Het valt me mee dat TS nog niet compleet is leeggelopen alhier.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:59 schreef heywoodu het volgende:
Leuk, nog een topic hierover. Benieuwd naar de meningen!
Neger --> negerTquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:12 schreef Haushofer het volgende:
Gelukkig, "neger" staat er niet tussen.
Gewoon negeren die lijst.quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neger --> negerT
Volgens de GS lijst
-XOR- slaakt een zucht van verlichting.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:12 schreef Haushofer het volgende:
Haha wat slap zeg, alsof 'woke' niet duidelijk genoeg is voor dit soort onzinquote:Op zaterdag 4 april 2026 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, en in b4 'woke!!' want
[ afbeelding ]
Hoe zou jij het dan omschrijven.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:45 schreef Jordy-B het volgende:
cisgender, want het is belangrijk dat we een nieuw woord introduceren om 99% van de bevolking mee te omschrijven.
De witte blanke man zag dat het goed was.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:12 schreef Haushofer het volgende:
Man, vrouw. Dat is toch wat bijna iedereen is.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan omschrijven.
Gewoon 'normaal'?
Heteroseksueelquote:Op zaterdag 4 april 2026 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan omschrijven.
Gewoon 'normaal'?
Geen enkele moeite met het veranderen van benoemen van stigma's, mijn grootouders werkten vroeger in een gekkenhuis als verpleegkundigen. Mag niet meer zo genoemd worden, is nu een tehuis voor mensen met een beperking. Inmiddels is de hele wereld een gekkenhuis. Het 'normaal' zijn is een heel smal koord geworden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:59 schreef Kottnauer het volgende:
Ik vind het onzin, die nieuwe woorden. In de jaren 60 en 70, toen ik opgroeide, waren worden als blank en neger volkomen normaal, zonder enige bijbedoeling of discriminatie. Die woorden werden door iedereen gebruikt, in kranten, in literatuur, in gesprekken, etc.
“Tot slaaf gemaakt” is gewoon een armetierige vertaling van “enslaved” omdat wij het logischere “verslaafd” al voor iets anders gebruiken. “Geslaafd” zou dan nog beter zijn, maar wat is er mis met het aloude “slaaf”?
Overheden die specifiek taalgebruik gaan opleggen - een zeer zorgelijke ontwikkeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |