En dat doe je allemaal in je horloge, in je leren jasje en je iets te strakke broek.quote:
Ik mag hopen dat we in die 50-100 jaar niet al onze vrijheden zo gemakkelijk gaan weggeven.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:11 schreef Joppiez het volgende:
Tja, ik denk dat ze over 50-100 jaar het een waanzinnig/krankzinnig idee vinden dat je met een aantal ton gewicht onder je kont met hoge snelheid kan rondscheuren.
Het zal niet in 1x gebeuren.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:28 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat we in die 50-100 jaar niet al onze vrijheden zo gemakkelijk gaan weggeven.
Ding is ook dat er de komende tientallen jaren steeds meer zelf-rijdend verkeer gaat zijn, ook zonder automobilisten. China test al een tijdje zelfrijdende... containers. Trucks maar zonder cabine.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal niet in 1x gebeuren.
Als jij vandaag geboren zou zijn en normaal in 2043 je rijbewijs zou halen, zal je waarschijnlijk al gewend zijn aan autonome auto's en helemaal geen reden zien om je rijbewijs nog te halen. De verzekeringspremie is toch niet meer op te brengen en rijscholen verdwijnen langzamerhand, afgezien voor hulpdiensten en dergelijke.
Je zal ook geen reden zien om een auto te bezitten als je met je smartdinges (geen idee of dat dan nog een telefoon is) binnen 5 minuten een zelfrijdend voortuig voor de deur hebt dat je overal heen brengt.
Omdat autonoom rijden succesvol wordt, verdwijnen er steeds meer parkeerplaatsen in woongebieden.
En omdat een stuur en pedalen geen nut meer hebben, worden die ook niet meer in nieuwe auto's geplaatst.
Verzekeringspremies voor zelf rijden zullen hoger blijven worden omdat autonoom rijden veiliger is.
Dus ook op dat vlak moet je wel heel graag zelf in je oldtimer willen blijven rondrijden.
Maar zoals gezegd, het is niet van de ene op de andere dag. Het zal van generatie op generatie verdwijnen.
Wat jij en ik er van vinden doet er niet meer toe, wij zitten dan al aan ons toetje in het verpleeghuis, te mopperen dat vroeger alles beter was.
Gelukkig bepaal jij dat niet voor ons allemaalquote:Op dinsdag 14 april 2026 10:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met de auto van deur tot deur kunnen rijden wanneer en zoals je daar maar zin in hebt, is hier toch een achterhaald model. Als je dat graag wilt, moet je in de VS (of Dubai) gaan wonen
Inderdaad. Ik extrapoleer alleen. Ik zit ook wel in de groep die liever fietst dan met de auto gaat.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:24 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Gelukkig bepaal jij dat niet voor ons allemaal
En ik in de groep die liever auto rijdt, zelf de controle behoudt, en me die vrijheid niet ga laten afnemen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik extrapoleer alleen. Ik zit ook wel in de groep die liever fietst dan met de auto gaat.
Dus je hebt liever dat de weg er alleen voor auto's is? Maar dan wel allemaal met hun eigen bestuurder?quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En ik in de groep die liever auto rijdt, zelf de controle behoudt, en me die vrijheid niet ga laten afnemen.
Vrij reizen... moet je sowieso niet willen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met de auto van deur tot deur kunnen rijden wanneer en zoals je daar maar zin in hebt, is hier toch een achterhaald model. Als je dat graag wilt, moet je in de VS (of Dubai) gaan wonen.
Massa's containers die allemaal hetzelfde soepele tempo rijden in 1 groot lang lint op een voorgebouwd pad.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wellicht gaan we snelwegen krijgen waar alleen zelf-rijdend verkeer op mag. En ik denk dat als dat super soepel gaat, en je staat dan als gewone rijder ernaast in de file dat veel mensen snel overstappen.
Een weg is er voor personen en goederen vervoer.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je hebt liever dat de weg er alleen voor auto's is? Maar dan wel allemaal met hun eigen bestuurder?
Waarom bestel je dan geen uber?quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef 215 het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat het idee me wel aantrekt dat je een auto kort tevoren kan bestellen, dat ie je van deur tot bestemming brengt en je niet druk hoeft te maken voor parkeren. Als dat ook nog eens voordeliger is dan eigen bezit lijkt me dat een no brainer.
Als de hele buurt dat doet hebben we veel meer ruimte voor groen in de wijk.
Een mens die vrij wil zijn, gaan en staan waar die wil op de tijden die het uitkomt, dat moeten we niet willen met zn allen.quote:Als je zo nodig zelf wilt sturen en gas geven kan dat altijd nog op de kermis of in een simulator.
Ah, dus die mensen moeten verhuizen omdat jij de inrichting van Nederland anders wil hebben...quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met de auto van deur tot deur kunnen rijden wanneer en zoals je daar maar zin in hebt, is hier toch een achterhaald model. Als je dat graag wilt, moet je in de VS (of Dubai) gaan wonen. En dan niet in het centrum van de grote steden.
Het is gewoon fijn voor het typische drukke Nederlandse verkeer waarin je toch geen kant op kan.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
Mijn moeders Y heeft het nu. Net even een ritje gemaakt. Je moet wel continue blijven opletten, want als je weg kijkt krijg je direct waarschuwingen, en het rijdt niet zo...sportief...als ik zelf rij, maar mijn moeder vind het een verademing.
Als de hele buurt dat zo wil, prima.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef 215 het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat het idee me wel aantrekt dat je een auto kort tevoren kan bestellen, dat ie je van deur tot bestemming brengt en je niet druk hoeft te maken voor parkeren. Als dat ook nog eens voordeliger is dan eigen bezit lijkt me dat een no brainer.
Als je zo nodig zelf wilt sturen en gas geven kan dat altijd nog op de kermis of in een simulator.
Zou een uber voordeliger zijn als ik zo nu en dan een dagje 100 km verderop wil zijn?quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom bestel je dan geen uber?
[..]
Een mens die vrij wil zijn, gaan en staan waar die wil op de tijden die het uitkomt, dat moeten we niet willen met zn allen.
Toch?
Wat een dystopia willen sommigen toch...
Dan zorg je ook maar een goed salaris voor het benodigde personeel waardoor jij die vrijheid hebt en kunt behouden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En ik in de groep die liever auto rijdt, zelf de controle behoudt, en me die vrijheid niet ga laten afnemen.
Helaas zie ik het ook niet gebeuren in de tijd die mij rest. Maar als bezit zeg twee keer duurder is dan gezamenlijk bezit of ander vorm van on demand denk ik dat de over grote meerderheid van de mensen een ander hobby gaat zoeken . Bijvoorbeeld de botsauto's op de kermis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de hele buurt dat zo wil, prima.
Maar ik denk dat er nog veel te veel animo zal zijn voor zelf kunnen rijden en dus zie ik dat in mijn tijd hier op aarde niet gebeuren. Gelukkig maar. Keuze is belangrijk.
Hangt er vanaf wat 'zo nu en dan' is.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:41 schreef 215 het volgende:
[..]
Zou een uber voordeliger zijn als ik zo nu en dan een dagje 100 km verderop wil zijn?
Welk personeel? Wat voor personeel zou ik nodig hebben om zelfstandig auto te kunnen rijden?quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zorg je ook maar een goed salaris voor het benodigde personeel waardoor jij die vrijheid hebt en kunt behouden.
Gaat wat mij betreft in elk geval nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef 215 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |