Maar mensen zijn toch wel een beetje gehecht aan hun woonomgeving. Is het dan niet handiger om het belastinggedeelte eruit te halen en dan maar gewoon direct te plaatsen? Dus dat de twee dochters bij elkaar op de kamer te gaan om ruimte te maken voor Abdul?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het doel anders. Window tax was om inkomsten te genereren. Hoofddoel hier is woonruimte creeeren
en dan gemeente gewoon 3x belasting heffen, want bedrijfspandquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zit op 440m2 straks en ben alleen. Maar heb wel veel hobby's.
Ach, anders noem ik het "bedrijfspand" en breid ik m'n werkzaamheden als ZZP'er weer wat uit.
wat voor achterlijke kronkel heeft dit bedacht?quote:two children are expected to share a bedroom until they turn 10, or until they turn 16 if they’re both boys or girls.
Correctquote:Op zondag 12 april 2026 07:36 schreef Hexagon het volgende:
Dit soort ideeën worden bedacht door mensen die denken dat negen vrouwen in een maand een baby kunnen maken.
ROTFLMAOPIMPquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het doel anders. Window tax was om inkomsten te genereren. Hoofddoel hier is woonruimte creeeren
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Kottnauer het volgende:
Een overheid die strijdt tegen de bevolking door wie ze betaald worden. Hoe lang blijft dat goed gaan?
Zolang de mensen steeds zelf op die overheid blijven stemmenquote:Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Kottnauer het volgende:
Een overheid die strijdt tegen de bevolking door wie ze betaald worden. Hoe lang blijft dat goed gaan?
Die van ons heeft zijn eigen Griekse woning op het terras. Gemaakt van een oude blokhut. Ligt hij regelmatig in te slapen 's nachts. Is gewoon graag buiten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:48 schreef PoesInDoos het volgende:
De enige vluchtelingen die er hier inkomen zijn mijn asielkittens. En ja, die hebben een eigen slaapkamer
Dat land is echt compleet knettergek aan het worden. En hier heb je vast ook idioten die dit een goed iets vinden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:
Om te zorgen dat woonruimte optimaal benut wordt en zodanig voor iedereen beschikbaar hebben ze in Engeland ‘bedroom tax’ bedacht. Hierbij betaal je ( eigenlijk lever je universal credit in) tot 25% extra van je inkomen als je teveel slaapkamers in je huis hebt.
Voorbeeld;
[..]
https://www.moneyhelper.o(...)t-is-the-bedroom-tax
Dus een gezin met vader, moeder en twee dochters onder 16 heeft dus recht op 2 slaapkamers, daarboven ga je dokken.
Een sterke prikkel dus om niet woonruimte in beslag te houden dan je nodig hebt.
Is dit niet effectiever dan die regeling van 150 euro om een statushouder in huis te nemen? Dat doet nu enkel familie die dat anders ook wel genegen waar te doen. Als je 25% van het inkomen van mensen gaat innemen als ze een slaapkamer over hebben dan wordt het huisvesten van één of meerdere assielzoekers erg aantrekkelijk.
Ik denk dat er in Nederland letterlijk wel een miljoen slaapkamers over zijn, genoeg om jarenlang de migratie op te vangen zonder bij te bouwen
https://www.moneyhelper.o(...)t-is-the-bedroom-tax
Een beetje zoals je in Nederlandse steden nog dichtgemetselde ramen ziet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:09 schreef maily het volgende:
Overal gaan ineens tussenmuren uitgebroken worden.
In Engeland.quote:Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef nostra het volgende:
Maar dit is geen serieus idee toch mag ik hopen?
Ja oké, die zijn wel een beetje gek, maar toch niet zó gek?quote:
Jawel. Starmer is een zegen voor het landquote:Op zondag 12 april 2026 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja oké, die zijn wel een beetje gek, maar toch niet zó gek?
Overheden zijn al bezig om te zorgen dat als je ervoor kiest het land te verlaten ze je nog steeds kunnen belasten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |