Ja, dat komt helaas wel vaker voor. Er kunnen best wel goede redenen voor zijn maar stuur dan even een update om op deze wijziging door te geven.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
Arawan wijkt de betaling af van het betaalschema, blijkbaar is het betaalschema aangepast van de 16e naar de 23e.
Voor jullie spreadsheet.
Ja, best irritant. Heb ik net het hele betaalschema in mijn Excel bestand gezet, kan ik de datum weer gaan aanpassen. Maar vergeleken met het alternatief (niet betaald door problemen) is het klein leed, net als de 1 cent minder bij HCN.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, dat komt helaas wel vaker voor. Er kunnen best wel goede redenen voor zijn maar stuur dan even een update om op deze wijziging door te geven.
Zo ging de nieuwe lening van Weissch*r Installatietechniek (project 53510) zonder rente compensatie van de 14e naar de 17e.
Degenen die in zowel de nieuwe als de lening zitten, hebben dan wel wat extra dagen 13% rente gehad op de oude lening.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Over het hele leenbedrag van dit project scheelt dit toch 335 euro ten nadele van de investeerders.
Eens, maar aan de andere kant is dit wel een groter verschil als de 1 cent. In mijn geval heb ik het toch over een paar euro verschil in die 3 dagen. Maar goed, ik ben over het algemeen erg tevreden over Collin dus ik ga hier maar (weerquote:Op donderdag 23 april 2026 12:08 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ja, best irritant. Heb ik net het hele betaalschema in mijn Excel bestand gezet, kan ik de datum weer gaan aanpassen. Maar vergeleken met het alternatief (niet betaald door problemen) is het klein leed, net als de 1 cent minder bij HCN.
Valt dan nog mee dat meneer W niet naar de 21e is gegaan, de datum dat de oude lening staat als afgelost.
Ja, verschil is wel groter. Maar je heb in ieder geval bij de oude lening van meneer W. wat extra dagen 13% gehad.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eens, maar aan de andere kant is dit wel een groter verschil als de 1 cent. In mijn geval heb ik het toch over een paar euro verschil in die 3 dagen. Maar goed, ik ben over het algemeen erg tevreden over Collin dus ik ga hier maar (weer) niet over zeuren bij ze.
Die ook waren toegezegd omdat de herfinanciering 1,5 maand te laat was.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:17 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ja, verschil is wel groter. Maar je heb in ieder geval bij de oude lening van meneer W. wat extra dagen 13% gehad.
Ja, die 13% was toegezegd, maar ik bedoel dat de aflossing nogal laat was en we die eigenlijk al verwachtten op de datum van ingaan van de nieuwe lening, of dat nu de 14e of de 17e was. In die zin heb je vanaf dan tot de 21e een paar dagen extra rente.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Die ook waren toegezegd omdat de herfinanciering 1,5 maand te laat was.
Orelio is zakenpartner van de vorige HCN, Bardan. Zitten samen in dezelfde zaken. Beiden waren eerder ook leningnemer in Café in the City Amsterdam, samen met de broertjes de Jong.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:00 schreef Fredericm het volgende:
Orelio bij HCN. Volgens mij een een rekenfout bij LTV woonhuis of een opgeklopte taxatie.
We krijgen een derde hypotheek op Uiterdijk 1, 1921CA Akersloot, heeft een WOZ van 1245K
Door een lening van 295K gaat de LTV van 40% naar 49%. Dat zou betekenen dat het pand wordt getaxeerd op 3277K
https://www.kapitaalopmaa(...)m+5&utm_medium=emailquote:Beste Closed Crowd-investeerders,
Vandaag publiceren we een nieuw GrondVrij-project. Inmiddels een bewezen propositie met een solide rendement en een uitstekend track-record. Ditmaal betreft het een recent aangekocht perceel in Weert.
Zoals al eerder gemeld heeft GrondVrij een nieuwe locatie aangekocht Weert. Dit betreft het zesde project van de CBB-BOX!
Ondernemer Kees van den Bovenkamp:
CBB Box Weert:
"Zoals jullie wellicht weten zijn we op de locatie in Weert met een wat breder box concept aan het funden voor camper -boat en business boxen, dus jullie zijn van harte uitgenodigd beschikbaar gekomen gelden daar weer in te zetten.
Ook vandaag is er daar weer een project met een vijftal boxen opengegaan met hoofdsom van ¤156.000 tegen 7,5% rendement. De komende weken komen er daar nog een paar. Doel is om voor eind april te gaan afnemen."
De mannen leven beide op stand.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:10 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Orelio is zakenpartner van de vorige HCN, Bardan. Zitten samen in dezelfde zaken. Beiden waren eerder ook leningnemer in Café in the City Amsterdam, samen met de broertjes de Jong.
Mogelijk willen ze samen weer iets opstarten. Ik zit al in die Bardan, dus even genoeg weer.
Volgens HCN klopt het. Taxatiewaarde boven 3 miljoenquote:Op donderdag 23 april 2026 13:00 schreef Fredericm het volgende:
Orelio bij HCN. Volgens mij een een rekenfout bij LTV woonhuis of een opgeklopte taxatie.
We krijgen een derde hypotheek op Uiterdijk 1, 1921CA Akersloot, heeft een WOZ van 1245K
Door een lening van 295K gaat de LTV van 40% naar 49%. Dat zou betekenen dat het pand wordt getaxeerd op 3277K
Met nauwelijks afwijking van de WOZquote:Op donderdag 23 april 2026 14:29 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Volgens HCN klopt het. Taxatiewaarde boven 3 miljoen
WOZ was gebaseerd op het pand wat gesloopt is. Taxatie 2022 was 3,4 miljoenquote:Op donderdag 23 april 2026 14:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met nauwelijks afwijking van de WOZ
Stemming GvE voorlopig on-holdquote:Op woensdag 22 april 2026 20:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Meest logisch is om te her te financieren ipv zo'n voorstel te doen.
We hebben destijds het risico genomen met een niet dekkende hypotheek en gespeculeerd op toekomstige waardestijging. Dat is er inmiddels en wordt met voorstel teniet gedaan.
quote:Naar aanleiding van de eerste terugkoppelingen op de lopende stemming hebben wij gemerkt dat er behoefte is aan aanvullende informatie om een zo volledig en zorgvuldig mogelijke beoordeling te kunnen maken. Een aantal investeerders heeft waardevolle punten aangedragen die wij graag op een transparante manier willen verwerken in de besluitvorming.
Om die reden hebben wij besloten de stemming tijdelijk te pauzeren. Wij werken op dit moment aan een aanvulling waarin wij de relevante cijfers, uitgangspunten en risico-aspecten uitgebreider toelichten, zodat iedere investeerder op basis van een volledig en juist beeld zijn of haar stem kan uitbrengen. Eventueel uitgebrachte stemmen kunnen desgewenst worden aangepast.
Er staat zowel 7% als 6,5% in de nieuwsbrief:quote:Op donderdag 23 april 2026 15:39 schreef Lezer8857 het volgende:
Het (nieuwe) Collin fonds stelt de rendementen naar beneden bij. Nu is het beoogd 6,5% waar het eerder 7% was als ik mij goed herinner. Zou de invloed (en achterstanden) mbt de Duitse projecten hiermee te maken kunnen hebben?
quote:Beoogd netto rendement van 7%
Deelname vanaf ¤ 100.000,-
Na het succes van de eerste twaalf fondsen, waarin gezamenlijk ruim ¤ 130 miljoen is opgehaald, is het Collin MKB Leningen Fonds 13 inmiddels geopend voor inschrijvingen. De inschrijvingsperiode loopt nog tot en met vrijdag 8 mei.
Het fonds biedt investeerders de mogelijkheid om automatisch gespreid te participeren in leningen van Collin Crowdfund en Finance Experts, met een beoogd netto rendement (na kosten, voorzieningen en defaults) van 6,5% per jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben benieuwd. Een sturende factor zou natuurlijk ook de voorlopige stemmingsuitslag kunnen zijn. Ik had gisteren in ieder geval al tegen gestemd (met ruim 6% van de stemmen).quote:Op donderdag 23 april 2026 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Stemming GvE voorlopig on-hold
[..]
quote:Op donderdag 23 april 2026 15:51 schreef ovdm het volgende:
Meneer Ali Akgün, bekend van het Fesitvaals drama waarmee een aantal van ons de boot in dreigen te gaan, is tevens de drijvende kracht achter RC Vastgoed BV. Daar is 2,1 miljoen geleend voor een pand in Kerkrade, waarvan 1,5 via Collin.
Direct na het opdrogen van het rentedepot stopte de betalingen, in januari 2025. Sindsdien taal noch teken van meneer Akgün. Meneer is spoorloos verdwenen, zie https://3heuvelland.nl/ni(...)tivaals-bv-spoorloos.
Zojuist weer een update gekregen van Collin. Als ik de hele historie lees, en ook weer deze update, dan snap ik niet dat Collin met droge ogen kan blijven beweren dat er geen voorziening getroffen hoeft te worden. Ik hou rekening met een fors verliesHier zegt hij niet spoorloos te zijn: https://3heuvelland.nl/ni(...)k-ben-niet-spoorloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Dat scheelt, stond nog op mijn to do list om naar GVE te reageren hierover.quote:Op donderdag 23 april 2026 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Stemming GvE voorlopig on-hold
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is al jaren aan het procederen tegen de buurman, die een vergunning heeft gekregen voor uitbreiding van zijn activiteiten. Onlangs is er weer een uitspraak geweest van de RvS, https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@157598/202300535-1-r4/. Dus wellicht is het voor hem wel een goed moment om te gaan verhuizen. Alle begrip voor de coulance die CCF met hem heeft gehad, maar het hele verhaal heeft nu wel lang genoeg geduurd. Leninkje is ook al voor de helft afgelost, dus dat moet toch op te lossen zijn voor die man zou je zeggen. Huis heeft voldoende waarde, maar goed hij zit met zijn paardenhobby natuurlijk dus zal niet makkelijk een andere plek vinden.
quote:Op donderdag 23 april 2026 17:21 schreef Collin63 het volgende:
Nieuwe bij Collin. Ik zit in de eerste toen in 2021 heb ik nog gebruik gemaakt van een gratis overnachting.
Dat zit er nu helaas niet meer bij. Leuk en schoon kleinschalig park en vriendelijke mensen .
Ik verwacht dat ik de link om te investeren wel krijg. Rente van 7% kan nog net voor mij.
Toen in 2021 was de rente met 7% hoog.
https://www.collincrowdfu(...)onroerend-goed-b-v1/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |