Dit en meer over deze serie van Wie is de Mol: https://www.nu.nl/media/6(...)de-mol-overkill.htmlquote:Rik van de Westelaken over tegenvallende kijkcijfers Wie is de Mol?: 'Overkill'
Is het Bram Krikke, Daan Boom of toch Quinty Misiedjan? Vanavond is de ontknoping van het nog altijd populaire Wie is de Mol?. Presentator Rik van de Westelaken vond het "een feestje" om dit 26e seizoen te maken. Maar ook hij ziet de kijkcijfers teruglopen.
…
Kijkcijfers nemen af: niet zo laag sinds 2010
De druk op het programma neemt dit jaar wel toe. Ieder jaar kijken er weer miljoenen mensen naar Wie is de Mol? en is het programma goed voor podcasts, video's en praatjes bij het koffiezetapparaat. Maar met ruim anderhalf miljoen lineaire kijkers per aflevering vallen de kijkcijfers dit seizoen tegen: sinds maart 2010 keken er regulier niet zo weinig mensen.
Die cijfers lopen nog op. Wie is de Mol? wordt steeds vaker teruggekeken of gestreamd. Zo kijken uiteindelijk toch 2,5 miljoen mensen per aflevering. Het is dus maar net hoe je het bekijkt: veel programma's dromen van deze aantallen.
"Wij zitten met een aantal factoren. Eén: de lineaire kijkdichtheid gaat al jarenlang omlaag. Twee: de NPO heeft besloten het seizoen te verschuiven. Dus in plaats van januari, als veel meer mensen naar de televisie kijken, hebben ze het verschoven naar maart. En in maart, april en mei kijken altijd al veel minder mensen televisie. Ik denk dat het ook niet helpt dat het jubileumseizoen eigenlijk in september uitgezonden zou worden en naar november werd gehaald. Daardoor zat het nu wel heel dicht op elkaar."
En daar blijft het niet bij: een speciaal streamingseizoen staat ook alweer gepland. "Ik zou het goed vinden als we Wie is de Mol? en de kracht en populariteit van het programma meer koesteren. Minder overkill en juist beter beschermen."
Van de Westelaken vindt het belangrijk dat Wie is de Mol? wordt gekoesterd. "Omdat het als geen ander programma verbindend is: jong en oud kijkt en puzzelt mee, en daarmee valt het binnen de taakstelling van de NPO. Zolang de NPO ook inkomsten moet genereren uit reclame, kunnen we niet zonder programma's als Wie is de Mol?. Daardoor kunnen ook kleinere programma's blijven bestaan."
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:47 schreef Hugo_Treger het volgende:
Post verwijderd? Waanzin. Mij zie je niet terug.
Geloof ik niets van.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:47 schreef Hugo_Treger het volgende:
Post verwijderd? Waanzin. Mij zie je niet terug.
Ik heb zo'n idee dat we wel een paar verrassende geniepige mol-acties gaan zien vanavond. Met mollende kandidaten als Daan en Bram had Quinty iig een heerlijke positie als mol en was ze in de gelegenheid om subtiel te mollen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:51 schreef svann het volgende:
Ik hoop dat het Quitny is; altijd aan en enthousiast.
Daan heeft het duidelijkste gemold.
Naar Bram gaan de kleine hints, maar die overtuigen mij niet echt.
Grote pot, was er wel een mol?
Een eventuele last minute grote dobbel-leegtrekaktie zou ik zwak vinden.
Misschien was ze vantevoren al op het strand in Zanzibar om alvast wat balletjes te verstoppenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat we wel een paar verrassende geniepige mol-acties gaan zien vanavond. Met mollende kandidaten als Daan en Bram had Quinty iig een heerlijke positie als mol en was ze in de gelegenheid om subtiel te mollen.
Je kan nog rustig de planten water geven, de worst en kaas snijden en de fles wijn ontkurken.quote:
Ik ga nog even de was ophangenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan nog rustig de planten water geven, de worst en kaas snijden en de fles wijn ontkurken.
Het eerste half uur is altijd opvulling…
Ik zat tot 2 weken terug op Daan , toen op Quinty, op laatste moment sloegen de twijfels toe en switchte ik terug naar Daanquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wil iedereen even opletten op de wrakstukken van een Quinty-tunnel
Wat kunnen mensen toch een rommel maken zegquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wil iedereen even opletten op de wrakstukken van een Quinty-tunnel
Da's nog steeds eerder dan mijquote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:50 schreef Moira het volgende:
Ohnee ik heb pas vanaf aflevering 7 de prono goedMaar had Bram wel al eerder als winnaar!
Mocht iemand die het veld in was geweest terug naar de groep?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:16 schreef TLC het volgende:
Dat valt toch op als een van de andere kandidaten ineens een hele tijd weg is ?
Vraag mij af of ze allemaal apart worden gehouden na spellen als dit.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:16 schreef TLC het volgende:
Nee, die kwamen niet terug.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:17 schreef Koen66 het volgende:
Mocht iemand die het veld in was geweest terug naar de groep?
Zijn gewoon allemaal apart gezet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:16 schreef TLC het volgende:
Vind het ook wel weer meevallen. Zegt bovenmatig vaak dat hij het toch wel heel lastig vond allemaal.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:21 schreef Remco het volgende:
Ik vind Daan een tikkie te zelfvoldaan doen.
Omdat je hem anders hebt zien doen in de afleveringenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:21 schreef Remco het volgende:
Ik vind Daan een tikkie te zelfvoldaan doen.
Sophie?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:39 schreef Koen66 het volgende:
Hoe heet die vrouw ook alweer die de hele tijd zichtbaar is achter Daan en Bram? In het paars
Sophie Frankenmolenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:39 schreef Koen66 het volgende:
Hoe heet die vrouw ook alweer die de hele tijd zichtbaar is achter Daan en Bram? In het paars
Heeft die aan de Mol meegedaan?quote:
Ja dit komt hard aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 20:45 schreef NailQueen het volgende:
Attentie, kan iemand @:TLC en @:Perrin uit het puin halen? Ik herhaal kan iemand @:TLC en @:Perrin uit het puin halen?
Ik had Bram voorspelbaarder gevondenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:55 schreef OmniRocket het volgende:
Wel voorspelbaar Daan.... hij is dit soort dingen gewend met streetlab
12:26, seizoen 26?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:28 schreef golfer het volgende:
Is al bekend waarom de klok steeds op 12:25 staat?
En een 1-2-tje tussen Daan en Bram.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:55 schreef DaMart het volgende:
Een aantal vergezochte hints en de hoogste pot in jaren.
Zesentwintig minuten óver.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:28 schreef golfer het volgende:
Is al bekend waarom de klok steeds op 12:25 staat?
Dat weinig van het land laten zien vind ik echt wel matig de laatste jaren. De oude regisseur had dit al ingezet met seizoenen als Albanië en Zuid-Afrika die werkelijk overal opgenomen hadden kunnen zijn. 1e seizoen onder nieuwe regisseur (streaming edition in Oman) vond ik echt een toffe ommezwaai. Helaas heeft dat nauwelijks een vervolg gekregen, alhoewel Cambodja goed te doen was ..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:17 schreef MadMaster het volgende:
Niet mijn favoriete Mol versie, door verschillende redenen.
Allereerst vind ik Daan (en Bram) niet leuk om als typetjes te moeten zien. Alleen daarom al heb ik volhard door Quinty als Mol aan te blijven wijzen.
Daarnaast vind ik dat er veel te weinig van het land te zien is geweest en vond ik de opdrachten vaak wat simpel qua opzet.
Tenslotte merk ik dat Wie is de Mol-moe aan het worden ben, zeker nu we ook verwend worden met de Belgische Mol avonturen…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |