abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220600653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:18 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Nee nee, zij gaat beginnen met schilderen. Nou kan het natuurlijk zijn dat zij de verf alvast pakt, dat ze dat bedoelt met beginnen.
Nee, ze gaat de kleur van de verf uitkiezen en daar over nadenken enzo.
Dat is ook veel werk!
I can't help it, if I'm lucky
pi_220600682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:19 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Nee, ze gaat de kleur van de verf uitkiezen en daar over nadenken enzo.
Dat is ook veel werk!
De verf hebben ze al. Maar ze weet niet meer welke kleur.
pi_220600687
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:48 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Echt bizar. Ze kan het overduidelijk niet aan, en dan wil ze een tweede? Ik hoop echt dat Peppie verstandiger is
Die tweede komt er gewoon hoor, Dion heeft net zoveel in te brengen als Roy.
Maar als ik aanschouw hoe zij die zwangerschap/bevalling/kraamweek en dreumestijd heeft ervaren dan hoop ik echt dat ze verstandiger zijn. Ze kan het helemaal niet aan. Ze wil dat Dion nog een extra dag vrij neemt omdat ze totaal afhankelijk is van hem. Ze functioneert niet zonder hem en dan kan ik begrijpen dat zo'n week thuis heel zwaar voelt. Ze wacht in feite tot de tijd voorbij gaat en het weekend is. De leegte die ze daardoor voelt vult ze met shoppen. Ik vind het een trieste situatie voor hen alledrie, want het moet voor Dion ook benauwend zijn. Bizar dat ze dan ook nog verwacht dat hij minder gaat werken. Als ik dat alleen al lees krijg ik het plaatsvervangend Spaans benauwd. Zij heeft geen oplossend vermogen, maar legt alles bij de ander. En daar moet ze dringend hulp voor zoeken, want ze heeft de verantwoordelijkheid over een kind.
pi_220600766
Sofie ziet er wel goed uit na al het uiteten en drinken
pi_220600816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:00 schreef Muisjeruisje het volgende:
Omg die outfit van Sofie voor de uitslag van de worstenbrood uitslag 🫣
Ze staat er wel weer mee in de belangstelling. Maar anders dan zij zou willen vrees ik.
pi_220600835
Hahha, goed pak van Sofie als worstenbroodje voor een worstenbroodjeswedstrijd!
pi_220600840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:11 schreef RipCity het volgende:
Sanneje leeft echt in andere dimensie.

Misschien moet ze eens 2 dagen gaan werken. Dan kan Dion eens 'n dag vrij nemen ja :')
Sanneke denkt altijd over scenario’s na die zooo niet van toepassing zijn op hun.
Overgrote deel als ouder werkt misschien niet 5 dagen, maar dan is de ander ouder ook deels aan het werk.

Je hoort haar ook nu nooit meer echt over geld tekort, of anderen dingen behalve uitjes schooien. Gaat allemaal helemaal prima daar!
pi_220600878
Spuit elf

[ Bericht 98% gewijzigd door Miepje77 op 17-04-2026 18:28:31 ]
pi_220600901
AM zegt dat haar pak te groot is. Die vrouw en kleding |:(
Een maat kleiner had ze echt niet moeten hebben.
pi_220600997
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:15 schreef Hocuspocus2 het volgende:
AM zegt dat haar pak te groot is. Die vrouw en kleding |:(
Een maat kleiner had ze echt niet moeten hebben.
Volgens mij bedoelt ze dat hij lang is. Omdat de meeste ‘pakken’ te kort zijn en deze goed is.

Maar dat is dus niet ‘te groot’
pi_220601001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 16:48 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Echt bizar. Ze kan het overduidelijk niet aan, en dan wil ze een tweede? Ik hoop echt dat Peppie verstandiger is
Ik denk ook dat ze meer wil dan winkelen en naar het winkelcentrum gaan. Dus echt iets doen bv lunchen oid met Dion want alleen doet ze dat niet. Ook is er verveling in haar eentje met
M. Dat merk je gewoon.
pi_220601056
Zoals veel van ons al maanden zeggen, zit de oplossing in Sanneke zelf. Niet in anderen en niet in allerlei randzaken. Zoek goede hulp, iemand waar het mee klikt en zet je beperkende gedachten (dit gaat toch nooit werken) opzij!
Graag verwijderen
pi_220601252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:36 schreef brilduiker1973 het volgende:

[..]
Ik denk ook dat ze meer wil dan winkelen en naar het winkelcentrum gaan. Dus echt iets doen bv lunchen oid met Dion want alleen doet ze dat niet. Ook is er verveling in haar eentje met
M.
Dat merk je gewoon.
Ja, ze wil lekker dingen doen die ze zelf leuk vindt zoals shoppen en lunchen.
pi_220601273
Ik heb ook echt wel eens dagen gehad toen de kinderen zo klein waren dat ik me zo ongeveer hersendood voelde en de muren op me af kwamen (ik werkte bij de oudste wel nog 3 dagen gelukkig bij de jongste 2 helaas niet door ziekte), maar het is nog nooit in me opgekomen om dat bij mijn man neer te leggen en te vragen of hij een dag minder wil werken. Koekoek.
pi_220601285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:18 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Die had blijkbaar gister de hele dag huilend in bed gelegen.
Ik weet niet hoe vaak jij een hele dag in bed ligt te huilen maar bij mij moet er dan minstens iemand dood zijn.
Ziek in bed is wat anders natuurlijk.
Een goeie jankbui kan best ff helpend zijn vind ik haha, maar dat duurt niet de hele dag. Ik zou ook niet weten hoe, aangezien ik dagelijks mijn kinderen thuis heb.
Kan de huil wel hoog zitten ofzoiets, maar ik zal toch voor mijn kinderen en honden moeten zorgen 😅
pi_220601291
Maar wat verwacht Sanneke? Dat mensen aan haar gezien hadden dat ze was afgevallen? Niet onaardig bedoelt, maar op zo'n gewicht zie je dat gewoon helaas niet zo snel. Maar wel goed dat ze is afgevallen.

Ik verwacht alleen niet dat dit door haar gezonde eetpatroon komt, maar puur omdat ze nu dagelijks naar alles wandelt. Alsnog natuurlijk goed, maar hoop dat ze uiteindelijk ooit minder ongezonde troep naar binnen zal gaan werken. Dat zou pas echt helpen.

En jeetje... dat gezeur over die werkdagen.

Gelukkig krijgt ze enigsinds een reality check door de comments.

Die zitten echt binnen nu en een jaar samen in de bijstand/uitkering mark my words.
pi_220601378
Dbm vandaag op insta: ik kreeg hier bizar veel stress van! Dezelfde mutti op threads: Ik ervaar niet zoveel stress als ik eerlijk ben. 🙃🫠🤯
pi_220601388
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:30 schreef Beertjeteddy het volgende:
Maar wat verwacht Sanneke? Dat mensen aan haar gezien hadden dat ze was afgevallen? Niet onaardig bedoelt, maar op zo'n gewicht zie je dat gewoon helaas niet zo snel. Maar wel goed dat ze is afgevallen.

Ik verwacht alleen niet dat dit door haar gezonde eetpatroon komt, maar puur omdat ze nu dagelijks naar alles wandelt. Alsnog natuurlijk goed, maar hoop dat ze uiteindelijk ooit minder ongezonde troep naar binnen zal gaan werken. Dat zou pas echt helpen.

En jeetje... dat gezeur over die werkdagen.

Gelukkig krijgt ze enigsinds een reality check door de comments.

Die zitten echt binnen nu en een jaar samen in de bijstand/uitkering mark my words.
Misschien maar beter. Komt er dan eens hulp. Een psycholoog heeft zij weinig aan, dat kan ze geen handen en voeten geven waarschijnlijk.
Hulpverlening thuis op meerdere gebieden, en die haar intensief gaan begeleiden in het dagelijks leven. Het kan nog weleens heel erg moeilijk gaan worden zodra M naar school gaat, of (hopelijk!) de psz.
pi_220601453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:46 schreef Kaatje35 het volgende:

[..]
Misschien maar beter. Komt er dan eens hulp. Een psycholoog heeft zij weinig aan, dat kan ze geen handen en voeten geven waarschijnlijk.
Hulpverlening thuis op meerdere gebieden, en die haar intensief gaan begeleiden in het dagelijks leven. Het kan nog weleens heel erg moeilijk gaan worden zodra M naar school gaat, of (hopelijk!) de psz.
Is dat zo, komt er hulp bij mensen in de bijstand? Volgens mij niet hoor. Sollicitatieplicht misschien maar verder?
pi_220601463
Ik vond de dagen thuis met hele kleintjes ook pittiger dan werkdagen.. Lekker gaan werken Sanneke, doet je goed!

Ik vind het wel herkenbaar dat onze oudste continue mijn aandacht wilde, die kon zichzelf eigenlijk niet vermaken en kon dan heel pittig zijn. En ja, dat betekende dus dat kind soms gruwelijk zat te jengelen, want eten koken/poetsen/de was/etc moest gewoon gebeuren. (Gek genoeg vermaakte ze dan vaak zichzelf, ze wilde vooral mn aandacht als ik ff rustig 1 seconde met m'n koffie ging zitten). Toen ze wat ouder werd liet ik haar mee 'helpen'. Al heb ik het idee dat wat ik van M. zie dat hij echt een hele makke dreumes is, in vergelijking met wat wij hier hebben gehad O-)

Maar alles omver trekken etc? Hij loopt nog niet eens. Zet die spullen gewoon wat hoger, of kind in de box, klaar.
Met die verhuizing dacht ik dat ook al; geef dat manneke een verhuisdoos en laat hem de theedoeken erin en eruit halen terwijl jij een verhuisdoos op het aanrecht/de tafel in pakt. Plezier gegarandeerd, zo ingewikkeld is het toch niet? Ik snap haar gewoon niet zo, geloof ik.
pi_220601583
Als je geen zin hebt in de hele dag afleiden of nee-en, richt je toch de onderste lades zo in dat het geen kwaad kan. Onze baby trekt ook alles uit de kasten, hij doet maar. Lekker ontdekken. En sommige dingen mogen niet dus dan zeg ik dat en leid ik hem naar een andere plek. Maar Sanneke wil gewoon haar plek niet afkomen.

Ik moest vandaag aan haar denken: fietste langs de Koningsspelen van ouder kind en een klasgenootje zag mij en riep; “naam kind, JE MOEDER!!!” 😄.
pi_220601584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:02 schreef Zeeschelp het volgende:
Ik vond de dagen thuis met hele kleintjes ook pittiger dan werkdagen.. Lekker gaan werken Sanneke, doet je goed!

Ik vind het wel herkenbaar dat onze oudste continue mijn aandacht wilde, die kon zichzelf eigenlijk niet vermaken en kon dan heel pittig zijn. En ja, dat betekende dus dat kind soms gruwelijk zat te jengelen, want eten koken/poetsen/de was/etc moest gewoon gebeuren. (Gek genoeg vermaakte ze dan vaak zichzelf, ze wilde vooral mn aandacht als ik ff rustig 1 seconde met m'n koffie ging zitten). Toen ze wat ouder werd liet ik haar mee 'helpen'. Al heb ik het idee dat wat ik van M. zie dat hij echt een hele makke dreumes is, in vergelijking met wat wij hier hebben gehad O-)

Maar alles omver trekken etc? Hij loopt nog niet eens. Zet die spullen gewoon wat hoger, of kind in de box, klaar.
Met die verhuizing dacht ik dat ook al; geef dat manneke een verhuisdoos en laat hem de theedoeken erin en eruit halen terwijl jij een verhuisdoos op het aanrecht/de tafel in pakt. Plezier gegarandeerd, zo ingewikkeld is het toch niet? Ik snap haar gewoon niet zo, geloof ik.
Sanneke denkt in problemen ipv oplossingen. Zij ziet beren op de weg in een gebied waar beren niet voorkomen.

Ja de dagen met kleine kinderen zijn soms lang (en eindeloos), maar probeer er wat van te maken. Dat hoeft niet naar de efteling te zijn, in de tuin kan met zand en water echt een feest zijn voor kinderen. Vul de leegte niet met spullen maar met een gezellige dag.
pi_220601648
Ik denk dat het best ingewikkeld is om een hele dag alleen met een jong kind te zijn en er toch elke dag een leuke en gezellige dag van te maken. Ik vond die dagen met mijn kind echt super! Het slow-living, genieten van kleine dingen, er samen op uit. Maar dat komt ook omdat ik de andere dagen werkte. De tijd van mijn verlof vond ik op een gegeven moment vreselijk. Dan vroeg mijn man: Hoe was je dag? En dan kwam er eigenlijk een opsomming van huishoudelijke taken, want het kind sliep 20 van de 24u. Maar alleen in eigen bedje/wiegje. Dus ik kwam de deur amper uit. Ik was (hoe ontaard) blij dat mijn verlof er op zat en ik weer meer deel ging uitmaken van de samenleving.

Ik snap vrouwen dus ook echt niet die de keuze maken om full time thuisblijfmoeder te zijn.
pi_220601685
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:46 schreef Spezi het volgende:

[..]
Dat dacht ik nou ook. Maar als ze het niet krijgt is het onzin om te kopen voor maar een dag.
Ik denk dan je komt zo graag bij Hema fix daar een jurkje of shirtje. Echt jammer voor de kinderen zo’n moeder die geen energie meer heeft voor de activiteiten van haar basisschoolkinderen

Bij m’n dochter was er gisteren maar 1 kindje niet in het oranje of rood-wit-blauw. Dat is toch jammer als je net degene bent en het wel had gewild.
Lot wilde zelf niet toen ze oranje meuk gingen kopen. Dus ja, dan is het jammer.
pi_220601706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:30 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik denk dat het best ingewikkeld is om een hele dag alleen met een jong kind te zijn en er toch elke dag een leuke en gezellige dag van te maken. Ik vond die dagen met mijn kind echt super! Het slow-living, genieten van kleine dingen, er samen op uit. Maar dat komt ook omdat ik de andere dagen werkte. De tijd van mijn verlof vond ik op een gegeven moment vreselijk. Dan vroeg mijn man: Hoe was je dag? En dan kwam er eigenlijk een opsomming van huishoudelijke taken, want het kind sliep 20 van de 24u. Maar alleen in eigen bedje/wiegje. Dus ik kwam de deur amper uit. Ik was (hoe ontaard) blij dat mijn verlof er op zat en ik weer meer deel ging uitmaken van de samenleving.

Ik snap vrouwen dus ook echt niet die de keuze maken om full time thuisblijfmoeder te zijn.
En dat is bij Sanneke nou juist het probleem. Zij wil thuis zijn bij haar kind omdat werken te weinig geld oplevert. Haar hele loon zou dan naar de kinderopvang gaan. Zelden zo’n lulverhaal gehoord trouwens.
Dat werken zoveel meer brengt dan alleen geld wil ze niet zien.

Fijn dat ze nu op het balkon van haar moeder zit. Ze ziet er direct meer ontspannen uit. Het lijkt wel of ze gewoon niet thuis kan/wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')