De weg omhoog van de olieprijs is weer ingezet nu de beurzen weer open gaanquote:
De EU is geen land met 1 president, daar heb je je probleem....quote:Op maandag 27 april 2026 00:35 schreef kree het volgende:
[..]
Als de EU het echt zou willen dan zijn ze ineens niet meer zo Great.
maarja daar is de EU weer te laf voor? of althans geloof best dat ze over praten (want zijn ze goed in). over jaar of 10 komen ze met advies wat te laat is.
Ik vind echt dat de EU er wat harder in moet gaan, want oke dit komt toch nooit meer goed met NAVO. laat ze het lekker zelf alleen uitzoeken daar?
Canada wil wel bij de EU Nato. en denk groenland ook na de laatste ideeën van hem?
En als EU het slim doet zuid america ook wel, wie wil er samenwerken dan met een land als USA nu? denk niet veel.
ja belastingontwijkende staten wel. en dat is wat trump ook wil, geloof niet dat ie echt om zijn "eigen" mensen denkt in zijn land ook.
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @Straatcommando.quote:Op zondag 26 april 2026 23:59 schreef cosmosis het volgende:
Btw waar de neuk is het Oekraine topic gebleven.....
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De EU is geen land met 1 president, daar heb je je probleem....
God tere zieltjes op Fokquote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @:straatcommando.
Heb net gevraagd of het weer open mag, dus dat zal morgenvroeg wel weer open zijn denk ik.
Tenminste, ik heb maar met een half oog gelezen. Denk dat het een beetje verhit aan toe ging, want hij zei alleen "Doei!".
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.
maar dit is sowieso het hele probleem van de EU
https://www.theguardian.c(...)lth-hungary-electionquote:Along the banks of the Danube, news that the Viktor Orbán era had come to an end set off an hours-long party. The joy echoed across Hungary as people traded hugs and high-fives. For some, however, the landslide loss set off a frantic scramble.
Private jets allegedly laden with the spoils of those whose wealth swelled during Orbán’s 16 years in power have steadily been taking off from Vienna, while other individuals are racing to invest their assets abroad, sources have told the Guardian. Meanwhile, high-level figures close to Orbán have been looking into US visa options, hoping to find work at Maga-linked institutions.
It is a glimpse of the upheaval that has gripped Hungary as it prepares to turn the page on Orbán’s rule. Since he took power in 2010, a small circle of associates aligned with the leader and his Fidesz party have amassed vast fortunes, partly due to their expanding control over the country’s economy and EU-funded contracts for public infrastructure.
Since the election, the Guardian has learned of three members of this inner circle who have begun moving their assets abroad. The wealth is being moved to countries in the Middle East – Saudi Arabia, Oman and the UAE – while others have their sights set on Australia and Singapore, two Fidesz sources said.
Péter Magyar, whose opposition Tisza party won a landslide victory this month, has sounded the alarm, accusing those connected to Fidesz of racing to shield their wealth from accountability before his government takes power in early May.
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......
klopt alleen USA overruled dat nu door snelle acties en we lopen er idd als EU beetje achteraan. het is de betere manier maar daarmee stop je niet een gek als trump of Putin.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......
tis veel te groot en teveel meningen de EU en niemand die een knoop wil doorhakken? want laten we wel zeggen. (ben je er wel eens geweest daar dat hele EU in Brussel?). gouden paleis is het wel en iedereen die daar zit, denk zit ik best, beetje lullen ouwehoeren met dikke salarissen. duizenden daar. zonder enige verantwoording af te hoeven leggen. Dat is het hele EU probleem.quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.
Bovendien heb ik nooit kunnen stemmen op Ursula. Dus hoe democratisch is dat nou allemaal?
Oekraïne stemde nederland tegen. Werd niks mee gedaan. Ja een inlegvelletje, wat waarschijnlijk weer kwijt is. Ow ja en meteen het meest democratische stuk gereedschap werd ons ontnomen; het referendum.
Zo democratisch is het allemaal niet hoor.
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.
Bovendien heb ik nooit kunnen stemmen op Ursula. Dus hoe democratisch is dat nou allemaal?
Oekraïne stemde nederland tegen. Werd niks mee gedaan. Ja een inlegvelletje, wat waarschijnlijk weer kwijt is. Ow ja en meteen het meest democratische stuk gereedschap werd ons ontnomen; het referendum.
is het ook... en idd die democratie en over alles overleggen en praten (wat dus een goed ding is wmb)quote:Op maandag 27 april 2026 00:53 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....
Hoe kleiner je invloedsfeer, hoe makkelijker het is dat een idioot (Wilders) opstaat om een Nexit erdoorheen te voeren gebaseerd op onderbuik gevoelens.....Zie hoe een Hongarije jaren door Orban gegijzeld was.....quote:Op maandag 27 april 2026 00:51 schreef kree het volgende:
heb het vaker gezegd he, we hadden het bij de Benelux moeten houden. Of nu nog denk scheiden we ons af als 3 landen van de hele EU en hebben we iig wat meer te zeggen zonder bv rekening te moeten houden met alle landen die er later weer bij zijn gekomen en al twijfelachtig zijn en die dus een unaniem vote tegen houden.
bv net als wat de UK doet gaat niet werken voor ons als NL. maar met een paar landen erbij mss wel.
Al die migranten in onze Europese steden is echt iets waar de mensen voor gekozen hebbenquote:Op maandag 27 april 2026 00:53 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....
Nexit is geen goed idee, dat weet ik zeker. maar de hele totale EU nu met zoveel meningen en landen helpt ook niet echt.quote:Op maandag 27 april 2026 00:56 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Hoe kleiner je invloedsfeer, hoe makkelijker het is dat een idioot (Wilders) opstaat om een Nexit erdoorheen te voeren gebaseerd op onderbuik gevoelens.....Zie hoe een Hongarije jaren door Orban gegijzeld was.....
quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @:straatcommando.
Heb net gevraagd of het weer open mag, dus dat zal morgenvroeg wel weer open zijn denk ik.
Tenminste, ik heb maar met een half oog gelezen. Denk dat het een beetje verhit aan toe ging, want hij zei alleen "Doei!".
Die is al bijna een week op slot, niet vanmiddag.quote:
quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.
maar dit is sowieso het hele probleem van de EU
Elk voordeel heeft zijn nadeel zijn een bekende Nederlander eens.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen zijn wel vredelievend en empathisch.quote:Op maandag 27 april 2026 00:58 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Al die migranten in onze Europese steden is echt iets waar de mensen voor gekozen hebben
De Europese partijen worden gewoon gekozen. En niemand in de EU doet dingen buiten het boekje om ofzo.quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor de Oekraïne discussie ben ik allang naar Tweakers uitgeweken, het topic hier gaat regelmatig op slot omdat de lastpakken er niet uitgetrapt mogen worden. Nee, we gooien het gewoon op slot, daar heeft iedereen wat aan.quote:Op maandag 27 april 2026 09:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Die is al bijna een week op slot, niet vanmiddag.
Echt belachelijk.
Er was een zinloze discussie bezig, maar geen persoonlijke aanvallen of andere verboden dingen.
rustig aan zolang iedereen eerlijk is serieus dan gooien ze het Niet op slotquote:Op maandag 27 april 2026 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor de Oekraïne discussie ben ik allang naar Tweakers uitgeweken, het topic hier gaat regelmatig op slot omdat de lastpakken er niet uitgetrapt mogen worden. Nee, we gooien het gewoon op slot, daar heeft iedereen wat aan.
Moet je op Tweakers eens proberen om een topic vol te trollen.
Ga ik ook wel heen inderdaad, worden veel meer inhoudelijke dingen besproken dan hier. Hoewel sommige users hier wel wat andere dingen ook posten.quote:Op maandag 27 april 2026 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de Oekraïne discussie ben ik allang naar Tweakers uitgeweken, het topic hier gaat regelmatig op slot omdat de lastpakken er niet uitgetrapt mogen worden. Nee, we gooien het gewoon op slot, daar heeft iedereen wat aan.
Uhm, ja dat doen ze dus wel. Al 5 dagen.quote:Op maandag 27 april 2026 09:25 schreef kree het volgende:
[..]
rustig aan zolang iedereen eerlijk is ben serieus dan gooien ze het Niet op slot
Niets.quote:Op maandag 27 april 2026 09:21 schreef kree het volgende:
eens met dat en probleem dus?
wat denk jij nu dan wat we moeten doen als EU?
nouja daar is reden voor, en geloof me ik ken het wel ook. dus vertel mij niet, zolang je het serieus houdt en on topic zal het wel mee vallen denk ik.quote:Op maandag 27 april 2026 09:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm, ja dat doen ze dus wel. Al 5 dagen.
Ik heb een mening over mensen die niet tegen een andere mening kunnen.quote:Op maandag 27 april 2026 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
ben het wel met je eens in deze trouwens.quote:Op maandag 27 april 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets.
NL kan niet zonder de EU en de EU werkt grotendeels gewoon goed.
Enige wat moet veranderen, ook in bv een VN, is dat er geen veto recht meer zou moeten zijn.
En dat beslissingen niet unaniem moeten zijn, maar de meerderheid. Anders kan 99,99% het er mee eens zijn, maar de kansloze landen zijn tegen en dus kan iets niet.
nou van mij mag het best wat meer open weer zijn hier met meningen, maarja al snel is het gelijk weg enzo, ook niet echt mee eens.quote:Op maandag 27 april 2026 09:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb een mening over mensen die niet tegen een andere mening kunnen.
Het is hoofdzakelijk een nieuws topic waar je nieuws met bronnen kan delen over de oorlog in Iran of Oekraïne (en omliggende landen), geen opinietopic. (en dan heb ik het over Tweakers).quote:Op maandag 27 april 2026 09:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb een mening over mensen die niet tegen een andere mening kunnen.
Dat maak jij er zelf van maar geef maar het goede voorbeeld dan zou ik zeggen.quote:Op maandag 27 april 2026 09:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is hoofdzakelijk een NWS topic waar je nieuws met bronnen kan delen over de oorlog in Iran (en omliggende landen), geen opinietopic.
Ik heb het aangevuld. We hadden het over Tweakers.quote:Op maandag 27 april 2026 09:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat maak jij er zelf van maar geef maar het goede voorbeeld dan zou ik zeggen.
Voornamelijk linkse revolutionaire communisten dus, die zich uitspreken voor vrijheid, ik geloof dat ik acht jaar oud was toen ik snapte dat communisme heel erg weinig met vrijheid te maken heeft.quote:Op maandag 27 april 2026 09:36 schreef Tarado het volgende:
https://samidoun.net/2026/04/the-tehran-resolution/
[ afbeelding ]
The Tehran Resolution
Popular movements, parties, and progressive organizations issue a pledge to stand with the Islamic Republic of Iran and the peoples of West Asia in their struggle against imperial war and for regional liberation. The Resolution was launched by Haqooq e-Khalq, and we are a signatory alongside popular organizations around the world.
We, the undersigned:
1. Condemn the escalating war of aggression waged by the United States, Zionism, and its allies against the Islamic Republic of Iran. This hot war was prepared over decades through “cold” yet deadly sanctions, covert sabotage, targeted assassinations, military encirclement, and cognitive warfare. Its aim is to collapse the Iranian state — an agenda of balkanization through ethnic strife and de-develoment through bombardment that has become a hallmark of contemporary imperialist war.
Recognize Iran as a key node of the regional resistance that has, for over four decades, confronted the Zionist occupation of Palestine and the imperialist capture of the Arab-Iranian region, holding back attempts to subjugate the region’s peoples and resources to Western capital.
Uphold Iran’s inalienable right to self-defence. A nation subjected to acts of war — including the assassination of its senior leaders and the indiscriminate bombing of its cities — has every right to defend itself by all available means. We reject the imperial logic that grants the aggressor the monopoly on violence while criminalising the resistance of the besieged.
Condemn the regional comprador regimes that operate as nodes in the imperialist war apparatus. These client states harbour US military bases, provide logistical corridors for imperial power projection, normalise Zionism, and suppress their own peoples’ aspirations for popular sovereignty and dignity. The struggle against imperialism in the region is inseparable from the struggle against these collaborationist elites.
Recognise the agenda of “strategic sequencing” through which the United States seeks to wage a world war by other means — dismantling the pillars of the emerging multipolar order one by one. From Syria to Venezuela, Cuba to Iran, imperialism is waging a staggered confrontation, where each target is isolated, demonised, sanctioned, and subjected to hybrid war before the next is engaged. Rather than a series of unrelated conflicts, these form part of a global campaign to prevent the emergence of a new world order and prepare for an existential confrontation with empire‘s primary target: the People’s Republic of China.
Acknowledge Iran’s role as a pillar of the emerging multipolar order. Iran’s development of a ‘resistance economy’ and its strategic alliances — from the Axis of Resistance in the Arab-Iranian region to its partnerships with Russia, China, and the states of the Global South — represent precisely the infrastructure for a sovereign peripheral development that is intolerable to empire because it constrains its control over the global economy. The war on Iran is, at its core, a war to preserve the crumbling architecture of Western supremacy against the rising tide of a world demanding its right to sovereign and peaceful development.
Recognize that the forces driving this war have abandoned all restraint. Global capital no longer feels bound by the frameworks of international law or the compromises of the postwar order. The relentless expansion of NATO, the genocidal violence unleashed on Gaza, the kidnapping of Venezuela’s president, and now the indiscriminate bombing of Iran represent the dark logic of an empire in decline, willing to risk annihilation rather than accept a world it cannot control.
Reject the demonization of the Iranian state and its leadership, which has served as the ideological groundwork for sanctions, subversion, indiscriminate bombardment, and assassinations, including the criminal murder of the leader of the Iranian state, Ayatollah Ali Khamenei. We reject, in particular, the cynical attempt to manufacture a rhetorical separation between the Iranian people and their sovereignty — as though a nation can be liberated by destroying the state that defends it. We condemn those forces, including within the ranks of the left, who advanced these narratives, lending intellectual cover to regime change and repeating the propaganda frameworks of empire while claiming to speak in the name of the Iranian people. History has judged this posture in Iraq, in Libya, in Syria. It will judge it again.
Note that the peoples of the region have spoken with a clarity that should shame those who equivocate. From Bahrain to Palestine, Pakistan to Iraq, the streets have filled with mourning for Iran’s murdered leaders, celebration for its retaliatory strikes, and fury at the US presence and its comprador agents in power. The children of Gaza cheer and laugh as Iran’s rockets fly toward the cities of their occupiers. There is no clearer sign that the defensive war being waged is an anti-colonial war whose stakes are not only Iran’s survival, but regional liberation. As Bobby Sands reminds us: “Our revenge will be the laughter of our children.”
Commit, in the face of this historic confrontation, to building the broadest possible front of solidarity with Iran and with all nations and peoples facing and resisting US or Zionist assault; to exposing and opposing the imperialist war machine wherever it operates — in parliaments, ports, military bases, and our media; to severing the logistical arteries that power the imperial war apparatus; and to preparing our movements for the decisive struggles ahead, knowing that the war on Iran is a war on everyone seeking to build a world beyond empire.
SIGNATORIES
Haqooq-e-Khalq Party, Pakistan
People’s Academy, Global
PUDEMO, Swaziland
WAELE Africa, Pan-African
Communist Party of Egypt, Egypt
Abahlali baseMjondolo, South Africa
Congolese Solidarity Campaign, Congo
Observatory of Food Sovereignty and the
Environment – OSAE, Tunisia
Federation of Informal Workers of Nigeria, Nigeria
Freedom Road Socialist Organization, US
Congreso de los Pueblos, Colombia
Climate Youth Finance Alliance, US
National Students for Justice in Palestine, US
People’s Programs, US
Women Democratic Front, Pakistan
UWAWAMA – The Manzese Working Women’s
Cooperative, Tanzania
Fuerza Patriótica Alexis Vive, Venezuela
Black Alliance for Peace, International
Friends of Swazi Freedom, Swaziland
Communist Party of Swaziland, Swaziland
Swaziland National Union of Students, Swaziland
Communist Party Marxist – Kenya, Kenya
Workers World Party, United States
Che Guevara Commune, Venezuela
Bronx Anti-War, US
Palestinian Feminist Collective, International
United States Peace Council, US
Worker’s World, US
International Action Center, US
Popular Democratic Party of Lebanon, Lebanon
Masar Badil, the Palestinian Alternative
Revolutionary Path Movement, Palestine
Zimbabwe People’s Land Rights Movement,
Zimbabwe
National Lawyers Guild, US
Al Fida’i Media Network, US
Namibian Domestic and Allied Workers Union,
Namibia
Samidoun: Palestinian Prisoner Solidarity Network,
International
Coordinadora Simón Bolívar, Venezuela
Tariq el Tahrir Youth and Student Network,
International
Nidal Seattle, US
School of the Revolution, Belgium
Die samen met islamofascisten inderdaad, maar ze zijn ook tegen klimaatverandering, dus daarom mogen ze alles.quote:Op maandag 27 april 2026 09:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Voornamelijk linkse revolutionaire communisten dus, die zich uitspreken voor vrijheid, ik geloof dat ik acht jaar oud was toen ik snapte dat communisme heel erg weinig met vrijheid te maken heeft.
En het bizarre huwelijk tussen progressief links en de radicale islam, het Calimero effect.quote:Op maandag 27 april 2026 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die samen met islamofascisten inderdaad, maar ze zijn ook tegen klimaatverandering, dus daarom mogen ze alles.
En wat moeten wij met deze bizarre verklaring die door totaal onbekende partijen ondertekend is? Laat het publiek bijvoorbeeld eens een website van School of the Revolution, Belgium zien.quote:Op maandag 27 april 2026 09:36 schreef Tarado het volgende:
https://samidoun.net/2026/04/the-tehran-resolution/
[ afbeelding ]
ik denk dat de meer moderne die ook in Iran leven het anders zien, maar met een regime als dat pas je wel op he?quote:Op maandag 27 april 2026 09:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En het bizarre huwelijk tussen progressief links en de radicale islam, het Calimero effect.
Zijn de opstanden al uitgebroken en het is het regime al gechanged?quote:
quote:Op maandag 27 april 2026 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat moeten wij met deze bizarre verklaring die door totaal onbekende partijen ondertekend is? Laat het publiek bijvoorbeeld eens een website van School of the Revolution, Belgium zien.![]()
De Volkskrant heeft een uitgebreid artikel over het verval van de staat iran van theocratisch naar een militaire dictatoriaal regime, maar hoezeee de ircg is niet zo superhardline dus vrouwen mogen hun hoofddoekjes af doen.
Wat is er nog over van de Islamitische Republiek? Iran is nu een junta met een religieus tintje
Veel Europeanen kan het allemaal geen zak schelen, ze zijn vooral bang en kijken slechts naar de benzineprijs en de prijs van koffie voor zichzelf, de eerste hamsteraars zijn al gespot.quote:Op maandag 27 april 2026 09:48 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk dat de meer moderne die ook in Iran leven het anders zien, maar met een regime als dat pas je wel op he?
Welkom op Fok.quote:Op maandag 27 april 2026 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je tegen deze zinlose oorlogen bent, ben je tegenwoordig "voor de Islam" blijkbaar.
Waar kijk jij naar?quote:Op maandag 27 april 2026 09:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veel Europeanen kan het allemaal geen zak schelen, ze zijn vooral bang en kijken slechts naar de benzineprijs en de prijs van koffie voor zichzelf, de eerste hamsteraars zijn al gespot.
nouja mss veel maar het scheelt mij wel? ik vind het allemaal niet oke hoe dit gaat.quote:Op maandag 27 april 2026 09:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Veel Europeanen kan het allemaal geen zak schelen, ze zijn vooral bang en kijken slechts naar de benzineprijs en de prijs van koffie voor zichzelf, de eerste hamsteraars zijn al gespot.
Gebruik de "edit" knop wat meer en vul je bestaande posts aanquote:Op maandag 27 april 2026 09:55 schreef kree het volgende:
en nog is het dan niet oke dat trump er wat over gaat zeggen en doen.
naar het stenen tijd perk verbanden. echt.
weet ik LOL ja ff voor de volgende maar dit irriteert me mateloos he. vooral de usa die dan gaat zeggen hoe het moet en zal zijn.quote:Op maandag 27 april 2026 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gebruik de "edit" knop wat meer en vul je bestaande posts aan
Met een regime change zal er ook geen reden meer zijn voor Iran om Israël en New York te willen vernietigen, zal de drang naar een kernwapen stoppen en vervolgens zullen ze de wereld ook niet meer economisch willen gijzelen.quote:Op maandag 27 april 2026 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waar kijk jij naar?
- regime change?
- geen nucleaire wapens voor Iran?
- openen van Straat van Hormuz (die voor de oorlog al open was)?
Welk van de beoogde doelen is behaald?
En komt er een regime change? Is dat nog het doel van VS en Israël?quote:Op maandag 27 april 2026 10:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met een regime change zal er ook geen reden meer zijn voor Iran om Israël en New York te willen vernietigen, zal de drang naar een kernwapen stoppen en vervolgens zullen ze de wereld ook niet meer economisch willen gijzelen.
De spookjes in de efteling klinken nog geloofwaardiger dan deze bizarre rechts conservatieve fantasieën.quote:Op maandag 27 april 2026 10:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met een regime change zal er ook geen reden meer zijn voor Iran om Israël en New York te willen vernietigen, zal de drang naar een kernwapen stoppen en vervolgens zullen ze de wereld ook niet meer economisch willen gijzelen.
VS boeit alleen maar make Amerika Great again. ten koste van alle allies die ze hadden.quote:Op maandag 27 april 2026 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En komt er een regime change? Is dat nog het doel van VS en Israël?
En trouwe bondgenoot Israël mag zijn gang gaan met genocide in Gaza en nu ook weer beestachtig tekeer gaan in Libanon. Daar wordt allemaal niks van gezegd door die domme yanks.quote:Op maandag 27 april 2026 00:58 schreef kree het volgende:
wat ook wel opmerking waard is. Rusland viel Oekraïne binnen he om macht uit te oefenen of hoe je het wil noemen. stukje land inpikken.
Oke USA was daar zo tegen we gaan helpen enzo want Rusland doet zoveel fout door soevereine grond in te pikken.
What the fuck, wat deed ie erna dan in Venezuela of nu Iran, is dat niet onwijs eigenlijk hetzelfde?
of groenland zijn ideeën (waar ie nu wat op terug gekomen is omdat ie mss zichzelf realiseerde dat de EU dat niet zo leuk vond?
Momenteel zal het hoogste haalbare zijn dat ze hun nucleaire materie overdragen aan Pakistan, onder supervisie van de IAEA, pech voor de Iraanse bevolking, die zal het voorlopig moeten redden onder een islamo-fascistisch regime, er is onvoldoende draagvlak in de wereld om ze daarvan te bevrijden.quote:Op maandag 27 april 2026 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En komt er een regime change? Is dat nog het doel van VS en Israël?
nou als je die beelden ziet? en hoewel ik nog heel christelijk ben, ook niet mee eens? wtf zeg...... die netanyaho of hoe ie heet mag ook weg samen met trump en Putin.quote:Op maandag 27 april 2026 10:10 schreef vosss het volgende:
[..]
En trouwe bondgenoot Israël mag zijn gang gaan met genocide in Gaza en nu ook weer beestachtig tekeer gaan in Libanon. Daar wordt allemaal niks van gezegd door die domme yanks.
Was het het waard?quote:Op maandag 27 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Momenteel zal het hoogste haalbare zijn dat ze hun nucleaire materie overdragen aan Pakistan, onder supervisie van de IAEA, pech voor de Iraanse bevolking, die zal het voorlopig moeten redden onder een islamo-fascistisch regime, er is onvoldoende draagvlak in de wereld om ze daarvan te bevrijden.
Hoe handhaaf je zo'n verdrag?quote:Zo'n verdrag zou men dan wel moeten koppelen aan het stoppen met het executeren van de eigen bevolking.
Het IDF heeft precies 1,8 seconde om een raket van Hezbollah op burgerdoelen te onderscheppen vanuit bezet Libanon, ze hebben wat meer ruimte nodig om goede buren te worden.quote:Op maandag 27 april 2026 10:10 schreef vosss het volgende:
[..]
En trouwe bondgenoot Israël mag zijn gang gaan met genocide in Gaza en nu ook weer beestachtig tekeer gaan in Libanon. Daar wordt allemaal niks van gezegd door die domme yanks.
Het is niet zo alsof Pakistan nou zo'n vrij en seculier bastion is, waarom vind je het wel prima als die nog meer uranium in handen zouden krijgen?quote:Op maandag 27 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Momenteel zal het hoogste haalbare zijn dat ze hun nucleaire materie overdragen aan Pakistan, onder supervisie van de IAEA, pech voor de Iraanse bevolking, die zal het voorlopig moeten redden onder een islamo-fascistisch regime, er is onvoldoende draagvlak in de wereld om ze daarvan te bevrijden.
Zo'n verdrag zou men dan wel moeten koppelen aan het stoppen met het executeren van de eigen bevolking.
Executeren van hun eigen bevolking! Wil je nu een humanstische westerse moraal aan iran laten opleggen door landen die zelf ook een totaal gebrek aan humanistisch westers moraal tonen? En dan hier klagen over van de potgerukt links met hun do as is say not as i do mentaliteit.quote:Op maandag 27 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:
.
Zo'n verdrag zou men dan wel moeten koppelen aan het stoppen met het executeren van de eigen bevolking.
We zouden een keer een soort Volkerenbond of Verenigde Naties op kunnen tuigen, dit keer zonder geitenwollen sokken maar nu met bokshandschoenen.quote:Op maandag 27 april 2026 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Was het het waard?
[..]
Hoe handhaaf je zo'n verdrag?
Board of Peace?quote:Op maandag 27 april 2026 10:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We zouden een keer een soort Volkerenbond of Verenigde Naties op kunnen tuigen, dit keer zonder geitenwollen sokken maar nu met bokshandschoenen.
Pakistan is ook geen land wat uitblinkt in intelligentie en mensenrechten maar dankzij Nederlandse naïviteit toch al een kernmacht.quote:Op maandag 27 april 2026 10:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet zo alsof Pakistan nou zo'n vrij en seculier bastion is, waarom vind je het wel prima als die nog meer uranium in handen zouden krijgen?
En dus mogen ze zomaar een land binnen vallen en grond afpakken en hele dorpen en steden al dan niet incluis burgers naar de tering schieten.quote:Op maandag 27 april 2026 10:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het IDF heeft precies 1,8 seconde om een raket van Hezbollah op burgerdoelen te onderscheppen vanuit bezet Libanon, ze hebben wat meer ruimte nodig om goede buren te worden.
Dat is vooral een select rechts clubje ontstaan uit linkse armoede en theedrinkerij, geen strak plan.quote:
Iran gaat de VS sowieso al niet aanvallen lol.quote:Op maandag 27 april 2026 10:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Libanon gegijzeld is door Hamas en Iran?quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
En dus mogen ze zomaar een land binnen vallen en grond afpakken en hele dorpen en steden al dan niet incluis burgers naar de tering schieten.
Netanyahu is een oorlogsmisdadiger en zou gestopt moeten worden.
Maar dat doet niemand, want stel je geeft een beetje kritiek op de Joden. Oei oei oei! Vuile nazi!!
Door Israel bedoel je.quote:Op maandag 27 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Libanon gegijzeld is door Hamas en Iran?
Je weet ook dat die burgers daar er weinig mee van doen hebben?quote:Op maandag 27 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Libanon gegijzeld is door Hamas en Iran?
Lezen en kennis vergaren maakt je een rijker en leuker mens.quote:Op maandag 27 april 2026 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Je weet ook dat die burgers daar er weinig mee van doen hebben?
Ik was het destijds volledig oneens met de uitspraken van Piri, dat we geen wapens en onderdelen voor wapens meer aan Israël zouden moeten leveren.quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
En dus mogen ze zomaar een land binnen vallen en grond afpakken en hele dorpen en steden al dan niet incluis burgers naar de tering schieten.
Maar dat doet niemand, want stel je geeft een beetje kritiek op de Joden. Oei oei oei! Vuile nazi!!
Die grond afpakken ben ik het ook niet zo mee eens, hopelijk is dat tijdelijk, maar Libanon zelf doet weinig tot niets aan de terroristen op hun grondgebied en Israel wordt wel bestookt met raketten vanuit dat gebied.quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerste zin van je link:quote:Op maandag 27 april 2026 10:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lezen en kennis vergaren maakt je een rijker en leuker mens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zuidelijk_Libanon
Doei! Niet gelezen.quote:Er wordt getwijfeld aan de juistheid van een of meer onderdelen van dit artikel.
De olieprijs is weer verder aan het stijgen, mogelijk gaan de recordprijs van 2022 doorbrekenquote:
Heb je ook een fatsoenlijke bron, want hier kan niemand wat mee, dat snap jij zelf ook vastquote:Opgegeven reden: Dit artikel reflecteert de visie van één enkele bewerker, zonder vermelding van enige bron.
Het is in ieder geval heel wat zinniger dan je eigen antisemitische waanbeelden.quote:Op maandag 27 april 2026 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerste zin van je link:
[..]
Doei! Niet gelezen.
Lol Israël heeft er al grote moeite mee. Hoe moet dat zielige legertje van Libanon, Hezbollah overmeesteren?quote:Op maandag 27 april 2026 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die grond afpakken ben ik het ook niet zo mee eens, hopelijk is dat tijdelijk, maar Libanon zelf doet weinig tot niets aan de terroristen op hun grondgebied en Israel wordt wel bestookt met raketten vanuit dat gebied.
Hezbollah hun gang laten gaan, kan toch ook niet?
Dus maar niets doen en wegkijken met terroristen op je grondgebied, dan vraag je ook om een invasie.quote:Op maandag 27 april 2026 11:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol Israël heeft er al grote moeite mee. Hoe moet dat zielige legertje van Libanon, Hezbollah overmeesteren?
'So much orange. It's the best'quote:Op maandag 27 april 2026 11:26 schreef kree het volgende:
trump zou live moeten kijken hoe wij vieren onze koning enzo.
Niemand zou klagen als Israel iets aan terroristen zou doen.quote:Op maandag 27 april 2026 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus maar niets doen en wegkijken met terroristen op je grondgebied, dan vraag je ook om een invasie.
Correct. Israël mag inderdaad een Hezbollah bestrijden in het Zuiden van Libanon. Had jij verwacht dat er niets zou worden gedaan dan? Je kunt niet verwachten dat landen leven met zulke terreurgroeperingen net over de grens die als openlijk doel hebben de vernietiging van dat land. Als je dan moeilijk gaat doen over het aanpakken van zulke terreurgroeperingen, dan vorm je zelf het probleem. Je zoekt het probleem niet bij de daders, maar bij de slachtoffers.quote:Op maandag 27 april 2026 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad, 'never again'. Daarom weg met Hamas, Hezbollah, Houthi's en het Iraanse regime en de Palestijnse samenleving grondig deradicaliseren. Anders blijft er altijd een hoop bestaan bij zulke partijen op 'someday again'.quote:
Maar ik begijp dat je gewoon bewust over het landjepik heen leest?quote:Op maandag 27 april 2026 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. Israël mag inderdaad een Hezbollah bestrijden in het Zuiden van Libanon.
Hoe moeten zij ooit in staat zijn om instituties op te bouwen die er iets aan kunnen doen als ze om de haverklap de vernieling in worden gebombardeerd?quote:Op maandag 27 april 2026 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die grond afpakken ben ik het ook niet zo mee eens, hopelijk is dat tijdelijk, maar Libanon zelf doet weinig tot niets aan de terroristen op hun grondgebied en Israel wordt wel bestookt met raketten vanuit dat gebied.
Hezbollah hun gang laten gaan, kan toch ook niet?
Israël is omringd door de hater Iranquote:Op maandag 27 april 2026 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik begijp dat je gewoon bewust over het landjepik heen leest?
Welk land wordt er 'gepikt' dan?quote:Op maandag 27 april 2026 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik begijp dat je gewoon bewust over het landjepik heen leest?
Ow, laat me raden, Israel zegt nergens dat ze landjepik doen, derhalve doen ze niet aan landjepik?quote:Op maandag 27 april 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk land wordt er 'gepikt' dan?
Stukje bufferzone.quote:Op maandag 27 april 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, laat me raden, Israel zegt nergens dat ze landjepik doen, derhalve doen ze niet aan landjepik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |