abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220606639
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:53 schreef Caland het volgende:
Dus je moet nu eigenlijk even snel een sloopauto voor een paar honderd op je naam schrijven, of hoe werkt dit?
Dit "misbruik" werd bij een vorige sloopregeling voorkomen door oa als voorwaarden te stellen dat de in te ruilen auto nog een tijdje apk over had (ik geloof drie maanden) en minimaal een bepaalde tijd op je naam had gestaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 14:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Jammer dat ze een regeling bedenken voor een doelgroep die waarschijnlijk toch geen elektrische auto kan aanschaffen, ook niet met een paar duizend euro subsidie. Aangezien je een oude vervuilende auto moet inruilen.

Over het algemeen hebben mensen geen tienduizenden euro’s te besteden aan een andere auto als ze in een auto rijden met een dagwaarde van een maandsalaris.

Ik zou best mijn 5 jaar oude Renault willen inruilen op een tweedehands EV hoor. Je koopt al behoorlijk goede EV’s voor zo’n 18.000 euro. Een Tesla model 3 of Hyundai Kona bijvoorbeeld.

Maar voor mij geldt die regeling dus waarschijnlijk niet.
Ja maar goed, de beoogde doelgroep heeft waarschijnlijk een budget van ver onder de 10k. Wat koop je daar elektrisch voor, vooral 10 jaar oude eerste generatie Leafs en Zoe's en die veredelde brommobielen van PSA gebaseerd op de iMiev. De ontwikkelingen gaan hard en die modellen zijn qua (overgebleven) actieradius en dergelijke wel echt een compromis ten opzichte van een kleine benzineauto van dezelfde leeftijd.
pi_220606789
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:14 schreef capricia het volgende:
Alsof iemand met een laag inkomen een oude wagen van 3.000 euro in gaat ruilen voor een EV van 30K.

Ik vraag me wel eens af of mensen die zoiets bedenken wel in de realiteit leven.
Idd...
Tel daarbij de MRB die hwrs duurder is dan die "oude" benzineauto...

En over afschrijving zullen we het ook maar niet hebben...
pi_220607189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Idd...
Tel daarbij de MRB die hwrs duurder is dan die "oude" benzineauto...

En over afschrijving zullen we het ook maar niet hebben...
Nou dat! Ik vind het ook een wassen neus, zo. Mijn dochter heeft vorig jaar een tweedehands EV gekocht voor 17k en haar afgeschreven oude benzine auto ingeleverd, krijgt ze nu alsnog een stukje subsidie met terugwerkende kracht? Wel vanaf dit jaar volle pond wegenbelasting betalen, he. Manoman, wat een geweldige sigaar uit eigen doos is deze klimaatvriendelijke oplossing.
pi_220607213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou dat! Ik vind het ook een wassen neus, zo. Mijn dochter heeft vorig jaar een tweedehands EV gekocht voor 17k en haar afgeschreven oude benzine auto ingeleverd, krijgt ze nu alsnog een stukje subsidie met terugwerkende kracht? Wel vanaf dit jaar volle pond wegenbelasting betalen, he. Manoman, wat een geweldige sigaar uit eigen doos is deze klimaatvriendelijke oplossing.
Mensen die zo'n EV kunnen betalen, hebben die subsidie niet nodig.
Zonder die subsidie kopen ze hem ook wel.
Of denken ze dat die subsidie nou echt het verschil gaat maken bij de aankoop...
:')

Voor pak hem beet ¤3000 subsidie trek je trouwens echt niet iemand over de streep om ineens een EV van 40k te kopen die dat eerst nooit zou kopen...
pi_220607221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Mensen die zo'n EV kunnen betalen, hebben die subsidie niet nodig.
Zonder die subsidie kopen ze hem ook wel.
Of denken ze dat die subsidie nou echt het verschil gaat maken bij de aankoop...
:')

Voor pak hem beet ¤3000 subsidie trek je trouwens echt niet iemand over de streep om ineens een EV van 40k te kopen die dat eerst nooit zou kopen...
Nee en de garagehouders gooien gewoon 3000 bovenop de eerdere vraagprijs, topictitel klopt.
pi_220607319
quote:
Alsof iemand met een laag inkomen een oude wagen van 3.000 euro in gaat ruilen voor een EV van 30K.

Ik vraag me wel eens af of mensen die zoiets bedenken wel in de realiteit leven.
Het probleem is vooral dat de NOS als bron RTL Nieuws vermeldt, die bron overneemt maar dan vergeet te vermelden dat het om gebruikte (!) EV's gaat.

En dan heb je echt wel keuze rond de ¤15.000 ipv ¤30.000

Is natuurlijk nog steeds een hoop geld als je het niet hebt maar het verandert wel wat.

quote:
Subsidie als je je brandstofauto inruilt voor een tweedehands elektrische

Politieke redactie RTL Nieuws

Het kabinet werkt aan een subsidieregeling voor huishoudens met een laag- tot middeninkomen om een tweedehands elektrische auto aan te schaffen.

Om voor de regeling in aanmerking te komen, moeten ze wel hun brandstofauto inruilen.
pi_220607325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee en de garagehouders gooien gewoon 3000 bovenop de eerdere vraagprijs, topictitel klopt.
Jep zelfde zie je bij warmtepompen in Nederland bijna exact net zo veel duurder als dat de subsidie is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 april 2026 @ 19:33:25 #33
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220607728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

En dan heb je echt wel keuze rond de ¤15.000 ipv ¤30.000
Voor 15k koop je een compleet afgetrapte Tesla waar geen garantie meer opzit lol.
pi_220607775
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:33 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voor 15k koop je een compleet afgetrapte Tesla waar geen garantie meer opzit lol.
Doorgaans zit er gewoon BOVAG garantie op.
Een oud collega heeft net (nog wel ruim voor de aanvallen op Iran) een Model 3 Performance gekocht 2e hands en dat is echt nog dikke prima.

Ik heb wel het idee dat ze flink verkocht worden momenteel, het aanbod op Marktplaats is in 1,5 maand tijd flink uitgedund.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-04-2026 23:39:49 ]
pi_220608122
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een oud collega heet net (nog wel ruim voor de aanvallen op Iran) een Model 3 Performance gekocht 2e hands en dat is echt nog dikke prima.

Ik heb wel het idee dat ze flink verkocht worden momenteel, het aanbod op Marktplaats is in 1,5 maand tijd flink uitgedund.
Het aanbod aan gebruikte Model 3's is sowieso enorm laag in vergelijking met de aantallen die in 2019 op kenteken zijn gezet in NL.
pi_220608288
Toen ik in Amerika woonde had je onder Obama Cash for Clunkers programma, was een enorm succes werd in-no-time gestopt. Mensen die een nieuwe auto konden betalen leverde hun vaak goede auto in die daarna gesloopt werd. Mensen die geen nieuwe auto konden betalen moesten in hun oude vervuilende auto blijven rondrijden. Logisch was geweest dat de ingeruilde goede auto's naar de mensen zouden gaan met die hele oude auto en die werd vernietigd maar uiteindelijk was het gewoon ook de auto-industrie een boost geven wat successen krijgen een gevolg normaal gesproken.
life is like a box of chocolates
pi_220608787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:59 schreef hondonspain het volgende:
Toen ik in Amerika woonde had je onder Obama Cash for Clunkers programma, was een enorm succes werd in-no-time gestopt. Mensen die een nieuwe auto konden betalen leverde hun vaak goede auto in die daarna gesloopt werd. Mensen die geen nieuwe auto konden betalen moesten in hun oude vervuilende auto blijven rondrijden. Logisch was geweest dat de ingeruilde goede auto's naar de mensen zouden gaan met die hele oude auto en die werd vernietigd maar uiteindelijk was het gewoon ook de auto-industrie een boost geven wat successen krijgen een gevolg normaal gesproken.
Echt? :wtf:
pi_220609334
quote:

Zo af en toe heb je dat, een topic dat binnen enkele posts al op slot kan omdat de alles verklarende reply al gegeven is.
-
pi_220609372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een oud collega heet net (nog wel ruim voor de aanvallen op Iran) een Model 3 Performance gekocht 2e hands en dat is echt nog dikke prima.

Gekocht?
pi_220609384
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:38 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Gekocht?
Niet gestolen iig.
pi_220609388
Sinds de ellende met Iran worden EVs, en dus ook tweedehands, veel meer verkocht.

Dus dat kan nog wel een extra stimulans gebruiken :+
pi_220609436
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 20:59 schreef hondonspain het volgende:
Daar werd tenminste de motor echt gesloopt en uit de economie gehaald. Hier hadden we ook een regeling waardoor veel oude diesels werden ingeruild en gesloopt. Die oude dieselmotoren kwamen toen op de onderdelenmarkt terecht en hebben zo vele andere oude auto’s en bussen van de ondergang gered.
.
pi_220609440
Iemand een idee hoe ze dat voor lagere en middeninkomens alleen gaan stimuleren?

De prijs van een auto afhankelijk van je inkomen maken, lijkt me nogal absurd marxistisch.
pi_220609497
quote:

Het zijn de D666ers zelf die nog wel zo’n tweede of derde auto in de garage hebben staan, die ze straks met uw subsidie kunnen omruilen voor een nieuwe elektrische auto voor zoontjelief.
pi_220609507
Maar het meest wonderlijke is dat het kabinet zich überhaupt bezighoudt met dit soort details, terwijl er toch genoeg echte problemen zijn die wél opgelost zouden moeten worden.
pi_220609516
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 00:09 schreef Kottnauer het volgende:
Maar het meest wonderlijke is dat het kabinet zich überhaupt bezighoudt met dit soort details, terwijl er toch genoeg echte problemen zijn die wél opgelost zouden moeten worden.
De prijs van een auto afhankelijk van je inkomen maken is gewoon absurd.

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?
pi_220609635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:23 schreef xzaz het volgende:
Er zijn nog geen betaalbare EVs
Hier verplicht via de werkgever. Dat werd met vijf kids dus een zeven zitter, leuke wagen hoor.
De Peugeot e-5008.

Elke kleinere variant is ook prima.
pi_220609864
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 23:50 schreef Fer het volgende:

[..]
Daar werd tenminste de motor echt gesloopt en uit de economie gehaald. Hier hadden we ook een regeling waardoor veel oude diesels werden ingeruild en gesloopt. Die oude dieselmotoren kwamen toen op de onderdelenmarkt terecht en hebben zo vele andere oude auto’s en bussen van de ondergang gered.
Goede auto's werden gesloopt en alleen mensen met genoeg geld konden een nieuwe auto kopen. Mensen met minder geld betalen mee met deze subsidies en meer auto's maken is ook niet echt goed voor het milieu. Blijven plannen waar je maar weinig aan hebt net als nieuwe plan nu in Nederland
life is like a box of chocolates
pi_220610032
Geef deze groep gratis OV in ruil voor hun auto
  zondag 19 april 2026 @ 09:06:23 #50
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220610044
Ze moeten mij gewoon zo'n Renault of KIA laten leasen of uitlenen en anders ga ik lekker ander werk zoeken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')