Dus je roept maar wat, duidelijkquote:Op donderdag 9 april 2026 15:53 schreef knoopie het volgende:
[..]
Bron was de verpakking van de Hema rookworst. Geen idee wat voor een spul er voor de rest nog in zit. Ik eet geen rookworst, dus ik heb hem niet gekocht.
Er was een tijd terug wel wat fophef over de Hema rookworst, omdat die minder vlees ging bevatten. Verkopen vielen tegen en die beslissing was weer teruggedraaid.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus je roept maar wat, duidelijk
ROOKWORST RAUW, GEROOKT OP BEUKENHOUT
Ingrediënten: 83% varkensvlees*, 11% varkensseparatorvlees*, water, zout, stabilisatoren E451 E452, varkensdarm, dextrose, suiker, lavasextract, natuurlijk aroma, houtrook, fermenten, conserveermiddel E250.
Daar zit toch ook geen 100% vlees in? Dat was toch het punt?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus je roept maar wat, duidelijk
ROOKWORST RAUW, GEROOKT OP BEUKENHOUT
Ingrediënten: 83% varkensvlees*, 11% varkensseparatorvlees*, water, zout, stabilisatoren E451 E452, varkensdarm, dextrose, suiker, lavasextract, natuurlijk aroma, houtrook, fermenten, conserveermiddel E250.
Dus misleiding en winstbejag vind jij een stap in de goede richting?quote:Op donderdag 9 april 2026 10:40 schreef Starhopper het volgende:
------------------
Een stap in de goede richting. Want nu hoeven er minder dieren vermoord te worden
Waar is de misleiding dan? Het staat er toch gewoon op?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dus misleiding en winstbejag vind jij een stap in de goede richting?
Je zei 80%, het is 94%quote:Op donderdag 9 april 2026 16:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar zit toch ook geen 100% vlees in? Dat was toch het punt?
Staat in het artikel.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:08 schreef knoopie het volgende:
Waar is de misleiding dan? Het staat er toch gewoon op?
En hoeveel mensen lezen ook daadwerkelijk de kleine lettertjes op de achterkant van de verpakking denk je?quote:Plantaardige ingrediënten in hamburgers, gehakt of rookworst zijn bezig aan een opmars in de supermarkt. De toevoeging van tuinbonen en kikkererwten in vlees kan oplopen tot 40 procent, blijkt uit een onderzoek van Foodvalley, een netwerk van innovatieve voedselbedrijven uit Wageningen. Dit is niet altijd duidelijk voor de consument.
Er is breng en haalplichtquote:Op donderdag 9 april 2026 16:17 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Staat in het artikel.
[..]
En hoeveel mensen lezen ook daadwerkelijk de kleine lettertjes op de achterkant van de verpakking denk je?
Het percentage vlees en de kwaliteit er van zijn het afgelopen half jaar sterk gestegen. Van worsten waar net 60% of 70% kipseparatorvlees in zat, naar worsten met 96% varkensvlees. Zelfs de goedkoopste hebben nu minimaal 51% varkensvlees en dan nog minstens 25% varkensseparatorvlees. De meeste gewoon meer dan 80% varkensvlees. Als er kip in zit mag het ook geen (Gelderse) rookworst meer heten, maar is het kip rookworst geworden.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je zei 80%, het is 94%
Kortom, je roept waar wat
Zo opmerkelijk is dat niet toch, in bewerkt vlees wordt sowieso veel zout, water en bindmiddel toegevoegdquote:Op donderdag 9 april 2026 15:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel, wat is die andere 20%? Bron?
Ik ben dan ook blij dat we een EU hebben die consumenten beschermen.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het percentage vlees en de kwaliteit er van zijn het afgelopen half jaar sterk gestegen. Van worsten waar net 60% of 70% kipseparatorvlees in zat, naar worsten met 96% varkensvlees. Zelfs de goedkoopste hebben nu minimaal 51% varkensvlees en dan nog minstens 25% varkensseparatorvlees. De meeste gewoon meer dan 80% varkensvlees. Als er kip in zit mag het ook geen (Gelderse) rookworst meer heten, maar is het kip rookworst geworden.
Ze hebben toch eind vorig jaar een EU wet gemaakt waarbij er ook in moet zitten wat er op staat? Initieel bedoeld om vegetarisch vlees met de naam van gewoon vlees te verbieden, maar daarmee zijn alle eisen aangescherpt.
Nou, mea culpa dat kennelijk de Hema zijn recept aangepast heeft. Om het goed te maken hier drie rookworsten waar 82% of minder vlees in zit. Hoef je niet zo boos over te doen hoor.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je zei 80%, het is 94%
Kortom, je roept waar wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Voor sommige mensen is veel vlees eten stoer ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:02 schreef Haushofer het volgende:
Wat is dat toch met die fixatie hier op Fok! op vlees. Alsof je op het NRA-forum over wapenwetgeving leest
100%quote:Op donderdag 9 april 2026 12:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoeveel procent vlees moet er in zitten om het nog vlees te mogen noemen?
En voor anderen is het weer leuk om mensen die graag vlees eten zo negatief weg te zetten.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor sommige mensen is veel vlees eten stoer ofzo.
Ja dat leek me evident, het gaat wr om dat mensen er een bepaald waardeoordeel aan hangenquote:Op donderdag 9 april 2026 18:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En voor anderen is het weer leuk om mensen die graag vlees eten zo negatief weg te zetten.
Leuke 'community' hier weer.
Deze mensen zijn het gewoon niet eens over het perfecte hamburger recept, groep a vindt dat een hamburger 0% plantaardig mag bevatten. De ander doet een blaadje sla op zijn broodje met vlees(burger), of nog gekker, bacon op de hamburger.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:02 schreef Haushofer het volgende:
Wat is dat toch met die fixatie hier op Fok! op vlees. Alsof je op het NRA-forum over wapenwetgeving leest
Als er maar niet geknoeid wordt met het vlees zelf. Dan mag er van mij vanalles bij zitten. Gebakken uien, sausje, plakken tomaat, beetje sla, kaas, bacon. Jalapeno op zn tijd.quote:Op zondag 12 april 2026 20:27 schreef Klik het volgende:
[..]
Deze mensen zijn het gewoon niet eens over het perfecte hamburger recept, groep a vindt dat een hamburger 0% plantaardig mag bevatten. De ander doet een blaadje sla op zijn broodje met vlees(burger), of nog gekker, bacon op de hamburger.
Opzettelijk een plaatje met een trigger, voor alle groepen tegelijk!! [ afbeelding ]
Dit zijn nog eens houdbare argumentenquote:Op zondag 12 april 2026 20:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als er maar niet geknoeid wordt met het vlees zelf. Dan mag er van mij vanalles bij zitten. Gebakken uien, sausje, plakken tomaat, beetje sla, kaas, bacon. Jalapeno op zn tijd.
Lekker man.
Lees nog eens wat ik zeg.quote:Op zondag 12 april 2026 21:02 schreef Klik het volgende:
[..]
Dit zijn nog eens houdbare argumentenVlees combineren met plantaardige producten is top!
Trouwens, dit zijn houdbare argumenten over conserveringsmiddelen, die ook essentieel zijn voor de verkoop van vlees: https://www.knack.be/nieu(...)ng-kankerverwekkend/
Niemand wil dat spul in het vlees, maar het zit er toch in???
De input voor een neutrale blik op deze zaken wordt gewaardeerd, vooral het combineren van dierlijke producten met plantaardige producten. Ik snap dat mensen boos worden als er plantaardige ingredienten bij het vlees zitten, aan de andere kant heb je mensen die niet altijd begrip hebben voor het feit dat er dode dieren in de supermarkt liggen. Maar als we gewoon neutraal blijven en zeggen dat sommige producten worden verbeterd door ongezonde/laagwaardige ingredienten te vervangen met gezondere/plantaardige elementen (dus gedeeltelijk vervangen) dan wil dat nog niet zeggen dat al het vlees plantaardige toevoegingen krijgt.quote:Op zondag 12 april 2026 21:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees nog eens wat ik zeg.
Zal het je eens uitleggen: als er maar geen plantaardige shit zit in mijn vlees voor de hamburger.
Kan je wel raar overdreven doen en net als we het eens zijn, maar ik heb daar mijn twijfels over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |