abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2026 @ 07:20:44 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220560221


[ Bericht 81% gewijzigd door borisz op 14-04-2026 10:28:17 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220560309
Slapen O+ en wel echt met een ochtendmens en vaak de wekker iets na 6, dus om 22 uur het gaat het licht hier uit.
pi_220560324
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220560381
Pup op avontuur:D

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.

Nu had ik wel kunnen doorslapen maar het zwemmen wacht.

Straks wellicht middagdutje want ik heb écht een rustig weekend O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220560445
Mogge

Heel raar en onrustig gedroomd. Ontsnapte pups waren me welkom geweest om daarmee wakker te worden.

@borisz het kan ook een kapot toetsenbord zijn, had ik ooit en d’s goedkoper dat een nieuwe laptop
We have far more in common than that which devides us..
pi_220560512
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
Awww

Zijn ze terug met zeven?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220560586
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.
Ik las croissant :9 Beterschap!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_220560648
Morgen!
Buren iets verderop hadden groot feest, dus ik heb om 3u vannacht naar ik heb een toet toet toeter op mijn waterscooter liggen luisteren :+ . Ik sliep rond 23u, eerste keer om 00u wakker vd muziek en heett, en 3u dus ook wakker, en 6u weer wakker. Daarna tot 8u nog liggen doezelen en maar eruit, want de arme katten wilden eteeeeen.

@Syrena arme poes (en jullie)! Ik heb hier om andere redenen een tijdje een kat gehad met een wondje op nek, wat hij ook steeds weer open krabte als het net bijna geheeld was. Ik heb toen na een ander zalfje van de dierenarts de tip gekregen om er honingzalf op te smeren, en dat was echt een gouden tip. Ik was al 2.5 week ermee bezig, en met 2x per dag honingzalf smeren was het met een dag of 3 bijna dicht _O_ . Wellicht dat zoiets nog kan helpen om het genezen te versnellen? Ik heb Maxani Honey O3 gel (en gebruik het ook voor mezelf :D ). Ik weet niet of operatie-wonden een contra indicatie zijn, dat zou je ff met je dierenarts kunnen checken.
pi_220560746
Dank voor de tip! Ik hoop dat morgen de hechtingen eruit mogen, dan zou iets erop smeren wel kunnen lijkt me. F. gaat met haar, ik geef t door ^O^
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220560766
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 05:06 schreef Syrena het volgende:
Ik was in bed, maar de poes moet een kap om wegens hechtingen. Ze kan dan alleen niks en heeft weke poezenouders die dit heel zielig vinden. Dus alleen 's nachts de kap. Om 4 uur is ze wakker en moet plassen. Dus ik zit beneden de kaploze poes te bewaken, want na een week jeukt de boel uiteraard enorm.

Donderdag heeft ze er al een hechting uit gekrabt toen ik even op de wc zat :(

En vrijdag ontdekte F. dat we haar al een week een dubbele dosis novacam aan het geven waren 8)7 2x per dag i.p.v. 1x.
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
pi_220560814
Oh morgen de hechtingen eruit :+ *O*
  zondag 12 april 2026 @ 09:45:45 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220560893
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
pi_220560924
De katten waar ik voor zorg krijgen 50 gr brokjes per dag. Elin onbeperkt brokjes en 2 blikjes van (opgezocht) 85/gram en gisteren wilde ze zowaar nog een zakje van 50 gram maar zij heeft dus schildklierproblemen en is erg scharminkelig
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 09:51:57 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_220560933
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:45 schreef gcjoel het volgende:
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
Als de kat de zelfde karakter heeft als een buurkat hier gaat hij/zij gewoon bij de buren op bezoek voor aandacht en een hapje lekkers.
En als het niet lekker genoeg is nog een paar deuren verder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 12 april 2026 @ 09:53:39 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220560951
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Als de kat de zelfde karakter heeft als een buurkat hier gaat hij/zij gewoon bij de buren op bezoek voor aandacht en een hapje lekkers.
En als het niet lekker genoeg is nog een paar deuren verder.
Ze komt gelukkig niet zonder toezicht buiten, dus pech voor haar :D
pi_220561066
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 09:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
Flashbacks naar toen Bram ineens zo'n slap staartje had, en ik een paar dagen buprenorfine op zn tandvlees moest smeren.. ik mocht het in zn mondhoek in zn bekkie spuiten (hahaha, nee) of met mn vinger op zn tandvlees smeren. Met een latex handschoen aan. Ook nee :D doodsbang voor de handschoen. Gelukkig mocht ik het ook vanaf mn blote hand smeren als ik het er heel kort voor pas op zou doen en erna meteen mn handen wassen :D . Maar het werkte wel erg goed!

quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:45 schreef gcjoel het volgende:
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
Die van mij krijgen ochtend +-50g natvoer, lunch +-7gr droogvoer, avond +-50g natvoer, en voor slapen +-7gr droogvoer (droogvoer komt uit de machine, vandaar het wat specifieke getal haha).

Ik heb het een keer uitgerekend, hoeveel kcal ze zouden moeten eten en hoeveel voer ze dan van elk moeten krijgen om samen ongeveer daar op uit te komen (de kcal vh voer stonden er toen bij). En daarna gewoon een tijdje in de gaten gehouden wat hun gewicht deed. Vallen ze af dan is het wat te weinig, komen ze aan dan is het wat teveel. Al moet ik wel zeggen dat ze wat fluctueren door het jaar heen, waarbij ze in de zomer wat lichter zijn dan in de winter, waarschijnlijk actiever in zomer, dus eigenlijk zou ik ze dan wat meer moeten geven misschien.

Speaking of voer, de samenstelling van animonda carny is gewijzigd, waardoor er nu minder eiwit in zit :( vet stom.
pi_220561102
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 09:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
Gehoorgang opengemaakt en schoongemaakt. Ze dachten dat er weer een poliep zat, maar op ct niet te zien. Het was 'weefsel', dat nu is weggehaald. Hopelijk is het nu klaar met dat oor (we denken van niet, maar goed). Dus de hechtingen lopen vanaf oor naar beneden, echt een rotplek idd.

Sinds vrijdag klaar met pijnstilling & antibiotica. Toen zag F. ook pas de overdosering. Maandag hechtingen eruit is wat we hopen, als ze 14 dagen aanhouden mogen we komende vrijdag nog eens terug hiervoor. En dat zal wel, want heb inmiddels een beetje een idee dat ze graag consulten tellen...

Onze eigen DA voelt anders wat dat betreft, maar had de expertise niet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220561137
:O

Het is hier heel gezellig. Eentje die het begrip peuterpuberteit een volledige nieuwe dimensie geeft. En twee die hun zelfbedachte programma blijkbaar toch niet helemaal aan kunnen en bij het ontbijt al uitgeblust waren en nu door een pretpark gaan lopen de hele dag (en een moeder die straks voor taxi speelt }:| )

Maar goed, die zijn de deur uit en de kleine jagen we maar door een bos en het pannenkoekenhuis, dat helpt vast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220561150
Hier ook een voerautomaat, met brokjes om 5:30, 7:30, 9:30, 11:30 (halve portie), 13:30 en 15:30.
Royal Canin Indoor 7+, en net als Vlindertje uitgerekend wat ze mag op een dag en dat verdeeld over 6x.

En sinds dat gedoe met haar oor een kwart blikje gourmet, het enige natvoer dat ze blieft en waar we dan zaken door kunnen mengen indien nodig :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 12 april 2026 @ 10:22:05 #20
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220561179
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
Verder slapen? :+ Of dat dan weer niet? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 april 2026 @ 10:22:25 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561182
Ahh dus ik moet gewoon doorzetten. Ze krijgt nu wel meer dan op de zak staat dat ze moet. Maar ze is ook nog jong e behoorlijk actief dus denk dat het misschien wel ok is. Maar gewicht in de gaten houden dus
  zondag 12 april 2026 @ 10:23:55 #22
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220561190
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pup op avontuur:D

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.

Nu had ik wel kunnen doorslapen maar het zwemmen wacht.

Straks wellicht middagdutje want ik heb écht een rustig weekend O+
ik heb ook van 4 tot 6 wakker gelegen. EN aan gestaan. Daarna nog even geslapen tot 9 uur. Net al even een rondje gelopen, het is verrassend lekker buiten :o 2200 stapjes al. Nu ontbijt :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 april 2026 @ 10:25:54 #23
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220561201
Hans krijgt 3 keer per dag 12 gram brokjes en een keer per dag 1/3 zakje liquid snack. Ze is op een net gewicht maar vindt zelf dat ze elk moment kan omvallen van de honger.
Spoilers!
pi_220561228
Oh en Elin krijgt ook nog dentabits (alle andere snoepjes zijn niet lekker) en een paar keer per week een heel zakje liquid snack.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220561230
Hier krijgt de kat 1x per dag eten (de hoeveelheid die op de zak staat) maar dat gaat eigenlijk nooit op, hij eet wel iets meer sinds de andere kat overleden is.
Verder 1x per dag een liquid snack, dat kwam omdat de andere kat het kreeg voor de medicatie en ik het zielig vond als de ene dan niets kreeg :+

Nou onderweg naar festivaldag 3, dit is altijd de zwaarste omdat het heel rustig is op zondag. Dus dan zit je de tijd echt weg te kijken.
pi_220561231
Nu pas wakker na een lange dag gister met ook wachten , hangen in de kleedkamers én Zingen! en muziek samen maken.
De filmpjes stromen binnen. Vaak halve filmpjes. Gelukkig staat oh Fortuna er helemaal op.
Edit: de lift was bijtijds gerepareerd. Dat was fijn voor de mevrouw, die helemaal meeging in de muziek. Enthousiast publiek is altijd aanstekelijk.

Leuk @Blues dat jullie ook goed tekeer gingen.🎶
pi_220561235
Hoe jong is jouwe @gcjoel?
Ik heb mijne vrij gevoerd tot de castratie (vrij vroeg, rond 4-5 maanden). Daarna kon ene kat dat nog steeds wel, maar andere kat niet. Die bleef gewoon vreten :+ . Ze waren er vrij snel aan gewend.
pi_220561275
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
pi_220561282
@fietsie heeft er volgens mij minstens 1. Consumentenbond heeft volgens mij een update gedaan van hun test recent!
  zondag 12 april 2026 @ 10:39:15 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561298
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe jong is jouwe @:gcjoel?
Ik heb mijne vrij gevoerd tot de castratie (vrij vroeg, rond 4-5 maanden). Daarna kon ene kat dat nog steeds wel, maar andere kat niet. Die bleef gewoon vreten :+ . Ze waren er vrij snel aan gewend.
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig. ;(

Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op. :')
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft ;(
  zondag 12 april 2026 @ 10:46:38 #31
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561347
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
pi_220561473
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
Ik heb die gekeken, maar het lastige vond ik daarbij dat ze ze niet hebben gemeten/getest (of dat in elk geval niet hebben laten zien). Dus ze hebben er vanalles over gezegd waarom het wel of niet goed zou werken, maar er is niks laten zien van een test met metingen waarbij ze echt hebben laten zién hoe weinig of veel ze daadwerkelijk doen. De Consumentenbond doet daarentegen wél testen.
pi_220561484
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig. ;(

Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op. :')
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft ;(
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
  zondag 12 april 2026 @ 11:36:26 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561678
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
  zondag 12 april 2026 @ 11:51:10 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_220561820
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220562004
Wat voor ras is het @cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 12:03:30 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562049
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor ras is het @:cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
Het is een gewone :D
Ja 3 kg is volgens mij goed, maar het moet ook goed blijven natuurlijk. Het is echt een vreetzak, heel anders dan mijn vorige kat.
  zondag 12 april 2026 @ 12:04:04 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562061
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 12:06:53 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220562131
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220562220
Het is vooral dat voer dat speciaal voor gesteriliseerde katten is, minder kcal heeft, waardoor ze er qua hoeveelheid meer van mogen eten dan van normaal voer. Wat fijn is als je kat graag meer wil eten.
pi_220562256
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2026 12:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
+1 op de CT scans :')
2x 930 ekkies. Gelukkig heeft ze rijke ouders :+
(die haar prompt vergiftigen met teveel pijnstilling :@ :') )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220562263
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
Ik las dat katten tot 7-8 maanden flink snel groeien en dat het daarna langzamer gaat. 4 kg schijnt normaal te zijn. In hun bloei waren mijn 2 HTK katten ook zoiets, Elin is ook zoiets geweest maar Noor/Sibeer dus groot merk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220563015
Mijn twee katten zijn ook rond de 4kg, de een 3.8-3.9 en de ander 4.1-4.2. Maar denk dus dat je kat vooral wat moet wennen aan niet hele dag door kunnen eten @gcjoel, maar dat komt wel goed! Zeker als je een machine hebt die je paar keer per dag een beetje kan geven, dat ze wel aantal keer per dag wat krijgt.

Heb ook wel eens gelezen dat je ze de hoeveelheid moet geven die bij het streefgewicht past, dus misschien helpt dat ook nog een beetje ;) dus als het er eentje is die je rond 3.5-4kg zou verwachten dat je dan geeft wat bij dat gewicht staat. Kittens hebben sowieso ook wel nog wat meer kcal nodig dan volwassen katten. Het is ook een beetje uitproberen gewoon :Y ik heb ook even geklooid voor ik op de juiste hoeveelheid zat en ze op gewicht bleven!
pi_220563277
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
pi_220563968
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:01:15 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564562
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:31 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564600
Wat een heerlijke dag vandaag zeg. Paar uur in de tuin gewerkt en enorm opgeschoten. Nieuwe Aldi-pan getest, ging goed dus morgen koop ik er nog een. Nu nog even huishouden en dan zijn we alweer klaar voor vandaag.

Vanavond eten we shortrib met mashed eendenvetaardappels en zelfgekweekte bimi :9
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:49 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220564611
Ik probeer het nieuws wat minder te volgen, want ik raak er gestresst door... Als het zo doorgaat moet ik straks mijn bijbaantje weer oppakken zeker :') Maar ik heb er dus wel echt last van, vorige week 2 mensen die aangaven erg blij te zijn met het voorstel, de reis graag willen gaan maken, maar het een jaartje gaan uitstellen ivm de huidige situatie :( Gelukkig vandaag wél een nieuwe boeking, maar ik merk het dus echt...

En de laatste katten die ik had (meer dan 20 jaar geleden) hadden gewoon wat brokjes altijd klaarstaan, waren zeker geen vreetkezen. En ook geen speciaal voer. Maar onze honden daarentegen, pfff... mag ook was kosten allemaal :D Gisteren nog even met Tarka naar de dierenarts voor een röntgenfoto van haar linkerpoot, daar had ze wat last van. Gelukkig niets geks op te zien en intussen ook geen last meer van, was meer ter geruststelling. $75.000, omgerekend zo´n 50 euro, dat zal in NL wel duurder zijn gok ik zo. Dierenarts vroeg nog hoe oud ze was: 13. Echt waar??? Als je 5 had gezegd hadden we het ook geloofd O+

Al onze honden zijn echte "sporters" en dat blijkt ook keer op keer bij bijvoorbeeld de cardioloog. "Deze heeft wel een erg lage hartslag". Jup :) Bueno, even de pootjes gekruist voor Merlina, die vandaag een toernooi heeft en ze moet nog 1 "cero excelente" halen om te promoveren naar Grado2. Gaat wel lukken geloof ik. Dit keer gewoon in Buenos Aires trouwens, het is niet iedere keer feest :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2026 @ 15:09:35 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220564692
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220564791
quote:
Ach…een Instituut. RIP Sonja.
pi_220564825
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220564890
quote:
Ach, zij hoorde eigenlijk bij de mensen die het eeuwige leven zouden moeten hebben. Een mooi mens
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:23:59 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220564974
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
Oh wauw dank je! O+

Ze krijgt nu ongeveer 80 gram dus klopt precies dan :D
  zondag 12 april 2026 @ 15:33:11 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220565085
hier krigen de katten ook met de feeder. geen idee hoe veel eigenlijk, maar ze reguleren het prima zelf. het komt eregeld voor dat ik een overschot aan brokjes weer terug in het reservoir gooi.
ik vermoed wel dat er was bij-gesnackt wordt buiten, iig de rode kater, die vind muizen prima .. :Y)

ze zijn verder dus ook erg actief ( kater struint gemiddeld 4 a 5 km per dag buiten). in de winter zijn ze wat dikker, in de zoner wat dunner.. ze zijn wel meer dan 5 kilo ( dan stopt ook onze keuken weegschaal) maar actief, dus ik maak me geen zorgen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220565139
De katten hebben een grote voorraad brokken staan en daarvan eten ze zelf zoveel als ze willen.
Ze worden oud (19 jaar inmiddels) en de ene is nu wel erg mager.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 april 2026 @ 15:44:39 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220565246
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Ik heb een Ikea op mijn werkplek, zodat ik bij thuiswerken voortdurend in gefilterde lucht werk.

Wekelijks gaat de stofzuiger over de filters ("mag niet" volgens IKEA) en 2x per jaar een nieuw HEPA filter.
Carbon filter vervang ik als de Ikea App daar melding van maakt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 12 april 2026 @ 16:33:29 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_220566157
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220566421
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 16:57:55 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566422
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Een gram plutonium is 20 tcal.
Oftwel 20 miljard kcal :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220566424
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 12 april 2026 @ 17:01:16 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566445
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
Iemand maakte zich zorgen wat ze d'r poes mag voeren misschien?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 17:18:30 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566613
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @fietsie ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:23 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220566619
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:30 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566620
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:18 schreef derLudolf het volgende:
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @:fietsie ?
Appelresten, biergist, venkel zijn ook prima, dus waarom niet ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220566627
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220566677
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220567036
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
Geen grotere demonstratie van moederpoezenliefde dan wanneer ze eerst hun bips uitgebreid poetsen en daarna het snoetje van hun kitten O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220567256
Fring eet zelfs kippengraan
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zondag 12 april 2026 @ 18:32:17 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220567376
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
40 :o

Bij ons duurt een afspraak 0,5 - 1,5 uur dus als er 4 staan voor een ochtend is dat echt aanpoten.

Een woningbezichtiging is zorgen dat men begrijpt wat de woningbouw de mensen vertelt. Wat regels zijn, hoe dingen werken, wat ze wel en niet mogen. Daarna mee naar kantoor voor inschrijving in het BRP, aanvragen uitkering en inrichtingskrediet, woonhuis- en zorgverzekering regelen, energiecontract afsluiten. In de komende maanden hebben mensen veel vragen en ontvangen ze post waar ze niets van begrijpen. Ze hebben elke 2-3 weken een afspraak op kantoor. Het is erg leuk om hen steeds zekerder te zien worden.

Mohammad gaat niet in mijn dorp maar in het centrale dorp van de gemeente wonen, vlakbij ons kantoor. Hij heeft een fulltime baan en spreekt goed Nederlands. Bij begrijpt de meeste regeldingen beter dan de gemiddelde Nederlander. Hij heeft nog geen kinderen dus zijn inhuizing gaat een eitje zijn.
Spoilers!
pi_220567490
Het inloopspreekuur is ook echt dat, kleine dingen, snel wat opzoeken. Wij hebben natuurlijk veelal asielzoekers zonder status. We horen aan, proberen dossier verder op orde te krijgen (voor jullie ;)) bieden ook vva’s aan, signaleren. Voorheen (mag niet meer) hielpen we met snel scannen of hun papieren voor gezinshereniging in orde waren en of we daar oor al een afspraak konden maken. Maar ook helpen met medische brieven, afspraken etc. Dat is echt vaak binnen een paar minuten gepiept.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')