Grizzly81 zojuist weer opgestegen en weer onderweg naar de Weerterheide
pi_220684432
Wat een hysterie weer zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:58:46 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684447
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

@kwiwi is brandweervrouw _O_

Die ook maar snel invliegen dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 18:01:34 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684460
Krijg hier in ZuidWestBrabant een NL-alert! :o
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:01:50 #218
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684462
Als ze nou al het bluswater uit de zee halen, dan scheelt het weer met de zeespiegelstijging, en dan los je 2 problemen in 1x op _O_

pi_220684464
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zijn er bij Weert dan nog geen ploegen uit België actief dan?

Vorige week ofzo was er nog een groot nieuwsbericht dat de veiligheidsregio's aan beide kanten van de grens intensiever gaan samenwerken.
pi_220684484
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Valt er nog wat in de fik te zetten dan? Want alle oefenlocaties zijn al afgefikt of staan nog in brand :')
Welnee, zijn er nog genoeg over..
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:09:24 #221
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:01 schreef maily het volgende:
Krijg hier in ZuidWestBrabant een NL-alert! :o
Merk je er daar überhaupt wat van dan?
  donderdag 30 april 2026 @ 18:09:49 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zijn er bij Weert dan nog geen ploegen uit België actief dan?

Vorige week ofzo was er nog een groot nieuwsbericht dat de veiligheidsregio's aan beide kanten van de grens intensiever gaan samenwerken.
Geen idee. Lijkt mij wel? Want is echt vlak aan de grens. Of bedoelen ze misschien extra luchtsteun?
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 18:10:00 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Merk je er daar überhaupt wat van dan?
Het ruikt een beetje brandachtig; maar alsof iemand een pijp heeft aangestoken .....
  donderdag 30 april 2026 @ 18:10:40 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220684511
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
We raken uit de middelen
Het is maar goed dat de echte pleuris hier niet uitbreekt.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:10:43 #225
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:10 schreef maily het volgende:

[..]
Het ruikt een beetje brandachtig; maar alsof iemand een pijp heeft aangestoken .....
Ja maar roken is ook dodelijk, dus ik snap het wel.
pi_220684516
quote:
84s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
Als ze nou al het bluswater uit de zee halen, dan scheelt het weer met de zeespiegelstijging, en dan los je 2 problemen in 1x op _O_

[ afbeelding ]
Is dat een goed idee? Zout water in een natuurgebied? Ofja, natuur… bomen en planten
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:12:52 #227
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is dat een goed idee? Zout water in een natuurgebied? Ofja, natuur… bomen en planten
Waarschijnlijk niet
pi_220684523
Eichelsheim kwam wat dommig over met z’n ‘protocollen tegen het licht houden’, ‘klimaatverandering!’ en ‘onderzoeken afwachten wie de veroorzaker is’ :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:15:36 #229
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684531
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Eichelsheim kwam wat dommig over met z’n ‘protocollen tegen het licht houden’, ‘klimaatverandering!’ en ‘onderzoeken afwachten wie de veroorzaker is’ :')
Net als dit verhaal...

quote:
Op beide locaties werden resten van vuurwerk aangetroffen. Daarmee lijkt brandstichting de oorzaak van de brandjes. „Op de locatie aan de Hertenlaan troffen wij een vuurwerkpot aan dat schuin was neergelegd en vast gezet met een grote tak. Dat gebeurt niet per ongeluk”, meldt een brandweerman ter plekke.

Politieagenten en boswachters hebben nog naar mogelijke daders gezocht, maar voor zover bekend is er niemand aangehouden.

De politie is een onderzoek gestart en roept getuigen op zich te melden.

De brandweer laat weten dat zij niet begrijpen waarom iemand dit zou doen. „Dit is onacceptabel en levensgevaarlijk.’’

https://www.ad.nl/epe/bos(...)cceptabel~a0d8c6836/
Lijkt me een beetje de schuld in de schoenen van een ander schuiven. Overigens na gister ook niks meer over dat verhaal gehoord.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:40:15 #230
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684697
  donderdag 30 april 2026 @ 18:49:33 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684769
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:25 schreef Starhopper het volgende:
Grizzly81 gaat tanken op De Peel
Zojuist: 6 more drops.

En nu de tank alweer leeg? Of zullen ze stoppen? Ik begreep het niet goed
pi_220684781
NL Defensie in droge tijden:

  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:59:24 #233
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684855
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zojuist: 6 more drops.

En nu de tank alweer leeg? Of zullen ze stoppen? Ik begreep het niet goed
Is met een 1,5 uur a 2 uur wel gedaan ja. Ze dragen even 8.000KG extra gewicht met dat water er onder, dus ze zullen hem ook niet volledig afvullen. Zo'n helikopter zelf weegt leeg zo'n 20.000KG, dus je hebt bijna de helft van het gewicht er onder hangen
  donderdag 30 april 2026 @ 19:06:03 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684883
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:59 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Is met een 1,5 uur a 2 uur wel gedaan ja. Ze dragen even 8.000KG extra gewicht met dat water er onder, dus ze zullen hem ook niet volledig afvullen. Zo'n helikopter zelf weegt leeg zo'n 20.000KG, dus je hebt bijna de helft van het gewicht er onder hangen
Wow bijna de helft aan gewicht aan water :o Lijkt maar klein bakkie wat eronder hangt maar dat is dus wel gezichtsbedrog dus :D

Ondertussen laatste drop voor de Grizzly81. Ze gaan nu via De Peel terug naar Gilze Rijen. Geen volgende ronde dus. Grizzly82 ook weg.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:50:52 #235
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220685258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef DrDentz het volgende:
NL Defensie in droge tijden:

[ afbeelding ]
Hanz _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220685299
PUSHMELDINGEN
pi_220685328
Komt door klimaatverandering. Gaan we nog veel vaker meemaken in de toekomst. We moeten ons gedrag aanpassen en we moeten zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Aldus Gerrit Hiemstra bij Jinek.
pi_220685347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:00 schreef WethouderHekking het volgende:
Aldus Gerrit Hiemstra bij Jinek.
Had dat nou vooraan geplaatst. Dan had ik de rest niet hoeven lezen.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 20:18:46 #239
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220685483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:56 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN
DE DUITSERS KOMEN
  donderdag 30 april 2026 @ 20:48:44 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220685650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:20 schreef maily het volgende:

[..]
@:BE
:D O+
***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')