abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220581900
Bij Werkho**rst 36-40 van NLI, zou er afgelopen vrijdag 10-4 een deelaflossing hebben plaatsgevonden. Ben ik de enige die dit niet heeft ontvangen?
Pecunia non olet
pi_220582359
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:54 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 2e hypotheek:

RLF B.V.
¤ 100.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rlf-b-v/
:P :P
Pecunia non olet
pi_220582428
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:46 schreef Boyette het volgende:

[..]
goedlopend bedrijf met prachtige cijfers.

Ik heb er een aantal al sinds de start. Altijd stipt met betalen en goed bereikbaar.
Daar kan niet veel meer aan stuk.

Al jaren loopt men voor op de prognoses en loopt het als een tierelier.

https://invest.pulse4all.nl/dataroom/
Daar gaat van alles stuk, als ze niemand meer kunnen vinden om daar nog geld in te pompen. Lijkt qua businessmodel wel een beetje op wijlen VanMoof.
Pecunia non olet
pi_220582588
quote:
Als ik de foto's zie vraag ik me af wat er met het geld van het bouwdepot is gedaan. Hier is echt niet voor ¤150.000 aan verspijkerd.
pi_220583067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:07 schreef obligataire het volgende:
Bij Werkho**rst 36-40 van NLI, zou er afgelopen vrijdag 10-4 een deelaflossing hebben plaatsgevonden. Ben ik de enige die dit niet heeft ontvangen?
Gisteren, 13 april, ontvangen (iets meer dan 11% van de hoofdsom).
pi_220583087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:51 schreef TisIk het volgende:

[..]
Gisteren, 13 april, ontvangen (iets meer dan 11% van de hoofdsom).
Klopt ja. Daar gaat het om. Ik heb NLI vanavond een mail gestuurd hierover.
Pecunia non olet
pi_220583599
Wat een amateurs, maar dat wisten we al!!!

KM Liegenschaften
Lening 844887 VOORSTEL
Inzake het project KM Liegenschaften vragen wij om uw actie. In dit schrijven wordt een aanbod gedaan voor afkoop van uw lening. Wij vragen u om hier binnen één week op te reageren.

Op het onderpand is een eerste hypotheek gevestigd. Na een langdurig onderzoek blijkt nu dat de eigenaar van het pand iemand anders te zijn dan degene die de lening met Max Crowdfund is aangegaan.
De eigenaar van het onderpand blijkt thans in Irak woonachtig te zijn en is onvindbaar. Daardoor kan het pand niet vrijwillig worden verkocht en zullen er diverse juridische procedures moeten opgestart om het onderpand alsnog te kunnen verkopen (via een veiling).

Dit betekent dat er in het project KM Liegenschaften op korte termijn géén zicht is op een terugbetaling van uw investering. Eerst zal er een procedure moeten worden opgestart om KM Liegenschaften failliet te laten verklaren, vervolgens zal via een opvolgende procedure de eigenaar van het pand moeten worden gedwongen om het onderpand te verkopen. Wanneer dat alles niet lukt zal via een nieuwe opvolgende procedure de rechtbank uiteindelijk iemand aanwijzen om het pand te verkopen. Al met al zal dit zeker nog een aantal jaren gaan duren.

Voor deze opeenvolgende procedures is door het Duitse advocatenteam een kostenbegroting gemaakt van maar liefst ¤ 358.250,00. Als investeerder moet u deze kosten voor deze komende procedures voorschieten. Uit een voorgaande financieringsronde door Max Crowdfund bij de investeerders is gebleken dat er maar weinig animo is om een financiële bijdrage te geven voor de juridische kosten in dit project.

Zonder bovenstaande bijdrage voor de te maken juridische kosten, zal de invordering geheel stil komen te vallen.

Deze week heeft zich echter een oplossing aangeboden: enkele van de investeerders zijn bereid om tegen een afkoop uw lening over te nemen. Zij zullen de kosten van de juridische procedures op zich nemen, en nemen het risico over dat het pand pas over een aantal jaren verkocht kan worden (en waarvan de opbrengst nog uiterst onzeker is).

De investeerders willen u een aanbod doen van 20% van uw oorspronkelijke inleg. Zij beseffen dat dit een erg mager aanbod is, maar met de afkoop nemen zij het volledige risico op een gedeeltelijke terugbetaling over.

Met de overname van uw lening wordt voorkomen dat de huidige impasse blijft bestaan, en er weinig tot niets gebeurt aan de invordering en er daardoor geen enkele terugbetaling meer uit deze lening kan worden verwacht.

Het aanbod van 20% is gebaseerd op de huidige veilingwaarde van het pand (¤ 700.000), de kosten tot nu toe (¤ 27.500) en de geschatte komende kosten voor juridische procedure inclusief kosten dwangverkoop/veiling (¤ 358.250).

Het is van belang dat u binnen één week reageert. Na uw akkoord zal er een overnameverklaring worden opgesteld, die u dient te ondertekenen. Na ontvangst van de getekende verklaring zal de afkoop binnen vier weken aan u worden uitbetaald.
pi_220583642
Lening 844887 VOORSTEL
Inzake het project ******* vragen wij om uw actie. In dit schrijven wordt een aanbod gedaan voor afkoop van uw lening. Wij vragen u om hier binnen één week op te reageren.

Op het onderpand is een eerste hypotheek gevestigd. Na een langdurig onderzoek blijkt nu dat de eigenaar van het pand iemand anders te zijn dan degene die de lening met Max Crowdfund is aangegaan.

De eigenaar van het onderpand blijkt thans in Irak woonachtig te zijn en is onvindbaar.

Zie het vetgedrukte: bekent Max CF hier dat zij en de Duitse notaris fout zaten?

Ik zou zeggen: 100% uitbetaling: Duitse notaris u heeft gefaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdyfunder op 14-04-2026 23:02:11 ]
pi_220584211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:57 schreef Crowdyfunder het volgende:
Lening 844887 VOORSTEL
Inzake het project ******* vragen wij om uw actie. In dit schrijven wordt een aanbod gedaan voor afkoop van uw lening. Wij vragen u om hier binnen één week op te reageren.

De eigenaar van het onderpand blijkt thans in Irak woonachtig te zijn en is onvindbaar.

Zie het vetgedrukte: bekent Max CF hier dat zij en de Duitse notaris fout zaten?

Ik zou zeggen: 100% uitbetaling: Duitse notaris u heeft gefaald.
Ik ga maar gewoon akkoord, dan kan ik het boek sluiten daar!!!
pi_220584332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:50 schreef Slijker het volgende:
Wat een amateurs, maar dat wisten we al!!!

KM Liegenschaften
Lening 844887 VOORSTEL
Inzake het project KM Liegenschaften vragen wij om uw actie. In dit schrijven wordt een aanbod gedaan voor afkoop van uw lening. Wij vragen u om hier binnen één week op te reageren.

De eigenaar van het onderpand blijkt thans in Irak woonachtig te zijn en is onvindbaar. Daardoor kan het pand niet vrijwillig worden verkocht en zullen er diverse juridische procedures moeten opgestart om het onderpand alsnog te kunnen verkopen (via een veiling).

Dit betekent dat er in het project KM Liegenschaften op korte termijn géén zicht is op een terugbetaling van uw investering. Eerst zal er een procedure moeten worden opgestart om KM Liegenschaften failliet te laten verklaren, vervolgens zal via een opvolgende procedure de eigenaar van het pand moeten worden gedwongen om het onderpand te verkopen. Wanneer dat alles niet lukt zal via een nieuwe opvolgende procedure de rechtbank uiteindelijk iemand aanwijzen om het pand te verkopen. Al met al zal dit zeker nog een aantal jaren gaan duren.

Voor deze opeenvolgende procedures is door het Duitse advocatenteam een kostenbegroting gemaakt van maar liefst ¤ 358.250,00. Als investeerder moet u deze kosten voor deze komende procedures voorschieten. Uit een voorgaande financieringsronde door Max Crowdfund bij de investeerders is gebleken dat er maar weinig animo is om een financiële bijdrage te geven voor de juridische kosten in dit project.

Zonder bovenstaande bijdrage voor de te maken juridische kosten, zal de invordering geheel stil komen te vallen.

Deze week heeft zich echter een oplossing aangeboden: enkele van de investeerders zijn bereid om tegen een afkoop uw lening over te nemen. Zij zullen de kosten van de juridische procedures op zich nemen, en nemen het risico over dat het pand pas over een aantal jaren verkocht kan worden (en waarvan de opbrengst nog uiterst onzeker is).

De investeerders willen u een aanbod doen van 20% van uw oorspronkelijke inleg. Zij beseffen dat dit een erg mager aanbod is, maar met de afkoop nemen zij het volledige risico op een gedeeltelijke terugbetaling over.

Met de overname van uw lening wordt voorkomen dat de huidige impasse blijft bestaan, en er weinig tot niets gebeurt aan de invordering en er daardoor geen enkele terugbetaling meer uit deze lening kan worden verwacht.

Het aanbod van 20% is gebaseerd op de huidige veilingwaarde van het pand (¤ 700.000), de kosten tot nu toe (¤ 27.500) en de geschatte komende kosten voor juridische procedure inclusief kosten dwangverkoop/veiling (¤ 358.250).

Het is van belang dat u binnen één week reageert. Na uw akkoord zal er een overnameverklaring worden opgesteld, die u dient te ondertekenen. Na ontvangst van de getekende verklaring zal de afkoop binnen vier weken aan u worden uitbetaald.
Ha, ha, ik dacht dat we zo langzamerhand alles bij MAX wel gezien hadden. Dit is echt wel helemaal ongelofelijk.
Dit kan dus klaarblijkelijk ook nog voorkomen met Duitse projecten. In Nederland is de notaris dan (terecht) aansprakelijk als hij zo zou blunderen. Of zou de registratie van het Duitse kadaster ook verrot zijn? Blij dat ik geen buitenlandse projecten meer heb.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst voor iedereen die hier in zit.
pi_220584388
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ha, ha, ik dacht dat we zo langzamerhand alles bij MAX wel gezien hadden. Dit is echt wel helemaal ongelofelijk.
Dit kan dus klaarblijkelijk ook nog voorkomen met Duitse projecten. In Nederland is de notaris dan (terecht) aansprakelijk als hij zo zou blunderen. Of zou de registratie van het Duitse kadaster ook verrot zijn? Blij dat ik geen buitenlandse projecten meer heb.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst voor iedereen die hier in zit.
Dit heeft m.i. niets te maken met het zijn van een Duits project.. lijkt eerder op liegen..
Vandaar de naam ook liegenschaft denk ik..

Liegen kan in Nederland ook..

Gewoon zaken niet goed gecheckt..
pi_220584394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daar gaat van alles stuk, als ze niemand meer kunnen vinden om daar nog geld in te pompen. Lijkt qua businessmodel wel een beetje op wijlen VanMoof.
En onze belbejaarden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220584880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 06:35 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik ga maar gewoon akkoord, dan kan ik het boek sluiten daar!!!
Dat doe ik ook. Beter dan niets, in gedachten en in mijn sheet had ik het al lang afgeschreven.

Maar, in een vergelijkbaar geval in Nederland (Bruisend Vaals) stelt Collin wel de notaris aansprakelijk. Ben toch een beetje benieuwd waarom ze dit hier niet doen. Was een stuk goedkoper geweest dan die 3,5 ton waar MAX mee bluft.
Pecunia non olet
pi_220585002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:06 schreef obligataire het volgende:
En nóg meer goed nieuws van GVE. Over een project (Gino) dat ik in maart 2019 al had afgeboekt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels de verzamelbetaling binnen. Bedrag had ietsje hoger mogen zijn maar dat zal wel aan de kosten deurwaarder/GvE liggen. Niet flauw doen Obli!

Valkenswaard ook afgerekend.

Prettig aan de dag beginnen zo *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 15-04-2026 09:07:47 ]
Pecunia non olet
pi_220585207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 08:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar, in een vergelijkbaar geval in Nederland (Bruisend Vaals) stelt Collin wel de notaris aansprakelijk. Ben toch een beetje benieuwd waarom ze dit hier niet doen. Was een stuk goedkoper geweest dan die 3,5 ton waar MAX mee bluft.
Precies, of is ook dat weer een stuk ingewikkelder/tijdrovender/kostbaarder in Duitsland?
pi_220585235
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2026 09:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Precies, of is ook dat weer een stuk ingewikkelder/tijdrovender/kostbaarder in Duitsland?
Dat lijkt mij niet :) En veel meer kans van slagen o.a. vanwege de beroepsaanprakelijkheidsverzekering, ik neem aan dat ze die in Duitsland ook hebben (verplicht is).
Pecunia non olet
  woensdag 15 april 2026 @ 11:02:57 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220585605
Kranenbedrijf maar meegenomen..zag 9% en laag risico. Nu maar eens lezen :X

edit: Mwah, eerste en tweede hypotheek. Verwacht dat een groot deel wel terugkomt, mocht het mis gaan.
pi_220585636
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 11:02 schreef leolinedance het volgende:

edit: Mwah, eerste en tweede hypotheek. Verwacht dat een groot deel wel terugkomt, mocht het mis gaan.
En genoeg mails, als je je mocht vervelen :)
Pecunia non olet
pi_220586232
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 11:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
En genoeg mails, als je je mocht vervelen :)
Ja, van de week al een ander kraanbedrijf met problemen bij Collin.
pi_220586238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 11:02 schreef leolinedance het volgende:

Al op Google maps gekeken naar het bedrijfspand? Klein hokje uit de jaren 50. Alleen de grond heeft waarde
  woensdag 15 april 2026 @ 13:27:13 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220586395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:06 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Al op Google maps gekeken naar het bedrijfspand? Klein hokje uit de jaren 50. Alleen de grond heeft waarde
Ja matig, maar minimale inleg dus beperkt risico. Heb er wel vertrouwen in :)
pi_220586546
RLF B.V. staat open. Vet ingeschreven O-)
Zit alweer vol....
Pecunia non olet
pi_220586581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 14:02 schreef obligataire het volgende:
RLF B.V. staat open. Vet ingeschreven O-)
Zit alweer vol....
Gemist...

De zekerheden zijn op zich prima maar aan de andere kant is het een zeer ruim dekkende maar toch maar 2e hypotheek tegen bruto 7%. Wel erg mager allemaal, zeker in de huidige tijd. Maar helaas weer vol in een paar minuten dus animo genoeg.
pi_220586588
Nog een nieuwe via Collin:

Kroon Holding B.V.
¤ 142.000 | 6,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kroon-holding-b-v/

6% dus zelf niet doorgelezen.
pi_220586594
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2026 14:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Gemist...

De zekerheden zijn op zich prima maar aan de andere kant is het een zeer ruim dekkende maar toch maar 2e hypotheek tegen bruto 7%. Wel erg mager allemaal, zeker in de huidige tijd. Maar helaas weer vol in een paar minuten dus animo genoeg.
De man is accountant, mag zich inkopen voor een extra 10% aandelenkapitaal. Als die nog niet weet waar hij aan begint :)

De enige mails die ik verwacht, is van jaarlijks 10% boetevrij aflossing. Zit ik ook niet echt op te wachten trouwens.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')