Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweestquote:Op dinsdag 28 april 2026 23:37 schreef Scrummie het volgende:
82 uur hier hehe. Iets met het scratchen van de surface.
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest
En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden![]()
En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.
Dat zegt genoeg.
Welke tutorial?quote:Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.
Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Die eerste chapter.quote:
Yep die is er - https://www.nexusmods.com/crimsondesert/mods/35quote:Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:
Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Yep die is er - https://www.nexusmods.com/crimsondesert/mods/35
toffe helmquote:Op woensdag 29 april 2026 09:21 schreef 2dope het volgende:
Black & Gold genot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)quote:
Oh dan neem ik het terug!quote:Op woensdag 29 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest
En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden![]()
En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.
Dat zegt genoeg.
Ja dat is het probleem, het is niet van yes, ik ga opnieuw beginnen. Het is meer van oh ja..quote:Op woensdag 29 april 2026 09:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.
Ik probeer zelf een beetje m'n eigen "opdrachten" te vormen, toch een soort roleplayDat houdt het voor mij wel leuk
Ik kwam in chapter 8 nog quests tegen die voelden als tutorialquote:
Jaaa die's lekker hè. Ik heb gister nog ff zitten testen welke nou sterker is, Bizmuth of Flame, maar ze doen beide dezelfde 'lingering damage' lijkt het. Flame Spear zet lui in de hens waarna ze nog ff nabranden, Bizmuth doet een soort poison.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Waar heb je die vandaan?quote:Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Ketting inkortenquote:Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.
Het is een Cannon, geen Spearquote:Op woensdag 29 april 2026 18:19 schreef 2dope het volgende:
Bizmuth Spears kun je ook via een Camp Mission verkrijgen als beloning (Well of Enlightenment). Hoeven maar 2 lui voor op missie, duurt slechts 4 uur en kost nauwelijks resources. Maar, dat is de 'gewone' Bizmuth Spear.
Ik weet niet of @:Momo al de Kuku-variant heeft want de gewone Bizmuth Spear heeft helaas een beperkte durability (na x-klappen uitdelen is 'ie stuk). Kuku Bizmuth Spear recept kun je krijgen door de Witch-missies te doen (specifieker, Bari, Witch of Kindness). Die is onbreekbaar.
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICCquote:Op woensdag 29 april 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een Cannon, geen Spear
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1002118
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1001251
En ik ontdek ook net deze website
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schietenquote:Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICCDie kan alleen Oongka gebruiken toch?
Ohh nice. Ik moet ook wat meer doen met ranged weapons... Gebruik die echt nooitquote:Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schieten
Dat is met elke construction opdracht zoquote:Op woensdag 29 april 2026 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
Ben nu met mijn boerderij bezig, en toen ik zojuist in mijn kamp (maar goed dat ik geen Duitser ben 😱) zag ik dat ze idd ook echt bezig zijn met opbouwen![]()
Oehquote:Op woensdag 29 april 2026 20:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat is met elke construction opdracht zo![]()
en als je je Greymanes naar een locatie stuurt om te vechten en daar vervolgens zelf ook bent kan je dikke battles zien (en zelf meevechten)
Oké ik ben benieuwd, dinsdag nu.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk
quote:Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game?
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens
Boven de minimapquote:Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game?
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens
Getest, hele bossfight past nu in een gifjequote:Op woensdag 29 april 2026 10:34 schreef 2dope het volgende:
Ik ben er wel achter wat momenteel mijn sterkste aanval is, namelijk 'Elemental Turning Slash (fire)' met Flame Spear op humanoids. Dan heb je de fire elemental damage van Imbue Element + de explosie van een Flame Spear chargeGetest op "White Bear", 25% van z'n health bar weg. Moet nu eigenlijk ook nog die Volcanic Eruption op m'n gloves zetten, al weet ik niet of die naast AoE ook extra impact damage geeft
Ik gebruik ook voornamelijk Turning Slash, met die Gear voor 35% extra damage, imbued met Lightning (de enige die ik heb tot nu toe), R2 met Dark ringer met Ators Orb en Crow Pursuit (beide op R2) en Stamina Syphon voor stamina regen.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Getest, hele bossfight past nu in een gifje![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijdquote:Op woensdag 29 april 2026 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Boven de minimap
De zoveelste ingame dag, welke dag, de tijd en daarnaast het weer
quote:Op woensdag 29 april 2026 21:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijd
Dat doe ik sowieso altijd als ik een nieuw wapen vind die ik niet ga gebruiken.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb alle overpowered abyss gems van mijn wapens en gear gehaald die ik niet of nauwelijks gebruik en ze overgezet naar mijn main setup. Nu heb ik echt absurd veel special attacks. Met dual swords slacht ik alles af, beide zwaarden hebben nu 6 on use abyss effects.
Al die special effects lol, blauw, groen, geel, wit, rood licht, alles door elkaar als ik attacks uitvoer, 1 grote lichtshow.
Nu ingame zondag 10 uur 's ochtends in de kerk (dat ik dat ooit zou zeggenquote:Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk
Right? Én goed met een bezemquote:
Haar Clear Soup is ongeëvenaardquote:
Oh datquote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:07 schreef Divje het volgende:
[..]
Oh bij mij zat het halve dorp in de kerk
Wel in Demeniss
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaalquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh dat
Hier ook, liep ook vol.
Ik dacht dat er iets aparts zou gebeuren
Zal er eens op letten.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaal
Er schijnt in de kathedraal in Demeniss soms een heel koor te zingen
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp![]()
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de mapquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.
En vergeet niet na het cleansen de 'klok' puzzel te dien met blinding flash.
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:25 schreef Divje het volgende:
[..]
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de mapsoms even puzzelen om ze te vinden
Die sanctums clearen is wel belangrijk, krijg je mooie beloningen voor. 9/10 keer moet je wat onderdelen uit de nabije omgeving (zichtbaar op minimap) ophalen en vastmaken/inpluggenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Kan je gewoon 'discarden' uit je koekoeks-pot en dan drop je ze, daarna kan je ze met die axiom force en force palm pulse heel makkelijk plaatsenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ?Neem aan dat ik op een bepaalde manier er wel weer uit krijg...
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Eindelijk weekend. Tijd om mijn kamp in Pailune uit te breiden, ik heb nog ruim 200k aan camp funds nodig. Daarna ga ik op jacht naar side bosses en wil ik nog wat Witches quests afronden. Chapter 8 heb ik inmiddels voltooid, dat was een leuke afwisseling met al dat sneaken in paleizen en dure woningen. Het ziet er ook echt schitterend uit met max lighting en ray reconstruction.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8?Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
greetings and salutations
Ahzo jaquote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.
[ link | afbeelding ]
Je hebt de glittergleuf ook gevondenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterendquote:
Loopt gewoon een quest naar toe hoorquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterend![]()
En in principe gewoon volledig te missen.
Deze game
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet allesquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:42 schreef Divje het volgende:
[..]
Loopt gewoon een quest naar toe hoor![]()
Maarja, je kan in principe de helft van de game missen
Dat is voor de tweede playthroughquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet alles
2e playthroughquote:
quote:Greymanes, Patch Version 1.05.00 is rolling out.
This patch introduces the Rematch and Re-blockade features, which we will continue to refine over future patches, alongside new legendary creatures that can be kept as Pets. We've also fixed the issue preventing the summoning of legendary mounts and where comrade trust reset under certain conditions.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |