Blijkbaar vind de politiek dit niet belangrijk.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wederom alarmerende geluiden vanuit Vitens.
Omdat die langzaam doorsijpelen vanuit het oppervlaktewater in het grondwater. Daarnaast hebben vervuilende stoffen verschillende persistenties binnen hun omgeving.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoezo raakt het grondwater steeds meer vervuild door meststoffen en bestrijdingsmiddelen? Dat zijn er toch juist steeds minder?
Ik bedoel dat er steeds minder meststoffen en bestrijdingsmiddelen (zouden moeten) zijn. Dan zou dat toch niet meer moeten zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Omdat die langzaam doorsijpelen vanuit het oppervlaktewater in het grondwater. Daarnaast hebben vervuilende stoffen verschillende persistenties binnen hun omgeving.
eet jij appels of peren met plekjes , klokhuis rot of pierstek?quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er steeds minder meststoffen en bestrijdingsmiddelen (zouden moeten) zijn. Dan zou dat toch niet meer moeten zijn.
Veel schade is al aangericht en het doorsijpelen gaat nog 100den jaren door. Zelfs als we Nederland geheel compleet ontvolken. De nitraatbelasting op veel plaatsen is nog steeds hoog, met name in de regio op de Veluwe waar ik woon. Het gebruik van o.a. herbiciden, pesticiden o.a. insecticiden&fungiciden is aan banden gelegd, maar niet verboden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er steeds minder meststoffen en bestrijdingsmiddelen (zouden moeten) zijn. Dan zou dat toch niet meer moeten zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |