abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220511274
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Als iemand lid is van de gereformeerde geitenfokvereniging, dan denkt niemand daar wat van.
Wel, want ik denk dan, weer zo'n groep mannen/leiders die de enige ware spelen tegenover de jongere generaties.
  zondag 5 april 2026 @ 10:34:04 #27
3542 Gia
User under construction
pi_220511368
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:05 schreef Wantie het volgende:
Maar als je lid bent van het homokoor, dan roept dat allerlei vraagtekens bij mensen op.
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!

Dan krijg je dus de situatie dat een homokoor wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.

Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
pi_220511422
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je homo moet zijn om daar bij te mogen, terecht dan, vind ik. Je sluit dan mensen buiten!

Dan krijg je dus de situatie dat een homokoor wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een islamitische sportvereniging, maar geen puur christelijke sportvereniging.

Oftewel: minderheden mogen exclusieve clubjes beginnen, maar janken als ze ergens niet bijhoren. Maar zelf wel mensen uitsluiten.
Pssst, de meeste homo's hebben ook geen behoefte aan exclusieve clubjes.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ā travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220511423
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hebt geluk: je hoeft geen homo te zijn om lid te worden.

quote:
Dan krijg je dus de situatie dat een homofoob wel mag, maar een heterokoor niet.
Wel een interessante autocorrectie :7

quote:

Je gaat voorbij aan die gereformeerde geitenfokvereniging die ik noemde.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220511458
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
En ondertussen gaan ze naar de Gay sauna *)
  zondag 5 april 2026 @ 11:05:25 #31
3542 Gia
User under construction
pi_220511555
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
https://dekringen.nl/kring/mannenkring-eindhoven-helmond-helmond/
Hier net even gekeken. Ze accepteren zelfs geen mensen die nog twijfelen of ze bi, homo of hetero zijn.
Althans, bij de meeste kringen.
Verder is het alleen voor mannen.

Stel dat er iets dergelijks komt, exclusief voor hetero's! Denk dat Nederland te klein is. Want dat mag niet, hoor, homo's uitsluiten.
pi_220511644
Je zal maar zo door het leven gaan :') Maar goed aan de andere kant dit obstinate gedrag past prima in een puberbrein. Ze moeten zichzelf natuurlijk wel als hetero bewijzen. Want dat is immers (hartstikke) stoer.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220511680
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 11:05 schreef Gia het volgende:

[..]
https://dekringen.nl/kring/mannenkring-eindhoven-helmond-helmond/
Hier net even gekeken. Ze accepteren zelfs geen mensen die nog twijfelen of ze bi, homo of hetero zijn.
Althans, bij de meeste kringen.
Verder is het alleen voor mannen.

Stel dat er iets dergelijks komt, exclusief voor hetero's! Denk dat Nederland te klein is. Want dat mag niet, hoor, homo's uitsluiten.
Jij bepaalt toch ook wie je wel of niet in je vriendenkring accepteert?

Want dat is Kringen in feite.
Het is wat een relikwie uit vervlogen tijden, bedoeld voor homo's die niet in de setting van het uitgaansleven een vriendenkring willen opbouwen.

Doordat je tegenwoordig via internet in contact met anderen kunt komen en homoseksualiteit meer geaccepteerd en daardoor zichtbaar is, sterven dit soort initiatieven langzaam uit.

Ik heb zelf begin jaren negentig bij een Kring gezeten.

Hoe ging dat destijds in zijn werk:
Iemand in een klein stadje wilde een vriendenkring opbouwen. Hij heeft zich daarvoor aangemeld bij de organisatie. Die publiceert dat er in die plaats iemand een Kring start. Dan kon je je opgeven, en kwam je bij diegene thuis op audiëntie. Om te kijken of hij je in zijn vriendenkring vond passen.
Als de klik er was, dan werd je lid.
We kwamen op geregelde tijden samen in de woonkamer van de organisator.
Eigenlijk nooit bij iemand anders thuis, want het gros zat nog diep in de kast.
Een enkele keer is het bij mij thuis geweest en bij een ander lid.
De Kring is na ongeveer 2 jaar uit elkaar gespat en opgeheven. Een aantal leden zijn later met een vrouw getrouwd. Als ik die tegenkwam met hun vrouw keken ze de andere kant op. Bang dat hun verborgen identiteit verraden zou worden.

Een paar jaar geleden, nadat mijn partner was overleden, heb ik ook aansluiting gezocht bij een Kring. Toen werd ik geweigerd.

Veel Kringen hadden maar een kort leven, maar ook veel bestaan al decennialang.
pi_220511848
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:22 schreef theguyver het volgende:
Maar het grootste verschil is gewoon dat mensen gewoon geaccepteerd werden wat in verleden beetje weg gezet werd als abnormaal
Misschien dat dat beeld heerste binnen de homoscene maar daarbuiten zeer zeker niet. Ging je naar het Bölke, dan was je homo en slonk je sociale netwerk in rap tempo. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat het normaal was om 'stiekem' naar het Bölke te gaan, uit angst om uitgestoten te worden op school en op werk.

Op de middelbare school had het Bölke destijds de naam waar je -als Enschedeër- niet mee geassocieerd wilde worden :N

Het Bölke heeft uiteindelijk moeten wijken voor de expansiedrift van de gemeente Enschede bij de stadsvernieuwing rondom het Stationsplein. Loohuis en Oude Heuvel zijn er niet slechter van geworden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 5 april 2026 @ 12:17:32 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220511940
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Misschien dat dat beeld heerste binnen de homoscene maar daarbuiten zeer zeker niet. Ging je naar het Bölke, dan was je homo en slonk je sociale netwerk in rap tempo. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat het normaal was om 'stiekem' naar het Bölke te gaan, uit angst om uitgestoten te worden op school en op werk.

Op de middelbare school had het Bölke destijds de naam waar je -als Enschedeër- niet mee geassocieerd wilde worden :N

Het Bölke heeft uiteindelijk moeten wijken voor de expansiedrift van de gemeente Enschede bij de stadsvernieuwing rondom het Stationsplein. Loohuis en Oude Heuvel zijn er niet slechter van geworden.
Bekijk deze YouTube-video

pak weg 4 minuten, daar geven ze het zelf aan dat het publiek veranderde!

Ben zelf geen homo maar sinds ik hier woon kwam ik er wel eens, +-2005

oh en bij slonk het niet, ik had al veel vrienden die er kwamen werden er alleen maar meer, ik kende de tent in eerste inmstantie niet, tot mijn oom mij er over vertelde die kwam er toen in zijn jeugd en als 20er.
Was ook niet geshokt of zo ze hadden al bolke open air dus wist wel wat ik kon verwachten!

[ Bericht 6% gewijzigd door theguyver op 05-04-2026 12:22:35 ]
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 5 april 2026 @ 12:32:08 #36
3542 Gia
User under construction
pi_220512005
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 11:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij bepaalt toch ook wie je wel of niet in je vriendenkring accepteert?

Klopt, gaat het het hele topic al over, dat homo's zich niet geaccepteerd voelen op middelbare scholen. Waarop ik heb gezegd dat die kids zelf wel uitmaken met wie ze bevriend willen zijn. En jij blijft aandringen op acceptatie.

Maar andersom mogen mensen dus wel buitengesloten worden, begrijp ik.
pi_220512180
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

pak weg 4 minuten, daar geven ze het zelf aan dat het publiek veranderde!
Op +- 1:00: "er gaat heel wat gebeuren bij ons in het gebied" en zo is het balletje gaan rollen. De gemeente Enschede aasde al langer op die lap grond.

Als dan (daarna) ook de bezoekersaantallen terug gaan lopen, hak je de knoop door.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220512202
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, gaat het het hele topic al over, dat homo's zich niet geaccepteerd voelen op middelbare scholen. Waarop ik heb gezegd dat die kids zelf wel uitmaken met wie ze bevriend willen zijn. En jij blijft aandringen op acceptatie.

Maar andersom mogen mensen dus wel buitengesloten worden, begrijp ik.
Jij verwart nog steeds acceptatie met vriendschap...

Bijzonder.

Hoeveel vrienden heb je eigenlijk?

En zijn dat de enige mensen die je accepteert?
  zondag 5 april 2026 @ 15:36:36 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220513494

Zoals beloofd het mooie (kuch) regenboog pad.
zelfs van de witte zij strepen is bijna niks meer van over!
foto gemaakt op 05-04-2026 15:00
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220513752
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:36 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoals beloofd het mooie (kuch) regenboog pad.
zelfs van de witte zij strepen is bijna niks meer van over!
foto gemaakt op 05-04-2026 15:00
Enschede in verval...
  zondag 5 april 2026 @ 16:06:02 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220513799
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 16:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Enschede in verval...
Nee hoor de rest ziet er prima uit!
Alleen dit pad word niet onderhouden omdat het bakken met geld kost.
Zoals ik eerder al zei, het heeft geen toegevoegde waarde.
Poosje terug was item over door de tubania op facebook, en een pol waarbij een enorm percentage aangaf er geen toegevoegde waarde in zag, dat het alleen maar extra geld kost wat beter aan andere projecten besteed kon worden.
Ik zal even zoeken of ik die nog weer kan vinden.

Mag ik vragen waarom vind je het zo belangrijk dat een stad een duur regenboog pad heeft?
Wat is de extra waarde aan zo'n pad?
Behalve dat het mensen meer frustreerd dan een regulier zebrapad?
pi_220513851
Hier is het regenboogpad een toeristische trekpleister:

Hij is vorig jaar opgeknapt.

zondag 5 april 2026 @ 16:15:10 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220513898
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 16:11 schreef Wantie het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)id=AFHl9oSmxK3RTJR1#

Ik zou zeggen lees even de reacties 450+ reacties en je moet zoeken naar iets positiefs.
En nu is het vrijwel weg.
  zondag 5 april 2026 @ 16:17:08 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220513931
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een trekpleister zelfs?
Historisch?
En ik moet zeggen het ziet er ook niet uit als een zebrapad, gaat dit ook over een drukke weg?
pi_220513968
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee hoor de rest ziet er prima uit!
Alleen dit pad word niet onderhouden omdat het bakken met geld kost.
Zoals ik eerder al zei, het heeft geen toegevoegde waarde.
Poosje terug was item over door de tubania op facebook, en een pol waarbij een enorm percentage aangaf er geen toegevoegde waarde in zag, dat het alleen maar extra geld kost wat beter aan andere projecten besteed kon worden.
Ik zal even zoeken of ik die nog weer kan vinden.

Mag ik vragen waarom vind je het zo belangrijk dat een stad een duur regenboog pad heeft?
Wat is de extra waarde aan zo'n pad?
Behalve dat het mensen meer frustreerd dan een regulier zebrapad?
Even nagezocht, en Enschede blijkt gewoon te hebben geklungeld.

Eerst een te glad pad, wat onveilige situaties veroorzaakte en het huidige problemen komt doordat de verf niet hecht op dit type stenen.

Ze gaan het pad opnieuw aanleggen na de herinrichting van het gebied dat ergens op de agenda staat.

En wat duur betreft: 12 cent per inwoner.
En dat komt door gekluns, waardoor het pad 2x is aangelegd..

De meerwaarde heb ik al een paar keer in het topic uitgelegd.
Ik blijf niet bezig :7
En met die meerwaarde kun je het eens of oneens zijn.
Feit blijft dat de Gemeente Enschede die meerwaarde ziet en naar wat ik begrijp willen ze er meer realiseren in Enschede.

Hopelijk doen ze het dan zoals in Groningen.
Dus niet als zebrapad.
pi_220514039
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Een trekpleister zelfs?
Historisch?
Niet historisch.
Maar wel actief gepromoot. Hij is bij het Groninger Museum, en is daar een mooie aanvulling op

quote:
En ik moet zeggen het ziet er ook niet uit als een zebrapad, gaat dit ook over een drukke weg?

Nee, gewoon veilig over een voetpad.
pi_220514182
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.facebook.com/(...)id=AFHl9oSmxK3RTJR1#

Ik zou zeggen lees even de reacties 450+ reacties en je moet zoeken naar iets positiefs.
En nu is het vrijwel weg.
Facebook en positief..

Geen goede combinatie.

Kijk op nieuwsberichten over de raket die een rondje om de naam gaat maken op Facebook: de commentsecties staan vol met ruimtevaartontkenners, religekken, etc.
  zondag 5 april 2026 @ 16:48:12 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220514331
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Facebook en positief..

Geen goede combinatie.

Kijk op nieuwsberichten over de raket die een rondje om de naam gaat maken op Facebook: de commentsecties staan vol met ruimtevaartontkenners, religekken, etc.
cool heb je linkje :D DM graag is mooi voor space topic in BNW
  Forum Admin zondag 5 april 2026 @ 16:49:07 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220514337
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Da's alleen geen zebrapad toch?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220514371
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Da's alleen geen zebrapad toch?
Ik schrijf regenboogpad ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')