Bron: RTV Utrechtquote:Scholieren weigeren over regenboogzebrapad te fietsen: 'Kwetsend en ongewenst'
Leerlingen fietsen over de stoep langs het regenboogzebrapad
Houten - Wie een half uur bij het regenboogzebrapad op De Slinger in Houten stilstaat, ziet scholieren de gekleurde oversteekplaats vermijden. Dat doen ze volgens voorbijfietsende leerlingen uit angst dat ze voor 'homo' worden uitgemaakt.
"Als ik eroverheen ga, dan gaan sommige mensen zeggen: hoezo ga je over het gaypad fietsen?", zegt een scholier van College de Heemlanden, dat aan het zebrapad ligt. Hij fietst dan ook niet altijd over het zebrapad. Ook ziet hij vaak medescholieren over de stoep fietsen. "Misschien haten ze homo's ofzo?", vraagt hij zich af.
Twee meiden die voorbijkomen snappen wel dat sommige leerlingen het zebrapad vermijden. "Als je tegen homo's en dat soort dingen bent, snap ik dat je er niet overheen fietst. Het is je eigen keuze", zegt een van de twee.
Sinds 2021 is er een regenboogzebrapad in het centrum van Houten. De gemeente kwam samen met onder meer theater Aan de Slinger en de Gender Sexuality Alliance (GSA) van College de Heemlanden met het plan. De GSA is een organisatie die opkomt voor de lhbti+-leerlingen op school.
De organisatoren wilden met het speciale zebrapad laten zien dat Houten "een tolerante stad is waar iedereen welkom is ongeacht geaardheid of overtuiging", is in een eerder persbericht te lezen.
'Kwetsend en ongewenst'
Rector Yolanda Petermeijer van de middelbare school laat weten op de hoogte te zijn van de situatie. "We hebben signalen ontvangen dat sommige leerlingen soms omfietsen omdat zij bang zijn dat ze bij het zebrapad voor 'homo' worden uitgemaakt."
Petermeijer zegt dit serieus te nemen. Ook laat ze weten dat de school ingrijpt als het gebeurt. "Dergelijk taalgebruik is kwetsend en ongewenst en we spreken leerlingen hier direct op aan." Ook de Gender Sexuality Alliance van de school laat weten niet blij te zijn met de situatie. "De GSA betreurt het als leerlingen elkaar kwetsend aanspreken."
De rector vindt het jammer dat leerlingen zo met het zebrapad omgaan. "Het regenboogzebrapad staat voor inclusie, veiligheid en het respectvol kunnen zijn wie je bent." Dat blijft belangrijk voor de school.
De gemeente Houten laat weten het "spijtig" te vinden dat mensen het zebrapad mijden. "Al zijn het incidenten, voor ons onderstreept het vooral hoe belangrijk het is om met elkaar in gesprek te blijven over hoe we respectvol met elkaar omgaan."
Het regenboogzebrapad op de Slinger in Houten
En maar doorgaan met fulmineren.quote:Op zondag 5 april 2026 02:30 schreef r_one het volgende:
Best wel sneu dat je existentie als homo staat of valt met een gekleurd zebrapad.
Beetje vreemd dat uitgerekend jij, de user die al bijna 70(!!) posts heeft geplaatst in een topic over een regenboogpad, dit zegt.quote:Op zondag 5 april 2026 02:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
En maar doorgaan met fulmineren.
Over een regenboogpad...
Ik wens je er veel succes mee.
Ik houd de Fok server in de lucht.quote:Op zondag 5 april 2026 02:58 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat uitgerekend jij, de user die al bijna 70(!!) posts heeft plaatst in een topic over een regenboogbad, dit zegt.
Je geeft dit non-item en nepnieuws veel en veel teveel aandacht op deze manier.quote:Op zondag 5 april 2026 03:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik houd de Fok server in de lucht.
Verder heb ik het over fulmineren.
Wel lief dat je mijn bijdrages hebt geteld.
Je kunt het topic ook gewoon negeren.quote:Op zondag 5 april 2026 03:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je geeft dit non-item en nepnieuws veel en veel teveel aandacht op deze manier.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zondag 5 april 2026 07:34 schreef ludovico het volgende:
Die vlag staat voor group think en intolerantie.
Je zou maar aankaarten geen zin te hebben in dit type gezeik in je leven en je er niet aan wil meedoen, sta je gelijk in de krant.
Oki,quote:Op zondag 5 april 2026 01:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Levert werkgelegenheid op.
Dat is goed voor de stad.
Btw in de fotos die in de OP staan kan je ook gewoon heel goed zien hoe hard die regenboog paden slijten.quote:Op zondag 5 april 2026 02:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst
Vuile homofoben bij elkaar! ().
Hoezo?quote:Op zondag 5 april 2026 08:31 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Best ironisch, deze opmerking.
Die controverse is er in Houten niet. Het zebrapad voldoet aan de verkeerswet.quote:Op zondag 5 april 2026 08:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Btw in de fotos die in de OP staan kan je ook gewoon heel goed zien hoe hard die regenboog paden slijten.
kost de gemeente bakken met geld om deze te onderhouden.
plus het zorgt voor stomme controversie die je niet hebt bij een normaal zebrapad!
Dus geen probleem dus dat de gemeente geld over de balk gooit!quote:Op zondag 5 april 2026 08:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die controverse is er in Houten niet. Het zebrapad voldoet aan de verkeerswet.
En ik vind het een zwaktebod in dit te gooien op de kosten voor het onderhoud.
Laat maar zitten, want jij doet ook alsof jij de enige ware man bent.quote:Op zondag 5 april 2026 01:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Gaat dit over de EO Jongerendag ofzo?
Of loverboys?
De SGP?
Joost Klein?
Sesamstraat?
Eh hier wel bij jou niet?quote:Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef AnneX het volgende:
Wat een kul!
Het zebrapad zie ik gewoon gebruikt worden door overstekende niét fietsende pubers en mensen.
Het is de oversteek naar de theater ingang en naar een zijingang van de Heemlanden, een middelbare school. Òf vv naar het station.
Leerlingen, die erlangs fietsen, gaan in groepjes òver het fietspad en gaan de school bij de hoofdingang aan de andere kant van het gebouw naar binnen. Waar ook de fietsenstalling is.
Trouwens…alsof zebrapaden überhaupt worden gebruikt zoals bedoeld als veilige voetgangersoversteekplaats. 3W.
“Olifanten paadjes” , schuin door het plantsoen of over straat voor de kortste weg..quote:
Dus mensen meiden het regenboogpad ook omdat het niet de meest rechtsreekse weg is?quote:Op zondag 5 april 2026 09:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Olifanten paadjes” , schuin door het plantsoen of over straat voor de kortste weg..
Verder was het niet het onderwerp.
Ik neem aan de ze met de wegrichting mee bedoelen...quote:Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef AnneX het volgende:
Wat een kul!
Het zebrapad zie ik gewoon gebruikt worden door overstekende niét fietsende pubers en mensen.
Het is de oversteek naar de theater ingang en naar een zijingang van de Heemlanden, een middelbare school. Òf vv naar het station.
Leerlingen, die erlangs fietsen, gaan in groepjes òver het fietspad en gaan de school bij de hoofdingang aan de andere kant van het gebouw naar binnen. Waar ook de fietsenstalling is.
Trouwens…alsof zebrapaden überhaupt worden gebruikt zoals bedoeld als veilige voetgangersoversteekplaats. 3W.
Ook dat is een zwaktebod argument.quote:Op zondag 5 april 2026 09:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus geen probleem dus dat de gemeente geld over de balk gooit!
Veel, dus niet alle mensen.quote:plus
veel mensen hebben geen behoefte aan symboolpolitiek:
Wij tweeën verschillen van elkaar. We zijn dus "anders" ten opzichte van elkaar.quote:Sommige mensen vinden dat iedereen gelijk behandeld moet worden zonder dat daar speciale symbolen voor nodig zijn. Zij redeneren dat het markeren van een zebrapad juist benadrukt dat LHBTI+'ers "anders" zijn, in plaats van gelijk.
Bölke ken ik.quote:En dat vind ik juist een heel mooi doel, hier in de stad hadden we de grootste een bekendste en de langst bestaande homodiscotheek van Nederland en België.
De tent sloot een aantal jaren geleden want het aantal mensen wat er kwam daalde hard en helaas kwam dit ook grotendeels door corona.
Maar het grootste verschil is gewoon dat mensen gewoon geaccepteerd werden wat in verleden beetje weg gezet werd als abnormaal maakt het nu geen ene fuck uit met wie je in bed ligt en heb je daar gewoon geen speciale disco voor nodig.
De laatste jaren werd de tent meer gebruikt voor personeels feesten en andere efenementen want de gay scene ging gewoon overal heen en niet meer specifiek naar deze disco, de mensen hebben geen speciale disco meer nodig want men word gewoon overal geaccepteerd.
Al moet ik zeggen dat ik het best jammer vond want ik ging er geregeld heen want was een erg leuke tent en kende ook wat personeel daar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%27t_B%C3%B6lke
Wel, want ik denk dan, weer zo'n groep mannen/leiders die de enige ware spelen tegenover de jongere generaties.quote:Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Als iemand lid is van de gereformeerde geitenfokvereniging, dan denkt niemand daar wat van.
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!quote:Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Maar als je lid bent van het homokoor, dan roept dat allerlei vraagtekens bij mensen op.
Pssst, de meeste homo's hebben ook geen behoefte aan exclusieve clubjes.quote:Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!
Dan krijg je dus de situatie dat een homokoor wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.
Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
Je hebt geluk: je hoeft geen homo te zijn om lid te worden.quote:Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!
Wel een interessante autocorrectiequote:Dan krijg je dus de situatie dat een homofoob wel mag, maar een heterokoor niet.
Je gaat voorbij aan die gereformeerde geitenfokvereniging die ik noemde.quote:Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.
Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
En ondertussen gaan ze naar de Gay saunaquote:Op zondag 5 april 2026 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Pssst, de meeste homo's hebben ook geen behoefte aan exclusieve clubjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |