abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220684516
quote:
84s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
Als ze nou al het bluswater uit de zee halen, dan scheelt het weer met de zeespiegelstijging, en dan los je 2 problemen in 1x op _O_

[ afbeelding ]
Is dat een goed idee? Zout water in een natuurgebied? Ofja, natuur… bomen en planten
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:12:52 #227
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is dat een goed idee? Zout water in een natuurgebied? Ofja, natuur… bomen en planten
Waarschijnlijk niet
pi_220684523
Eichelsheim kwam wat dommig over met z’n ‘protocollen tegen het licht houden’, ‘klimaatverandering!’ en ‘onderzoeken afwachten wie de veroorzaker is’ :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:15:36 #229
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684531
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Eichelsheim kwam wat dommig over met z’n ‘protocollen tegen het licht houden’, ‘klimaatverandering!’ en ‘onderzoeken afwachten wie de veroorzaker is’ :')
Net als dit verhaal...

quote:
Op beide locaties werden resten van vuurwerk aangetroffen. Daarmee lijkt brandstichting de oorzaak van de brandjes. „Op de locatie aan de Hertenlaan troffen wij een vuurwerkpot aan dat schuin was neergelegd en vast gezet met een grote tak. Dat gebeurt niet per ongeluk”, meldt een brandweerman ter plekke.

Politieagenten en boswachters hebben nog naar mogelijke daders gezocht, maar voor zover bekend is er niemand aangehouden.

De politie is een onderzoek gestart en roept getuigen op zich te melden.

De brandweer laat weten dat zij niet begrijpen waarom iemand dit zou doen. „Dit is onacceptabel en levensgevaarlijk.’’

https://www.ad.nl/epe/bos(...)cceptabel~a0d8c6836/
Lijkt me een beetje de schuld in de schoenen van een ander schuiven. Overigens na gister ook niks meer over dat verhaal gehoord.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:40:15 #230
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684697
  donderdag 30 april 2026 @ 18:49:33 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684769
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:25 schreef Starhopper het volgende:
Grizzly81 gaat tanken op De Peel
Zojuist: 6 more drops.

En nu de tank alweer leeg? Of zullen ze stoppen? Ik begreep het niet goed
pi_220684781
NL Defensie in droge tijden:

  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:59:24 #233
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684855
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zojuist: 6 more drops.

En nu de tank alweer leeg? Of zullen ze stoppen? Ik begreep het niet goed
Is met een 1,5 uur a 2 uur wel gedaan ja. Ze dragen even 8.000KG extra gewicht met dat water er onder, dus ze zullen hem ook niet volledig afvullen. Zo'n helikopter zelf weegt leeg zo'n 20.000KG, dus je hebt bijna de helft van het gewicht er onder hangen
  donderdag 30 april 2026 @ 19:06:03 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684883
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:59 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Is met een 1,5 uur a 2 uur wel gedaan ja. Ze dragen even 8.000KG extra gewicht met dat water er onder, dus ze zullen hem ook niet volledig afvullen. Zo'n helikopter zelf weegt leeg zo'n 20.000KG, dus je hebt bijna de helft van het gewicht er onder hangen
Wow bijna de helft aan gewicht aan water :o Lijkt maar klein bakkie wat eronder hangt maar dat is dus wel gezichtsbedrog dus :D

Ondertussen laatste drop voor de Grizzly81. Ze gaan nu via De Peel terug naar Gilze Rijen. Geen volgende ronde dus. Grizzly82 ook weg.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:50:52 #235
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220685258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef DrDentz het volgende:
NL Defensie in droge tijden:

[ afbeelding ]
Hanz _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220685299
PUSHMELDINGEN
pi_220685328
Komt door klimaatverandering. Gaan we nog veel vaker meemaken in de toekomst. We moeten ons gedrag aanpassen en we moeten zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Aldus Gerrit Hiemstra bij Jinek.
pi_220685347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:00 schreef WethouderHekking het volgende:
Aldus Gerrit Hiemstra bij Jinek.
Had dat nou vooraan geplaatst. Dan had ik de rest niet hoeven lezen.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 20:18:46 #239
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220685483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:56 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN
DE DUITSERS KOMEN
  donderdag 30 april 2026 @ 20:48:44 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220685650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:20 schreef maily het volgende:

[..]
@:BE
:D O+
***
pi_220685753
Als het wel terreur of iets dergelijks zou zijn dan zou het wel netjes gedaan zijn. Toevallig? Of een actor?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 21:12:12 #242
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220685807


De Belgen waren er toch _O_
  donderdag 30 april 2026 @ 21:16:29 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220685833

pi_220686362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
Als het wel terreur of iets dergelijks zou zijn dan zou het wel netjes gedaan zijn. Toevallig? Of een actor?
Oefenen met explosieven, granaten, vuurwerk etc. Vliegveld kempen bij Weert schreef dat ze al maanden waarschuwen bij defensie
  donderdag 30 april 2026 @ 22:52:40 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220686656
quote:
Twee pelotons uit Frankrijk en Duitsland komen Nederland helpen met het bestrijden van natuurbranden. Dat zegt Anton Slofstra, commandant Brandweer Nederland, op Radio 1. In totaal zijn dat acht voertuigen die speciaal voor natuurbranden bedoeld zijn, met de bijbehorende bemensing en commandovoering. Ook krijgt Nederland een helikopter te leen, waar een grote waterzak onder kan worden gehangen.

Door de natuurbranden die woensdag en donderdag in onder meer 't Harde, Oirschot en Weert geblust moeten worden, raakt de Nederlandse brandweer overbelast. Daarom heeft het Nationaal CrisisCentrum (NCC), dat onderdeel is van het ministerie van Justitie en Veiligheid, een uitvraag om hulp gedaan onder EU-lidstaten.

,,Dat is vrij uniek en hebben we nog nooit eerder gedaan", zegt Slofstra. Eén peloton is volgens hem vrijdagochtend al beschikbaar in Brabant. Over het andere is nog geen aankomsttijd afgesproken, maar dat wordt ook vrijdag verwacht.
pi_220686661
Opvallend dat op 2 na alle branden bij defensie zijn.
speak only if it improves the silence.
pi_220686965
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:53 schreef TjjWester het volgende:
Opvallend dat op 2 na alle branden bij defensie zijn.
3 branden bij defensie.
pi_220686971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
3 branden bij defensie.
4
speak only if it improves the silence.
pi_220686985
Chinezen doen dit beter, die leggen direct een ring om een vuur aan. Die vinden ons hierin chaotisch.
Bron NPO radio 1 vanmorgen.

Die stonden ook met verbazing te kijken naar de branden in LA vorig jaar. Chinezen trekken lijnen en alles binnen de vuurhaard is verloren, maar buiten hun lijnen is safe. Ze bestrijden brand met brand.
Het klonk heel logisch.
pi_220686994
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]
4
Wij hier in Zeeland ruiken Oirschot, Budel en iets bij Roosendaal.

En dan die brand nog bij ‘t Harde en bij Weert…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')