Klaver is helemaal niet onzichtbaar op TikTok. Jetten als premier heeft het meeste volgers, gevolgd door Klaver en De Vos, de rest zit daar ver achter. Klaver, Jetten en De Vos zijn ook verreweg het actiefst.quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:09 schreef capricia het volgende: [..] Hoe relevant is die oude media eigenlijk? Ik kijk eigenlijk nooit 'gewone' tv. De SBS6, AVROTROS etc. Hoe doet Klaver het op TikTok en de andere socials? Of misschien missen ze daar wat? Want ik vind ze eigenlijk ook best onzichtbaar. De grootste oppositiepartij.
Is het algoritme dan?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver is helemaal niet onzichtbaar op TikTok. Jetten als premier heeft het meeste volgers, gevolgd door Klaver en De Vos, de rest zit daar ver achter. Klaver, Jetten en De Vos zijn ook verreweg het actiefst.
Hoe komt FvD ik haar algoritme?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het algoritme dan?
Mijn dochtertje zag de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen heel veel Forum voorbij komen.
Kind heeft geen benul van politiek. Veel te jong. En kijkt voornamelijk Genshin Impact filmpjes een paar uur per week.
De vriend van Jetten kende ze dan weer wel. Via TikTok (niet negatief of zo, zat geen positief of negatief oordeel bij).
Naar verluidt zien de meesten of De Vos of Klaver.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het algoritme dan?
Mijn dochtertje zag de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen heel veel Forum voorbij komen.
Kind heeft geen benul van politiek. Veel te jong. En kijkt voornamelijk Genshin Impact filmpjes een paar uur per week.
De vriend van Jetten kende ze dan weer wel. Via TikTok (niet negatief of zo, zat geen positief of negatief oordeel bij).
Of misschien ziet ze Klaver wel voorbij komen, maar zijn het geen aansprekende filmpjes?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe komt FvD ik haar algoritme?
Praat jij wel eens iver FvD in de nabijheid van haar telefoon?
Vreemd dat er filmpjes worden getarged op haar als zij geen interesse heeft. Of FvD heeft groot budget om zeer ruim te targetten. Maar dat lijkt mij niet.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Of misschien ziet ze Klaver wel voorbij komen, maar zijn het geen aansprekende filmpjes?
Ik zal eens een keer wat fotos laten zien, dat zij mag zeggen wie wie is.
Denk dat ze Bontenbal ook niet kent. Yeşilgöz en Jetten wel.
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemd dat er filmpjes worden getarged op haar als zij geen interesse heeft. Of FvD heeft groot budget om zeer ruim te targetten. Maar dat lijkt mij niet.
Is dit echt? Of maak je een grapje.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:18 schreef -XOR- het volgende:
Lidewij doet high-tea met labubu's in de fisher price keuken van d'r nichtje ofzo.
Dat is uiteraard een grapje, maar ik heb geen idee wat ze bij FvD zoal uitspoken op TikTok dat ze zo populair maakt. Overigens zie ik het haar wel doen.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dit echt? Of maak je een grapje.
Dit moet een grap zijn.
Een aspect van die algoritmes zal waarschijnlijk wel zijn dat ze filmpjes aanraden die bij leeftijdsgenoten populair zijn. Dat kan dan deels verklaren hoe Capricia's dochter die filmpjes aangeraden wordt.quote:Op woensdag 15 april 2026 00:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een grapje, maar ik heb geen idee wat ze bij FvD zoal uitspoken op TikTok dat ze zo populair maakt. Overigens zie ik het haar wel doen.
Van de echt goede plannen moet FvD het in elk geval niet hebbenquote:Op woensdag 15 april 2026 07:37 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij levert 1 keer goed in het nieuws komen met een echt goed plan meer stemmen op dan 100 uur tiktokfilmpjes of andere sociale media onzin. Vraag me af of iemand ooit een partij heeft gestemd omdat hij of zij er een tiktokfilmpje van zag.
Nee, FvD moet het hebben van buitenlanderhaat, anti-establishment en een knap gezicht van De Vos terwijl de concurrenten in ruzies verwikkeld zijn. Die stemmers kijken niet naar plannen, dat bewijst de afgelopen gemeenteraadsverkiezing waar geen enkele FvD afdeling een programma had. Maar ze maakten ook geen van allen reclame voor hun lokale afdeling, campagne voeren was grotendeels verboden vanuit de top.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Van de echt goede plannen moet FvD het in elk geval niet hebben.
Voor veel gemiddelde Nederlanders doet een poll-resultaat van De Hond waarschijnlijk erg veel om bij de winnaars te willen horen. De rest volgt, oa tiktokquote:Op woensdag 15 april 2026 07:37 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij levert 1 keer goed in het nieuws komen met een echt goed plan meer stemmen op dan 100 uur tiktokfilmpjes of andere sociale media onzin. Vraag me af of iemand ooit een partij heeft gestemd omdat hij of zij er een tiktokfilmpje van zag.
Tis ook een beetje kip-eiverhaal vermoed ik. Dat de jeugd conservatiever wordt is wel duidelijk, als je die boodschap dan ook goed kan verkopen dan doe je het snel goed. Coca Cola verkoopt ook niet een colaatje meer omdat je net reclame hebt gezien, die branding ziet dieper.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:37 schreef Hanca het volgende:
Eens. Maar maak je gedachtegang eens af dat de branding dieper zit tov conservatievere jeugd.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Tis ook een beetje kip-eiverhaal vermoed ik. Dat de jeugd conservatiever wordt is wel duidelijk, als je die boodschap dan ook goed kan verkopen dan doe je het snel goed. Coca Cola verkoopt ook niet een colaatje meer omdat je net reclame hebt gezien, die branding ziet dieper.
Die uitspraak draait oorzaak en gevolg om en gaat voorbij aan waar het echt wringt.quote:Op woensdag 15 april 2026 08:13 schreef Klopkoek het volgende:
De jeugd wordt vooral conservatiever omdat rechts allerlei zekerheden en vangrails af breekt en er telkens in pompt dat het leven één grote jungle en concurrentiestrijd moet zijn.
Dit is het natuurlijk uiteindelijk wel want de Trumps, Melonis, Le Pens en Baudetjes (noem het hele rijtje maar op) gaan die "bescherming" en rechtszekerheid allerminst bieden.quote:Op woensdag 15 april 2026 08:25 schreef Perrin het volgende:
Dat afdoen als 'aangepraat angstdenken' doet geen recht aan wat mensen echt ervaren.
Hierin zit wel wat variatie en verschil tussen landen. Met ook zo zijn (grote van) effecten op de jeugd.quote:En die wereld draait, hoe je het ook wendt of keert, nog steeds op een neoliberaal kapitalistisch model. Zonder werkbaar alternatief blijft kritiek daarop abstract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |