We moeten dan ook veel meer geld investeren in geestelijke gezondheidszorg en traumaherstel. Ik denk dat dat goedkoper is ook uiteindelijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Vervelend voor de machinisten, ooggetuigen en brandweermannen die heb schoon moeten maken.
Vervelend voor ooggetuigen zijn fatbikerts altijd. Ook als ze niet tegen een trein aan rijden.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Vervelend voor de machinisten, ooggetuigen en brandweermannen die heb schoon moeten maken.
Is dan die tunnel toch niet niet klaar of gaat de trein op de boot?quote:Op maandag 11 mei 2026 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
https://www.rbb24.de/poli(...)verbindung-oslo.html
Tweemaal daags direct met ICE-L Berlin - Oslo in 14-15 uur vanaf zomer 2028.
[ afbeelding ]
Wie gaat er mee?
onder de Fehmarnbelt? Geen idee wanneer die klaar is eigenlijk. Maar Duitsers en grote infra-projecten....quote:Op maandag 11 mei 2026 18:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dan die tunnel toch niet niet klaar of gaat de trein op de boot?
Ik wist niet dat ie grijs was en een blauwe jas hadquote:Op zondag 10 mei 2026 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Fles is in meerdere video's in beeld, zoals op 00:57 in onderstaande video
Bekijk deze YouTube-video
Спасиба!quote:Op maandag 11 mei 2026 07:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Deze zomer waarschijnlijk, zie hier: https://www.seat61.com/news.htm
Vrienden van me wonen in Subotica / Szabadka. Vandaar, ik wil ze weer opzoeken en nu best een lastige reis via Szeged. En zou tof zijn als er een goede verbinding komt met bazenland Turkije.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraag je dit omdat je er gisteren dingen van hebt gelezen op sociale media? Kwam gisteren toevallig een foto tegen met koersborden van een D trein van Wien naar Beograd![]()
Daar werd gezegd dat vanaf herfst dit jaar zoiets ging rijden.
De Fehmarnbelttunnel wordt naar verwachting in 2031 opgeleverd. Deze trein zal tot die tijd via Padborg rijden.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
onder de Fehmarnbelt? Geen idee wanneer die klaar is eigenlijk. Maar Duitsers en grote infra-projecten....
Is het probleem nu juist niet dat, zelfs met het vertragen van de tunnelbakken aan de Duitse kant vertraagd lijkt te gaan worden tot 2038 ofzo? Ik geloof dat er over hele trajecten nog geen beslissingen genomen zijn en dan vindt straks iemand een salamander en dan zitten ze daar weer mee.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:04 schreef James1988 het volgende:
Al gebeurt er in Duitsland ook genoeg om het hele traject tussen Lübeck en Puttgarden op te waarderen
Gaan we het nog bij leven en welzijn meemaken?quote:De Europese Commissie wil het boeken
van internationale treintickets veel
simpeler maken.Dat is door de vele
aanbieders in de EU-landen nu nog vaak
een hele puzzel.Dat moet straks via één
website kunnen.
De Commissie wil het mogelijk maken in
een keer een treinreis te boeken,ook
als daarbij verschillende vervoerders
uit allerlei landen betrokken zijn.Ook
moeten grote ticketaanbieders het hele
aanbod van spoorwegvervoerders tonen,
zodat reizigers weten uit welke opties
ze kunnen kiezen.
Uiteindelijk moeten reizigers met één
ticket een reis door Europa kunnen
maken met verschillende vervoerders.
Wetgeving máken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef b2py het volgende:
Ik zou niet weten hoe ze daar bedrijven vanuit wetgeving toe kunnen dwingen?
Duh wat voor wetgeving kan de EU maken om de bedrijven hiertoe te verplichten? Als in hier is een platform en je bent verplicht je hierbij aan te sluiten?quote:
Het is toch heel simpel? Als je Horeca wil beginnen moet je ook sociale hygiene en dergelijke hebben. Als je tickets voor regulier reizigersvervoer wil verkopen (dus niet als de SSN een keer gaat rondjes rijden met de 01.1075) *moet* dat aansluiten op platform XYZ zie hiervoor de XML specificatie in RFC12345678.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Duh wat voor wetgeving kan de EU maken om de bedrijven hiertoe te verplichten? Als in hier is een platform en je bent verplicht je hierbij aan te sluiten?
In de provincie Groningen, waar ik woonde, heb je een oude museumlijn die nog met enige regelmaat rijdt.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb echt geen idee wanneer ik nog voor het laatst in een stoomtrein gezeten heb. Kan me september 2008 herinneren maar daarna...?
Ik was gewoon oprecht benieuwd wat voor wetgeving maar een vraag stellen is blijkbaar op het internet tegenwoordig slechts een blijk van domheid.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel? Als je Horeca wil beginnen moet je ook sociale hygiene en dergelijke hebben. Als je tickets voor regulier reizigersvervoer wil verkopen (dus niet als de SSN een keer gaat rondjes rijden met de 01.1075) *moet* dat aansluiten op platform XYZ zie hiervoor de XML specificatie in RFC12345678.
Het is geen raketwetenschap eag. Jouw Android-telefoon spreekt hetzelfde TCP/IP protocol als je laptop. Eigenlijk vraag je hier "Kan je wel een standaard definiëren en mensen verplichten daaraan mee te doen?"
Ja, waarom zou dat *niet* kunnen?
Thx.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef James1988 het volgende:
Overigens, hier is het persbericht van de Europese Commissie: One journey, one ticket, full rights: Commission simplifies Europe-wide travel booking and train travel
Er zijn natuurlijk al interoperabiliteitsrichtlijnen voor materieel en infra, zoiets kun je voor kaartjes ook afspreken. En kijk naar de luchtvaart, waar je ook één reis kunt boeken via meerdere carriers. Zoiets kun je opzetten binnen de EU, en vervolgens in de verordeningen opnemen dat als je in de EU openbare spoorpersonenvervoerder wil zijn (onder concessie of in open access), je deel moet nemen aan de EU-ticketruimte.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik was gewoon oprecht benieuwd wat voor wetgeving maar een vraag stellen is blijkbaar op het internet tegenwoordig slechts een blijk van domheid.
Tja... Keuzes.quote:En ik heb geen Android telefoon.
Het spoor heeft gewoon USB-C nodig.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik begrijp niet dat iemand met jouw niveau niet uit zichzelf kan bedenken dat je standaarden en normeringen gewoon wettelijk vast kan leggen.
Ik dacht meer aan iets wat @b2py misschien begrijptquote:Op donderdag 14 mei 2026 12:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja ik denk dat IBAN opzich een goeie vergelijking is ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |