Op vrijdag 29 augustus 2025 20:19 schreef Bargehassus het volgende:
Een doos met een vraagteken: meestal een letterlijk grote prijs.quote:Op woensdag 22 april 2026 20:52 schreef slaveloos het volgende:
Was t niet een mystery box ofzo, maar dat stond niet in de vraag...
Je geeft nu zelf het antwoord... En nu?quote:Op donderdag 23 april 2026 08:46 schreef Burnett het volgende:
[..]
Een doos met een vraagteken: meestal een letterlijk grote prijs.
Ik check hier altijd elke post, maar de enkele vragen die de afgelopen weken gesteld worden zeggen me helemaal niks helaas.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:15 schreef Bargehassus het volgende:
Tamelijk deaud hier...
Kom op mensen, willen we dat dit topic blijft leven?
Let me hear you say yeah!
Maar je bent er. Dikke plus.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik check hier altijd elke post, maar de enkele vragen die de afgelopen weken gesteld worden zeggen me helemaal niks helaas.
Heel goed.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef marcel.de het volgende:
doperwten en wortels denk ik. Als ik aan morse denk. streep punt
Okay het was uiteraard Evert van der Pikquote:Op vrijdag 24 april 2026 15:04 schreef slaveloos het volgende:
Okay
Wie song het lied geen bier maar karnemelk
Uiteraard wie kent hem niet!quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:23 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Okay het was uiteraard Evert van der Pik
Een beetje respect graag, met deze vraag heb ik ooit een portie bitterballen gewonnen bij een kwisquote:Op dinsdag 28 april 2026 22:46 schreef Quyxz_ het volgende:
@:marcel.de Kom op, volgende vraag, niet weer gelijk dood laten bloeden!
[..]
Uiteraard wie kent hem niet!![]()
Blijkbaar een typetje uit een tv show van meer dan 50 jaar geleden, met een nummer wat geen hit in de top40 is geweest:
https://www.top40.nl/top40-artiesten/ir-evert-v-d-pik
Klinkt mij ietwat obscuur eerlijk gezegd.
Correct. In eerste instantie de kinderen. Later de ratten en bij gebrek aan salaris, de kinderen. Maar weer later: kreeg alsnog zijn centen en de kinderen kwamen vrij.quote:
Zeker!quote:
De naam van het boek is genoegquote:Op woensdag 29 april 2026 17:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
De DaVinci code, boek&film.
Hoe precies wil je een antwoord?
Stand AKQ 3381quote:
quote:
Zeer terecht dat er een prijs stond op het weten van die vraag!quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:37 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Een beetje respect graag, met deze vraag heb ik ooit een portie bitterballen gewonnen bij een kwis
Stand AKQ 3381quote:Op donderdag 30 april 2026 14:42 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Weird Al Yankovic
Live is hij ook geweldig
Stand AKQ 3381quote:
Dat is goed. Is de scène waar ze uit het raam van de nachtclub in de klaarstaande auto springen. De naam van de club is te zien als ze wegrijden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:52 schreef DTF het volgende:
Qua jaartallen kan het de Temple of Doom zijn, maar geen herinnering aan deze still.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Dat klinkt bekend. Dan ga ik voor 71+69=140.quote:
Dit vind ik meer dan goed genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat klinkt bekend. Dan ga ik voor 71+69=140.
Dat is juist en tevens correct.quote:
Yes!quote:
Correct!quote:Op zondag 3 mei 2026 15:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Mali. Met dank aan vele uren Civilization spelen
De naam van de koningquote:Op zondag 3 mei 2026 18:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Correct!Herkende je daardoor de naam van de koning of de naam van de stad?
mitt 9
Quyxz_ 9
Opzoeknaarvrienden 10
Starflyer 8
Burnett 5
pipster 4
slaveloos 4
FireFox1 3
Bargehassus 3
DTF 4
marcel.de 2
Berkery 1
HELL YEAH!quote:
Is er een vraag aan gekoppeld...?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Oh ik dacht dat die van Maxis was ipv EA Games. Ik vond Sim City veel leuker dan The Sims!![]()
Gelijk deze ff luisteren.
Bekijk deze YouTube-video
Civilization natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2026 15:07 schreef Starflyer het volgende:
Van welk computerspel is Sid Meier bekend?
quote:
Pirates!quote:Op maandag 4 mei 2026 15:07 schreef Starflyer het volgende:
Van welk computerspel is Sid Meier bekend?
Hintje? Noem bijvoorbeeld nog 3 bekende dingen die in dat jaartal gebeurd zijn.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:20 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
In welk jaar werd het Nationaal Monument op de Dam gebouwd?
Jammer inderdaad. Ik vind dat deze vraag in de categorie "ordinaire gokvragen" valt, zoals in de OP benoemd. Ik zal wel weer een opstartvraag doen:quote:
Correctus!quote:
Bingo!quote:
Trier is inderdaad juist!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:03 schreef DTF het volgende:
Leuke vraag.
Ik zat te twijfelen tussen Ulm en Trier.
Iets Zwarts zal dan de Porto Negra zijn, dus Trier.
4?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:20 schreef DTF het volgende:
Over Trier gesproken;
Hoeveel punten scoort een Try in rugby?
In Rugby League ja, in Rugby Union 5.quote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:23 schreef DTF het volgende:
kasteel, gevangenis, dat zal dan wel Spandau zijn.
Dat zocht ik inderdaad!quote:
Sobibor?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:28 schreef Starflyer het volgende:
Hoe heet het krijgsgevangenenkamp waar de film the Great Escape zich afspeelde?
Van de echte ontsnapping waarop deze film gebaseerd is weten er slechts drie mensen uit handen van de Duitsers te blijven, waaronder de Nederlander Bob van der Stok.
Nee, wel een kamp dat ook in Polen lag.quote:
Stand AKQ 3381quote:
Heel ver weg in het achterste puntje van het hoofd. Had ik met 10 hints nog steeds niet opgekomen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 03:36 schreef Starflyer het volgende:
Bet antwoord op de andere vraag was Stalag Luft III.
Jason Stathamquote:Op maandag 25 mei 2026 09:37 schreef DTF het volgende:
Het zijn de gevangen tegen de bewakers in een gevangenis.
Welke inmiddels 58-jarige Engelse acteur staat dan op doel bij de gevangenen?
Heeft aan voetbal, kick-boxen en karate gedaan en kwam uit voor Team GB op de Commonwealth Games van 1990 bij schoonspringen.
Een gevangenis in Engelandquote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:37 schreef DTF het volgende:
Donderdag geraden door tong80, maar blijkbaar de enige die het wist.
Brian Clough.
Heeft iemand dan Mean Machine gekeken?
Op welke locatie speelt de voetbalfilm Mean Machine zich af?
Beiden.goed voor 1 puntquote:
Misschien een hint of een andere vraag om er wat tempo in te houden?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:44 schreef Burnett het volgende:
Jason Statham heeft sinds 2009 een relatie met een Victoria Secret model: wie?
W. Appiequote:
Stand AKQ 3381quote:
Correct!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:18 schreef marcel.de het volgende:
Dat is toch dat Cuzco wat zo hoog ligt dat je er naar van wordt wanneer je het bezoekt?
quote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:10 schreef DTF het volgende:
Wat linkt de voetbalclubs Borussia Dortmund, Norwich City, FC Nantes en Fortuna Sittard?
Yesquote:
quote:your skin, oh yeah, your skin, and bones
(Ooh) turn into something beautiful
(Ah) and you know, you know I love you so
You know I love you so
Voel je vrij om een nieuwe vraag op te starten danquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:54 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Bargehassus heeft ons verlaten![]()
Zeker wetenquote:
Stand AKQ 3381quote:
Vettel won ook pas in zijn vierde jaar.quote:
Jacques Villeneuve was er mijn gevoel ook vroeg bij..quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vettel won ook pas in zijn vierde jaar.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 17:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Jacques Villeneuve was er mijn gevoel ook vroeg bij..
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 17:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Hamilton in ieder geval.
En oude rotten als Ascari en Fangio vind ik goede gokopties.
Samen met de Chinese Muur maakt dat vier.quote:
Dat is Bubblesquote:
Stand AKQ 3381quote:
Ik ben er weer.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:
Gisteren was ik bij Machu Picchu, een van de zeven wereldwonderen volgens 'New 7 Wonders of the World'. Noem er nog 4. Degene die de 4e noemt krijgt het punt. Als hint: Ze zijn nog steeds allemaal te bezoeken.
Bargehassus zomaar verdwenen!Weet iemand meer waarom hij er ineens klaar mee was?
Welkom terug. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het lijkt of er iets veranderd is.quote:
Stand AKQ 3381quote:
quote:
Heb ik niet in de hand he.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:54 schreef mitt het volgende:
Ho ho opnieuw beginnen met die punten @:SimonB.
Nou en of!quote:
Echt?quote:
Correct.quote:
De Kelly Family.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:10 schreef pipster het volgende:
Welke familie fell in love with an alien?
Juist ende correctquote:
Yep!quote:
Dat zocht ik inderdaad.quote:
Een pizzapunt voor jouquote:
Heel goed!quote:Op maandag 22 juni 2026 18:13 schreef marcel.de het volgende:
Venezuela
Colombia
Ecuador
Peru
Bolivia
Chili
Argentinie
Van Noord naar Zuid langs de westkant van Zuid-Amerika
nee maar je zit wel op de goede weg, het is idd nederlands woordquote:
YES !quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Is dat Klopjacht? Enige waar ik het van herken is dat jij er weleens over post in het Hunted topic.
Correctquote:
Dat is snelquote:
Gokje Singapore.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:49 schreef Quyxz_ het volgende:
In welke stad liggen de gebieden Bukit Bintang, KLCC en Bandar Tun Razak?
Ook niet goed.quote:
Kuala Lumpur City Center.quote:
Close.quote:
Dat was ontstaan uit het Ierse Jordan Grand Prix en via Midland en Spyker werd het Force India met een Indiase eigenaar en licentie.quote:
Nope!quote:
Het team dat achtereenvolgens Lotus Racing (2010), Team Lotus (2011) en Caterham (2012-2014) genoemd werd, werd opgericht door de Maleisische ondernemer Tony Fernandes en reed op een Maleisische licentie totdat het in 2014 verkocht werd en vervolgens failliet ging.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:26 schreef Starflyer het volgende:
Olav Mol bij de eerste overwinning van Max Verstappen op het circuit van Barcelona in 2016.
Nee. Moulijn scoorde niet in de finale.quote:
Correct!quote:
Had niet door dat ik was. Ik kom straks met een nieuwequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |