En wordt wel eens gekscherend gezegd dat 'military grade' geen high tech best of the best is, maar slechts 'the item met the lowest acceptable cost and lowest quality requirements for military procurement'.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een budget van 1000 miljard en dan niet eens een normale maaltijd kunnen serveren aan je personeel.
Wortels met gegrilde schoenzool en gefrituurde spons?quote:Op donderdag 16 april 2026 22:18 schreef Perrin het volgende:
Logistiek gaat ook niet alles soepel.
[ x ]
Bohquote:Op vrijdag 17 april 2026 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wortels met gegrilde schoenzool en gefrituurde spons?
Die schoenzool schijnt dit spul te zijn, 'Gyro meat'.. ik vraag me wel af hoeveel vlees daar in zit en van welk dier dan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ze gegund!quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die schoenzool schijnt dit spul te zijn, 'Gyro meat'.. ik vraag me wel af hoeveel vlees daar in zit en van welk dier dan.
[ afbeelding ]
En dat ander ziet er uit als een blikhamburger ofzo.
[ afbeelding ]
Ja, ik wist ook al niet wat dat ene ding was. Bedankt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat links lijkt wel een rauw stuk miltquote:Op donderdag 16 april 2026 22:18 schreef Perrin het volgende:
Logistiek gaat ook niet alles soepel.
[ x ]
Inderdaad, anders zou het gebruik van burgers als menselijk schild dus het gewenste effect geven een immuniteit creëren. Dat zou partijen alleen maar verder stimuleren dit te doen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geloof jij nu echt die verhalen dat elk doel een legitiem militair doel is en daarom burgers als schild gebruikt worden.
Aanvullende Protocollen (1977):
De protocollen hebben de regels aangescherpt door het "blinde" of disproportionele aanvallen op infrastructuur expliciet te verbieden. Dit betekent dat een aanval niet is toegestaan als de verwachte schade aan burgers niet in verhouding staat tot het directe militaire voordeel.
Vertel ons een hoeveel direct militair voordeel de vs en israel zouden hebben van nog meer gesloopte infrastructuur.
Als je maar moe en hongerig genoeg bent smaken die MRE's heerlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:05 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal best voedzaam zijn qua benodigde voedingsstoffen, net als MRE's, maar goed en lekker voedsel is wel een moraalbooster natuurlijk.
Kijk, dat special forces op missie in vijandelijk gebied niet even lekker een bbq kunnen aansteken, met wat koude Hertog Jan erbij, is logisch, maar op een schip is dat toch net wat anders.
Ik pak dan toch liever een Snickersquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:09 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Als je maar moe en hongerig genoeg bent smaken die MRE's heerlijk.
Leuk gemaakt inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had nog iets leuks gezien op youtube, tenminste ik vond het leuk:
Bekijk deze YouTube-video
Natuurlijk. Zelfs de Westerse landen raken soms een burgerdoel of hebben met nevenschade te maken als ze iets bombarderen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
Er speelt inderdaad een vraagstuk van proportionaliteit, maar dat is eigenlijk niet meetbaar omdat je letterlijk mensenlevens opweegt tegenover militaire voordelen. Daar de meningen altijd over wisselen.
Bovendien zal die perceptie wisselen in tijden van oorlog en tijden van vrede. Het is makkelijk om vanuit het nu veilige Westen met het morele vingertje te wijzen naar plekken waar oorlog en conflict is.
Neem bijvoorbeeld weer het scenario dat ik hierboven geef: denk je echt dat de gemiddelde Nederlandse burger nog in zal zitten met Russische burgerslachtoffers als zij hier de boel bombarderen? Dit zal weinigen dan meer schelen.
In Oekraïne zitten geen terreurgroeperingen, dus deze claim raakt kant noch wal.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zelfs de Westerse landen raken soms een burgerdoel of hebben met nevenschade te maken als ze iets bombarderen.
Het verschil zit hem er in dat Westerse landen hun uiterste best doen om burger doden te vermijden.
Door gepaste wapens en intelligence.
Landen zoals Israel en Rusland bombarderen gewoon alles plat in de hoop dat er toevallig ook een terrorist woont. Nou ja dat hopen is een toevoeging van mij, misschien hopen ze dat niet eens.
En ja ook de terroristen zijn niet zo kieskeurig (Hamas, Hezbollah bv).
Aangezien Rusland mensen in Oekraine en NL bombardeert, denk ik dat de NL burger daar best wat om blijft geven. Moreel dan. Geld enzo zal dan in NL blijven hangen.
Wel in hun ogen, nazi´s zelfs.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Oekraïne zitten geen terreurgroeperingen, dus deze claim raakt kant noch wal.
Volgens de president is het de straat van Iran.quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Straat van Hormuz open zolang het staakt-het-vuren van kracht is. Dat is nu nog 4 dagen.
De beurs schiet omhoog.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens de president is het de straat van Iran.
[ afbeelding ]
We leven in zo'n bizarre tijd dat ik niet meer weet of dit nep of echt is omdat beiden waar kunnen zijnquote:Op vrijdag 17 april 2026 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is echtquote:Op vrijdag 17 april 2026 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We leven in zo'n bizarre tijd dat ik niet meer weet of dit nep of echt is omdat beiden waar kunnen zijn
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 17 april 2026 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |