Qatar?quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Alleen als ze allemaal terreurorganisaties financieren die het midden-oosten destabiliseren zoals Iran doet.
Live uitvoering?quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:17 schreef Toby56 het volgende:
Verder iedereen een fijne avond.
Ik ga naar passiemuziek van Bach luisteren.
Wat een vuile dubbele agenda voerende hypocriete klootzak ben ik toch.
Morgen heeft hunnie hulp nodig / Frankrijk moet het zelf uitzoeken met het openen + Hegseth getting rid of not GOD fearing generals is the greatest thing ever , its huge!quote:
Hij schrijft op dezelfde manier als de berichten die ik wel eens ontving van zoute mensen als ze verloren in een Halo match.quote:
quote:Update #IranProtests (357): Mijn gedachten over Trumps retorische en walgelijke toespraak gisteravond:
Trump toonde zijn verwerpelijke obsessie door te dreigen #Iran “terug naar het Stenen Tijdperk” te sturen.
De vraag is: als zijn militaire doelen zijn bereikt, waarom dan de noodzaak voor dergelijk ongepast taalgebruik?
Mijns inziens speelt zijn retoriek rechtstreeks in de kaart van het Iraanse criminele regime. Je kunt immers niet een land platbombarderen en beweren dat je alleen het Iraanse criminele regime en zijn functionarissen aanvalt zonder de bevolking zwaar te treffen. Je kunt een natie niet terug naar het Stenen Tijdperk sturen zonder oorlogsmisdaden te begaan. Dat betekent een aanval op de Iraniėrs zelf: hun cultuur, hun geschiedenis en hun beschaving.
Dit geeft het regime dus precies wat het wil: bewijs dat dit geen oorlog tegen een regime is, maar tegen de natie.
Ter herinnering: zelfs de Mongoolse heerser Genghis Khan, die Iran in 1219 op barbaarse wijze binnenviel, het land verwoestte en de bevolking afslachtte, gebruikte dergelijke taal niet in zijn oorlogen.
De Nobelprijs voor Oorlogquote:Op vrijdag 3 april 2026 18:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat bericht is fout.
Het gaat allang niet meer om 'defense'.
Het gaat om 'war'.
Met Genghis Khan liep het niet best af.quote:
Nou... Ik dacht een tijdje geleden nog dat we dan in hemelsnaam maar via Kaap de Goede Hoop bevoorraad moeten worden en de 2-3 weken langere transitie tijd (en bijkomende kosten) maar voor lief moeten nemen. Blijkt dat schepen bij moeten tanken als ze deze route nemen and guess what, dat gebeurd in een gebied dat Iran makkelijk kan raken met z'n missiles en drones, dus dat gaat hem helaas ook niet worden...quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker.
Ze zijn momenteel zelfs zo instabiel dat ze de Straat van Hormuz beheersen. En de centen (via bevriende landen) blijven binnenstromen. Lekker cashen.
Gelukkig zijn er meer straten op aarde.
Niets aan de hand.
Nou ja, Bibi heeft nu Libanon als afleiding, dus Donald zal straks wel gaan lonken naar Cuba.
Want de Grote Successen moeten wel blijven doorgaan natuurlijk.
Eens. Hetzelfde geldt voor dementerende ouderen met een godcomplex.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Geestelijken die ballsdeep in het staatsbestel zitten is ongewenst.
De obsessie met het "uitverkoren volk" en de onvoorwaardelijke steun daarvoor komen grotendeels uit het christelijk fundamentalisme voort.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:25 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hij noemt de Iraniėrs 'gek' vanwege de sterke religieuze invloed op hun regering (duhhh het is een theocratie) maar hetzelfde geldt in zekere mate voor de Verenigde Staten. Ook daar speelt religie een duidelijke rol in politiek: prominente figuren binnen de regering hebben sterke evangelische overtuigingen. Zo heeft Tucker Carlson's collega Hank Hegseth tatoeages met de Latijnse uitdrukking Deus vult, en voormalig minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo is bekend om zijn overtuiging in de rapture, een centraal concept binnen bepaalde evangelische stromingen. Het is dus hypocriet om politieke religie in Iran als 'gek' te bestempelen, terwijl soortgelijke invloed in de VS vaak als normaal of zelfs bewonderenswaardig wordt gezien. Evangelische invloed beperkt zich niet tot symboliek: het bepaalt benoemingen in rechtbanken, buitenlandse politiek en binnenlandse wetgeving. In die zin zijn de parallellen met landen als Iran duidelijk: religie en politieke macht zijn ook in de VS nauw verweven, hoewel dat veel minder wordt bekritiseerd.
Hey @Toby56 jij ging Bach luisteren. Dus stop met likes uitdelen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:17 schreef Toby56 het volgende:
Verder iedereen een fijne avond.
Ik ga naar passiemuziek van Bach luisteren.
Wat een vuile dubbele agenda voerende hypocriete klootzak ben ik toch.
Ik weet het. Een andere reden waarom de VS deze oorlog begon, is dat het zijn eigen propaganda ging geloven. Een groot deel van het Engelstalige debat over Iran is een gesloten echokamer van bevooroordeelde journalisten, analisten en functionarissen die elkaar voortdurend citeren en bevestigen, totdat dit als 'realiteit' wordt aanvaard. Uiteindelijk wordt het pure fictie.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:20 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
De obsessie met het "uitverkoren volk" en de onvoorwaardelijke steun daarvoor komen grotendeels uit het christelijk fundamentalisme voort.
Ze hebben toch ook een parachute.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:52 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan het bemanningslid zijn gered uit het toestel? Als je een F15e uit de lucht schiet blijft er weinig van over.
Enige optie is dat hij de schietstoel heeft gebruikt maar dan is hij van zee gered.
Ik ben nu net bij het meest aangrijpende stuk uit deel 1 van Bachs Matthäus-Passion: de gevangenneming.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey @:toby56 jij ging Bach luisteren. Dus stop met likes uitdelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |