abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220608615
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:36 schreef Peppert het volgende:

[..]
Om hier verder op in te gaan. De GCC is in wezen een ‘arena’ (gebied buiten de VS) die de Verenigde Staten bereid zijn te gebruiken als strijdtoneel. Het zou de VS weinig kunnen schelen als gebouwen in Dubai in brand staan door Iraanse drones of raketten. Zolang die drones of raketten het Amerikaanse grondgebied niet kunnen raken, zullen de VS hun koers voortzetten. Zo werkt een imperium: het opereert altijd in groepsverband, samen met zijn 'kolonies' (of bevriende regimes die de klappen opvangen), terwijl het land dat wordt aangevallen er vaak alleen voor staat en daardoor weinig kans maakt.
De VS is een onbetrouwbare partner geworden of was dat altijd al. Ze laten hun partners keihard vallen. Het wordt tijd dat er een verbond komt tussen Rusland, China, de EU en Canada.

Desnoods met Iran en SA erbij.
pi_220608616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo heeft de wereld al 80 jaar geen wereldoorlog gehad.
Ja met je ogen dicht, LSD achter de kiezen en stoned Leek dat wel zo.
Ook Dienstweigeraar zeker?
Vakman pur sang
pi_220608624
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De VS is een onbetrouwbare partner geworden of was dat altijd al. Ze laten hun partners keihard vallen. Het wordt tijd dat er een verbond komt tussen Rusland, China, de EU en Canada.

Euh Canada zit in Trident.
Vakman pur sang
pi_220608630
Het begint inmiddels op dit beroemde Dark Knight moment te lijken

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220608631
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja met je ogen dicht, LSD achter de kiezen en stoned Leek dat wel zo.
Ook Dienstweigeraar zeker?
Grapjas, nee, maar herinner mij nog wel Lennon&Yoko in bed in Amsterdam. Ingrijpen in Vietnam om het communisme te bestrijden bleek achteraf ook een oorlog om niks. Wie was daar de winnaar?
  zaterdag 18 april 2026 @ 21:45:13 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220608638
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deden die boomers dat nou ook eens die zijn blijven hangen in de pacifistische hippietijd.

En door buitenlandse Proxies zijn gedoezeld en pardoes voor de vijand juichen, hier in het vrije westen.
was en mooie tijd , hadden net Slochteren gevonden en het geld kon echt niet op

iedere sukkel kreeg een koopwoning , weiland was voor woningbouw , stikstof was nog gewoon kunstmest
prachtig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220608644
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was en mooie tijd , hadden net Slochteren gevonden en het geld kon echt niet op

iedere sukkel kreeg een koopwoning , weiland was voor woningbouw , stikstof was nog gewoon kunstmest
prachtig
Ja dat was het zeker.
En als je geen woning kreeg dan kraakte je er eentje.
Vakman pur sang
pi_220608660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niks, wel met de radicale tak, of bestaat die niet?
Die bestaat niet, dat heeft een blanke je wijsgemaakt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220608661
quote:

[..]

Rusland kan de tering krijgen. Dat land mag naar het stenen tijdperk gebombardeerd worden.
pi_220608671
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Rusland kan de tering krijgen. Dat land mag naar het stenen tijdperk gebombardeerd worden.
Hardop gelachen.
pi_220608677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Geef Putin maar de Donbas, haal basissen weg rond Rusland en onderhandel een mooie alliantie. Kan Trump lekker met zijn baas Benjamin de tering genieten.

In Rusland hebben ze vooral een hekel aan de VS.
pi_220608688
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Geef Putin maar de Donbas, haal basissen weg rond Rusland en onderhandel een mooie alliantie. Kan Trump lekker met zijn baas Benjamin de tering genieten.

Ook oud hartzeer.
pi_220608695
quote:

[..]

Het enige wat Poetin kan krijgen is een drone op zijn pedofiele bakkes. Zodra die dag komt gaat hier de vlag uit.
pi_220608699
quote:

[..]

Nou ben jij uberlinks, maar normale linksen juichen keihard voor Oekraïne. Hoe zit jij dan in die wedstrijd?
Echte rode SP communisme?
Vakman pur sang
pi_220608710
  zaterdag 18 april 2026 @ 21:55:38 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220608711
Trump, Poetin, Netanyahu en de ayatollah allemaal een drone voor de bakkes, dat zou prachtig zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220608712
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ben jij uberlinks, maar normale linksen juichen keihard voor Oekraïne. Hoe zit jij dan in die wedstrijd?
Echte rode SP communisme?
Ik ben voor het soevereiniteitsbeginsel. Dus bijv dat Catalanen hun eigen land mogen hebben, idem voor Friesland :P

Nederland zou uit de EU moeten. Maar ik snap dat we erin blijven
pi_220608713
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:23 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
psst niet te hard zeggen. Hier op Fok zijn er genoeg die denken dat de USA & IDF totale dominantie hebben en dat Iran al volledig verslagen is. Iran zou een paar bunkers hebben maar eigenlijk geen rol van betekenis meer hebben.
Als ik 10 jaar geleden zou hebben gezegd dat sommige mensen haast de wave voor Iran gingen inzetten zou ik ergens opgesloten zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220608716
'normale linksen' :{w
pi_220608724
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als ik 10 jaar geleden zou hebben gezegd dat sommige mensen haast de wave voor Iran gingen inzetten zou ik ergens opgesloten zijn.
Nou als je in 2016 had gezegd in de voorverkiezingen dat Trump gewonnen zou hebben aan het eind van het jaar zou je ook opgesloten zijn. Toen we nog president Barack Obama hadden die fel bekritiseert werd bij Fox News omdat hij verkeerd een saluut gaf
pi_220608726
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik ben voor het soevereiniteitsbeginsel. Dus bijv dat Catalanen hun eigen land mogen hebben, idem voor Friesland :P

Nederland zou uit de EU moeten. Maar ik snap dat we erin blijven
Prima, ieder zijn eigen inkomen, eens kijken hoelang ze dat volhouden. :P
pi_220608743
quote:

[..]

Het exporteren en aanwakkeren van chaos in allerlei uithoeken van de wereld zit als het ware ingebakken in de manier waarop de VS opereren. De ironie dat ’s werelds grootste wapenleverancier afhankelijk is van een toestand van voortdurende conflicten spreekt bijna voor zich. Maar onder deze ogenschijnlijke prikkelstructuur schuilt een minder vaak besproken, maar even schadelijke factor: de symbiotische relatie tussen het Amerikaanse medialandschap en een diepgaande crisis van elite-overproductie.

Wat we zien, is een klasse van neerwaarts mobiele Amerikaanse elites die geen levensvatbaar pad naar relevantie meer hebben, behalve via de machinerie van crisis. Ze zijn structureel afhankelijk van performatief sensationalisme en oorlogszuchtige retoriek om een profiel op te bouwen, wat op zijn beurt een media-apparaat vereist dat volledig bevolkt wordt door hun ideologische gelijken om hen voortdurend in de nieuwscyclus te houden en gedrag te normaliseren dat anders als grillig en abnormaal zou worden beschouwd.

Voor degenen die het niet redden als politici, zelfverklaarde geopolitieke influencers of praatprogrammafiguren, blijft er een uitwijkmogelijkheid over: de uitgestrekte humanitaire sector. Daar kunnen zij carrière maken binnen hulporganisaties die zich vrijwel uitsluitend bezighouden met het verzachten van de schade die is aangericht door de Verenigde Staten, hun bondgenoten of aanverwante actoren.

De diepere kwaal en veel buitenlandse regeringen werken hier onbedoeld aan mee is namelijk dat Amerikaanse burgers andere landen steeds minder zien als complexe samenlevingen met mensen die hun eigen ambities nastreven, maar eerder als lege doeken voor Amerikaanse zelfverwezenlijking. Wie bekend is met deze specifieke vorm van moreel narcisme, kan dit gerust het Samantha Power effect noemen.

Natuurlijk kan de Verenigde Staten niet letterlijk worden gedenazificeerd of gede-Baathificeerd. Maar zolang er geen fundamentele verandering plaatsvindt in hoe Amerikanen naar buitenlanders kijken: als doelen op zich, in plaats van figuranten in hun eindeloze cultuurstrijd zal er inhoudelijk weinig veranderen.

P.S. De bedrijfswereld is een geheel ander verhaal. Amerikaanse multinationals blijven wereldwijd de maatstaf voor operationele excellentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peppert op 18-04-2026 22:08:13 ]
pi_220608748
quote:

[..]
Als je in 2001 tegen hun zou hebben gezegd dat de host van The Apprentice degene is die Iran gaat bombarderen zou je in een open inrichting worden weggestopt:

pi_220608750
Kan iemand bovenstaande post verwijderen?
Vakman pur sang
pi_220608779
quote:

[..]
Misschien hoef je nergens opgesloten te zijn maar zou een jaartje studerend of begrijpend lezen geen verkeerde keuze zijn? Denk jij dat ik (bijna) de wave inzet voor Iran? Dat impliceer je door dit te zeggen via een directe quote van mijn reactie? (Misschien heb ik het mis, misschien niet).

Ik woon liever in de USA dan in Iran. Ik ben kritisch op beide landen. Op Iran vooral door hun binnenlandse politiek waarbij duizenden mensen zijn afgeslacht. Edit, ook vind ik het schandalig dat Iran de baas speelt over deze wateren waarvan schepen er vrij doorheen moeten kunnen varen. Dit kan andere landen ook motiveren om dit te doen met water voor hun landsgrens.

Op de USA ben ik kritisch op vooral de huidige regering. Die een halve cowboy tactiek hanteert van eerst bommen droppen dan praten.Bij verkiezingen baalde ik al dat de mensen in Amerika alleen maar konden kiezen tussen 2 idioten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')