Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!quote:Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.
Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.
Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Ik heb die gekeken, maar het lastige vond ik daarbij dat ze ze niet hebben gemeten/getest (of dat in elk geval niet hebben laten zien). Dus ze hebben er vanalles over gezegd waarom het wel of niet goed zou werken, maar er is niks laten zien van een test met metingen waarbij ze echt hebben laten zién hoe weinig of veel ze daadwerkelijk doen. De Consumentenbond doet daarentegen wél testen.quote:Op zondag 12 april 2026 10:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?quote:Op zondag 12 april 2026 10:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig.![]()
Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op.![]()
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.quote:Op zondag 12 april 2026 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?
Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?quote:Op zondag 12 april 2026 11:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
Het is een gewonequote:Op zondag 12 april 2026 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor ras is het @:cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.quote:Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Blijkbaar.quote:Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
+1 op de CT scansquote:Op zondag 12 april 2026 12:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
Ik las dat katten tot 7-8 maanden flink snel groeien en dat het daarna langzamer gaat. 4 kg schijnt normaal te zijn. In hun bloei waren mijn 2 HTK katten ook zoiets, Elin is ook zoiets geweest maar Noor/Sibeer dus groot merkquote:Op zondag 12 april 2026 12:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
4 is veel zeg.quote:Op zondag 12 april 2026 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
Ach…een Instituut. RIP Sonja.quote:Op zondag 12 april 2026 15:09 schreef borisz het volgende:
Sonja Barend overleden
https://www.bnnvara.nl/artikelen/sonja-barend-1940-2026
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstationquote:Op zondag 12 april 2026 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
4 is veel zeg.
Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in
Ach, zij hoorde eigenlijk bij de mensen die het eeuwige leven zouden moeten hebben. Een mooi mensquote:Op zondag 12 april 2026 15:09 schreef borisz het volgende:
Sonja Barend overleden
https://www.bnnvara.nl/artikelen/sonja-barend-1940-2026
Oh wauw dank je!quote:Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)
En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/
Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
Ik heb een Ikea op mijn werkplek, zodat ik bij thuiswerken voortdurend in gefilterde lucht werk.quote:Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.
Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.
Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
3775 kcal per kiloquote:Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)
En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/
Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).quote:Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:
[..]
3775 kcal per kilo![]()
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Een gram plutonium is 20 tcal.quote:Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:
[..]
3775 kcal per kilo![]()
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |