https://www.moneyhelper.o(...)t-is-the-bedroom-taxquote:have more bedrooms than you need, usually based on these rules:
you’re allowed one bedroom for each person or a couple aged 16 or over
two children are expected to share a bedroom until they turn 10, or until they turn 16 if they’re both boys or girls.
The bedroom tax can also be known as the ‘under-occupation penalty’, ‘removal of the spare room subsidy’ and the ‘social sector size criteria’.
Toevallig net gedaan, 2 kamers samengevoegd tot 1 master bedroom. Vooruitziende blikquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:09 schreef maily het volgende:
Overal gaan ineens tussenmuren uitgebroken worden.
Daar is niks aantrekkelijk aan.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:
Als je 25% van het inkomen van mensen gaat innemen als ze een slaapkamer over hebben dan wordt het huisvesten van één of meerdere assielzoekers erg aantrekkelijk.
Ik werk bij het COA en het gerucht gaat dat die brief in juli de deur uit gaat als de meeste mensen op vakantie zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik zit te wachten op het moment dat mensen een brief krijgen van de gemeente of het COA met de vraag of ze migranten/statushouders in hun overbodige slaapkamers kunnen opvangen.
En binnen een week reageren anders wordt het automatisch geregeldquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik werk bij het COA en het gerucht gaat dat die brief in juli de deur uit gaat als de meeste mensen op vakantie zijn.
Ja, natuurlijk. Bij koopwoningen zou het nog absurder zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toevallig net gedaan, 2 kamers samengevoegd tot 1 master bedroom. Vooruitziende blik
Je kan er ook een grotere badkamer van maken, dan is het zelfs geen slaapkamer meer.
Maar het artikel gaat blijkbaar om huurwoningen.
Ik zit op 440m2 straks en ben alleen. Maar heb wel veel hobby's.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Bij koopwoningen zou het nog absurder zijn.
Er is wel eens gesproken over een belasting in relatie tot oppervlakte en bewoners in Nederland. Dan heeft muurtjes doorbreken geen zin.
Was iets met ‘excessieve woonruimte belastenz’. En dat was dan meer dan 65m2 ofzo…
Er zullen wel work arounds te vinden zijn. Maar dan moet je bijv wel weer een minimale omzet draaien en dat is dan toch minder vrijheid en minding your own businessquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zit op 440m2 straks en ben alleen. Maar heb wel veel hobby's.
Ach, anders noem ik het "bedrijfspand" en breid ik m'n werkzaamheden als ZZP'er weer wat uit.
Vragen kan altijdquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik werk bij het COA en het gerucht gaat dat die brief in juli de deur uit gaat als de meeste mensen op vakantie zijn.
Doet me sterk denken aan de https://en.wikipedia.org/wiki/Window_taxquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:09 schreef maily het volgende:
Ik kan er ook niets aan doen als ZZP'er dat ik geen klanten kan vindenquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen wel work arounds te vinden zijn. Maar dan moet je bijv wel weer een minimale omzet draaien en dat is dan toch minder vrijheid en minding your own business
Verschil is denk ik wel dat dit specifiek voor de sociale huur is en niet voor bijvoorbeeld je koophuis met twee extra slaapkamersquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Doet me sterk denken aan de https://en.wikipedia.org/wiki/Window_tax
Toen werden ramen dichtgemetseld om minder belasting te hoeven betalen.
Nee, daar kunnen ze net als bij schijnzelfstandigheid wel wat op bedenkenquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen als ZZP'er dat ik geen klanten kan vinden
Nee, daar hebben ze zich niet mee te bemoeien.
En anders kan ik het altijd nog verhuren als postadres voor andere bedrijven.
Zat oplossingen om die m2 te verantwoorden.
Niet alleen huursubsidie, mindering op het hele pakkrtquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verschil is denk ik wel dat dit specifiek voor de sociale huur is en niet voor bijvoorbeeld je koophuis met twee extra slaapkamers
Niet zo dramatisch als het in de OP lijkt, dus. Je krijgt gewoon minder huursubsidie als je een (huur)huis onderbezet, tja.
Zag je in Nederland ook, ramen en deuren werden dichtgemetseld om de napoleontische tax te ontlopen. Bizar imo een dergelijke belasting.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:09 schreef maily het volgende:
quote:AI Overview
De raambelasting (deur- en vensterbelasting), in 1812 door Napoleon in Nederland ingevoerd, was een belasting gebaseerd op het aantal ramen en deuren van een woning. Hoe meer ramen, hoe hoger de belasting, wat vaak leidde tot het dichtmetselen van ramen om kosten te besparen. Deze belasting bleef in Nederland tot 1896 bestaan
Doel: De belasting moest de Franse schatkist vullen voor het financieren van Napoleons militaire campagnes.Redenering: Het aantal ramen werd destijds gezien als een indicator voor de grootte en daarmee de rijkdom van een woning, waardoor het als een vorm van vermogensbelasting gold.Gevolgen: Veel mensen metselden hun ramen dicht of plaatsten houten panelen om de belasting te ontwijken.Dichtgemetselde ramen: De typische "blinde ramen" of dichtgemetselde vensters die men nu nog steeds in oude gevels ziet, zijn een direct gevolg van deze wet.
Uiteindelijk kan er van alles. Maar niemand die hier komt controleren wat ik met mijn m2 doe, ik laat ze niet eens binnen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, daar kunnen ze net als bij schijnzelfstandigheid wel wat op bedenken
quote:
^its truequote:Op zaterdag 11 april 2026 21:20 schreef maily het volgende:
[..]
En binnen een week reageren anders wordt het automatisch geregeld
Toch is het doel anders. Window tax was om inkomsten te genereren. Hoofddoel hier is woonruimte creeerenquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Doet me sterk denken aan de https://en.wikipedia.org/wiki/Window_tax
Toen werden ramen dichtgemetseld om minder belasting te hoeven betalen.
Maar mensen zijn toch wel een beetje gehecht aan hun woonomgeving. Is het dan niet handiger om het belastinggedeelte eruit te halen en dan maar gewoon direct te plaatsen? Dus dat de twee dochters bij elkaar op de kamer te gaan om ruimte te maken voor Abdul?quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het doel anders. Window tax was om inkomsten te genereren. Hoofddoel hier is woonruimte creeeren
en dan gemeente gewoon 3x belasting heffen, want bedrijfspandquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zit op 440m2 straks en ben alleen. Maar heb wel veel hobby's.
Ach, anders noem ik het "bedrijfspand" en breid ik m'n werkzaamheden als ZZP'er weer wat uit.
wat voor achterlijke kronkel heeft dit bedacht?quote:two children are expected to share a bedroom until they turn 10, or until they turn 16 if they’re both boys or girls.
Correctquote:Op zondag 12 april 2026 07:36 schreef Hexagon het volgende:
Dit soort ideeën worden bedacht door mensen die denken dat negen vrouwen in een maand een baby kunnen maken.
ROTFLMAOPIMPquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het doel anders. Window tax was om inkomsten te genereren. Hoofddoel hier is woonruimte creeeren
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Kottnauer het volgende:
Een overheid die strijdt tegen de bevolking door wie ze betaald worden. Hoe lang blijft dat goed gaan?
Zolang de mensen steeds zelf op die overheid blijven stemmenquote:Op zondag 12 april 2026 09:57 schreef Kottnauer het volgende:
Een overheid die strijdt tegen de bevolking door wie ze betaald worden. Hoe lang blijft dat goed gaan?
Die van ons heeft zijn eigen Griekse woning op het terras. Gemaakt van een oude blokhut. Ligt hij regelmatig in te slapen 's nachts. Is gewoon graag buiten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:48 schreef PoesInDoos het volgende:
De enige vluchtelingen die er hier inkomen zijn mijn asielkittens. En ja, die hebben een eigen slaapkamer
Dat land is echt compleet knettergek aan het worden. En hier heb je vast ook idioten die dit een goed iets vinden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:
Om te zorgen dat woonruimte optimaal benut wordt en zodanig voor iedereen beschikbaar hebben ze in Engeland ‘bedroom tax’ bedacht. Hierbij betaal je ( eigenlijk lever je universal credit in) tot 25% extra van je inkomen als je teveel slaapkamers in je huis hebt.
Voorbeeld;
[..]
https://www.moneyhelper.o(...)t-is-the-bedroom-tax
Dus een gezin met vader, moeder en twee dochters onder 16 heeft dus recht op 2 slaapkamers, daarboven ga je dokken.
Een sterke prikkel dus om niet woonruimte in beslag te houden dan je nodig hebt.
Is dit niet effectiever dan die regeling van 150 euro om een statushouder in huis te nemen? Dat doet nu enkel familie die dat anders ook wel genegen waar te doen. Als je 25% van het inkomen van mensen gaat innemen als ze een slaapkamer over hebben dan wordt het huisvesten van één of meerdere assielzoekers erg aantrekkelijk.
Ik denk dat er in Nederland letterlijk wel een miljoen slaapkamers over zijn, genoeg om jarenlang de migratie op te vangen zonder bij te bouwen
https://www.moneyhelper.o(...)t-is-the-bedroom-tax
Een beetje zoals je in Nederlandse steden nog dichtgemetselde ramen ziet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:09 schreef maily het volgende:
In Engeland.quote:Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef nostra het volgende:
Maar dit is geen serieus idee toch mag ik hopen?
Ja oké, die zijn wel een beetje gek, maar toch niet zó gek?quote:
Jawel. Starmer is een zegen voor het landquote:Op zondag 12 april 2026 11:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja oké, die zijn wel een beetje gek, maar toch niet zó gek?
Overheden zijn al bezig om te zorgen dat als je ervoor kiest het land te verlaten ze je nog steeds kunnen belasten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |