abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:13:32 #276
13309 nostra
ask why
pi_220719288
Welkome sloot aan vervroegde aflossingen bij CCF. Stukje in Huis 1875 gestopt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220719481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:03 schreef obligataire het volgende:
MK*B Boekhouding afgelost (recovery), Zilk*erduin afgelost (vervroegd), deelbetaling Gemixte Artiest, en uiteraard alles netjes bijgeschreven vlak voordat er een groot project online komt voor inleg. Geld moet (door)rollen.. :7

En Su*maVie*w. Ook een lastig dossier weg.
Heb er over getwijfeld maar heb de Maison toch maar meegenomen. Ik kom in de nieuwe box 3 ongeveer op uit 4% na kosten en VRH dus dat is voorlopig nog wel genoeg om de inflatie bij te houden. En het geld klotst nogal vanwege alle aflossingen. Maar het is kantje boord wat mij betreft.
pi_220719566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb er over getwijfeld maar heb de Maison toch maar meegenomen. Ik kom in de nieuwe box 3 ongeveer op uit 4% na kosten en VRH dus dat is voorlopig nog wel genoeg om de inflatie bij te houden. En het geld klotst nogal vanwege alle aflossingen. Maar het is kantje boord wat mij betreft.
Als je alles afweegt (zekerheden, betrouwbaarheid ondernemers, haalbaarheid project, lage kosten Collin), dan denk ik dat dit gewoon een heel goed project is.
Inflatie daar kijk ik nooit naar, want je doet er toch niets aan, en ik ga er niet anders door beleggen.. ;)
Pecunia non olet
pi_220719679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als je alles afweegt (zekerheden, betrouwbaarheid ondernemers, haalbaarheid project, lage kosten Collin), dan denk ik dat dit gewoon een heel goed project is.
Inflatie daar kijk ik nooit naar, want je doet er toch niets aan, en ik ga er niet anders door beleggen.. ;)
Collin zou daar wel naar moeten kijken aangezien de verwachtte inflatie invloed heeft op de ontwikkelingen op de kapitaalmarkt en dus de rentepercentages die gevraagd worden. De inflatie is inmiddels al 0,4% opgelopen en dat is nog maar het begin want veel prijsstijgingen moeten nog verwerkt worden. Dat betekent dat prima te verantwoorden is om hier alvast een half procent bij op te zetten. Zeker omdat je dat ook ziet in de hypotheekrente met langere looptijden de afgelopen maanden
pi_220720441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Collin zou daar wel naar moeten kijken aangezien de verwachtte inflatie invloed heeft op de ontwikkelingen op de kapitaalmarkt en dus de rentepercentages die gevraagd worden. De inflatie is inmiddels al 0,4% opgelopen en dat is nog maar het begin want veel prijsstijgingen moeten nog verwerkt worden. Dat betekent dat prima te verantwoorden is om hier alvast een half procent bij op te zetten. Zeker omdat je dat ook ziet in de hypotheekrente met langere looptijden de afgelopen maanden
Dat zou een sympathiek en welkom gebaar zijn, maar hoe kunnen we weten of Collin niet al lang stevig heeft onderhandeld met de klant? Want die moet ook willen natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_220720486
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:21 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek.

Falesy B.V.
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 30 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/falesy-b-v/

Deze zou ik graag meenemen. Als er iemand een linkje heeft dan hou ik mij aanbevolen.
Staat nu open.
Meegenomen.
pi_220720498
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Ik niet
pi_220720500
O
quote:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Zat klaar ,toch mislukt.Mijn oude vingers denk ik niet snel genoeg om sms code over te typen. :( Volgende keer maar weer de app gebruiken. Zijn er mensen bij wie het met de app wel gelukt is? Dacht zelf altijd dat dat trager was.9
pi_220720685
quote:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Ik ook, aflossing van NIVAS deze ochtend hier in gestopt.
pi_220720714
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
O
[..]
Zat klaar ,toch mislukt.Mijn oude vingers denk ik niet snel genoeg om sms code over te typen. :( Volgende keer maar weer de app gebruiken. Zijn er mensen bij wie het met de app wel gelukt is? Dacht zelf altijd dat dat trager was.9
Ik was buiten. Met de app kansloos. Was al vol toen hij nog bij toekomstige investeringen stond
pi_220720728
quote:
O
[..]
Hier is het met de app gelukt.
pi_220720845
quote:
O
[..]
Hier ook met de app gelukt. Gebruik meestal de web-versie, maar deze keer was de app sneller.
pi_220721387
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:21 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek.

Falesy B.V.
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 30 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/falesy-b-v/

Deze zou ik graag meenemen. Als er iemand een linkje heeft dan hou ik mij aanbevolen.
Nog even met de crowdfund coach van dit project gesproken mbt een eventuele aanvullende financiering.
Ik ging er al vanuit maar bij een aanvullende financiering binnen deze 2e hypotheek zullen de investeerders van de tweede lening 2e in rang komen dus na de investeerders in dit 1e project. Mocht de rente t.z.t. gedaald zijn zou het ook nog kunnen dat de eerste lening geherfinancierd gaat worden. Eigenlijk zoals het bij Collin in de regel gaat met dit soort projecten.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:44:12 #289
13309 nostra
ask why
pi_220721463
Voor degenen die in Slu*shaven van CRE zitten: ook deze wordt, zoals gewend, niet afgelost conform de laatste update. Verwachting is nu niet in april (zoals gecommuniceerd), ook niet in mei, misschien in juni, waarschijnlijker in juli, mogelijk nog later. Onsamenhangend verhaal over bestanden uploaden naar de bank, niet duidelijk of nou alles verkocht is de ja of de nee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220721545
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:44 schreef nostra het volgende:
Voor degenen die in Slu*shaven van CRE zitten: ook deze wordt, zoals gewend, niet afgelost conform de laatste update. Verwachting is nu niet in april (zoals gecommuniceerd), ook niet in mei, misschien in juni, waarschijnlijker in juli, mogelijk nog later. Onsamenhangend verhaal over bestanden uploaden naar de bank, niet duidelijk of nou alles verkocht is de ja of de nee.
Prima , mooie rente van 8% zonder kosten.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 17:57:59 #291
13309 nostra
ask why
pi_220721921
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:04 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Da's waar, zo moet je er ook in staan.
pi_220723055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Collin zou daar wel naar moeten kijken aangezien de verwachtte inflatie ...
Zolang projecten gemakkelijk volkomen hoeft Collin daar helemaal niet naar te kijken. Ik heb hier al verschillende opmerkingen gehoord over klotsende plinten. Het is voor platformen een balans zoeken tussen genoeg aanbod van projecten en genoeg investeerders. Met een te hoge rente droogt het aanbod van projecten op omdat leningnemers elders gaan lenen of het financieel gewoon niet meer rond kunnen rekenen. Te lage rente en investeerders gaan met hun geld naar de concurrent, de bank, vastgoed, een teakplantage of de slijterij.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:59:59 #293
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220723814
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:04 schreef Collin63 het volgende:
Lijkt inderdaad prima, maar laat je niet in slaap sussen. Oók Sluyshaven is, net als veel andere projecten die niet terugbetalen, gelieerd aan Harth**rn. Dat er steeds maar niet wordt terugbetaald is natuurlijk niet uit weelde. Eens houdt het een keer op..
Dus spreiden is het beste wat je kunt doen. Maar helaas valt dat bij CRE zelf niet mee, want bij de meeste projecten blijkt na enig zoekwerk hun aandeelhouder betrokken te zijn.
pi_220723817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Zolang projecten gemakkelijk volkomen hoeft Collin daar helemaal niet naar te kijken. Ik heb hier al verschillende opmerkingen gehoord over klotsende plinten. Het is voor platformen een balans zoeken tussen genoeg aanbod van projecten en genoeg investeerders. Met een te hoge rente droogt het aanbod van projecten op omdat leningnemers elders gaan lenen of het financieel gewoon niet meer rond kunnen rekenen. Te lage rente en investeerders gaan met hun geld naar de concurrent, de bank, vastgoed, een teakplantage of de slijterij.
ik weet dat ze de balans proberen te zoeken dat het makkelijk vol komt maar niet te makkelijk want dan vinden ze eigenlijk dat de leningnemer minder had hoeven betalen. In de huidige situatie kan je ervan uit gaan dat de rente, ondanks de crisis en donkere wolken boven de markt voor investeerders eerder zal dalen dan stijgen mede door de moordende concurrentie voor het het zoeken naar nieuw aanbod lees financieringen. Er is meer dan voldoende geld in de markt op te halen bij heel veel "oliedomme en gretige" investeerders die op een D&B risicotje het wel aandurven met de aanvraagjes van bijvoorbeeld knabbel en babbel
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:09:44 #295
13309 nostra
ask why
pi_220726624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Te lage rente en investeerders gaan met hun geld naar [...] de slijterij.
_O-
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:23:47 #297
13309 nostra
ask why
pi_220726815
quote:
Ja, dan moet je echt wel weten wat je doet, maar het schijnt goed te hebben gerendeerd.
pi_220727006
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dan moet je echt wel weten wat je doet, maar het schijnt goed te hebben gerendeerd.
Vooral voor degenen die de hype hebben gecreëerd en tijdig zijn uitgestapt vermoed ik.
Pecunia non olet
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:44:14 #299
13309 nostra
ask why
pi_220727031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vooral voor degenen die de hype hebben gecreëerd en tijdig zijn uitgestapt vermoed ik.
Ja as usual, net als met de Rolexen. Waar ook nog steeds geld in zit, maar dat is zo ontzettend niche dat je het echt zelf moet doen. Bij elk fund (of funds) moet je je afvragen waarom die mensen dat geld van jou willen hebben en niet hun eigen centen erin steken als het zo'n gouden kans is.
pi_220727130
Doen jullie iets met CCF/Derwort?

Ik heb een hapje ingetekend , meer vanwege de hoogte van mijn plinten dan dat het echt in mijn profiel past. ;)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')