abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:24:16 #201
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684270
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh beter! Anders zou je echt uitgeput raken als brandweer tijdens dagen als deze. Helden!
Ze hebben nog geluk dat het niet zo warm is, niet heel zelden heb je dit soort branden met +30 graden, dan ga je echt kapot.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:25:08 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684272
Grizzly81 gaat tanken op De Peel
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:25:13 #203
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:24 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ze hebben nog geluk dat het niet zo warm is, niet heel zelden heb je dit soort branden met +30 graden, dan ga je echt kapot.
Niet zo warm? Meer dan warm genoeg in die dikke pakken :X :{w
  donderdag 30 april 2026 @ 17:25:50 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:24 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ze hebben nog geluk dat het niet zo warm is, niet heel zelden heb je dit soort branden met +30 graden, dan ga je echt kapot.
Oef ja..... :X :X :X En dat terwijl het mij nu al bloedjeheet lijkt in die pakken op de hei
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:26:52 #205
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:25 schreef maily het volgende:

[..]
Niet zo warm? Meer dan warm genoeg in die dikke pakken :X :{w
Warm zat ja, maar nog wel te behappen. Zeker ook omdat het nog aardig waait. Anders kun je om het half uur wisselen.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:27:22 #206
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:26 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Warm zat ja, maar nog wel te behappen. Zeker ook omdat het nog aardig waait. Anders kun je om het half uur wisselen.
Heb jij daar ervaring mee?
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 17:28:14 #207
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:27 schreef maily het volgende:

[..]
Heb jij daar ervaring mee?
Ja
pi_220684298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
AZC Budel geruimd.

Ik bedoel ontruimd @:Zipportal @:de_boswachter
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:32:30 #209
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684312
* we zullen doorgaan

Natuurbranden geen reden voor defensie om te stoppen met oefenen
quote:
Ondanks meerdere natuurbranden die woeden op militaire terreinen zoals op de Oirschotse Heide en bij Budel, ziet Defensie geen reden om oefeningen stil te leggen. Dat zegt commandant der strijdkrachten Onno Eichelsheim donderdag tijdens een persmoment in Hilversum.

De generaal reageert daarmee op de onrust die is ontstaan na verschillende branden op oefenterreinen, waaronder in Brabant. De brand op de Oirschotse Heide en een eerdere brand op een militair terrein bij ’t Harde zouden zijn ontstaan tijdens militaire activiteiten.

“Het is heel vervelend voor omstanders, campings en de natuur zelf”, zegt Eichelsheim. “Maar we moeten blijven oefenen om klaar te zijn voor crises en het opleiden van onze mensen.”

Meerdere branden in Brabant
Donderdag werd onze provincie op meerdere plekken getroffen door natuurbranden. De grootste brand woedde op de Oirschotse Heide, waar het vuur zich snel uitbreidde op een militair oefenterrein.
pi_220684323
quote:
“Het is heel vervelend voor omstanders, campings en de natuur zelf”
Who gives a fuck om die omstanders? Prioriteiten precies in de verkeerde volgorde.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:35:03 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684330
quote:
Valt er nog wat in de fik te zetten dan? Want alle oefenlocaties zijn al afgefikt of staan nog in brand :')
  donderdag 30 april 2026 @ 17:39:28 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220684349
Een Nederlandse commandant der strijdkrachten die Eichelsheim heet. Dit roept toch bepaalde associaties op.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:42:21 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684365
quote:
17:25 uur - Mogelijk internationale steun nodig
De brandweer overweegt hulp uit het buitenland in te schakelen om de verschillende natuurbranden in Nederland te bestrijden, zegt Edwin Kok, coördinator van de landelijke taskforce natuurbranden tegen de NOS. "We hebben meerdere grote branden en één helikopterteam beschikbaar. We raken uit de middelen."
De verwachting is dat de natuurbranden die nu in Nederland woeden nog enige tijd aanhouden. "Het blijft vannacht droog, het is een flink oppervlakte en daar zijn we sowieso nog zoet mee", zegt Kok. "Dit is een situatie met vijf branden die ook voor ons onbekend is."
https://www.l1nieuws.nl/n(...)c-bij-weert-ontruimd
  donderdag 30 april 2026 @ 17:45:08 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684377
Nog 1 drop door Grizzly82 en dan gaat ie ook tanken.
Grizzly81 zojuist weer opgestegen en weer onderweg naar de Weerterheide
pi_220684432
Wat een hysterie weer zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:58:46 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684447
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

@kwiwi is brandweervrouw _O_

Die ook maar snel invliegen dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 18:01:34 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684460
Krijg hier in ZuidWestBrabant een NL-alert! :o
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:01:50 #218
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684462
Als ze nou al het bluswater uit de zee halen, dan scheelt het weer met de zeespiegelstijging, en dan los je 2 problemen in 1x op _O_

pi_220684464
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zijn er bij Weert dan nog geen ploegen uit België actief dan?

Vorige week ofzo was er nog een groot nieuwsbericht dat de veiligheidsregio's aan beide kanten van de grens intensiever gaan samenwerken.
pi_220684484
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Valt er nog wat in de fik te zetten dan? Want alle oefenlocaties zijn al afgefikt of staan nog in brand :')
Welnee, zijn er nog genoeg over..
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:09:24 #221
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:01 schreef maily het volgende:
Krijg hier in ZuidWestBrabant een NL-alert! :o
Merk je er daar überhaupt wat van dan?
  donderdag 30 april 2026 @ 18:09:49 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220684506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zijn er bij Weert dan nog geen ploegen uit België actief dan?

Vorige week ofzo was er nog een groot nieuwsbericht dat de veiligheidsregio's aan beide kanten van de grens intensiever gaan samenwerken.
Geen idee. Lijkt mij wel? Want is echt vlak aan de grens. Of bedoelen ze misschien extra luchtsteun?
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 18:10:00 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Merk je er daar überhaupt wat van dan?
Het ruikt een beetje brandachtig; maar alsof iemand een pijp heeft aangestoken .....
  donderdag 30 april 2026 @ 18:10:40 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220684511
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:42 schreef Starhopper het volgende:
We raken uit de middelen
Het is maar goed dat de echte pleuris hier niet uitbreekt.
  Redactie Frontpage donderdag 30 april 2026 @ 18:10:43 #225
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220684512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:10 schreef maily het volgende:

[..]
Het ruikt een beetje brandachtig; maar alsof iemand een pijp heeft aangestoken .....
Ja maar roken is ook dodelijk, dus ik snap het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')