Uiteraard is dit Ajax verschrikkelijk, maar zelfs nu zou het nog een tikkeltje beschamender zijn als dat niet lukt. Heracles gaat binnen nu en twee weken officieel -- kansloos -- degraderen, en in hun laatste 10 wedstrijden hebben ze vijf punten gepakt (1x winst, 2x gelijkspel) met een doelsaldo van 8-26. Alle 5 punten werden weliswaar thuis gepakt, maar 4 ervan tegen Fortuna en Excelsior.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:13 schreef Shreyas het volgende:
Jammer dat Ajax pas om 21:00 speelt morgen. Uitwedstrijd tegen Heracles, als lastig.
Nu nog een paar aardige spelers.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:23 schreef Dven het volgende:
In ieder geval een aardig uitshirt volgend seizoen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En volgens de verschillende media Wacko Wout dus onomstreden als spits. Dat wordt weer afzien.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:24 schreef StevenHyde het volgende:
Regeer er dus sowieso niet bij net als Fritsjim en Klaassen. Onze Japanse vriend is een maybe..
Gelukkig kan Heracles er echt helemaal niks van. Dit moet je met eender welke spits gewoon winnen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:18 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En volgens de verschillende media Wacko Wout dus onomstreden als spits. Dat wordt weer afzien.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hopelijk gaat AZ nog boven Ajax eindigen
Die Akpom was wel echt slecht hè. Hoe die jongen ooit gescout is, is echt een raadsel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Even vingers gekruisd houden dat Akpom promoveert. Levert weer 8 miljoen op, en iemand van de loonlijst af.
ja dat komt wel redelijk dichtbij nu. Hopen dat dat luktquote:Op zaterdag 11 april 2026 17:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Even vingers gekruisd houden dat Akpom promoveert. Levert weer 8 miljoen op, en iemand van de loonlijst af.
Ajax was vorig seizoen met Akpom als eerste spits (de laatste weken) kampioen geworden. Onderschatte spitsquote:Op zaterdag 11 april 2026 17:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die Akpom was wel echt slecht hè. Hoe die jongen ooit gescout is, is echt een raadsel.
2 goals in de Championship. Topper.quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajax was vorig seizoen met Akpom als eerste spits (de laatste weken) kampioen geworden. Onderschatte spits
1 op 3 bij Ajax prima cijfersquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
2 goals in de Championship. Topper.
Dat wordt gewoon nog billenknijpen na rust hoorquote:
die kans is aanwezigquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon nog billenknijpen na rust hoor
Ach je kan voor elke scheet wel rood geven. Ik betaal godverdomme ESPN niet voor spelbederf.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef Saekerhett het volgende:
Mazzel dat die Mokio geen rood krijgt.
Scheidsrechter niet meer opstellen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:23 schreef Saekerhett het volgende:
Mazzel dat die Mokio geen rood krijgt.
Had er nooit bij gekund..quote:
Met alle respect, maar als je daar Heracles voor nodig hebt is het niet best…quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Had er nooit bij gekund..
Zowaar 3 punten en geen tegengoal. Lang geleden
Zeker. Er zat het nodige cynisme in mijn post.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:04 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je daar Heracles voor nodig hebt is het niet best…
Met Akpom erbij hadden we vorig jaar de titel gepakt. Die had nog wel ergens een cruciaal goaltje gemaakt of een assist gegeven.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die Akpom was wel echt slecht hè. Hoe die jongen ooit gescout is, is echt een raadsel.
Of domme strafschoppen.quote:Op zondag 12 april 2026 13:57 schreef Wertha het volgende:
[..]
Met Akpom erbij hadden we vorig jaar de titel gepakt. Die had nog wel ergens een cruciaal goaltje gemaakt of een assist gegeven.
Irritant domme rode kaart gisteren. Daar is Ajax al jarenlang koning in: domme kaarten pakken.
Als we 10 punten halen zie ik ons nog wel 2e worden ook. Maargoed, dat eerste zie ik niet echt gebeurenquote:Op zondag 12 april 2026 18:28 schreef Pedroso het volgende:
NAC (u), PSV (t), Utrecht (t) en Heerenveen (u). Daar zou je minimaal 10 punten tegen moeten halen en dan is het waarschijnlijk nog maar een 3e plek. Gaat 'm niet worden.
Inderdaad, 5de plek is prima en meer zeker niet verdiend.quote:
Als NEC de beker wint moeten jullie voor AZ eindigen. Als AZ de beker wint moeten jullie 4e worden.quote:Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef Black-Death het volgende:
Is plek 5 nou playoffs? En plek 4 niet? Ik volg dat normaal echt niet
Bij NAC winnen jullie wel, die andere 3 wordt allemaal lastig denk ik. Met 6 punten in totaal mag je al blij zijn en dan moet je denk ik bidden dat NEC de beker wint en dat AZ nog wat punten verspeelt, want een scenario waarbij Twente, NEC en Feyenoord niet op 58 punten komen zie ik ook niet echt. Al heeft Twente nog wel 2 lastige uitwedstrijden in Alkmaar en Eindhoven en moeten ze nog thuis tegen NEC, maar die zijn wel in de beste vorm.quote:Op zondag 12 april 2026 18:28 schreef Pedroso het volgende:
NAC (u), PSV (t), Utrecht (t) en Heerenveen (u). Daar zou je minimaal 10 punten tegen moeten halen en dan is het waarschijnlijk nog maar een 3e plek. Gaat 'm niet worden.
Je moet wat mazzel hebben met de uitslagen op andere velden en verder proberen te winnen.quote:Op maandag 13 april 2026 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij NAC winnen jullie wel, die andere 3 wordt allemaal lastig denk ik. Met 6 punten in totaal mag je al blij zijn en dan moet je denk ik bidden dat NEC de beker wint en dat AZ nog wat punten verspeelt, want een scenario waarbij Twente, NEC en Feyenoord niet op 58 punten komen zie ik ook niet echt. Al heeft Twente nog wel 2 lastige uitwedstrijden in Alkmaar en Eindhoven en moeten ze nog thuis tegen NEC, maar die zijn wel in de beste vorm.
Als jullie de PO's in moeten denk ik dat het geen Europees voetbal wordt. Dat zou toch wel dramatisch zijn.
Voor de COEFFICIENTENPOLONAISE hoop ik toch niet dat dat gaat gebeuren, in de conference league moeten jullie volgend jaar namelijk toch wel mee kunnen draaien.
Als je er zelf 4 wint kun je ook nog 2e worden.quote:Op maandag 13 april 2026 11:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je moet wat mazzel hebben met de uitslagen op andere velden en verder proberen te winnen.
Het schip is nog niet gezonken, dikke dame heeft nog niet gezongen.
Worden gewoon 5e.quote:Op maandag 13 april 2026 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als NEC de beker wint moeten jullie voor AZ eindigen. Als AZ de beker wint moeten jullie 4e worden.
Niks te verliezen dus.quote:Op maandag 13 april 2026 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je er zelf 4 wint kun je ook nog 2e worden.
Prachtige tripjes voor de fans.quote:Op maandag 13 april 2026 10:08 schreef Black-Death het volgende:
Uit sportief oogpunt speel ik liever geen Europees voetbal dan Conference League. Al die tripjes naar Verweggistan..
No way.. ik denk 3 punten nog.quote:Op maandag 13 april 2026 14:13 schreef dimmak het volgende:
We worden overigens gewoon minimaal 3e. 10 punten uit 4 wedstrijden.
Scherpe conclusie wel ouwe swaffelkoning!quote:Op maandag 13 april 2026 11:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je moet wat mazzel hebben met de uitslagen op andere velden en verder proberen te winnen.
Normaliter kan ik 'm wel kwijt in de gaten van mijn redenaties. Maar hier past zelfs mijn yoghurtkanon niet.quote:Op maandag 13 april 2026 16:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Scherpe conclusie wel ouwe swaffelkoning!
nog 1 jaar...quote:Op maandag 13 april 2026 15:45 schreef Houniet het volgende:
Het kijken omhoog kan pas beginnen als Wijndal is vertrokken.
In FM heb ik hem voortijdig voor een aardig bedrag kunnen verkopen. Voelde me even Overmars. Was ook al onderweg naar de wc voor wat dickpicks maar kwam weer tot bezinning.quote:
Wat heb je gedronken?quote:Op maandag 13 april 2026 17:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Normaliter kan ik 'm wel kwijt in de gaten van mijn redenaties. Maar hier past zelfs mijn yoghurtkanon niet.
Verliezen thuis van TOP Oss… wat een troep.quote:Op maandag 13 april 2026 21:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zullen we gewoon iedereen van Jong Ajax een vrije transfer gunnen?
Matige lichting idd.quote:Op maandag 13 april 2026 21:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zullen we gewoon iedereen van Jong Ajax een vrije transfer gunnen?
Niet alleen Jong is matigquote:
Er wordt een hele lijst met Spanjaarden genoemd. Vooral die Michel van Girona. En Perez van Vallecano.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Niet alleen Jong is matig
Je hoort verder ook niets over geruchten ronden de nieuwe trainer..
Dit werkte bij Sontje Hansen ook niet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:35 schreef Cavalier het volgende:
Unuvar gisteren weer bij de selectie, kan ook een goede spits worden.
In de wat serieuzere media hoor je amper namen of eventueel bestaande lijstjes.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:35 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Er wordt een hele lijst met Spanjaarden genoemd. Vooral die Michel van Girona. En Perez van Vallecano.
Qua Jong Ajax zou ik Ouazana en Abdallah toch wel graag behouden. Unuvar gisteren weer bij de selectie, kan ook een goede spits worden. Misschien Johnson. Voor de rest is het niet veel inderdaad.
Een beter instapmoment is er toch ook niet, je kan het onmogelijk veel slechter doen dan Heitinga, zijn voorgangers of zijn nakomelingen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:21 schreef The-BFG het volgende:
[..]
In de wat serieuzere media hoor je amper namen of eventueel bestaande lijstjes.
Welke trainer durft hier nu in te stappen. Club is herstellende van een flinke ziekte. Cruijff binnenhalen is op zich mooi. Maar nog genoeg rotte appels in het bestuur en staf die dit allemaal hebben laten gebeuren.
Snap die redenatie ook niet. Ze lopen al met je weg als je drie vloeiende aanvallen per wedstrijd er uit kan persen. Laat staan als je het echt op de rit krijgt. Slaag je niet ligt het aan de club.quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beter instapmoment is er toch ook niet, je kan het onmogelijk veel slechter doen dan Heitinga, zijn voorgangers of zijn nakomelingen.
al die rotte appels valt nu wel mee toch? De gehele rvc die er zat is weg bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:21 schreef The-BFG het volgende:
[..]
In de wat serieuzere media hoor je amper namen of eventueel bestaande lijstjes.
Welke trainer durft hier nu in te stappen. Club is herstellende van een flinke ziekte. Cruijff binnenhalen is op zich mooi. Maar nog genoeg rotte appels in het bestuur en staf die dit allemaal hebben laten gebeuren.
Ik snap de vergelijking niet. Het ene talent breekt wel door, het andere talent niet. Dat is normaal, maar Hansen en Unuvar zijn verschillende type spelers en ik vind dat Unuvar heeft laten zien dat hij een goede spits kan worden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit werkte bij Sontje Hansen ook niet.
Ik zou spelers onder de 1.80 niet against all odds proberen op te kweken tot de nieuwe Aguero.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:12 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking niet. Het ene talent breekt wel door, het andere talent niet. Dat is normaal, maar Hansen en Unuvar zijn verschillende type spelers en ik vind dat Unuvar heeft laten zien dat hij een goede spits kan worden.
Het probleem ligt ook niet per se aan de mensen in de bestuursraad en/of rvc. Het probleem is dat we die beide dingen hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
al die rotte appels valt nu wel mee toch? De gehele rvc die er zat is weg bijvoorbeeld.
True maar mijn gevoel is de tumor nog niet helemaal weg. Op zich is het wel een goed teken dat Cruijff voor buitenstaanders gaat. Even geen gelul over Ajax-dna, even realistisch spelen met deze selectie. Of je moet ineens een aantal goede aankopen kunnen doen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
al die rotte appels valt nu wel mee toch? De gehele rvc die er zat is weg bijvoorbeeld.
Daar heeft LvG gezien het betonvoetbal van de laatste tig jaar van zijn eigen carrière geen enkel probleem mee. Wel heeft hij volgens mij een enorm blinde vlek voor "Zeist-trainers".quote:Op woensdag 15 april 2026 05:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
True maar mijn gevoel is de tumor nog niet helemaal weg. Op zich is het wel een goed teken dat Cruijff voor buitenstaanders gaat. Even geen gelul over Ajax-dna, even realistisch spelen met deze selectie. Of je moet ineens een aantal goede aankopen kunnen doen.
Ik vraag me ook af wat de invloed van een van Gaal is. Uitgerekend hij moet toch de trainers overtuigen om ff niet Ajax voetbal (of hoe je het ook noemen wil) te spelen.
Want ik heb gezegd dat hij de nieuwe Agüero is?quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zou spelers onder de 1.80 niet against all odds proberen op te kweken tot de nieuwe Aguero.
Nee maar kleine spitsen moeten wel heel erg goed zijn om te overleven en zijn slecht verkoopbaar. Als een speler onder de 180 is hoef je het eigenlijk niet te proberen om die verder als spits op te leiden en is het verstandiger naar andere mogelijkheden te kijken.quote:Op woensdag 15 april 2026 10:47 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Want ik heb gezegd dat hij de nieuwe Agüero is?
Weet Jordi Cruijff dat er ook nog een wereld is buiten Spanje?quote:Op woensdag 15 april 2026 14:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
''Maar hij speelt alles bij Girona''
Vandaar dat is dus ook op zijn minst verwacht dat LvG wat realisme er bij een Heitinga in had kunnen proppen.quote:Op woensdag 15 april 2026 07:22 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Daar heeft LvG gezien het betonvoetbal van de laatste tig jaar van zijn eigen carrière geen enkel probleem mee. Wel heeft hij volgens mij een enorm blinde vlek voor "Zeist-trainers".
Heel verdrietig voor die jongen. Het spreekt wel voor hem dat hij nu zo duidelijk voor zichzelf kiest.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:20 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ajaxshowtime.(...)e-is-echt-heel-woest
Wat een heftig verhaal, bewijst maar weer eens dat je persoonlijke situatie buiten het veld ook echt wel invloed op je functioneren kan hebben. Het is geen FM maar het echte leven.
Als Heitinga realisme kan spellen zou dat al een wonder zijnquote:Op woensdag 15 april 2026 19:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Vandaar dat is dus ook op zijn minst verwacht dat LvG wat realisme er bij een Heitinga in had kunnen proppen.
Zette je 'm toen weer uit?quote:Op donderdag 16 april 2026 15:33 schreef Black-Death het volgende:
Oefenwedstrijd Ajax - Twente nu.
Ik schakel even in. Het eerste dat ik zie is Wijndal die z'n mannetje laat lopen
Aanvoerder ook nog .quote:Op donderdag 16 april 2026 15:33 schreef Black-Death het volgende:
Oefenwedstrijd Ajax - Twente nu.
Ik schakel even in. Het eerste dat ik zie is Wijndal die z'n mannetje laat lopen
Ja dan ben ik er wel klaar meequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |