De weg omhoog van de olieprijs is weer ingezet nu de beurzen weer open gaanquote:
De EU is geen land met 1 president, daar heb je je probleem....quote:Op maandag 27 april 2026 00:35 schreef kree het volgende:
[..]
Als de EU het echt zou willen dan zijn ze ineens niet meer zo Great.
maarja daar is de EU weer te laf voor? of althans geloof best dat ze over praten (want zijn ze goed in). over jaar of 10 komen ze met advies wat te laat is.
Ik vind echt dat de EU er wat harder in moet gaan, want oke dit komt toch nooit meer goed met NAVO. laat ze het lekker zelf alleen uitzoeken daar?
Canada wil wel bij de EU Nato. en denk groenland ook na de laatste ideeën van hem?
En als EU het slim doet zuid america ook wel, wie wil er samenwerken dan met een land als USA nu? denk niet veel.
ja belastingontwijkende staten wel. en dat is wat trump ook wil, geloof niet dat ie echt om zijn "eigen" mensen denkt in zijn land ook.
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @Straatcommando.quote:Op zondag 26 april 2026 23:59 schreef cosmosis het volgende:
Btw waar de neuk is het Oekraine topic gebleven.....
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De EU is geen land met 1 president, daar heb je je probleem....
God tere zieltjes op Fokquote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @:straatcommando.
Heb net gevraagd of het weer open mag, dus dat zal morgenvroeg wel weer open zijn denk ik.
Tenminste, ik heb maar met een half oog gelezen. Denk dat het een beetje verhit aan toe ging, want hij zei alleen "Doei!".
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.
maar dit is sowieso het hele probleem van de EU
https://www.theguardian.c(...)lth-hungary-electionquote:Along the banks of the Danube, news that the Viktor Orbán era had come to an end set off an hours-long party. The joy echoed across Hungary as people traded hugs and high-fives. For some, however, the landslide loss set off a frantic scramble.
Private jets allegedly laden with the spoils of those whose wealth swelled during Orbán’s 16 years in power have steadily been taking off from Vienna, while other individuals are racing to invest their assets abroad, sources have told the Guardian. Meanwhile, high-level figures close to Orbán have been looking into US visa options, hoping to find work at Maga-linked institutions.
It is a glimpse of the upheaval that has gripped Hungary as it prepares to turn the page on Orbán’s rule. Since he took power in 2010, a small circle of associates aligned with the leader and his Fidesz party have amassed vast fortunes, partly due to their expanding control over the country’s economy and EU-funded contracts for public infrastructure.
Since the election, the Guardian has learned of three members of this inner circle who have begun moving their assets abroad. The wealth is being moved to countries in the Middle East – Saudi Arabia, Oman and the UAE – while others have their sights set on Australia and Singapore, two Fidesz sources said.
Péter Magyar, whose opposition Tisza party won a landslide victory this month, has sounded the alarm, accusing those connected to Fidesz of racing to shield their wealth from accountability before his government takes power in early May.
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......
klopt alleen USA overruled dat nu door snelle acties en we lopen er idd als EU beetje achteraan. het is de betere manier maar daarmee stop je niet een gek als trump of Putin.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Maar dan ook wel weer de kracht van de EU....Het laatste stukje democratie op aarde dat niet door 1 persoon anaal verkracht kan worden......
tis veel te groot en teveel meningen de EU en niemand die een knoop wil doorhakken? want laten we wel zeggen. (ben je er wel eens geweest daar dat hele EU in Brussel?). gouden paleis is het wel en iedereen die daar zit, denk zit ik best, beetje lullen ouwehoeren met dikke salarissen. duizenden daar. zonder enige verantwoording af te hoeven leggen. Dat is het hele EU probleem.quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.
Bovendien heb ik nooit kunnen stemmen op Ursula. Dus hoe democratisch is dat nou allemaal?
Oekraïne stemde nederland tegen. Werd niks mee gedaan. Ja een inlegvelletje, wat waarschijnlijk weer kwijt is. Ow ja en meteen het meest democratische stuk gereedschap werd ons ontnomen; het referendum.
Zo democratisch is het allemaal niet hoor.
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja heel democratisch wil ik de EU nou ook weer niet noemen. Met een Ursula die op eigen houtje buiten haar boekje om contracten af sluit en vervolgens appverkeer daarover weigert vrij te geven terwijl haar dat wel bevolen is.
Bovendien heb ik nooit kunnen stemmen op Ursula. Dus hoe democratisch is dat nou allemaal?
Oekraïne stemde nederland tegen. Werd niks mee gedaan. Ja een inlegvelletje, wat waarschijnlijk weer kwijt is. Ow ja en meteen het meest democratische stuk gereedschap werd ons ontnomen; het referendum.
is het ook... en idd die democratie en over alles overleggen en praten (wat dus een goed ding is wmb)quote:Op maandag 27 april 2026 00:53 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....
Hoe kleiner je invloedsfeer, hoe makkelijker het is dat een idioot (Wilders) opstaat om een Nexit erdoorheen te voeren gebaseerd op onderbuik gevoelens.....Zie hoe een Hongarije jaren door Orban gegijzeld was.....quote:Op maandag 27 april 2026 00:51 schreef kree het volgende:
heb het vaker gezegd he, we hadden het bij de Benelux moeten houden. Of nu nog denk scheiden we ons af als 3 landen van de hele EU en hebben we iig wat meer te zeggen zonder bv rekening te moeten houden met alle landen die er later weer bij zijn gekomen en al twijfelachtig zijn en die dus een unaniem vote tegen houden.
bv net als wat de UK doet gaat niet werken voor ons als NL. maar met een paar landen erbij mss wel.
Al die migranten in onze Europese steden is echt iets waar de mensen voor gekozen hebbenquote:Op maandag 27 april 2026 00:53 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wat aan te merken op hoe Brussel gekozen is en probeert zn macht uit te dragen, maar dat kun je ook zeggen van ministers......Toch vergeleken met de rest van de wereld is Europa (bijna) het laatste stukje land in de wereld waar de democratische vrije waarden gelden....
Nexit is geen goed idee, dat weet ik zeker. maar de hele totale EU nu met zoveel meningen en landen helpt ook niet echt.quote:Op maandag 27 april 2026 00:56 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Hoe kleiner je invloedsfeer, hoe makkelijker het is dat een idioot (Wilders) opstaat om een Nexit erdoorheen te voeren gebaseerd op onderbuik gevoelens.....Zie hoe een Hongarije jaren door Orban gegijzeld was.....
quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is vanmiddag rond 3 uur op slot gezet door @:straatcommando.
Heb net gevraagd of het weer open mag, dus dat zal morgenvroeg wel weer open zijn denk ik.
Tenminste, ik heb maar met een half oog gelezen. Denk dat het een beetje verhit aan toe ging, want hij zei alleen "Doei!".
Die is al bijna een week op slot, niet vanmiddag.quote:
quote:Op maandag 27 april 2026 00:38 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is ook precies het probleem, hoewel we wel echt macht zouden kunnen uitoefenen als iedereen het eens was.
maar dit is sowieso het hele probleem van de EU
Elk voordeel heeft zijn nadeel zijn een bekende Nederlander eens.quote:Op maandag 27 april 2026 00:40 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen zijn wel vredelievend en empathisch.quote:Op maandag 27 april 2026 00:58 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Al die migranten in onze Europese steden is echt iets waar de mensen voor gekozen hebben
De Europese partijen worden gewoon gekozen. En niemand in de EU doet dingen buiten het boekje om ofzo.quote:Op maandag 27 april 2026 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor de Oekraïne discussie ben ik allang naar Tweakers uitgeweken, het topic hier gaat regelmatig op slot omdat de lastpakken er niet uitgetrapt mogen worden. Nee, we gooien het gewoon op slot, daar heeft iedereen wat aan.quote:Op maandag 27 april 2026 09:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Die is al bijna een week op slot, niet vanmiddag.
Echt belachelijk.
Er was een zinloze discussie bezig, maar geen persoonlijke aanvallen of andere verboden dingen.
rustig aan zolang iedereen eerlijk is serieus dan gooien ze het Niet op slotquote:Op maandag 27 april 2026 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor de Oekraïne discussie ben ik allang naar Tweakers uitgeweken, het topic hier gaat regelmatig op slot omdat de lastpakken er niet uitgetrapt mogen worden. Nee, we gooien het gewoon op slot, daar heeft iedereen wat aan.
Moet je op Tweakers eens proberen om een topic vol te trollen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |