Mijn zoon had later speciale boxers aan zodat het net leek alsof hij een gewone boxer aanhad, maar gelukkig nooit problemen gehad. Later hebben we ook pilletjes gekregen zodat hij in de nacht niet hoefde te plassen en later is het met zware medicatie overdag ook goed gekomen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:08 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Hier ook laat.. hij is nu sinds de zomer vakantie volledig droog 👍 nu ging hij nog niet op kamp of echt zonder ons logeren dus dat scheelt een beetje maar eind dit jaar gaat hij wel op kamp en daarom heeft hij zelf besloten te oefenen zonder luier 👌 en dat gaat super nu!
Nooit behoefte gehad om dit online verder te delen (dat hij herkenbaar zou zijn)
Wel uitgelegd dat het tijd word en dat hij eind schooljaar op kamp gaat en anderen de luier dan misschien raar zouden vinden.
Ook bij zo’n ’dit betekent je naam’ met dan louter positieve en sterke eigenschappen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 06:53 schreef opwegnaar het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem bij DBM, zo'n bericht neemt zij dan echt serieus voor WAAR aan...
Hier kreeg hij medicatie die bedplassen tegengaat en als bijwerking wat obstipatie kan geven. Voor hem een soort van geluk bij ongeluk want hij heeft met name met zijn ontlasting problemen gehad. Of eigenlijk mentaal, maar dat uitte zich daarin.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:18 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Toen hij voor het eerst bij de scouting kwam zei de leiding, we zitten in de opgave periode voor zomerkamp daar moeten jullie maar even over nadenken. Mijn eerste gedachte was, nou daar wachten we nog maar even mee (vooral vanwege de luiers natuurlijk) maar mijn zoon direct nee hoor ik ga mee. Toen dacht ik als hij het vertrouwen heeft om mee te gaan dan moet hij gewoon mee. Ik heb stiekem gehuild toen hij wegging (en ook van de geur toen hij thuiskwam 😜) maar bij het volgende kamp stond hij vooral om mee te gaan.
Nu is hij 19 en gaat hij zelf als leiding mee met de jongste groep.
Haar vader is Egyptisch, haar man is Turks maar ik denk ook zeker de Nederlandse genen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:15 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Delia haar moeder is Nederlands en blond, haar vader Turks. Maar sterke Hollandse genen blijkbaar.
Bij ons was het echt gewoon een "hij zag het nut er niet van in" schijnt vaker bij hb kinderen voor te komen.. niets medisch dus, gewoon een hij had er nog geen zin in 🤷quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:21 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Mijn zoon had later speciale boxers aan zodat het net leek alsof hij een gewone boxer aanhad, maar gelukkig nooit problemen gehad. Later hebben we ook pilletjes gekregen zodat hij in de nacht niet hoefde te plassen en later is het met zware medicatie overdag ook goed gekomen.
Maar de meisjes dingen zijn ook niet op leeftijd.. het is allemaal kleuter spul.. een meisje van 8 speelt niet met dikkiedik en troetelbeertjes.. die zijn niet meer into die prul poppetjes.. spelen soms nog met barbie maar ook dat niet meer zoveel 🤷 dit is wat ik iig zie.. loopfietsje met 8?? Ik ken zelfs geen kleuters met loopfietsje!quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:28 schreef Beertjeteddy het volgende:
En DBM haar zoon... het verbaast mij niet.
Het kan misschien een gevoelig kindje van zichzelf zijn, dat geloof ik. Maar indirect zorgt zij ervoor dat hij gepest wordt. Vaak afwezig, zijn moeder dat het kinderlijke in hem naar boven haalt en hem zo veel mogelijk in een bepaald hokje lijkt te willen stoppen...
Prima dat je dat je kind thuis laat doen en alle begrip. Maar probeer een jongen juist in deze tijd wat harder te maken, want deze wereld is niet gemaakt hoe zij haar kinderen letterlijk maakt.
Kijk eens met hem naar stoere dingen, ik zie haar nooit met hem naar bijvoorbeeld tractors/auto's kijken maar altijd met knuffeltjes en meisjesdingen. Tja... als hij het niet eens aangeboden krijgt, hoe weet ze dan dat hij dit niet leuk vind?
Ik kreeg als kind zijnde zowel auto's en actionmen's als barbies en baby born. Ik vond beide leuk, echt. Ik had auto's die ik op afstand kon besturen want dat vond ik geweldig. Maar ik had ook mooie barbies waar ik uren mee kon spelen.
Kan prima naast elkaar bestaan maar ik heb zelf een beetje het rare gevoel bij DBM dat zij hem alleen de troetelbeertjes e.d. laat zien om hem klein te houden en dat vind ik eigenlijk ontzettend verdrietig.
Laat hem dit zelf ontdekken ipv voor hem in te vullen Kim, koop een stoere jongenskleding voor hem, ik denk niet eens dat ze überhaupt aan haar zoon zelf vraagt wat hij wilt. Maar gewoon voor hem koopt omdat zij dit leuk en schattig vind...
En laat hem eens niet voor elke scheet die hem dwars zit, naar huis gaan...
Of je zorgt echt dat je je rotzooi opruimt en leert dat hij niet overal aan mag zitten.. 🤷 ik vraag me echt regelmatig af of ik te streng was of mijn kinderen te makkelijk als ik bedenk dat ik al deze drama niet had... ik kon gewoon naar de wc zonder kind 🤷quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:43 schreef Lalaland79 het volgende:
En anders moet Sanneke weer een box aanschaffen en hen daar inzetten. Opgelost👍
ZombieQueen en Rimboequeen 🫠.quote:Op donderdag 16 april 2026 23:01 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Ik ben altijd met jullie (soort) namen in de war. Dus @:huisopdehoek ( er was toch nog iemand die iets in die richting heten zoals jij? Of ben ik in de war. 😂 )
En ook met @:dievanhiernaast @:die_van_verderop
Wellicht teveel huilen die hem dwars/hoog zitten 🥴. Ik volg ze niet aandachtig, maar toch heb ik bij Lotte het gevoel dat het de laatste tijd wat wiebelig met haar gaat en dat hij de bui voelt hangen, dat ie wellicht in de ijskast wordt gezet omdat zij meer tijd nodig heeft voor zichzelf.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:48 schreef Rimboequeen het volgende:
Even bij LB gekeken maar die kneuzige vriend van haar....Waarom kijkt ie altijd alsof ie nodig moet 💩💩
Maar dit is wel weer een mooi excuus om niks te doen. Precies wat ze graag wil. Hoe ze ook doet alsof haar kind uitzonderlijk is en het echt een jongensding is. Nee Sanneke, het is gewoon een kind dat aan het ontdekken is. Is heel normaal, zowel voor jongetjes als meisjes. Je kan gewoon iets in huis doen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:43 schreef Lalaland79 het volgende:
En anders moet Sanneke weer een box aanschaffen en hen daar inzetten. Opgelost👍
Misschien kan ze de Zhoufamily gaan volgen, de jongste daar is zo’n beetje dezelfde leeftijd als M?quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:01 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Maar dit is wel weer een mooi excuus om niks te doen. Precies wat ze graag wil. Hoe ze ook doet alsof haar kind uitzonderlijk is en het echt een jongensding is. Nee Sanneke, het is gewoon een kind dat aan het ontdekken is. Is heel normaal, zowel voor jongetjes als meisjes. Je kan gewoon iets in huis doen.
Doe hem maar gauw weer in de wandelwagen, lekker winkelen.
Man, man, man… kijken hoe Sanneke leeft en met haar kind omgaat is echt kijken als naar een ongeluk waarvan je weet dat de afloop niet goed zal zijn.
De zoon wordt buitengesloten. Dat gebeurt dus nu al.. waarom blijft ze dan alle kwetsbare dingen over hem delen? Ik wil die vrouw wel door elkaar schudden. Zij MAAKT haar kinderen kwetsbaar.quote:Op donderdag 16 april 2026 21:41 schreef IlseMarije het volgende:
De zoon of dochter van DBM werd op school buitengesloten en ineens ligt het aan “het spectrum”, volgens mij heeft geen een van de twee een officiële diagnose maar dan nog kun je ze niet in een glazen kastje stoppen. De wereld is keihard en daar moeten alle kinderen mee leren omgaan, de een heeft dat wat makkelijker dan de ander maar het moet. (Ik heb 2 kinderen met een rugzakje en ze zijn ondanks alle zorgen en “extraatjes” sterke volwassen geworden)
Nee hoor je bent niet streng, je voed op!quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:50 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Of je zorgt echt dat je je rotzooi opruimt en leert dat hij niet overal aan mag zitten.. 🤷 ik vraag me echt regelmatig af of ik te streng was of mijn kinderen te makkelijk als ik bedenk dat ik al deze drama niet had... ik kon gewoon naar de wc zonder kind 🤷
Sanneke begrijpt blijkbaar niet dat er mensen zijn die wél capabel zijn om een kind op te voeden.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
S: ‘en dan zie ik zo’n TikTok filmpje en dan denk ik JA HOOR MEID!
Maar ik wil niet zeggen dat ze liegt hoor’
🙄
Dit! Die leeft in haar eigen droomquote:Op vrijdag 17 april 2026 10:13 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Sanneke begrijpt blijkbaar niet dat er mensen zijn die wél capabel zijn om een kind op te voeden.
Ja eens. Maar ik denk echt dat zij hem allemaal die spullen geeft en hem daardoor klein houd in plaats van te vragen wat hij wilt. Ik vind dat best idioot.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:47 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Maar de meisjes dingen zijn ook niet op leeftijd.. het is allemaal kleuter spul.. een meisje van 8 speelt niet met dikkiedik en troetelbeertjes.. die zijn niet meer into die prul poppetjes.. spelen soms nog met barbie maar ook dat niet meer zoveel 🤷 dit is wat ik iig zie.. loopfietsje met 8?? Ik ken zelfs geen kleuters met loopfietsje!
Ik denk dat het bij haar vooral zit in het kopen wat ze zelf graag had willen hebben omdat ze vind dat ze een lastige jeugd gehad heeft (ze moest immers eten wat de pot schafte!)
Hij hoeft echt niet ineens in de hotwheels monstertruck hype te zitten of al die skibbedebibbedie onzin... maar een 8 jarige kleuter is gewoon zielig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |