abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220564825
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220564890
quote:
Ach, zij hoorde eigenlijk bij de mensen die het eeuwige leven zouden moeten hebben. Een mooi mens
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:23:59 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220564974
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
Oh wauw dank je! O+

Ze krijgt nu ongeveer 80 gram dus klopt precies dan :D
  zondag 12 april 2026 @ 15:33:11 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220565085
hier krigen de katten ook met de feeder. geen idee hoe veel eigenlijk, maar ze reguleren het prima zelf. het komt eregeld voor dat ik een overschot aan brokjes weer terug in het reservoir gooi.
ik vermoed wel dat er was bij-gesnackt wordt buiten, iig de rode kater, die vind muizen prima .. :Y)

ze zijn verder dus ook erg actief ( kater struint gemiddeld 4 a 5 km per dag buiten). in de winter zijn ze wat dikker, in de zoner wat dunner.. ze zijn wel meer dan 5 kilo ( dan stopt ook onze keuken weegschaal) maar actief, dus ik maak me geen zorgen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220565139
De katten hebben een grote voorraad brokken staan en daarvan eten ze zelf zoveel als ze willen.
Ze worden oud (19 jaar inmiddels) en de ene is nu wel erg mager.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 april 2026 @ 15:44:39 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220565246
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Ik heb een Ikea op mijn werkplek, zodat ik bij thuiswerken voortdurend in gefilterde lucht werk.

Wekelijks gaat de stofzuiger over de filters ("mag niet" volgens IKEA) en 2x per jaar een nieuw HEPA filter.
Carbon filter vervang ik als de Ikea App daar melding van maakt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 12 april 2026 @ 16:33:29 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_220566157
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220566421
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 16:57:55 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566422
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Een gram plutonium is 20 tcal.
Oftwel 20 miljard kcal :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220566424
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 12 april 2026 @ 17:01:16 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566445
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
Iemand maakte zich zorgen wat ze d'r poes mag voeren misschien?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 17:18:30 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566613
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @fietsie ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:23 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220566619
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:30 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566620
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:18 schreef derLudolf het volgende:
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @:fietsie ?
Appelresten, biergist, venkel zijn ook prima, dus waarom niet ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220566627
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220566677
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220567036
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
Geen grotere demonstratie van moederpoezenliefde dan wanneer ze eerst hun bips uitgebreid poetsen en daarna het snoetje van hun kitten O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220567256
Fring eet zelfs kippengraan
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zondag 12 april 2026 @ 18:32:17 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220567376
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
40 :o

Bij ons duurt een afspraak 0,5 - 1,5 uur dus als er 4 staan voor een ochtend is dat echt aanpoten.

Een woningbezichtiging is zorgen dat men begrijpt wat de woningbouw de mensen vertelt. Wat regels zijn, hoe dingen werken, wat ze wel en niet mogen. Daarna mee naar kantoor voor inschrijving in het BRP, aanvragen uitkering en inrichtingskrediet, woonhuis- en zorgverzekering regelen, energiecontract afsluiten. In de komende maanden hebben mensen veel vragen en ontvangen ze post waar ze niets van begrijpen. Ze hebben elke 2-3 weken een afspraak op kantoor. Het is erg leuk om hen steeds zekerder te zien worden.

Mohammad gaat niet in mijn dorp maar in het centrale dorp van de gemeente wonen, vlakbij ons kantoor. Hij heeft een fulltime baan en spreekt goed Nederlands. Bij begrijpt de meeste regeldingen beter dan de gemiddelde Nederlander. Hij heeft nog geen kinderen dus zijn inhuizing gaat een eitje zijn.
Spoilers!
pi_220567490
Het inloopspreekuur is ook echt dat, kleine dingen, snel wat opzoeken. Wij hebben natuurlijk veelal asielzoekers zonder status. We horen aan, proberen dossier verder op orde te krijgen (voor jullie ;)) bieden ook vva’s aan, signaleren. Voorheen (mag niet meer) hielpen we met snel scannen of hun papieren voor gezinshereniging in orde waren en of we daar oor al een afspraak konden maken. Maar ook helpen met medische brieven, afspraken etc. Dat is echt vaak binnen een paar minuten gepiept.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 18:56:52 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220567597
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Het inloopspreekuur is ook echt dat, kleine dingen, snel wat opzoeken. Wij hebben natuurlijk veelal asielzoekers zonder status. We horen aan, proberen dossier verder op orde te krijgen (voor jullie ;)) bieden ook vva’s aan, signaleren. Voorheen (mag niet meer) hielpen we met snel scannen of hun papieren voor gezinshereniging in orde waren en of we daar oor al een afspraak konden maken. Maar ook helpen met medische brieven, afspraken etc. Dat is echt vaak binnen een paar minuten gepiept.
Wat een groot verschil.

Bij ons komen mensen vaak ook voor kleine dingen. Nooit iets van een paar minuten, dat bestaat bij ons niet. Maar dan blijken ze ineens ook nog 5 andere vragen te hebben. Of dan duurt het een kwartier voor ze de juiste gegevens hebben gevonden. Of werkt de website van de busmaatschappij niet mee en ben je 25 minuten bezig met het afsluiten voor een busabonnement.
Spoilers!
pi_220567664
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een groot verschil.

Bij ons komen mensen vaak ook voor kleine dingen. Nooit iets van een paar minuten, dat bestaat bij ons niet. Maar dan blijken ze ineens ook nog 5 andere vragen te hebben. Of dan duurt het een kwartier voor ze de juiste gegevens hebben gevonden. Of werkt de website van de busmaatschappij niet mee en ben je 25 minuten bezig met het afsluiten voor een busabonnement.
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 20:16:21 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220568156
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
Ah, is dat daar de verdeling. Ik heb echt geen idee hoe het er op een opvang aan toe gaat.

Die busabonnementen zijn voor minderjarigen die naar een ISK gaan. Ze kunnen de kosten voor het abonnement van de sociale dienst vergoed krijgen. Zo'n abonnement moet je elke maand weer aanvragen, dat kan niet met een automatische verlenging. En dat moet je ook weer elke maand indienen bij de sociale dienst. Dat kan niet iedereen zelf. Ik probeer het wel zo veel mogelijk mensen te leren, of in elk geval zelf te laten proberen.
Spoilers!
pi_220568305
En wij hebben geen jongeren, die zitten in Nidos locaties. We krijgen ze wel binnen zodra ze 18 zijn en nog op school zitten. Daar proberen we wel wat extra aandacht aan te geven want helemaal alleen en opeens geen voogd/één op één aanspreekpunt meer is best moeilijk voor ze. Ook omdat de werkwijze Nidos en Coa heel verschillend is. Dat zie je ook wel in de reguliere jeugdhulpverlening, 18 geworden en zoek het maar uit.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 22:15:15 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569133
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
Is het een vraag of "jij moet me helpen"
M'n ma krijgt wel es met statushouders te maken op het werk, sommige nationaliteiten zijn erg claimend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')