abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220563617
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
6 letters weggestreept en je hebt Israël omschreven :D
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220563629
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Leuke bron wel.
Hey, ik doe niet aan opvoeding :{w
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220563636
twitter
pi_220563644
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als voorbeeld komen met mensen die gaan provoceren om een pride in een gelovig dorp te willen houden. _O-

Die dorpen zijn over het algemeen helemaal niet anti homo, maar houden niet van het overdreven gedoe zoals een pride.
En de dorpen die daar wel extreem in zijn kan je gewoon ontwijken.

Maar dan nog slaan die geen homo's in elkaar, dit is weer handig een andere kant beschuldigen om het nog extremere geweld goed te praten en weer lekker een topic te laten ontsporen.

Goed werk weer. ^O^
Jij ziet de Pride als een provocatie? Of vindt jij dat de Pride alleen in Amsterdam (het liefst niet) maar niet in een gelovig dorp gehouden mag worden?

Je weet waarom de Pride gehouden wordt?

Je ontkent het geweld in gelovige dorpen richting homoseksuelen? De bedreigingen die organisators van een Pride ontvangen. De dagelijkse homofobe drek die Rob Jetten prive als openbaar over zich heen krijgt van "conservatieven"?

Als je alles wilt ontkennen en niet meer aan feiten wilt doen nadat ik je bronnen heb gepresenteerd, dan is dat prima.
pi_220563659
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij ziet de Pride als een provocatie? Of vindt jij dat de Pride alleen in Amsterdam (het liefst niet) maar niet in een gelovig dorp gehouden mag worden?

Je ontkent het geweld in gelovige dorpen richting homoseksuelen? De bedreigingen die organisators van een Pride ontvangen. De dagelijkse homofobe drek die Rob Jetten prive als openbaar over zich heen krijgt van "conservatieven"?

Als je alles wilt ontkennen en niet meer aan feiten wilt doen nadat ik je bronnen heb gepresenteerd, dan is dat prima.
https://nl.wikipedia.org/(...)s_and_expression.svg
pi_220563674
quote:
Die dorpen zijn over het algemeen helemaal niet anti homo,
Ahhh oke. Krimpen aan de Ijssel met een dominee die openlijk oproept dat homoseksuelen verbannen moeten worden zijn niet anti homo
quote:
maar houden niet van het overdreven gedoe zoals een pride.
Wat is er overdreven aan een Pride?
quote:
En de dorpen die daar wel extreem in zijn kan je gewoon ontwijken.
Zijn ze nou wel anti homo of niet?
  zondag 12 april 2026 @ 14:17:50 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220563675
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
6 letters weggestreept en je hebt Israël omschreven :D
Het overgrote merendeel van Israël is seculier of gematigd religieus, dat kan dat dus niet eens.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je realiseert je dat je die artikelen ook kunt lezen hè? Het artikel van The Guardian, wat jij omschrijft als "een random journalist van een linkse krant" staal bol van de bronnen
Hoe moet je dit anders omschrijven?

Of dit:
[..]

Het artikel heb ik gelezen. Dit beantwoord de vraag echter niet: wáár wordt deze oorlog door Hegseth omschreven als een heilige oorlog? Zij wijzen namelijk naar het Christelijke geloof van Hegseth en zelfs tatoeages en concluderen vervolgens dat dit dus voor hem een heilige oorlog is. Dat is echter een drogredenering.
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 14:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelachen om dit komische stukje satire.

Dank.
Ik merk het alweer, de inhoudelijk reacties zijn op. Een stuk van The Guardian linken is makkelijk, daar een discussie over voeren blijkt wat lastiger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220563703
quote:

Maar dan nog slaan die geen homo's in elkaar, dit is weer handig een andere kant beschuldigen om het nog extremere geweld goed te praten en weer lekker een topic te laten ontsporen.
Nee dit is gewoon het bagatelliseren van homogeweld in Nederland door conservatieven. Door het te betittelen van Prides als "overdreven" etc, wat jij en andere users doen. De dagelijkse drek die Rob Jetten krijgt, alleen omdat hij homoseksueel is. Dan doe jij daar indirect aan mee.
pi_220563738
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nee dit is gewoon het bagatelliseren van homogeweld in Nederland door conservatieven. Door het te betittelen van Prides als "overdreven" etc, wat jij en andere users doen. De dagelijkse drek die Rob Jetten krijgt, alleen omdat hij homoseksueel is. Dan doe jij daar indirect aan mee.
https://nl.wikipedia.org/(...)s_and_expression.svg
pi_220563775
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 14:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het artikel heb ik gelezen. Dit beantwoord de vraag echter niet: wáár wordt deze oorlog door Hegseth omschreven als een heilige oorlog? Zij wijzen namelijk naar het Christelijke geloof van Hegseth en zelfs tatoeages en concluderen vervolgens dat dit dus voor hem een heilige oorlog is. Dat is echter een drogredenering.
[..]
Meen je dit? Dus je wil weten waar Pete Hegseth de letterlijke woorden "heilige oorlog" gebruikt, en tot die tijd ben je van mening dat iedereen het fout heeft?

Lees nu nog eens wat ik linkte, of de quote die ik plaatste. Hegseth zit als pastoor religieuze bijeenkomsten voor waarin hij dat soort dingen noemt.

Hoe moet je dit anders noemen? Een discussie voeren is vooral erg lastig als iemand de doelpalen telkens blijft verzetten.
  zondag 12 april 2026 @ 14:31:15 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220563965
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Meen je dit? Dus je wil weten waar Pete Hegseth de letterlijke woorden "heilige oorlog" gebruikt, en tot die tijd ben je van mening dat iedereen het fout heeft?

Lees nu nog eens wat ik linkte, of de quote die ik plaatste. Hegseth zit als pastoor religieuze bijeenkomsten voor waarin hij dat soort dingen noemt.

Hoe moet je dit anders noemen? Een discussie voeren is vooral erg lastig als iemand de doelpalen telkens blijft verzetten.
Kortom, hij heeft die woorden niet gebruikt hè? En dat bedoelde ik dus.

Er wordt aan de hand van zijn Christelijke geloof, waar zelfs tatoeages bij worden betrokken, dit argument gemaakt. Maar dat is zoals al aangaf een drogredenering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220563979
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen bedreigingen, geweld, buitensluiten etc maar jij benoemd 2 uiterste die tegenover elkaar staan.
Waarom mensen dwingen om je uitbundige levensstijl te accepteren en het daar wil vieren terwijl ze daar niet op zitten te wachten.

Ik hou niet van dwingen ik heb een hekel aan alles wat extreem is en wil dat je volgens hun voorwaarden gaat leven.

Extreme Moslims, Christenen (zoals bijv. Jehova) overdreven LHBTQ die met eisenpakketten komen, XR tuig, Pro pali gedoe etc.

Laat ieder zijn eigen leven leven zoals die wil en val een ander daar niet lastig mee en ga vooral die confrontatie niet opzoeken door in dit geval een pride in een super Cristelijk dorp te willen.

Door al die extremen zijn er oorlogen zoals deze waar dit topic over gaat.
pi_220564028
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh oke. Krimpen aan de Ijssel met een dominee die openlijk oproept dat homoseksuelen verbannen moeten worden zijn niet anti homo
[..]
Wat is er overdreven aan een Pride?
[..]
Zijn ze nou wel anti homo of niet?
Ik vind verbannen walgelijk ik vind oproepen om mensen van 3 hoog naar beneden te gooien nog walgelijker.
Maar jij wil die 2 vergelijken.

Ik vind de pride overdreven het is niet mijn ding omdat ik niet van dat uitbundige hou, dat is mijn gevoel maar mensen mogen er wel van houden en er naartoe gaan meedoen of wat ze maar willen ik wens ze zelfs veel plezier. Ik doe dat niet.
  zondag 12 april 2026 @ 14:39:49 #114
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220564076
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 14:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van Israël is seculier of gematigd religieus, dat kan dat dus niet eens.
Terwijl ze alleen al in Iran cijfers van burgerdoden kunnen overleggen waar IS jaloers op zou zijn. Dus dat aspect van religie kunnen we vrij snel opzij schuiven.
Dit, dus.
pi_220564082
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
WTF man. Er zijn mensen in mijn familie Homo waaronder mijn vader en ik hou van ze.
Kom niet aan kakken met dat ik homofoob ben omdat ik niet van dat uitbundige houd etterbak.
pi_220564085
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 14:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, hij heeft die woorden niet gebruikt hè? En dat bedoelde ik dus.

Er wordt aan de hand van zijn Christelijke geloof, waar zelfs tatoeages bij worden betrokken, dit argument gemaakt. Maar dat is zoals al aangaf een drogredenering.
Wat is dit dan voor rare manier van discussiëren? Ik geef je meerdere bronnen waarin uitgelegd wordt wat hij doet, waarin besproken wordt hoe hij zich gedraagt. Ik geef je een video van PBS waarin Hegseth zelf een dienst/preek houdt als "minister van oorlog", ik geef je zelfs de uitgeschreven tekst van één van zijn preken.

Preken waarin hij refereert aan dat God aan de zijde van de VS staat, dat hij niet vecht voor de VS, maar voor de koning der koningen, voor de koning van Jeruzalem.

Ik dacht dat jij zo graag een discussie wilde voeren. Stop dan eens met het verzetten van de doelpalen, want dit slaat nergens op.
pi_220564101
twitter

quote:
Now, picture what would have happened if they had actually crossed that line. A nuclear Iran doesn’t just get a weapon. It gets a shield. The IRGC and the Houthis could control the Strait of Hormuz (as well as the less often discussed Bab-el-Mandeb Strait between Yemen and Eritrea, connecting the Red Sea from the Gulf of Aden), and forever dictate terms to ships with infinitely more certainty than their threats today are armed with. Hezbollah operates with nuclear cover. The Gulf states face a simple choice: bow or build their own bombs; Saudi Arabia has already said it would. A nuclear cascade across the most volatile region on Earth would follow.
Inderdaad, kernwapens zorgen niet voor stabiliteit maar voor een nucleaire wapenwedloop.

quote:
So how did we nearly let it happen? Tehran executed a brilliant strategy, with extraordinary patience, over two decades. The ayatollahs pursued a deliberate multi-track approach: building a regional proxy network of Hamas, Hezbollah, the Houthis, Iraqi militias, to name but a few, that made the cost of confrontation appear unbearable.
  zondag 12 april 2026 @ 14:50:09 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220564370
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat is dit dan voor rare manier van discussiëren? Ik geef je meerdere bronnen waarin uitgelegd wordt wat hij doet, waarin besproken wordt hoe hij zich gedraagt. Ik geef je een video van PBS waarin Hegseth zelf een dienst/preek houdt als "minister van oorlog", ik geef je zelfs de uitgeschreven tekst van één van zijn preken.

Preken waarin hij refereert aan dat God aan de zijde van de VS staat, dat hij niet vecht voor de VS, maar voor de koning der koningen, voor de koning van Jeruzalem.

Ik dacht dat jij zo graag een discussie wilde voeren. Stop dan eens met het verzetten van de doelpalen, want dit slaat nergens op.
Hij spreekt nergens over een 'heilige oorlog'. Dat zijn de claims die werden gemaakt door onder meer The Guardian. Ik ben er geen voorstander van mensen woorden in de mond te leggen.

Ja, Hegseth is erg religieus, ja, hij betrekt die religiositeit bij de hoop op een goede afloop van deze oorlog. Daar kun je verder zeker je vragen bij stellen gezien zijn functie, waarbij enige neutraliteit gewenst zou zijn. Echter heeft hij niet gesproken over een 'heilige oorlog' mbt de situatie in Iran. Dit is helaas wel wat sommige media, zoals The Guardian, beweren.

Mijn manier van discussiëren trouwens niet 'raar', maar feitelijk. Ik kijk naar wat mensen daadwerkelijk zeggen in deze.
pi_220564432
Bukken :P

twitter
pi_220564526
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 12:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Trump is totaal geen probleem. Die vliegt er bij de eerste beste verkiezing, tussentijdse verkiezing; als wanpresteerder uit
Het probleem is het sentiment onder mensen hier die moslims willen pijpen.

Maak Europa nou eens leeg van dat kuttuog dan.
Help de VS in het M-O dat tuig daar van de wereld te knallen. Haal die olie op om je economie te boosten. Stop met onzinnige groene dromen en regeltjes cultuur en de morele grootheid
Uithangen.
Ga normaal doen, zorg goed voor je eigen volk en make Europe Great Again! ^) *O*
Al dat Marokkaanse / Afrikaanse / MO kutjeugd en inmiddels de generatie 30-50 jarigen die massaal in de drugs enz zitten, zijn die echt allemaal vrome Moslims die zich keurig aan de Islamitische geloofsleer houden? Ben wel benieuwd waar ik dat gedrag allemaal in de Koran kan terugvinden.
  zondag 12 april 2026 @ 15:04:24 #121
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220564622
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 14:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Al dat Marokkaanse / Afrikaanse / MO kutjeugd en inmiddels de generatie 30-50 jarigen die massaal in de drugs enz zitten, zijn die echt allemaal vrome Moslims die zich keurig aan de Islamitische geloofsleer houden? Ben wel benieuwd waar ik dat gedrag allemaal in de Koran kan terugvinden.
Ik ken ook genoeg Turken en Marokkanen, 35+, die niet vies zijn van een biertje of een whisky.
Terwijl alcohol volgens de koran ook verboden is :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220564660
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij spreekt nergens over een 'heilige oorlog'. Dat zijn de claims die werden gemaakt door onder meer The Guardian. Ik ben er geen voorstander van mensen woorden in de mond te leggen.
Dit is wat The Conversation zei:
quote:
He called on God to “break the teeth” and kill the “wicked” enemies “who deserve no mercy” and should be “delivered to the eternal damnation prepared for them”. In other words, for Hegseth this is a holy war in which he calls on god to “grant this task force clear and righteous targets for violence”.
Jij noemt het "woorden in de mond leggen", ik noem het draaien en doelpalen verzetten om toch maar gelijk te krijgen.

quote:
Ja, Hegseth is erg religieus, ja, hij betrekt die religiositeit bij de hoop op een goede afloop van deze oorlog. Daar kun je verder zeker je vragen bij stellen gezien zijn functie, waarbij enige neutraliteit gewenst zou zijn. Echter heeft hij niet gesproken over een 'heilige oorlog' mbt de situatie in Iran. Dit is helaas wel wat sommige media, zoals The Guardian, beweren.
Dus de klachten die MRFF ontvangen heeft zijn allemaal uit de lucht gegrepen? Of dat Hegseth zelf regelmatig aangeeft dat de VS een Christelijke natie is en terug moet naar die waarden?
quote:
An organization that has been fighting against religious extremism in the United States military for two decades has reported more than 200 new complaints since Saturday’s initial strikes against Iran, with members across all services claiming that high-ranking officers are tying the mission overseas to fulfilling a Christian prophecy.

A combat-unit commander told non-commissioned officers at a briefing Monday that the Iran war is part of God’s plan and that President Donald Trump was “anointed by Jesus to light the signal fire in Iran to cause Armageddon and mark his return to Earth,” according to independent journalist Jonathan Larsen as published on Substack.
quote:
Mijn manier van discussiëren trouwens niet 'raar', maar feitelijk. Ik kijk naar wat mensen daadwerkelijk zeggen in deze.
Ik denk dat wij dat dan anders zien. Bijzonder dat je die nuance hier wel wil zien, terwijl die nuance niet bestaat als het gaat om Iran of Israël oid.
pi_220564684
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2026 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
Het Iraanse regime wordt gedreven door religieus fundamentalisme, niet de VS. Je moet je afvragen waarom een krant als The Guardian dit vervolgens probeert te projecteren op de VS.

Ik denk dat ze deze discussietechniek van jou hebben afgekeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 12 april 2026 @ 15:09:12 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220564686
Escaleren kun je leren. Riemen vast!

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 12 april 2026 @ 15:12:56 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220564738
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 15:09 schreef Perrin het volgende:
Escaleren kun je leren. Riemen vast!

[ afbeelding ]

[ x ]
Dus, ze willen de Straat, die gewoon open was voordat ze oorlogje gingen spelen, weer geopend hebben.

En nu dat niet gelukt is, gaan ze hem zelf blokkeren, terwijl die dicht is 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')