abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2026 @ 10:46:38 #31
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561347
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
pi_220561473
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
Ik heb die gekeken, maar het lastige vond ik daarbij dat ze ze niet hebben gemeten/getest (of dat in elk geval niet hebben laten zien). Dus ze hebben er vanalles over gezegd waarom het wel of niet goed zou werken, maar er is niks laten zien van een test met metingen waarbij ze echt hebben laten zién hoe weinig of veel ze daadwerkelijk doen. De Consumentenbond doet daarentegen wél testen.
pi_220561484
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig. ;(

Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op. :')
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft ;(
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
  zondag 12 april 2026 @ 11:36:26 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561678
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
  zondag 12 april 2026 @ 11:51:10 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_220561820
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220562004
Wat voor ras is het @cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 12:03:30 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562049
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor ras is het @:cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
Het is een gewone :D
Ja 3 kg is volgens mij goed, maar het moet ook goed blijven natuurlijk. Het is echt een vreetzak, heel anders dan mijn vorige kat.
  zondag 12 april 2026 @ 12:04:04 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562061
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 12:06:53 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220562131
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220562220
Het is vooral dat voer dat speciaal voor gesteriliseerde katten is, minder kcal heeft, waardoor ze er qua hoeveelheid meer van mogen eten dan van normaal voer. Wat fijn is als je kat graag meer wil eten.
pi_220562256
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2026 12:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
+1 op de CT scans :')
2x 930 ekkies. Gelukkig heeft ze rijke ouders :+
(die haar prompt vergiftigen met teveel pijnstilling :@ :') )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220562263
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
Ik las dat katten tot 7-8 maanden flink snel groeien en dat het daarna langzamer gaat. 4 kg schijnt normaal te zijn. In hun bloei waren mijn 2 HTK katten ook zoiets, Elin is ook zoiets geweest maar Noor/Sibeer dus groot merk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220563015
Mijn twee katten zijn ook rond de 4kg, de een 3.8-3.9 en de ander 4.1-4.2. Maar denk dus dat je kat vooral wat moet wennen aan niet hele dag door kunnen eten @gcjoel, maar dat komt wel goed! Zeker als je een machine hebt die je paar keer per dag een beetje kan geven, dat ze wel aantal keer per dag wat krijgt.

Heb ook wel eens gelezen dat je ze de hoeveelheid moet geven die bij het streefgewicht past, dus misschien helpt dat ook nog een beetje ;) dus als het er eentje is die je rond 3.5-4kg zou verwachten dat je dan geeft wat bij dat gewicht staat. Kittens hebben sowieso ook wel nog wat meer kcal nodig dan volwassen katten. Het is ook een beetje uitproberen gewoon :Y ik heb ook even geklooid voor ik op de juiste hoeveelheid zat en ze op gewicht bleven!
pi_220563277
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
pi_220563968
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:01:15 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564562
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:31 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564600
Wat een heerlijke dag vandaag zeg. Paar uur in de tuin gewerkt en enorm opgeschoten. Nieuwe Aldi-pan getest, ging goed dus morgen koop ik er nog een. Nu nog even huishouden en dan zijn we alweer klaar voor vandaag.

Vanavond eten we shortrib met mashed eendenvetaardappels en zelfgekweekte bimi :9
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:49 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220564611
Ik probeer het nieuws wat minder te volgen, want ik raak er gestresst door... Als het zo doorgaat moet ik straks mijn bijbaantje weer oppakken zeker :') Maar ik heb er dus wel echt last van, vorige week 2 mensen die aangaven erg blij te zijn met het voorstel, de reis graag willen gaan maken, maar het een jaartje gaan uitstellen ivm de huidige situatie :( Gelukkig vandaag wél een nieuwe boeking, maar ik merk het dus echt...

En de laatste katten die ik had (meer dan 20 jaar geleden) hadden gewoon wat brokjes altijd klaarstaan, waren zeker geen vreetkezen. En ook geen speciaal voer. Maar onze honden daarentegen, pfff... mag ook was kosten allemaal :D Gisteren nog even met Tarka naar de dierenarts voor een röntgenfoto van haar linkerpoot, daar had ze wat last van. Gelukkig niets geks op te zien en intussen ook geen last meer van, was meer ter geruststelling. $75.000, omgerekend zo´n 50 euro, dat zal in NL wel duurder zijn gok ik zo. Dierenarts vroeg nog hoe oud ze was: 13. Echt waar??? Als je 5 had gezegd hadden we het ook geloofd O+

Al onze honden zijn echte "sporters" en dat blijkt ook keer op keer bij bijvoorbeeld de cardioloog. "Deze heeft wel een erg lage hartslag". Jup :) Bueno, even de pootjes gekruist voor Merlina, die vandaag een toernooi heeft en ze moet nog 1 "cero excelente" halen om te promoveren naar Grado2. Gaat wel lukken geloof ik. Dit keer gewoon in Buenos Aires trouwens, het is niet iedere keer feest :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2026 @ 15:09:35 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220564692
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220564791
quote:
Ach…een Instituut. RIP Sonja.
pi_220564825
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220564890
quote:
Ach, zij hoorde eigenlijk bij de mensen die het eeuwige leven zouden moeten hebben. Een mooi mens
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:23:59 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220564974
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
Oh wauw dank je! O+

Ze krijgt nu ongeveer 80 gram dus klopt precies dan :D
  zondag 12 april 2026 @ 15:33:11 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220565085
hier krigen de katten ook met de feeder. geen idee hoe veel eigenlijk, maar ze reguleren het prima zelf. het komt eregeld voor dat ik een overschot aan brokjes weer terug in het reservoir gooi.
ik vermoed wel dat er was bij-gesnackt wordt buiten, iig de rode kater, die vind muizen prima .. :Y)

ze zijn verder dus ook erg actief ( kater struint gemiddeld 4 a 5 km per dag buiten). in de winter zijn ze wat dikker, in de zoner wat dunner.. ze zijn wel meer dan 5 kilo ( dan stopt ook onze keuken weegschaal) maar actief, dus ik maak me geen zorgen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220565139
De katten hebben een grote voorraad brokken staan en daarvan eten ze zelf zoveel als ze willen.
Ze worden oud (19 jaar inmiddels) en de ene is nu wel erg mager.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 april 2026 @ 15:44:39 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220565246
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Ik heb een Ikea op mijn werkplek, zodat ik bij thuiswerken voortdurend in gefilterde lucht werk.

Wekelijks gaat de stofzuiger over de filters ("mag niet" volgens IKEA) en 2x per jaar een nieuw HEPA filter.
Carbon filter vervang ik als de Ikea App daar melding van maakt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 12 april 2026 @ 16:33:29 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_220566157
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220566421
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 16:57:55 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566422
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Een gram plutonium is 20 tcal.
Oftwel 20 miljard kcal :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220566424
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')