Zo doet de zelfrijdende Tesla (FSD) het in Nederland: Rijd met ons mee door Amsterdamquote:Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eh nee.
Ik heb nog geen enkel goed bewijs gezien dat die FSD van tesla echt goed werkt. Vooral in een diverse niet-amerikaanse setting zoals Amsterdam waar 1000x meer gebeurt waar feitelijk geen trainingdata voor is.
Als inwoner van Nederland ben je sowieso deel van een statistiek. Statistiek is een belangrijke methode voor overheden en bedrijven om informatie te verkrijgen. Hoe ermee om te gaan en het te interpreteren is een belangrijk vraagstuk voor de kritische geestquote:Er zal vast een dag komen dat FSD veiliger is dan menselijk rijden maar... ik heb geen zin om een statistiek te worden in de route om daar te komen.
En dat is dus het gevaar, net als toen de tomtom net bestond. Mensen denken zelf niet meer na.quote:Op dinsdag 14 april 2026 16:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zo doet de zelfrijdende Tesla (FSD) het in Nederland: Rijd met ons mee door Amsterdam
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Als inwoner van Nederland ben je sowieso deel van een statistiek. Statistiek is een belangrijke methode voor overheden en bedrijven om informatie te verkrijgen. Hoe ermee om te gaan en het te interpreteren is een belangrijk vraagstuk voor de kritische geest
Ik verwacht dat evenals navigatiehulp zoals tomtom nu min/of meer standaard is geworden, hetzelfde gaat gebeuren met zelfrijdende autos.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dat is dus het gevaar, net als toen de tomtom net bestond. Mensen denken zelf niet meer na.
Dat is inderdaad een effect wat zou kunnen optreden als er veel meer zelfrijdende autos rondrijden in de centra van grote stedenquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:24 schreef TwenteFC het volgende:
Heb al wel gezien dat zeker in aso-dorpjes als Amsterdam het niet lang zal duren voordat iedereen misbruik maakt van hoe voorzichtig en subassertief die teslas rijden.
Merk het zelf ook, als ik met mijn provinciale fatsoenlijke gedrag door amsterdam zou rijden dan zou ik niet verder komen dan de eerste rotonde.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een effect wat zou kunnen optreden als er veel meer zelfrijdende autos rondrijden in de centra van grote steden
Dat weet ik, dat ik tegen automobilisten veel hulp nodig heb.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:35 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zoek hulp met je onsamenhangende gewauwel.
Vind je? Want treinen kunnen niet bij elk distributiecentrum komen, maar zelfrijdende auto's of trucks kunnen waar nodig wel de gewone wegen volgen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Massa's containers die allemaal hetzelfde soepele tempo rijden in 1 groot lang lint op een voorgebouwd pad.
Lijkt verdacht veel op wat we nu al hebben: de goederen trein.
Nee, ik had niet verwacht dat jij bij de RDW werkt.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eh nee.
Ik heb nog geen enkel goed bewijs gezien dat die FSD van tesla echt goed werkt.
Zeker als we alle andere soorten rijbanen, zoals rails, fietspaden en voetpaden schrappen en daar echte wegen van maken: alleen voor automobilisten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind je? Want treinen kunnen niet bij elk distributiecentrum komen, maar zelfrijdende auto's of trucks kunnen waar nodig wel de gewone wegen volgen.
Die steken ze tegenwoordig met inzittenden en al in fikquote:Op woensdag 15 april 2026 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trage invalide voertuigen die altijd in de weg rijden ook.
Ik ben SybolicFrank, ik ben 12 jaar en doe Jesse Klaver naquote:Op woensdag 15 april 2026 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
Er zijn dus zeker mensen die willen dat automobilisten altijd voorrang krijgen en overal mogen rijden.
Mogen ze ook bij jou voor de deur parkeren? Of op je oprit?
Is doorstroming belangrijker dan dode voetgangers en fietsers?
Wil je overal tol voor betalen om niet in de file te staan?
Waarom heb je geen eigen oprit naar de snelweg?
Winkelcentra en winkelstraten waar auto's niet zijn toegestaan moeten verboden worden.
Vergeet ik nog wat?
De drank vloeide weer rijkelijk vannacht?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
Er zijn dus zeker mensen die willen dat automobilisten altijd voorrang krijgen en overal mogen rijden.
Mogen ze ook bij jou voor de deur parkeren? Of op je oprit?
Is doorstroming belangrijker dan dode voetgangers en fietsers?
Wil je overal tol voor betalen om niet in de file te staan?
Waarom heb je geen eigen oprit naar de snelweg?
Winkelcentra en winkelstraten waar auto's niet zijn toegestaan moeten verboden worden.
Vergeet ik nog wat?
Altijd wel bijzonder: ik lees van de ene na de andere gebruiker foutloze ritten, maar Autoweek scoort meteen een boete.quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:21 schreef Elan het volgende:
https://www.autoweek.nl/a(...)t-stil-op-oprit-a10/
Oei
Gebruikers proberen het gewoon of het werkt, journalisten zoeken naar een reden reuring te maken, clicks te genereren.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder: ik lees van de ene na de andere gebruiker foutloze ritten, maar Autoweek scoort meteen een boete.
Indeed.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gebruikers proberen het gewoon of het werkt, journalisten zoeken naar een reden reuring te maken, clicks te genereren.
Dat is niet waar. Het is meer ontspannen en daarmee ook minder vermoeiend.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:22 schreef FL_Freak het volgende:
Als je constant moet opletten en niets anders mag doen heeft dat zelfrijden echt 0,0 nut. Kun je net zo goed zelf rijden
Jij vindt adaptive cruise control ook nutteloos?quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:22 schreef FL_Freak het volgende:
Als je constant moet opletten en niets anders mag doen heeft dat zelfrijden echt 0,0 nut. Kun je net zo goed zelf rijden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |