abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:37:34 #101
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220675405
82 uur hier hehe. Iets met het scratchen van de surface.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:43:06 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:37 schreef Scrummie het volgende:
82 uur hier hehe. Iets met het scratchen van de surface.
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:49:12 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675441
Inmiddels 84 Artifects gespendeerd, plus nog een zooi skills die je leert door observeren.

Heb de meeste skills die ik perse wou hebben wel unlocked, vrijwel allemaal maxed out.

3n stamina op 8, health op 7 en spirit op 4.

Alle armour refinement 4.
Darkbringer op 6, met Ators Orb, Stamina Syphon en Crows Pursuit, en Lightning element.

Gaat zo, tot nu toe, wel prima, weinig problemen met bosses.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 08:57:33 #104
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676170
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.

Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:21:06 #105
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676279
Black & Gold genot













Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:37:11 #106
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220676358
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.

Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Welke tutorial? :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 09:42:43 #107
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:37 schreef Divje het volgende:

[..]
Welke tutorial? :D
Die eerste chapter.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:43:21 #108
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676386
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:
Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Yep die is er - https://www.nexusmods.com/crimsondesert/mods/35
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:47:15 #109
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676406
quote:
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  FOK!Fotograaf woensdag 29 april 2026 @ 09:53:02 #110
364681 over_hedge
pi_220676431
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:21 schreef 2dope het volgende:
Black & Gold genot

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
toffe helm
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:55:17 #111
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676446
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.

Ik probeer zelf een beetje m'n eigen "opdrachten" te vormen, toch een soort roleplay :P Dat houdt het voor mij wel leuk
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:56:15 #112
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
toffe helm
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  FOK!Fotograaf woensdag 29 april 2026 @ 09:57:13 #113
364681 over_hedge
pi_220676460
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:

[..]
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)
Oh dan neem ik het terug! :P

Ik heb gister draakje als mount unlocked _O_ Dat is zo tof
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:59:19 #114
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220676474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.
  woensdag 29 april 2026 @ 10:02:01 #115
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676485
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:55 schreef 2dope het volgende:

[..]
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.

Ik probeer zelf een beetje m'n eigen "opdrachten" te vormen, toch een soort roleplay :P Dat houdt het voor mij wel leuk
Ja dat is het probleem, het is niet van yes, ik ga opnieuw beginnen. Het is meer van oh ja..
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 29 april 2026 @ 10:07:02 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220676512


Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
  woensdag 29 april 2026 @ 10:16:01 #117
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220676564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Die eerste chapter.
Ik kwam in chapter 8 nog quests tegen die voelden als tutorial _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 10:34:15 #118
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Jaaa die's lekker hè. Ik heb gister nog ff zitten testen welke nou sterker is, Bizmuth of Flame, maar ze doen beide dezelfde 'lingering damage' lijkt het. Flame Spear zet lui in de hens waarna ze nog ff nabranden, Bizmuth doet een soort poison.

Ik ben er wel achter wat momenteel mijn sterkste aanval is, namelijk 'Elemental Turning Slash (fire)' met Flame Spear op humanoids. Dan heb je de fire elemental damage van Imbue Element + de explosie van een Flame Spear charge :+ Getest op "White Bear", 25% van z'n health bar weg. Moet nu eigenlijk ook nog die Volcanic Eruption op m'n gloves zetten, al weet ik niet of die naast AoE ook extra impact damage geeft

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:42:39 #119
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Waar heb je die vandaan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:44:21 #120
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.
Ketting inkorten :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:01:31 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679255
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Waar heb je die vandaan?
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:01:50 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:19:54 #123
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679364
Bizmuth Spears kun je ook via een Camp Mission verkrijgen als beloning (Well of Enlightenment). Hoeven maar 2 lui voor op missie, duurt slechts 4 uur en kost nauwelijks resources. Maar, dat is de 'gewone' Bizmuth Spear.

Ik weet niet of @Momo al de Kuku-variant heeft want de gewone Bizmuth Spear heeft helaas een beperkte durability (na x-klappen uitdelen is 'ie stuk). Kuku Bizmuth Spear recept kun je krijgen door de Witch-missies te doen (specifieker, Bari, Witch of Kindness). Die is onbreekbaar.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:23:08 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679384
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:19 schreef 2dope het volgende:
Bizmuth Spears kun je ook via een Camp Mission verkrijgen als beloning (Well of Enlightenment). Hoeven maar 2 lui voor op missie, duurt slechts 4 uur en kost nauwelijks resources. Maar, dat is de 'gewone' Bizmuth Spear.

Ik weet niet of @:Momo al de Kuku-variant heeft want de gewone Bizmuth Spear heeft helaas een beperkte durability (na x-klappen uitdelen is 'ie stuk). Kuku Bizmuth Spear recept kun je krijgen door de Witch-missies te doen (specifieker, Bari, Witch of Kindness). Die is onbreekbaar.
Het is een Cannon, geen Spear

https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1002118
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1001251

En ik ontdek ook net deze website
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:24:07 #125
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is een Cannon, geen Spear

https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1002118
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1001251

En ik ontdek ook net deze website
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICC :P Die kan alleen Oongka gebruiken toch?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:24:45 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679392
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICC :P Die kan alleen Oongka gebruiken toch?
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schieten
  woensdag 29 april 2026 @ 18:25:09 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679398


Even een goede foto van iemand anders
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:25:37 #128
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schieten
Ohh nice. Ik moet ook wat meer doen met ranged weapons... Gebruik die echt nooit
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 19:47:18 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679896
Ben nu met mijn boerderij bezig, en toen ik zojuist in mijn kamp (maar goed dat ik geen Duitser ben 😱) zag ik dat ze idd ook echt bezig zijn met opbouwen :D _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:06:57 #130
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
Ben nu met mijn boerderij bezig, en toen ik zojuist in mijn kamp (maar goed dat ik geen Duitser ben 😱) zag ik dat ze idd ook echt bezig zijn met opbouwen :D _O_
Dat is met elke construction opdracht zo :Y _O_ en als je je Greymanes naar een locatie stuurt om te vechten en daar vervolgens zelf ook bent kan je dikke battles zien (en zelf meevechten) :D

Ook met missions, heb ze eieren zien rapen, knoflook plukken etcetera _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:08:24 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:06 schreef Divje het volgende:

[..]
Dat is met elke construction opdracht zo :Y _O_ en als je je Greymanes naar een locatie stuurt om te vechten en daar vervolgens zelf ook bent kan je dikke battles zien (en zelf meevechten) :D
Oeh _O_

Dit soort details _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680060
Degene die de Pailune bounties heeft bedacht moet een echte masochist zijn. Sommige zijn gewoon ongelooflijk kut. De route die je moet afleggen is veel te lang, totaal onlogisch opgebouwd en onderweg kan van alles misgaan, waardoor je constant moet resetten.
greetings and salutations
  woensdag 29 april 2026 @ 20:09:37 #133
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680064
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:16:26 #134
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
Oké ik ben benieuwd, dinsdag nu.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680227
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
Twiddel
  woensdag 29 april 2026 @ 20:36:02 #136
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:38:53 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
Boven de minimap :D

De zoveelste ingame dag, welke dag, de tijd en daarnaast het weer :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:42:21 #138
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680313
Het is nu nacht, en er wordt dan ook niet gewerkt aan mijn boerderij _O- _O_

Je kunt het zo gek niet verzinnen, of Pearl Abyss heeft eraan gedacht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 21:04:04 #139
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220680559
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:34 schreef 2dope het volgende:
Ik ben er wel achter wat momenteel mijn sterkste aanval is, namelijk 'Elemental Turning Slash (fire)' met Flame Spear op humanoids. Dan heb je de fire elemental damage van Imbue Element + de explosie van een Flame Spear charge :+ Getest op "White Bear", 25% van z'n health bar weg. Moet nu eigenlijk ook nog die Volcanic Eruption op m'n gloves zetten, al weet ik niet of die naast AoE ook extra impact damage geeft
Getest, hele bossfight past nu in een gifje :s) :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:15:32 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680649
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:04 schreef 2dope het volgende:

[..]
Getest, hele bossfight past nu in een gifje :s) :')
[ afbeelding ]
Ik gebruik ook voornamelijk Turning Slash, met die Gear voor 35% extra damage, imbued met Lightning (de enige die ik heb tot nu toe), R2 met Dark ringer met Ators Orb en Crow Pursuit (beide op R2) en Stamina Syphon voor stamina regen.

En af en toe Forward en Spinning Slash, want met Natures Echo creër je een illusie die die aanval nog een keer extra doet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680763
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boven de minimap :D

De zoveelste ingame dag, welke dag, de tijd en daarnaast het weer :P
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijd _O-
Twiddel
  woensdag 29 april 2026 @ 21:30:32 #142
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijd _O-
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:39:10 #143
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680839
Hèhè, boerderij en ranch eindelijk klaar, in de tussentijd wat sneller faction quests gedaan voor de inventory slotsom, 238 nu waarvan 169 in gebruik.

Zo maar eens aan Chapter 7 beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf donderdag 30 april 2026 @ 11:47:59 #144
364681 over_hedge
pi_220682587
Ik heb de endcredits inmiddels gezien *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:04:59 #145
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220683914
Even een week afkicken van dit spel _O- en juist dan bedenk ik ineens dat ik de Greymanes wat efficiënter missies kan laten doen enzo :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220684016
Ik heb alle overpowered abyss gems van mijn wapens en gear gehaald die ik niet of nauwelijks gebruik en ze overgezet naar mijn main setup. Nu heb ik echt absurd veel special attacks. Met dual swords slacht ik alles af, beide zwaarden hebben nu 6 on use abyss effects.

Al die special effects lol, blauw, groen, geel, wit, rood licht, alles door elkaar als ik attacks uitvoer, 1 grote lichtshow.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 30-04-2026 16:32:06 ]
greetings and salutations
  donderdag 30 april 2026 @ 17:04:24 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb alle overpowered abyss gems van mijn wapens en gear gehaald die ik niet of nauwelijks gebruik en ze overgezet naar mijn main setup. Nu heb ik echt absurd veel special attacks. Met dual swords slacht ik alles af, beide zwaarden hebben nu 6 on use abyss effects.

Al die special effects lol, blauw, groen, geel, wit, rood licht, alles door elkaar als ik attacks uitvoer, 1 grote lichtshow.
Dat doe ik sowieso altijd als ik een nieuw wapen vind die ik niet ga gebruiken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:20:07 #148
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
Nu ingame zondag 10 uur 's ochtends in de kerk (dat ik dat ooit zou zeggen _O-).

Blijkbaar moet ik tot 12u 's middags wachten, ben benieuwd :D

Kan helaas geen tijd skippen nu, dus moet echt wachten :')

Better be good :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:24:16 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687084
11u nu :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:31:40 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687101
Gebeurt helemaal niks :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:31:51 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687102
Godverdomme :( :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 01:13:07 #152
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687174
De speciale "aanval" met de bezem na een quick swap is ideaal, je kunt meteen de rommel aanvegen _O_

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 01:44:08 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687194
Die grote gevechten in zo'n groot vijandelijk kamp zijn wel ontzettend tof _O_ _O_ _O_

Merkte op de PS5 Pro in Balanced Mode heel soms wat framedrops, maar dat was verwaarloosbaar, zeker gezien de enorme hoeveelheid vijanden en acto op het scherm.

Indrukwekkend.

Nu Ludvig.

Gelukkig morgen vrij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:07:54 #154
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687461
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 00:31 schreef StateOfMind het volgende:
Godverdomme :( :7
Oh bij mij zat het halve dorp in de kerk :D

Wel in Demeniss
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 08:14:29 #155
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687635
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:19:42 #156
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687642
Wanne cutie O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 08:53:03 #157
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:19 schreef Divje het volgende:
Wanne cutie O+
Right? Én goed met een bezem
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:55:39 #158
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687742
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:53 schreef 2dope het volgende:

[..]
Right? Én goed met een bezem
Kan ze ook goed koken? :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 09:00:46 #159
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687761
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:55 schreef Divje het volgende:

[..]
Kan ze ook goed koken? :+
Haar Clear Soup is ongeëvenaard
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:35:40 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:07 schreef Divje het volgende:

[..]
Oh bij mij zat het halve dorp in de kerk :D

Wel in Demeniss
Oh dat :D
Hier ook, liep ook vol.

Ik dacht dat er iets aparts zou gebeuren _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:36:21 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688575
Ludvig gisteren verslagen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:15:05 #162
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220688770
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Oh dat :D
Hier ook, liep ook vol.

Ik dacht dat er iets aparts zou gebeuren _O-
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaal :+
Er schijnt in de kathedraal in Demeniss soms een heel koor te zingen :o
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:19:36 #163
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:15 schreef Divje het volgende:

[..]
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaal :+
Er schijnt in de kathedraal in Demeniss soms een heel koor te zingen :o
Zal er eens op letten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:01:50 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220691782
Die Praline regio is volgens mij een stuk(je) kleiner dan Hernand, heb ik het idee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:20:32 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220691933
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:24:41 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220691963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.

En vergeet niet na het cleansen de 'klok' puzzel te dien met blinding flash.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:25:22 #167
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220691974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de map :) soms even puzzelen om ze te vinden ;)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:26:56 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220691991
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.

En vergeet niet na het cleansen de 'klok' puzzel te dien met blinding flash.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:25 schreef Divje het volgende:

[..]
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de map :) soms even puzzelen om ze te vinden ;)
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ? :P Neem aan dat ik op een bepaalde manier er wel weer uit krijg...
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 19:28:24 #169
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220691997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Die sanctums clearen is wel belangrijk, krijg je mooie beloningen voor. 9/10 keer moet je wat onderdelen uit de nabije omgeving (zichtbaar op minimap) ophalen en vastmaken/inpluggen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 19:28:46 #170
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220692000
Oh spuit 11
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:30:43 #171
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ? :P Neem aan dat ik op een bepaalde manier er wel weer uit krijg...
Kan je gewoon 'discarden' uit je koekoeks-pot en dan drop je ze, daarna kan je ze met die axiom force en force palm pulse heel makkelijk plaatsen :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:33:09 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692053
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:28 schreef 2dope het volgende:
Oh spuit 11
12 zelfs, Divje was 11 :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:33:55 #173
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692065
Ik ben 11 wat is dit
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:37:32 #174
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692099
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Ik ben 11 wat is dit
Spuit 11 :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:39:26 #175
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692125
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:41:43 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692153
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:39 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
En de rest komt vanzelf *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220692394
Eindelijk weekend. Tijd om mijn kamp in Pailune uit te breiden, ik heb nog ruim 200k aan camp funds nodig. Daarna ga ik op jacht naar side bosses en wil ik nog wat Witches quests afronden. Chapter 8 heb ik inmiddels voltooid, dat was een leuke afwisseling met al dat sneaken in paleizen en dure woningen. Het ziet er ook echt schitterend uit met max lighting en ray reconstruction.
greetings and salutations
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:17:17 #178
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Eindelijk weekend. Tijd om mijn kamp in Pailune uit te breiden, ik heb nog ruim 200k aan camp funds nodig. Daarna ga ik op jacht naar side bosses en wil ik nog wat Witches quests afronden. Chapter 8 heb ik inmiddels voltooid, dat was een leuke afwisseling met al dat sneaken in paleizen en dure woningen. Het ziet er ook echt schitterend uit met max lighting en ray reconstruction.
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220692619
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef Divje het volgende:

[..]
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.

greetings and salutations
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:49:38 #180
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.

[ link | afbeelding ]
Ahzo ja :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:26:12 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692920
Man man man man (m/v) :{w

Degenen die die Ancient Sealed Gate puzzel (The Sages Peak tussen Hernand en Praline) mogen ze wat mij betreft opsluiten in een afgesloten ruimte, met het volledige oeuvre van Frans Bauer en Mart Hoogkamer op repeat.
En maximaal volume.

Was op weg naar een quest en kwam een grote 'ventilator' oid in de grond tegen, dus ik op onderzoek uit, ah tof een verborgen ruimte met een puzzel, altijd leuk *O*

Niet dus :(

Uiteindelijk JijBuis erbij gehaald, je moet op een bepaald geluid letten.
Mooi, zou je denken, met deze tip is het iesiepiesie *O*

Nope :(
Het luistert ( }:| ) heeeeeel nauw.

Uur bezig geweest :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:21:00 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693305
Natures Grasp in 145 uur eigenlijk vrijwel nooit gebruikt, maar blijkt toch wel heel nuttig te zijn _O_

Die puzzel in mijn vorige post leidde naar de Abyss met een *&%#+ bossfight.
Sloeg nog geen deuk in een pakje boter (waar ik met overige bosses eigenlijk weinig moeite had).

Ik zag op een gegeven moment, toen ik door mijn voorraad mixed grill vlees heen raakte, dat ie wat bomen had gebeld.

En met 1 klap was ie dood *O*

Waarschijnlijk tropisch hardhout :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:40:29 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693493
Mystic Falls _O_ O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:08:03 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693807

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:09:07 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220693815
quote:
Je hebt de glittergleuf ook gevonden *O*
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:09:30 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220693819
Ik heb de middeleeuwse koelkast, de koekkoek pot.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:13:22 #187
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt de glittergleuf ook gevonden *O*
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterend _O_ _O_

En in principe gewoon volledig te missen.

Deze game _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:21:30 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693892
Ook daar verderop, met die ruïnes _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:36:40 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693966
Ik weet het goed te verbergen, maar ik ben enigszins enthousiast over deze game :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:42:43 #190
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220693982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterend _O_ _O_

En in principe gewoon volledig te missen.

Deze game _O_
Loopt gewoon een quest naar toe hoor :+

Maarja, je kan in principe de helft van de game missen _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:45:31 #191
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:42 schreef Divje het volgende:

[..]
Loopt gewoon een quest naar toe hoor :+

Maarja, je kan in principe de helft van de game missen _O-
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet alles _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:49:43 #192
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220694005
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet alles _O_
Dat is voor de tweede playthrough :7
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:57:44 #193
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220694024
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:49 schreef Divje het volgende:

[..]
Dat is voor de tweede playthrough :7
2e playthrough :D _O-

*gaat sabbatical aanvragen

145 uur, ongeveer 1/4 van de map gehad, en van dat kwart bij lange na niet alles gedaan of gevonden _O_

En waar ik normaliter na 60 uur een grote game even pauzeer (ongeacht hoe goed ik die vind) wil ik gewoon doorgaan.

Dat zegt alles.

En in al die tijd pas 2 trophies unlocked :D

Pearl Abyss heeft absoluut een nieuwe benchmark neergezet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220694173
Demeniss Castle = favoriet. Droomniveau visuals, super mooi gemaakt.
greetings and salutations
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:31:44 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220694427
Update

quote:
Greymanes, Patch Version 1.05.00 is rolling out.
This patch introduces the Rematch and Re-blockade features, which we will continue to refine over future patches, alongside new legendary creatures that can be kept as Pets. We've also fixed the issue preventing the summoning of legendary mounts and where comrade trust reset under certain conditions.
pi_220696829
6x FrameGen is nu beschikbaar, wat betekent dat slechts 13% van de frames native wordt gerenderd en de overige 87% door AI wordt gegenereerd. Ik heb nu pakweg 240fps, maar wel met lichte ghosting/artifacts, dus ik zet hem weer terug op 3x FrameGen.

Wat verder opvalt is dat regen er nu een stuk realistischer uitziet.
greetings and salutations
  zaterdag 2 mei 2026 @ 17:16:36 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220697510
Je kan bosses opnieuw uitdagen

Bekijk deze YouTube-video

:D
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:23:28 #198
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698539
Lijkt me wel een fijne feature dat bepaalde plekken weer opnieuw bezet worden door enemies, zolang ze niet fucken met m'n perfect uitgekiende dispatch missions _O-

Zo kan ik nog wat abyss artifacts farmen met m'n +120% experience gear :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:27:11 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220698559
Hmmm al die puzzels aan het eind van hoofstuk 5 zijn wel irritant hoor, in die toren is het allemaal wel logisch nog, maar eenmaal in de abyss, er zijn zoveel zaken waarmee je interactie kan hebben.
pi_220698601
Kerkkoor bijgewoond in Kasteel Demeniss. De muziek is ook geweldig.

greetings and salutations
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')