abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 23:35:10 #1
236264 crew  capricia
  dinsdag 14 april 2026 @ 23:37:46 #2
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220583849
Klopkoek, denk aan je bloeddruk :s)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 14 april 2026 @ 23:43:03 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220583861
Maar goed, als PVV en FvD een rel willen kan dat:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 15 april 2026 @ 00:00:03 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220583897
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 23:09 schreef capricia het volgende: [..] Hoe relevant is die oude media eigenlijk? Ik kijk eigenlijk nooit 'gewone' tv. De SBS6, AVROTROS etc. Hoe doet Klaver het op TikTok en de andere socials? Of misschien missen ze daar wat? Want ik vind ze eigenlijk ook best onzichtbaar. De grootste oppositiepartij.
Klaver is helemaal niet onzichtbaar op TikTok. Jetten als premier heeft het meeste volgers, gevolgd door Klaver en De Vos, de rest zit daar ver achter. Klaver, Jetten en De Vos zijn ook verreweg het actiefst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220583917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver is helemaal niet onzichtbaar op TikTok. Jetten als premier heeft het meeste volgers, gevolgd door Klaver en De Vos, de rest zit daar ver achter. Klaver, Jetten en De Vos zijn ook verreweg het actiefst.
Is het algoritme dan?
Mijn dochtertje zag de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen heel veel Forum voorbij komen.
Kind heeft geen benul van politiek. Veel te jong. En kijkt voornamelijk Genshin Impact filmpjes een paar uur per week.

De vriend van Jetten kende ze dan weer wel. Via TikTok (niet negatief of zo, zat geen positief of negatief oordeel bij).
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 15 april 2026 @ 00:09:24 #6
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220583926
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Is het algoritme dan?
Mijn dochtertje zag de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen heel veel Forum voorbij komen.
Kind heeft geen benul van politiek. Veel te jong. En kijkt voornamelijk Genshin Impact filmpjes een paar uur per week.

De vriend van Jetten kende ze dan weer wel. Via TikTok (niet negatief of zo, zat geen positief of negatief oordeel bij).
Hoe komt FvD ik haar algoritme?
Praat jij wel eens iver FvD in de nabijheid van haar telefoon?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  woensdag 15 april 2026 @ 00:10:25 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220583929
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Is het algoritme dan?

Naar verluidt zien de meesten of De Vos of Klaver.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220583930
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe komt FvD ik haar algoritme?
Praat jij wel eens iver FvD in de nabijheid van haar telefoon?
Of misschien ziet ze Klaver wel voorbij komen, maar zijn het geen aansprekende filmpjes?

Ik zal eens een keer wat fotos laten zien, dat zij mag zeggen wie wie is.
Denk dat ze Bontenbal ook niet kent. Yeşilgöz en Jetten wel.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 15 april 2026 @ 00:13:40 #9
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220583934
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Of misschien ziet ze Klaver wel voorbij komen, maar zijn het geen aansprekende filmpjes?

Ik zal eens een keer wat fotos laten zien, dat zij mag zeggen wie wie is.
Denk dat ze Bontenbal ook niet kent. Yeşilgöz en Jetten wel.
Vreemd dat er filmpjes worden getarged op haar als zij geen interesse heeft. Of FvD heeft groot budget om zeer ruim te targetten. Maar dat lijkt mij niet.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 00:17:21 #10
236264 crew  capricia
pi_220583938
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vreemd dat er filmpjes worden getarged op haar als zij geen interesse heeft. Of FvD heeft groot budget om zeer ruim te targetten. Maar dat lijkt mij niet.
Dat weet ik niet.
Of het zijn aansprekende filmpjes met VOC schepen enzo. _O-
- Goethe, “Faust”
  woensdag 15 april 2026 @ 00:18:54 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220583940
Lidewij doet high-tea met labubu's in de fisher price keuken van d'r nichtje ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 00:19:45 #12
236264 crew  capricia
pi_220583943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:18 schreef -XOR- het volgende:
Lidewij doet high-tea met labubu's in de fisher price keuken van d'r nichtje ofzo.
Is dit echt? Of maak je een grapje.
Dit moet een grap zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 15-04-2026 00:25:01 ]
- Goethe, “Faust”
  woensdag 15 april 2026 @ 00:26:46 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220583954
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dit echt? Of maak je een grapje.
Dit moet een grap zijn.
Dat is uiteraard een grapje, maar ik heb geen idee wat ze bij FvD zoal uitspoken op TikTok dat ze zo populair maakt. Overigens zie ik het haar wel doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220584268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is uiteraard een grapje, maar ik heb geen idee wat ze bij FvD zoal uitspoken op TikTok dat ze zo populair maakt. Overigens zie ik het haar wel doen.
Een aspect van die algoritmes zal waarschijnlijk wel zijn dat ze filmpjes aanraden die bij leeftijdsgenoten populair zijn. Dat kan dan deels verklaren hoe Capricia's dochter die filmpjes aangeraden wordt.

Een ander deel kan wellicht verklaard worden dat er genoeg influencers zijn die wel rechtstreeks gericht aan bepaalde leeftijdsgroepen posten, en gelijksoortige cultureel-conservatieve sentimenten delen.

Dus kort gesteld; een paar klasgenoten hebben die FvD, manosphere of tradwife shit volgen en hoppa.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220584331
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220584430
Volgens mij levert 1 keer goed in het nieuws komen met een echt goed plan meer stemmen op dan 100 uur tiktokfilmpjes of andere sociale media onzin. Vraag me af of iemand ooit een partij heeft gestemd omdat hij of zij er een tiktokfilmpje van zag.
pi_220584443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:37 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij levert 1 keer goed in het nieuws komen met een echt goed plan meer stemmen op dan 100 uur tiktokfilmpjes of andere sociale media onzin. Vraag me af of iemand ooit een partij heeft gestemd omdat hij of zij er een tiktokfilmpje van zag.
Van de echt goede plannen moet FvD het in elk geval niet hebben :P.
pi_220584456
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Van de echt goede plannen moet FvD het in elk geval niet hebben :P.
Nee, FvD moet het hebben van buitenlanderhaat, anti-establishment en een knap gezicht van De Vos terwijl de concurrenten in ruzies verwikkeld zijn. Die stemmers kijken niet naar plannen, dat bewijst de afgelopen gemeenteraadsverkiezing waar geen enkele FvD afdeling een programma had. Maar ze maakten ook geen van allen reclame voor hun lokale afdeling, campagne voeren was grotendeels verboden vanuit de top.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 07:45:03 ]
pi_220584469
quote:
Voor veel gemiddelde Nederlanders doet een poll-resultaat van De Hond waarschijnlijk erg veel om bij de winnaars te willen horen. De rest volgt, oa tiktok
pi_220584482
quote:
Tis ook een beetje kip-eiverhaal vermoed ik. Dat de jeugd conservatiever wordt is wel duidelijk, als je die boodschap dan ook goed kan verkopen dan doe je het snel goed. Coca Cola verkoopt ook niet een colaatje meer omdat je net reclame hebt gezien, die branding ziet dieper.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220584678
De jeugd wordt vooral conservatiever omdat rechts allerlei zekerheden en vangrails af breekt en er telkens in pompt dat het leven één grote jungle en concurrentiestrijd moet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 08:13:41 ]
  woensdag 15 april 2026 @ 08:19:18 #22
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220584696
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Tis ook een beetje kip-eiverhaal vermoed ik. Dat de jeugd conservatiever wordt is wel duidelijk, als je die boodschap dan ook goed kan verkopen dan doe je het snel goed. Coca Cola verkoopt ook niet een colaatje meer omdat je net reclame hebt gezien, die branding ziet dieper.
Eens. Maar maak je gedachtegang eens af dat de branding dieper zit tov conservatievere jeugd.
  woensdag 15 april 2026 @ 08:20:19 #23
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220584699
Wat saillant is dat een conservatievere jeugd als iets slechts gepercipieerd wordt, blijkbaar wordt nog steeds een liberalere en progressievere inslag geprefereerd.
  woensdag 15 april 2026 @ 08:25:26 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220584715
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 08:13 schreef Klopkoek het volgende:
De jeugd wordt vooral conservatiever omdat rechts allerlei zekerheden en vangrails af breekt en er telkens in pompt dat het leven één grote jungle en concurrentiestrijd moet zijn.
Die uitspraak draait oorzaak en gevolg om en gaat voorbij aan waar het echt wringt.

Op dit moment ontbreekt het 'Links' vooral aan een helder en overtuigend verhaal. Er is weinig dat mensen concreet houvast biedt: geen duidelijk toekomstbeeld, geen geloofwaardige weg naar bestaanszekerheid binnen de wereld zoals die nu werkt. En die wereld draait, hoe je het ook wendt of keert, nog steeds op een neoliberaal kapitalistisch model. Zonder werkbaar alternatief blijft kritiek daarop abstract.

Tegelijk voelen mensen dat hun omgeving onzekerder wordt. Economisch, cultureel, institutioneel. In zo'n situatie is het heel begrijpelijk dat mensen meer waarde gaan hechten aan orde, duidelijkheid en bescherming en dus eerder naar rechts neigen.

Dat afdoen als 'aangepraat angstdenken' doet geen recht aan wat mensen echt ervaren. Als het leven stabiel en betekenisvol voelt, zijn mensen daar veel minder vatbaar voor. Maar als die basis wankelt, zoeken ze ergens houvast.

Zolang 'Links' geen geloofwaardig verhaal biedt dat zowel richting als zekerheid geeft binnen de huidige realiteit, blijft het hooguit moreel gelijk hebben maar gaat het de meeste mensen politiek niet overtuigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220584739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 08:25 schreef Perrin het volgende:
Dat afdoen als 'aangepraat angstdenken' doet geen recht aan wat mensen echt ervaren.
Dit is het natuurlijk uiteindelijk wel want de Trumps, Melonis, Le Pens en Baudetjes (noem het hele rijtje maar op) gaan die "bescherming" en rechtszekerheid allerminst bieden.

Het hele Abundance verhaal van liberalen rammelt ook behoorlijk (eerder naar jou gelinkt):
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/newe.70012

quote:
En die wereld draait, hoe je het ook wendt of keert, nog steeds op een neoliberaal kapitalistisch model. Zonder werkbaar alternatief blijft kritiek daarop abstract.
Hierin zit wel wat variatie en verschil tussen landen. Met ook zo zijn (grote van) effecten op de jeugd.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2026 08:36:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')