abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220542524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien moeten de blauwhelmen van de VN Trump gaan helpen. Oh, wacht, de VN vindt ie ook een papieren tijger.
En dan geven we die blauwhelmen net zulke efficiënte wapens als destijds in Srebrenica.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220542529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En dan geven we die blauwhelmen net zulke efficiënte wapens als destijds in Srebrenica.
precies wat ik dacht idd.
Do what you love, love what you do!
pi_220542531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:58 schreef kree het volgende:

[..]
natuurlijk niet, de VN is voor als je aangevallen wordt. Niet om de aanvallende partij te helpen?
En zeker niet als het op deze manier gaat (wmb iig)
Nee, de VN is er voor bemiddeling.

quote:
Een blauwhelm is een lid van het burgerpersoneel of een militair die in een VN-vredesmacht dient. Blauwhelmen worden uitgezonden door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties als er internationaal een conflict dreigt uit te breken. Hun taak bestaat er vooral in toezicht te houden op een mogelijk staakt-het-vuren, te bemiddelen of de troepen te ontwapenen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwhelm
pi_220542552
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:57 schreef Spring_Sale het volgende:
Hoe kunnen pro israel tokkies dit nog goedpraten. Ik stem zelf rechts. En op rechts heb je heel veel rechtsen die 90% rake dingen zeggen over massa immigratie enz. Maar dan hebben ze ook de muur in Israel gekust. En zijn dus 200% onbetrouwbaar voor het doel van voor eigen land en veiligheid.

[ x ]
Tucker Carlson en '200% onbetrouwbaar' in een post, is in elk geval wel passend.

En wat is er mis met een bezoek aan de Westmuur in Jerusalem?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220542597
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, de VN is er voor bemiddeling.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwhelm
nouja of dat dus, maar we hebben gezien hoe dat werkte en we ons internationaal als NL even daar moesten laten zien.
1 groot drama.
pi_220542624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:06 schreef kree het volgende:

[..]
nouja of dat dus, maar we hebben gezien hoe dat werkte en we ons internationaal als NL even daar moesten laten zien.
1 groot drama.
Tja, dan heeft Trump daarin gelijk, een wassen neus dat VN dus.
pi_220542655
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tucker Carlson en '200% onbetrouwbaar' in een post, is in elk geval wel passend.

Volgens jou was het bezoeken van een land toch gelijk aan het eens zijn met dat gedachtengoed?
pi_220542657
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee, verwacht nog wel even een definitie van jou van de 'westerse beschaving'.
pi_220542659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dan heeft Trump daarin gelijk, een wassen neus dat VN dus.
Nou denk dat de VN daar inderdaad in faalt ja? Want eigenlijk hebben ze de hele escalatie niet kunnen voorkomen. Terwijl juist dat het doel van de VN is.

maar "ik" pas ervoor dat we als VN de scherven moeten opruimen van een oorlog die niet vanuit de EU komt enzo.

NAVO is weer een ander verhaal natuurlijk.
pi_220542684
Aan de andere kant Trump heeft toch schijt aan alles?
Of sowieso is het een onberekenbaar persoon die ze allang al intern in de USA af hadden moeten zetten van president.

maarja USA bevolking wordt ook maar dom gehouden wss.
pi_220542703
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ooit is imho een groot woord, maar ik denk zeker dat een bepaald soort users mensen die daar nu nog naartoe willen gaan met een schijn oog zullen aankijken (dan kun je in die ogen beter nog naar het Midden-Oosten gaan voor een tolerantere samenleving).
Om te beginnen had howardroark het over mensen die ooit naar een bepaald land/cultuur zijn geweest.
Verder zijn er honderden redenen waarom je naar een groot land als de VS wil gaan. Vakantie of een andere reden. Sterker: een zeer kleine minderheid gaat naar de VS omdat ze de cultuur zo bewonderen.

Eigenlijk zou ik dit niet hoeven uitleggen. De bewering van howard zal bijna niemand hier overtuigen en daar hebben de meeste echt geen uitleg voor nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220542753
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens jou was het bezoeken van een land toch gelijk aan het eens zijn met dat gedachtengoed?
Ik zei dat het bezoeken van een land waarschijnlijk blijk geeft voor een zwak voor de cultuur daar. De Israëlische cultuur is ook fantastisch gezien het feit dat het een relatief Westers land is met een democratie en veel individuele vrijheden.

Het is mij dus niet duidelijk waarom een bezoek aan de Westmuur zou getuigen van 'onbetrouwbaarheid' voor 'eigen land en veiligheid' zoals deze user stelde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220542799
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zei dat het bezoeken van een land waarschijnlijk blijk geeft voor een zwak voor de cultuur daar. De Israëlische cultuur is ook fantastisch gezien het feit dat het een relatief Westers land is met een democratie en veel individuele vrijheden.

Het is mij dus niet duidelijk waarom een bezoek aan de Westmuur zou getuigen van 'onbetrouwbaarheid' voor 'eigen land en veiligheid' zoals deze user stelde.
Wat is een 'relatief' Westers land? Iets met een soort democratisch politiek systeem? Thailand en India?
pi_220542825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat is een 'relatief' Westers land? Iets met een soort democratisch politiek systeem? Thailand en India?
Israël wordt vaak als een Westers land beschouwd op basis van zijn politieke systeem, economie en culturele waarden. Het land heeft een democratische staatsvorm, een hoogontwikkelde economie en een significante bevolkingsgroep met Europese achtergrond.

Zo moeilijk is het niet.

Het land heeft een geavanceerde, technologische economie die vergelijkbaar is met die van West-Europese landen.

Jij ziet dat anders? Leg uit aub. :)
pi_220542840
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Om te beginnen had howardroark het over mensen die ooit naar een bepaald land/cultuur zijn geweest.
Verder zijn er honderden redenen waarom je naar een groot land als de VS wil gaan. Vakantie of een andere reden. Sterker: een zeer kleine minderheid gaat naar de VS omdat ze de cultuur zo bewonderen.

Eigenlijk zou ik dit niet hoeven uitleggen. De bewering van howard zal bijna niemand hier overtuigen en daar hebben de meeste echt geen uitleg voor nodig.
Owh ik zou graag een keer naar de USA willen?
Alleen nu niet zoveel zin in met een gek aan het roer.

En idd meer voor de natuur als de politieke cultuur daar.
Hoewel ik denk dat kun je de bevolking mss niet zo aanrekenen?
pi_220542856
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Israël wordt vaak als een Westers land beschouwd op basis van zijn politieke systeem, economie en culturele waarden. Het land heeft een democratische staatsvorm, een hoogontwikkelde economie en een significante bevolkingsgroep met Europese achtergrond.

Zo moeilijk is het niet.

Het land heeft een geavanceerde, technologische economie die vergelijkbaar is met die van West-Europese landen.

In zoverre dat alleen dit dan naar voren komt, een bevolkingsgroep met Europese achtergrond. Landen met een geavanceerde, technologische economie (inclusief democratie) zijn er veel meer.
pi_220542869
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.

Culturele waarden?

Noem een voorbeeld.
pi_220542880
Een beetje hetzelfde als Nederlander vragen wat Duitsland voor culturele waarden heeft :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220542901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Een beetje hetzelfde als Nederlander vragen wat Duitsland voor culturele waarden heeft :P
En als je het over gezamenlijke waarden hebt, in alle drie boeken van de eengodaanhangreligies staat hetzelfde.
  donderdag 9 april 2026 @ 19:32:37 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220542910
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het draaide dan ook met name om het standpunt dat sommigen innamen 'tegen elke oorlog' te zijn. Waarbij er dan ook weer een selectieve verontwaardiging is over burgerslachtoffers in Libanon. Dat mag natuurlijk, maar wees dan gewoon eerlijk over en ga niet de vredesduif uithangen. Men is niet tegen elke oorlog, men is specifiek tegen deze oorlog.
Men is veelal helemaal niet tegen deze oorlog, men is tegen het amateurisme dat gepaard gaat met deze oorlog. Men is tegen het vernietigen van de wereldeconomie met enorme consequenties voor met name arme mensen over de hele wereld, men is tegen het dreigen met totale vernietiging van de Iraanse samenleving.

Haatbaarden vervangen door nieuwe haatbaarden, waarschijnlijk nog extremere haatbaarden met verder geen enkele winst, enkel verlies door die demente oranje clown vindt men nogal teleurstellend. De huidige wapenstilstand is een 100% Iraanse overwinning, dat zou jou ook moeten teleurstellen wanneer jij echt resultaat belangrijk vindt.

Er is hier maar 1 partij consequent qua selectief zijn en dat is jouw soort. Hoe vaak we ook aangeven dat het Iraanse regime inderdaad niet deugt, dat Hamas en hezbollah niet deugen, het wil niet echt in je bolletje landen. Het enige wat velen van ons namelijk zeggen is dat de wandaden van Iran, Hamas, hezbollah of wie dan ook geen vrijbrief zijn om vergelijkbaar gedrag te vertonen. En ja Israël onder Nethanyahu en de VS onder trump zijn gevaarlijk afgegleden.
pi_220542919
Hoe zou de plaatsvervanger en vertegenwoordiger van God op Aarde er nu bijliggen en ruiken na zeven weken?
pi_220542935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:33 schreef UitStraling het volgende:
Hoe zou de plaatsvervanger en vertegenwoordiger van God op Aarde er nu bijliggen en ruiken na zeven weken?
Moet je eens vragen aan die valse profeet van de Mormoonse kerk die nu 50 jaar gevangen zit in de VS ivm trouwen en neuken van 10-jarigen.
pi_220542963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Moet je eens vragen aan die valse profeet van de Mormoonse kerk die nu 50 jaar gevangen zit in de VS ivm trouwen en neuken van 10-jarigen.
Ja dom van hem, hij had ook gewoon in Teheran kunnen gaan wonen natuurlijk.
pi_220542975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja dom van hem, hij had ook gewoon in Teheran kunnen gaan wonen natuurlijk.
Ja, met 23 vrouwen.
pi_220543018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Deutsche grundligheid, hoewel sprak een Duitse chauffeur vandaag op werk. En die vertelde me min of meer dat die tijden lang voorbij zijn. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')