Misschien in de Ierse Singer songwriter top 8000.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Zonde voor als je bijvoorbeeld van Damien Rice houdt.quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik wel wat namen kende maar echt GEEN idee wie dat is.
ik zie vooralsnog geen echte dabs nee. Misschien een kleine voor Bonnie. Maar verderquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:21 schreef Tussle266 het volgende:
Nu we het toch over dooien hebben: hype-technisch is het best rustig geweest in het eerste halfjaar. Dat is ook wel eens verfrissend.
Lol. Dat is echt wel het allerallerallerallerallerallerallerallerlaatste wat ik vrijwillig op zou zetten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:02 schreef alpeko het volgende:
Zonde voor als je bijvoorbeeld van Damien Rice houdt.
quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Lol. Dat is echt wel het allerallerallerallerallerallerallerallerlaatste wat ik vrijwillig op zou zetten.
Nou nou nou. Succes met Rutger van Barneveld en Justin de Wildquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Lol. Dat is echt wel het allerallerallerallerallerallerallerallerlaatste wat ik vrijwillig op zou zetten.
Ze waren al op ideeën gebracht, wakker het nou niet verder aan, we weten dat ze meelezen.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nou nou nou. Succes met Rutger van Barneveld en Justin de Wild
Volgens mij zijn (of waren?) er bij die Amerikaanse hitlijst wel regels die het moeilijker maken om lang in de lijst te staan. Ik kan me herinneren dat bijv. Arcade van Duncan op een gegeven moment uit de lijst viel, niet op basis van streams of verkopen, maar om ruimte te maken voor nieuwe muziek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:30 schreef Tussle266 het volgende:
Beetje gaaf doen over 1 of 2 jaar in de lijst, in die van ons zijn er met 27 jaar. Maar serieus, wel interessant dit, volgens mij gebeurt dit in Nederland ook en gaat dat ook meer en meer weerslag op het stemgedrag hebben? https://www.billboard.com(...)l&utm_source=bluesky
Denk je ook niet dat dit iets is wat in de komende jaren juist wel gaat gebeuren? Dat dat de vullers worden op lijstjes waar nog 9/10/11 plekken over zijn, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:18 schreef Fred_B het volgende:
Heel veel van die recente hits met een lange chartrun staan namelijk niet in de Top 2000
Het zal eerder meer dan minder worden, maar ik weet niet of je dat zo makkelijk kan extrapoleren. Ik heb nog steeds de indruk (of ijdele hoop) dat de meeste mensen bij het maken van een stemlijst voor de Top 2000 stemmen op platen die ook echt geschikt zijn als beste platen allertijden. Even los van stemacties. Het is immers bepaald niet zo dat recente hypes als Roxy Dekker of Joost ofzo echt heel veel voet aan de grond krijgen in de lijst, en de categorie eronder al helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Denk je ook niet dat dit iets is wat in de komende jaren juist wel gaat gebeuren? Dat dat de vullers worden op lijstjes waar nog 9/10/11 plekken over zijn, bijvoorbeeld?
Dat laatste is wel een goed punt inderdaad, dat geeft wel hoop. Maar aan de andere kant, als je 822 weken in de Top 100 staat, ben je de hype wel voorbij. Ik weet niet of Roxy en de verlosser ook al zo lang in de lijsten staan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zal eerder meer dan minder worden, maar ik weet niet of je dat zo makkelijk kan extrapoleren. Ik heb nog steeds de indruk (of ijdele hoop) dat de meeste mensen bij het maken van een stemlijst voor de Top 2000 stemmen op platen die ook echt geschikt zijn als beste platen allertijden. Even los van stemacties. Het is immers bepaald niet zo dat recente hypes als Roxy Dekker of Joost ofzo echt heel veel voet aan de grond krijgen in de lijst, en de categorie eronder al helemaal niet.
Die plaatjes staan er meestal ook wel vele maanden tot een jaar in. En zodra de ene er uit dreigt te vallen is er alweer een net zo inwisselbare opvolger, waardoor de artiest in kwestie toch wel in beeld blijft. Maar goed, zelfs de liefhebbers ervan stemmen blijkbaar of überhaupt niet, of zien ook wel in dat er muziek te kiezen is met meer eeuwigheidswaarde.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een goed punt inderdaad, dat geeft wel hoop. Maar aan de andere kant, als je 822 weken in de Top 100 staat, ben je de hype wel voorbij. Ik weet niet of Roxy en de verlosser ook al zo lang in de lijsten staan?
Grappig dat ik deze dan juist weer wel ken omdat hij zo idioot vaak op 2 gedraaid is.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:26 schreef Cassa95 het volgende:
Dit was ook wel een goed stuk in die trant: https://www.theguardian.c(...)ll%20Trial%20Student
September zal wel stijgen ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Earth & Fire-bonus dit jaar vanwege t overlijden van Jerney Kaagman?
Zou niet meer dan terecht zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Earth & Fire-bonus dit jaar vanwege t overlijden van Jerney Kaagman?
Al weken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rutger van Barneveld gedraaid op radio 2. Top 2000 here he comes
Too soonquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef Tussle266 het volgende:
Wel zin om op Scooter te stemmen nu, eigenlijk.
Zelfs zij kregen Weekend niet kapotquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef Tussle266 het volgende:
Wel zin om op Scooter te stemmen nu, eigenlijk.
Ik zie m op insta continu met zn "werkmijter" weer op onverwachte tijdstippen opduiken idd. Wat is er met annemieke aan de hand?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:16 schreef Tussle266 het volgende:
Tim doet Tim's Avondslot hedenavond. Dat klinkt logisch, maar door de Annemieke-situatie heeft heel het roster behalve Tim zelf deze uurtjes gevuld het afgelopen halfjaar. Als Tim nu gewoon weer in de avond blijft, kan hij mooi al die gemiste thema's van dit jaar goedmaken door een KKD voor zijn rekening te nemen in december.
https://www.nu.nl/achterk(...)se-enorme-schok.htmlquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 10:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie m op insta continu met zn "werkmijter" weer op onverwachte tijdstippen opduiken idd. Wat is er met annemieke aan de hand?
Ik denk dat die al weer in de vergetelheid is geraakt tegen de tijd dat er weer gestemd kan worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rutger van Barneveld gedraaid op radio 2. Top 2000 here he comes
Ach, sneuquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:08 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/achterk(...)se-enorme-schok.html
Als het goed is, is ze wel herstellende en komt er een comeback. Maar goed, Tim zat dus daar en iedereen en de moeder zat op Tims uurtjes. Terwijl we met zijn entree vorig jaar in ieder geval zo nu en dan iets anders hadden dan de recht-vooruit-radio die we de hele dag al krijgen. Dat hebben we nu het hele jaar gemist, dus een KKD'tje om het recht te trekken zou wel lekker zijn. Gewoon zoals Stenders het destijds deed: draai er een paar en noem de rest. Kunnen wij ook weer een paar jaartjes speculeren.quote:
Och, zolang het maar niet de moeder van Jaap Rees isquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hopelijk kan Tim weer voor t einde van het jaar naar het laatste dagslot, anders wordt de finale van week 53 straks gepresenteerd door iedereen en de moeder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dracula komt er wel bij want Topsong in 2025. Als ze handig zijn, vouwen ze Loser (niet het origineel van Roxy natuurlijk) er ook nog even tussen.All Day I Dream About Stemlijsten
Die was inderdaad in juni 2025 netjes gekraakt door de luisteraars van 538. Maar het is altijd kop of munt voor nummers uit jaar x die in jaar x+1 pas een grote hit werden en voor het eerst op Radio 2 zijn gedraaid (in dit geval pas in maart voor het eerst).quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:28 schreef Tussle266 het volgende:
Wat ik daar trouwens van leerde: Midnight Sun is een 2025-release. Nooit geweten. Dat wordt dus een gevalletje oneerlijke concurrentie straks in december.
quote:Wat zijn de 1976 mooiste liedjes allertijden? Die vraag staat de komende weken centraal op Omroep Brabant radio. De stembus is sinds maandagochtend geopend dus doe mee en lever ook een stemlijstje in! Hoe meer mensen meedoen, hoe mooier de lijst uiteindelijk wordt!
September is doorgaans de maand van de Top 900 bij Omroep Brabant. Dit jaar pakken we het iets groter aan. Dat heeft allemaal te maken met onze aanstaande verjaardag. Op 1 september bestaat Omroep Brabant namelijk 50 jaar. "We hebben daarom ons geboortejaar gepakt om de lijst uit te breiden", vertelt Maarten Kortlever van Omroep Brabant radio. "Het worden dus 1976 prachtige liedjes in plaats van 900."
Het lezen waard
35 reuzen verzamelen zich voor allereerste internationale reuzenbruiloft
Een meterslange primeur in Gilze: daar zijn voor het eerst twee reuzen uit verschillende landen getrouwd. De enorme poppen Gullemoei uit Gilze en 'haar' Hasseltse reuzenman Korenhaar gaven elkaar zondag het jawoord. De bijzondere bruiloft in Gilze kan rekenen op duizenden toeschouwers.
Bloedhete bouwtent leidt tot ongekende achterstand bij corsowagen Schijf
Hoge nood in Schijf. Het buurtschap daar roept iedereen op om een handje te helpen bij de bouw van de corsowagen voor het Bloemencorso Zundert, dat in het eerste weekend van september plaatsvindt. Volgens de planning loopt de bouw nu drie weken achter op schema, iets dat nog niet eerder is gebeurd.
Het openen van de stembus gebeurde vanochtend door een speciale vrouw uit de geschiedenis van Omroep Brabant. Els van Essen was de allereerste radiopresentator die op 1 september 1976 voor het eerst de legendarische woorden sprak: "Dit is Omroep Brabant vanuit Eindhoven." Jordy Graat belde met haar in het radioprogramma KEIgoeiemorgen!
"Ze wilden per se een vrouw, want het was verder een mannenclub."
Els vertelde dat het in de begintijd echt pionieren was. "We hadden maar een paar redacteuren en alles ging op typemachines." Dat Els uiteindelijk die eerste woorden mocht uitspreken, had nog wel wat voeten in de aarde. "Ze wilden per se een vrouw hebben, want het was verder een mannenclub. En die vrouw moest ook nog een zachte g hebben. Toen kwamen ze bij mij uit", vertelt Els vlak voor ze de stembus voor de Top 1976 officieel opent.
Flink project
"Die dubbeldikke Top 1976 wordt nog een flinke uitdaging", weet Maarten. "We gaan namelijk meer dan twee keer zoveel muziek draaien, maar dat willen we wel in maximaal 11 dagen doen. De uitzendingen gaan daarom veel langer door dan normaal. Doordeweeks zelfs tot middernacht!" Dat wordt straks dus extra lang genieten van al die mooie liedjes uit meer dan zestig jaar popmuziek.
De Top 1976 is vanaf 1 september te beluisteren, de dag dat we onze verjaardag vieren. Op 11 september zullen we uiteindelijk bij de nummer 1 uitkomen. "Wie dat gaat worden, bepaal jij als luisteraar. Dus breng je stem uit!", roept Maarten op.
We kunnen ook al stemmen voor de Top 3000 van Veronica!quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:22 schreef Gretzl het volgende:
Lijstjesseizoen is begonnen!
Omroep Brabant trapt af met hun Top 1976.
De 1976 mooiste liedjes allertijden: stem nu voor onze jubileumlijst
[..]
3fm, veronica, omroep brabant. Je merkt dat het lijstjesseizoen er weer aan komtquote:Op maandag 17 augustus 2026 14:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
We kunnen ook al stemmen voor de Top 3000 van Veronica!
Edit: met een Stenders Light/Zero keuzelijst op het eerste gezicht helaas. Ik kan niet eens op Choosin' Texas stemmen
Kunnen we vast opwarmen voor de lijst der lijsten!quote:Op maandag 17 augustus 2026 15:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
3fm, veronica, omroep brabant. Je merkt dat het lijstjesseizoen er weer aan komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 augustus 2026 15:36 schreef camilero het volgende:
[..]
Kunnen we vast opwarmen voor de lijst der lijsten!Ik heb nog nergens een definitieve go gezien maar ik ga ervanuit van welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
Dat is in ieder geval alvast een geruststellende start dan.quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik kan niet eens op Choosin' Texas stemmen
https://npo.nl/luister/st(...)22-a2f1-618c4e74008equote:Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Eefje de Visser - Bitterzoet
Fat Dog - King of the Slugs
Franz Ferdinand - Take Me Out
Froukje - Niets Tussen
Jamie xx feat. Romy - Loud Places
Jet van der Steen - Adem In, Adem Uit
LCD Soundsystem - All My Friends
Lorde - Ribs
MGMT - Kids
Robyn - Dancing on My Own
Tame Impala - Let It Happen
The Killers - Mr. Brightside
The National - Bloodbuzz Ohio
The Postal Service - Such Great Heights
Todd Terje - Inspector Norse
Vampire Weekend - A-Punk
Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
Welke niet meer dan terecht zou zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Riemen vast voor Jolene in de top 50
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:14 schreef Tussle266 het volgende:
Roept u maar:Ik zet in op Coat of Many Colours extra op de keuzelijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
Dat lijkt me ook wel en dat neuzelliedje wat er vorig jaar in kwam zie ik ook wel 30 december halen. Wel een flinke sprong, maar die ligt zo vers in het geheugen, dat kan niet misgaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Islands in the Stream gaat de top 100 in.
Net gedraaid, covertje erbij, schrijf maar op inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zet in op Coat of Many Colours extra op de keuzelijst
Zijn we wel allemaal eindelijk een keertje op tijd voor het vuurwerk. Ja, nou ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:41 schreef Cee het volgende:
Top 10 bevat
9. Here you come again
8. I will always love you
7. Islands in the stream
6. Jolene
5. 9 to 5
Zou leuk zijn.
En op 1 tóch weer Bohemian Rhapsody.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:41 schreef Cee het volgende:
Top 10 bevat
9. Here you come again
7. Islands in the stream
6. Jolene
5. 9 to 5
Zou leuk zijn.
You are...quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:41 schreef Cee het volgende:
Top 10 bevat
9. Here you come again
7. Islands in the stream
6. Jolene
5. 9 to 5
Zou leuk zijn.
Een van de mooiste, zo niet het mooiste, duet(ten) ooit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Islands in the Stream gaat de top 100 in.
Overal gaan die als een trein. Ook op een forum als Musicmeter staan ze met 12 nummers in de top 100. Waar ze elkaar vervolgens dwars gaan zitten. Maar ze zijn wel echt omnipresent jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:10 schreef Tussle266 het volgende:
Fontaines op 3 nu. De enige in 'ons lijstje' is in dat lijstje letterlijk de laagste (ergens rond 700), dit gaat de volgende band in de Top 2000 worden met een volledig kromgetrokken vertegenwoordiging door de grillen van Radio 2, he?
Dit gaat over DBZ. Hier hebben we nauwelijks iets van te vrezen. Dat is ook wel eens fijn.quote:Naast Berendse zijn Jeangu Macrooy, Zoë Livay, Clouseau, Fay Claassen, Desray en Bizzey de deelnemende zangers.
Weer een voorbeeld van een band die langzaamaan ook je oudtante bereikt, als de nummers juist iets minder worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Overal gaan die als een trein. Ook op een forum als Musicmeter staan ze met 12 nummers in de top 100. Waar ze elkaar vervolgens dwars gaan zitten. Maar ze zijn wel echt omnipresent ja
Clouseau zal stijgen en Livay zal er wel in komen. 2bot4F zal de bonus wel enigszins behouden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 08:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit gaat over DBZ. Hier hebben we nauwelijks iets van te vrezen. Dat is ook wel eens fijn.
Ik vond die vorige plaat eigenlijk wel het beste materiaal, het werd daarvoor juist wel een herhaling van zetten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 09:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Weer een voorbeeld van een band die langzaamaan ook je oudtante bereikt, als de nummers juist iets minder worden.
Dat is wel een hele negatieve twist. In The Modern World is volgens mij niet de beste vertegenwoordiging om in de lijst te hebben; dat is het enige.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 09:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Weer een voorbeeld van een band die langzaamaan ook je oudtante bereikt, als de nummers juist iets minder worden.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 09:42 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele negatieve twist. In The Modern World is volgens mij niet de beste vertegenwoordiging om in de lijst te hebben; dat is het enige.
Ik merk dat ik vooral naar hun tweede langspeler neig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond die vorige plaat eigenlijk wel het beste materiaal, het werd daarvoor juist wel een herhaling van zetten.
Om een niet nader te noemen in verval geraakte zanger te quoten: Het is de waarheid.quote:Op maandag 31 augustus 2026 09:55 schreef Tussle266 het volgende:
Die Rob 3000 blijft toch altijd een grappig fenomeen. Ik ben er nog niet over uit of ik nu liever een echte telling met 30x Borsatan in de top 100 heb of een foptelling met redelijke plaatjes waarvan je weet dat het sowieso niet waar is. Stukje Rare Earth om 8.30 op maandagochtend is ook wel de moeite waard natuurlijk.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om een niet nader te noemen in verval geraakte zanger te quoten: Het is de waarheid.
quote:
Ik vind de lijst vooral heel erg Veronica. Dus ik denk dat wat je zegt wel kloptquote:Op maandag 31 augustus 2026 09:55 schreef Tussle266 het volgende:
Die Rob 3000 blijft toch altijd een grappig fenomeen. Ik ben er nog niet over uit of ik nu liever een echte telling met 30x Borsatan in de top 100 heb of een foptelling met redelijke plaatjes waarvan je weet dat het sowieso niet waar is. Stukje Rare Earth om 8.30 op maandagochtend is ook wel de moeite waard natuurlijk.
Meestal helpt de wet van @Cassa95 wel: als er geen artiesten twee keer in hetzelfde uur staan, kan het niet kloppen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vind de lijst vooral heel erg Veronica. Dus ik denk dat wat je zegt wel klopt
100ccquote:Op dinsdag 1 september 2026 21:43 schreef Gretzl het volgende:
Jullie nog originele Top 2000-suggesties voor dit spelletje? (die niet al meer dan eens op twitter zijn genoemd)
[ x ]
1. Link in Park in Linkin Park in Park
2. The International
3. Eef de Vissersvloot
4. Het Zevende Metaal
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |