abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220510301
quote:
Scholieren weigeren over regenboogzebrapad te fietsen: 'Kwetsend en ongewenst'

Leerlingen fietsen over de stoep langs het regenboogzebrapad

Houten - Wie een half uur bij het regenboogzebrapad op De Slinger in Houten stilstaat, ziet scholieren de gekleurde oversteekplaats vermijden. Dat doen ze volgens voorbijfietsende leerlingen uit angst dat ze voor 'homo' worden uitgemaakt.

"Als ik eroverheen ga, dan gaan sommige mensen zeggen: hoezo ga je over het gaypad fietsen?", zegt een scholier van College de Heemlanden, dat aan het zebrapad ligt. Hij fietst dan ook niet altijd over het zebrapad. Ook ziet hij vaak medescholieren over de stoep fietsen. "Misschien haten ze homo's ofzo?", vraagt hij zich af.

Twee meiden die voorbijkomen snappen wel dat sommige leerlingen het zebrapad vermijden. "Als je tegen homo's en dat soort dingen bent, snap ik dat je er niet overheen fietst. Het is je eigen keuze", zegt een van de twee.

Sinds 2021 is er een regenboogzebrapad in het centrum van Houten. De gemeente kwam samen met onder meer theater Aan de Slinger en de Gender Sexuality Alliance (GSA) van College de Heemlanden met het plan. De GSA is een organisatie die opkomt voor de lhbti+-leerlingen op school.

De organisatoren wilden met het speciale zebrapad laten zien dat Houten "een tolerante stad is waar iedereen welkom is ongeacht geaardheid of overtuiging", is in een eerder persbericht te lezen.

'Kwetsend en ongewenst'
Rector Yolanda Petermeijer van de middelbare school laat weten op de hoogte te zijn van de situatie. "We hebben signalen ontvangen dat sommige leerlingen soms omfietsen omdat zij bang zijn dat ze bij het zebrapad voor 'homo' worden uitgemaakt."

Petermeijer zegt dit serieus te nemen. Ook laat ze weten dat de school ingrijpt als het gebeurt. "Dergelijk taalgebruik is kwetsend en ongewenst en we spreken leerlingen hier direct op aan." Ook de Gender Sexuality Alliance van de school laat weten niet blij te zijn met de situatie. "De GSA betreurt het als leerlingen elkaar kwetsend aanspreken."

De rector vindt het jammer dat leerlingen zo met het zebrapad omgaan. "Het regenboogzebrapad staat voor inclusie, veiligheid en het respectvol kunnen zijn wie je bent." Dat blijft belangrijk voor de school.

De gemeente Houten laat weten het "spijtig" te vinden dat mensen het zebrapad mijden. "Al zijn het incidenten, voor ons onderstreept het vooral hoe belangrijk het is om met elkaar in gesprek te blijven over hoe we respectvol met elkaar omgaan."

Het regenboogzebrapad op de Slinger in Houten
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst

Vuile homofoben bij elkaar! ( :') ).
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220510302
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 02:30 schreef r_one het volgende:
Best wel sneu dat je existentie als homo staat of valt met een gekleurd zebrapad.
En maar doorgaan met fulmineren.

Over een regenboogpad...

Ik wens je er veel succes mee.
pi_220510309
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 02:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
En maar doorgaan met fulmineren.

Over een regenboogpad...

Ik wens je er veel succes mee.
Beetje vreemd dat uitgerekend jij, de user die al bijna 70(!!) posts heeft geplaatst in een topic over een regenboogpad, dit zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door EvilSkittle op 06-04-2026 18:41:01 (typo) ]
...hier om je mars te breken.
pi_220510310
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 02:58 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Beetje vreemd dat uitgerekend jij, de user die al bijna 70(!!) posts heeft plaatst in een topic over een regenboogbad, dit zegt.
Ik houd de Fok server in de lucht.

Verder heb ik het over fulmineren.

Wel lief dat je mijn bijdrages hebt geteld.
pi_220510319
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 03:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik houd de Fok server in de lucht.

Verder heb ik het over fulmineren.

Wel lief dat je mijn bijdrages hebt geteld.
Je geeft dit non-item en nepnieuws veel en veel teveel aandacht op deze manier.
pi_220510333
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 03:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je geeft dit non-item en nepnieuws veel en veel teveel aandacht op deze manier.
Je kunt het topic ook gewoon negeren.
pi_220510339
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 03:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij ook.
pi_220510488
terecht
U MAD?
pi_220510511
Die vlag staat voor group think en intolerantie.

Je zou maar aankaarten geen zin te hebben in dit type gezeik in je leven en je er niet aan wil meedoen, sta je gelijk in de krant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220510554
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:34 schreef ludovico het volgende:
Die vlag staat voor group think en intolerantie.

Je zou maar aankaarten geen zin te hebben in dit type gezeik in je leven en je er niet aan wil meedoen, sta je gelijk in de krant.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
pi_220510564
Handige plek om je ochtendroggel achter te laten als je haast hebt.
pi_220510586
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 03:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Best ironisch, deze opmerking.
  zondag 5 april 2026 @ 08:47:16 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220510623
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 01:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Levert werkgelegenheid op.
Dat is goed voor de stad.
Oki,
Ander mooi voorbeeld, want je hebt het over werk gelegenheid

Deze prachtige fietsenstalling koste 3 ton
dat is euro 300.000,-
En bestaat nu pak weg 2 jaar, het aantal fietsen wat er in totaal heeft gestaan in die 2 jaar is 1 hele fiets!
Ja je hoort het goed er heeft in 2 jaar tijd in totaal 1 fiets gestaan dit was op 30 april 2025 of te wel koningsdag.

goed voor werk gelegenheid maar totaal nutteloos.
Oh en ik had beloofd dat ik vandaag nog een foto zou maken van het regenboog pad hier.
Dus die komt nog ook wil ik nog wel een foto maken van deze totaal nutteloze fietsenstalling van 3 ton waar dus in 2 jaar tijd 1 hele fiets heeft gestaan.
Plus ik ken een paar jongens bij de gemeente hier er is meer dan zat werk het is geen klein stadje en die lui komen werkelijk waar om van het werk.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 5 april 2026 @ 08:50:20 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220510632
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 02:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst

Vuile homofoben bij elkaar! ( :') ).
Btw in de fotos die in de OP staan kan je ook gewoon heel goed zien hoe hard die regenboog paden slijten.
kost de gemeente bakken met geld om deze te onderhouden.
plus het zorgt voor stomme controversie die je niet hebt bij een normaal zebrapad!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220510639
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:31 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Best ironisch, deze opmerking.
Hoezo?
Ik heb geen moeite met dit topic en ik roep niet anderen op te stoppen met posten.
pi_220510649
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Btw in de fotos die in de OP staan kan je ook gewoon heel goed zien hoe hard die regenboog paden slijten.
kost de gemeente bakken met geld om deze te onderhouden.
plus het zorgt voor stomme controversie die je niet hebt bij een normaal zebrapad!
Die controverse is er in Houten niet. Het zebrapad voldoet aan de verkeerswet.

En ik vind het een zwaktebod in dit te gooien op de kosten voor het onderhoud.
  zondag 5 april 2026 @ 09:02:32 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220510672
En terecht, op middelbare scholen vallen homo's in dezelfde categorie als pedo's.
Zo werkt het nu eenmaal. Daar wil je niet mee geassocieerd worden.
pindazakje
  zondag 5 april 2026 @ 09:22:34 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220510752
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 08:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die controverse is er in Houten niet. Het zebrapad voldoet aan de verkeerswet.

En ik vind het een zwaktebod in dit te gooien op de kosten voor het onderhoud.
Dus geen probleem dus dat de gemeente geld over de balk gooit!

plus
veel mensen hebben geen behoefte aan symboolpolitiek: Sommige mensen vinden dat iedereen gelijk behandeld moet worden zonder dat daar speciale symbolen voor nodig zijn. Zij redeneren dat het markeren van een zebrapad juist benadrukt dat LHBTI+'ers "anders" zijn, in plaats van gelijk.

En dat vind ik juist een heel mooi doel, hier in de stad hadden we de grootste een bekendste en de langst bestaande homodiscotheek van Nederland en België.
De tent sloot een aantal jaren geleden want het aantal mensen wat er kwam daalde hard en helaas kwam dit ook grotendeels door corona.
Maar het grootste verschil is gewoon dat mensen gewoon geaccepteerd werden wat in verleden beetje weg gezet werd als abnormaal maakt het nu geen ene fuck uit met wie je in bed ligt en heb je daar gewoon geen speciale disco voor nodig.
De laatste jaren werd de tent meer gebruikt voor personeels feesten en andere efenementen want de gay scene ging gewoon overal heen en niet meer specifiek naar deze disco, de mensen hebben geen speciale disco meer nodig want men word gewoon overal geaccepteerd.
Al moet ik zeggen dat ik het best jammer vond want ik ging er geregeld heen want was een erg leuke tent en kende ook wat personeel daar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%27t_B%C3%B6lke
pi_220510774
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Gaat dit over de EO Jongerendag ofzo?
Of loverboys?
De SGP?
Joost Klein? :J
Sesamstraat?
Laat maar zitten, want jij doet ook alsof jij de enige ware man bent.
pi_220510903
Wat een kul!
Het zebrapad zie ik gewoon gebruikt worden door overstekende niét fietsende pubers en mensen.
Het is de oversteek naar de theater ingang en naar een zijingang van de Heemlanden, een middelbare school. Òf vv naar het station.
Leerlingen, die erlangs fietsen, gaan in groepjes òver het fietspad en gaan de school bij de hoofdingang aan de andere kant van het gebouw naar binnen. Waar ook de fietsenstalling is.

Trouwens…alsof zebrapaden überhaupt worden gebruikt zoals bedoeld als veilige voetgangersoversteekplaats. 3W.
  zondag 5 april 2026 @ 09:48:49 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220510956
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef AnneX het volgende:
Wat een kul!
Het zebrapad zie ik gewoon gebruikt worden door overstekende niét fietsende pubers en mensen.
Het is de oversteek naar de theater ingang en naar een zijingang van de Heemlanden, een middelbare school. Òf vv naar het station.
Leerlingen, die erlangs fietsen, gaan in groepjes òver het fietspad en gaan de school bij de hoofdingang aan de andere kant van het gebouw naar binnen. Waar ook de fietsenstalling is.

Trouwens…alsof zebrapaden überhaupt worden gebruikt zoals bedoeld als veilige voetgangersoversteekplaats. 3W.

Eh hier wel bij jou niet?
pi_220510987
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh hier wel bij jou niet?
“Olifanten paadjes” , schuin door het plantsoen of over straat voor de kortste weg..

Verder was het niet het onderwerp.
  zondag 5 april 2026 @ 09:54:26 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220511020
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
“Olifanten paadjes” , schuin door het plantsoen of over straat voor de kortste weg..

Verder was het niet het onderwerp.
Dus mensen meiden het regenboogpad ook omdat het niet de meest rechtsreekse weg is?
pi_220511041
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef AnneX het volgende:
Wat een kul!

Ik neem aan de ze met de wegrichting mee bedoelen...
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220511121
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus geen probleem dus dat de gemeente geld over de balk gooit!
Ook dat is een zwaktebod argument.

quote:
plus
veel mensen hebben geen behoefte aan symboolpolitiek:
Veel, dus niet alle mensen.

Er zijn dus volgens jouw redenering wel mensen die daar behoefte aan hebben.

Uit die behoefte is dan ook het regenboogpad in Houten ontstaan.
Dat is vanuit een samenwerkingsverband van verschillende organisaties geweest valt in de OP te lezen.

quote:
Sommige mensen vinden dat iedereen gelijk behandeld moet worden zonder dat daar speciale symbolen voor nodig zijn. Zij redeneren dat het markeren van een zebrapad juist benadrukt dat LHBTI+'ers "anders" zijn, in plaats van gelijk.
Wij tweeën verschillen van elkaar. We zijn dus "anders" ten opzichte van elkaar.
Even los van op welk opzicht dat is.
Maar we zijn wel gelijk aan elkaar, in de zin van gelijke rechten.

Het een sluit het andere dus niet uit.

quote:
En dat vind ik juist een heel mooi doel, hier in de stad hadden we de grootste een bekendste en de langst bestaande homodiscotheek van Nederland en België.
De tent sloot een aantal jaren geleden want het aantal mensen wat er kwam daalde hard en helaas kwam dit ook grotendeels door corona.
Maar het grootste verschil is gewoon dat mensen gewoon geaccepteerd werden wat in verleden beetje weg gezet werd als abnormaal maakt het nu geen ene fuck uit met wie je in bed ligt en heb je daar gewoon geen speciale disco voor nodig.
De laatste jaren werd de tent meer gebruikt voor personeels feesten en andere efenementen want de gay scene ging gewoon overal heen en niet meer specifiek naar deze disco, de mensen hebben geen speciale disco meer nodig want men word gewoon overal geaccepteerd.
Al moet ik zeggen dat ik het best jammer vond want ik ging er geregeld heen want was een erg leuke tent en kende ook wat personeel daar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%27t_B%C3%B6lke
Bölke ken ik.
Helaas veel te ver rijden om er regelmatig te komen, maar ik ben er wel geweest in het verleden.

Er is een enorme kaalslag geweest in de homo horeca.
Corona is niet echt een schuldige daarin geweest denk ik
Niet dat er geen horecazaken door kapot zijn gegaan, maar als de behoefte aan dat type horeca er nog is, dan was er wel wat nieuws voor in de plaats gekomen.

De behoefte is verminderd. Deels door betere acceptatie, deels door het internet. Tegenwoordig ontmoet je iemand die je leuk vindt online, en spreekt dan af ergens op een terrasje bijvoorbeeld.

De homohoreca kreeg overigens hetzelfde verwijt van tegenstanders als nu het regenboogpad: dat het het anders zijn benadrukt, ipv dat iedereen hetzelfde is.

En dat geldt eigenlijk voor alle homo initiatieven.
Als iemand lid is van de gereformeerde geitenfokvereniging, dan denkt niemand daar wat van.
Maar als je lid bent van het homokoor, dan roept dat allerlei vraagtekens bij mensen op.
pi_220511274
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Als iemand lid is van de gereformeerde geitenfokvereniging, dan denkt niemand daar wat van.
Wel, want ik denk dan, weer zo'n groep mannen/leiders die de enige ware spelen tegenover de jongere generaties.
  zondag 5 april 2026 @ 10:34:04 #27
3542 Gia
User under construction
pi_220511368
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Maar als je lid bent van het homokoor, dan roept dat allerlei vraagtekens bij mensen op.
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!

Dan krijg je dus de situatie dat een homokoor wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.

Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
pi_220511422
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!

Dan krijg je dus de situatie dat een homokoor wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.

Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
Pssst, de meeste homo's hebben ook geen behoefte aan exclusieve clubjes.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220511423
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hebt geluk: je hoeft geen homo te zijn om lid te worden.

quote:
Dan krijg je dus de situatie dat een homofoob wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een interessante autocorrectie :7

quote:

Je gaat voorbij aan die gereformeerde geitenfokvereniging die ik noemde.
pi_220511458
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Pssst, de meeste homo's hebben ook geen behoefte aan exclusieve clubjes.
En ondertussen gaan ze naar de Gay sauna *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')