quote:Kabinet stelt nationaal crisisplan olie in werking
Het kabinet treft voorbereidingen voor dreigende tekorten aan fossiele brandstoffen. Daarvoor treedt fase 1 van het Landelijk Crisisplan Olie (LCP-O) in werking.
Dat bevestigen ingewijden na een bericht van De Telegraaf. Aanleiding daarvoor zijn de oplopende spanningen in het Midden-Oosten. Van acute tekorten is nog geen sprake, van beperkende maatregelen evenmin.
In de eerste fase wordt niet daadwerkelijk ingegrepen. Wel wordt extra gelet op de hoeveelheid olie en diesel die in opslag is. Ook komen er gesprekken met transportbedrijven, raffinaderijen en de landbouw en wordt er in Den Haag een crisisstructuur ingericht.
Het crisisplan olie werd opgesteld na de Russische inval in Oekraïne, die net als de strijd rond Iran de olie- en gasmarkt op zijn kop zette. Er staan mogelijke maatregelen in die genomen kunnen worden wanneer de brandstofvoorziening in gevaar komt, maar bijvoorbeeld ook hoe de overheid en belangrijke economische sectoren zich daar alvast op kunnen voorbereiden. Het is de eerste keer dat fase 1 in werking treedt.
Als er daadwerkelijk een tekort aan olie dreigt kan het kabinet doorschakelen naar fase 2 van het noodplan. In die fase zal de overheid openlijk waarschuwen en burgers en bedrijven oproepen om, op vrijwillige basis, zuiniger met brandstof om te gaan. In fase 3 verdwijnt die vrijwilligheid.
...
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-werking~ab2ded1d/
We hebben toch helemaal geen mankracht om fase 3 te handhaven?quote:Als er daadwerkelijk een tekort aan olie dreigt kan het kabinet doorschakelen naar fase 2 van het noodplan. In die fase zal de overheid openlijk waarschuwen en burgers en bedrijven oproepen om, op vrijwillige basis, zuiniger met brandstof om te gaan. In fase 3 verdwijnt die vrijwilligheid.
Avondklok genotquote:Op zaterdag 18 april 2026 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks om de week een persconferentie waarin de stand van zaken verduidelijkt word?
Das onhandig, je kan mensen beter het huis uit sturen in de avonden, dan gebruiken ze geen energie.quote:Op zaterdag 18 april 2026 16:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Avondklok genot![]()
Nog snel even wc-papier hamsteren
De kwartjes zijn opquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:10 schreef Firuze60 het volgende:
Ik wil het kwartje terug!![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok
Met Irmaquote:Op zaterdag 18 april 2026 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks om de week een persconferentie waarin de stand van zaken verduidelijkt word?
Alleen mogen tanken met een QR codequote:Op zaterdag 18 april 2026 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Helaas wel, veel fijner systeem dan die vijfden.quote:
Na 20.00 uur rijverbod.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:25 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Alleen mogen tanken met een QR code
Je zal het wel als een geintje bedoelen, maar dit is op dit moment gewoon een goed idee. Zo'n cirsisplan klinkt leuk, maar Nederland loopt nu alweer achter de feiten aan. Met QR-codes kun je afdwingen dat mensen nu eens echt minder gaan rijden, en toch zorgen dat de mensen die noodzakelijk de weg op moeten dat ook kunnen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:25 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Alleen mogen tanken met een QR code
'Goed voor het milieu'.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik acht dit kabinet in staat om de nationale voorraad olie en andere brandstoffen uit solidariteit uit te delen aan andere landen en de Nederlanders te laten dealen met meer schaarste.
Met iemand die 'oliecrisis' zo leuk in gebarentaal uitbeeld, dat half Nederland het na gaat doen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En hoe ga je dat van elke bestuurder achterhalen of het noodzakelijk is?quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je zal het wel als een geintje bedoelen, maar dit is op dit moment gewoon een goed idee. Zo'n cirsisplan klinkt leuk, maar Nederland loopt nu alweer achter de feiten aan. Met QR-codes kun je afdwingen dat mensen nu eens echt minder gaan rijden, en toch zorgen dat de mensen die noodzakelijk de weg op moeten dat ook kunnen.
Nee jij hebt zorg nodigquote:Op zaterdag 18 april 2026 17:30 schreef Hetekip het volgende:
Ik ben zorgmedewerker ik zal wel prioriteit krijgen.
Lijkt me leuk als ze mij dan gaan verplichten voor een andere organisatie te gaan werken in de buurt wat ik lopend kan doen. En we allemaal moeten werken dicht bij huis.
Krijgen ze alsnog mij nadat ze me twee of drie keer hebben afgewezen
Suriname heeft andere handelspartners gekozen en geef ze eens ongelijk.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Ga pompen of koop in in de golf. Of sla putten met suriname.
Doe iets ipv dat afwachtende jankhoudinkje. Ga regeren ipv alles af te schuiven op de samenleving.
Oh my god leef jij ook nog dacht dat corona je te pakken had.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je zal het wel als een geintje bedoelen, maar dit is op dit moment gewoon een goed idee. Zo'n cirsisplan klinkt leuk, maar Nederland loopt nu alweer achter de feiten aan. Met QR-codes kun je afdwingen dat mensen nu eens echt minder gaan rijden, en toch zorgen dat de mensen die noodzakelijk de weg op moeten dat ook kunnen.
Je weet nu al dat we straks weer ergens helemaal achteraan achter de feiten aan gaan lopen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Ga pompen of koop in in de golf. Of sla putten met suriname.
Doe iets ipv dat afwachtende jankhoudinkje. Ga regeren ipv alles af te schuiven op de samenleving.
Tja.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:30 schreef cinderloom het volgende:
De start van de energie-lockdown is ingezet.
Over een paar maanden komen de autoloze dagen voor benzine/diesel, en de elektrische auto's mogen rijden
/quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Suriname heeft andere handelspartners gekozen en geef ze eens ongelijk.
ik werk in de zorgquote:
Autoloze midweek.quote:
Wat is daar grappig aan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |