Niet permanent in St. Halssius priesterkleding rondlopenquote:Op woensdag 8 april 2026 17:46 schreef over_hedge het volgende:
Witte dyeik loop zo rond
[ afbeelding ]
let niet op de kwaliteit, screenshot van een screenshot maakt het er niet beter op
Je hebt daar Focused Force Palm voor nodig, die je daar op die plek leert.quote:Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Ik doe die beweging met r3 maar die laat de rots alleen een beetje schommelen.
De bismuth is er wel vanaf maar de rots gaat niet weg.
Gister al vanalles geprobeerd.
Iemand een tip?
Je moet eerst focussen dan pas de fore palm doen. Maar ik speel op pc en jij met controller geloof ik. Dus kan je ook niet precies vertellen hoe je dat moet doenquote:Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Iemand een tip?
Je moet die eerst gebruiken zodat je ze 'leert'quote:Op woensdag 8 april 2026 16:59 schreef Momo het volgende:
Hoe verf je eigenlijk je kleren en armor, ik was bij de verf meneer vlak bij het begin dorp, had onderweg een keer Yellow en Red Dye gevonden in een glazen potje, maar dan kun je dus nog niet meteen iets verven als je naar die meneer gaat?
https://www.reddit.com/r/(...)sed_it_heres_how_to/quote:Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Iemand een tip?
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:11 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt voor jullie tips, ik ga het weer opnieuw proberen
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat er een herinnering is ergens, maar de lantaarn herkent m nietquote:Op woensdag 8 april 2026 20:19 schreef -Deluzion- het volgende:
De game zit wel vol bugs, dat moet gezegd worden. Je kunt essentiėle skills zomaar missen en questitems per ongeluk doneren of verkopen.
Wow, dan heb je geluk, ik ben er al wel een paar tegengekomenquote:Op donderdag 9 april 2026 22:19 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat ik in mijn 48 uur nog geen enkele bug ben tegengekomen eigenlijk.
Op de PS5 Pro tenminste.
https://crimsondesert.pea(...)e/Detail?_boardNo=82quote:Fellow Greymanes,
It’s hard to believe that it’s been nearly three weeks since we first welcomed you to Pywel. Over that time, we’ve been closely following your adventures, discussions, and feedback, while working to make Crimson Desert an even more enjoyable experience for everyone.
We’ve especially loved seeing the stories you’ve been creating across Pywel (and yes, including the many adorable cat screenshots). And we also want to give a special shout-out to those of you earning your “Pywel Legend” trophies/achievements; you have our sincere admiration. Watching everyone's journeys unfold since launch has meant a great deal to us, and we’re truly grateful for your dedication and support.
Today, we’re here to share a preview of some of the new features and content currently in development, shaped by your feedback, including a variety of content for those looking for more ways to enjoy the game and those who want to further challenge themselves. Our goal is to roll these updates out gradually from April through June.
New Content and Features
We’re preparing new challenges so you can continue testing yourself throughout your journey across Pywel.
■ Boss Rematches
The powerful bosses you encountered across Crimson Desert are waiting to challenge you once again. With boss rematches, you’ll have the opportunity to face off against any boss again, test how much you’ve grown, and further refine your own combat style through different strategies and approaches.
■ Re-blockading
Peace is fleeting, and darkness does not retreat so easily. Enemy remnants are waiting for their chance to reclaim liberated locations. Drive out the forces that have seized these locations once more and continue proving the strength of the Greymanes.
■ Difficulty Settings
A difficulty settings feature will be added so that everyone—from new Greymanes to the more advanced—can enjoy the adventure at the level that suits them best. You’ll be able to choose from easy, normal, and hard difficulty.
We’re also working on new combat-focused content, so stay tuned.
◆ Improvements to Character Play
■ New Skills for Damiane and Oongka
We fully understand your feedback about the need for Damiane and Oongka to have skills comparable to “Force Palm” and “Axiom Force.” To address this, both characters will receive new abilities equivalent to those skills.
■ Hide Back Weapons
A new option to hide the weapons on your character’s back will be added, so certain equipment worn on your back won’t break immersion during combat.
■ Addition of New Outfits
New outfits for characters will be added.
Additionally, certain outfits that can only be sold or donated will be updated so that they can also be worn.
◆ QoL Improvements and Life Features
■ New Specialized Storage
- Food storage: We plan to add a new food storage, from which you can directly take out ingredients for use in cooking. When preparing meals, you’ll be able to use ingredients from both your food storage and your inventory.
- Wardrobe: A new wardrobe storage will be added so that you can store your headgear, armor, gloves, footwear, and cloaks.
- Gatherables Storage: A new gatherables storage will be added, from which you can directly take out items for use in tempering and crafting. This storage will be able to hold a variety of crafting materials, including insects, stones, ores, and more.
- Collections Storage: A new Collection Storage will be added, giving you a place to keep quest items tied to your adventures, along with recipes and other items you've collected on your journey.
■ Pets & Mounts
More summonable mounts and new pets will be added. Also, in addition to existing horse tack sets, dedicated armor for other mounts is also being planned.
◆ System and Graphics Improvements
■ UI Improvements
To improve legibility, we’ll be adding a minimum font size adjustment option. Since Crimson Desert supports 14 UI languages, fully optimizing this feature across all of them will take some time, but we plan to introduce it first to help make the game more comfortable to play. We also plan to continue improving various UI elements and QoL features, including improvements to the map, inventory, and housing.
■ Improvements to Controls
We are carefully reviewing your feedback about controls. To provide a better gameplay experience, we plan to add customization options for certain controller inputs. We will also expand the range of configurable keys for keyboard and mouse to improve usability.
■ Improvements to Distant Scenery Quality
We are working on enhancing the realism of distant backgrounds so you can enjoy Pywel’s landscapes in greater depth. Please note that the patch size may be somewhat larger due to improvements to how distant scenery changes and the quality of rendering under different conditions. Take a look at the image below for a preview of how Pywel will look after the update.
Boss rematchesquote:Op vrijdag 10 april 2026 08:55 schreef Momo het volgende:
[..]
https://crimsondesert.pea(...)e/Detail?_boardNo=82
Ik vind vaak wel lekker om games eerst te spelen op lage difficulty, zeker als de combat niet alles is in de game. Daarna een keer opnieuw spelen op moeilijker setting.quote:Op vrijdag 10 april 2026 09:56 schreef Divje het volgende:
Tot nu toe alleen écht moeite gehad met die Ancient Brian Priske (Priscus) en zo'n Antieke stoner bij zo'n ruļneVliegende enemies met talloze lasers kan ik niet goed tegen
Maarja, die difficulty settings vind ik persoonlijk ook niet echt nodig
Maar er is toch weinig mis met de combat in deze game? Behalve bij sommige bosses, hun mechanics zijn gewoon kutquote:Op vrijdag 10 april 2026 10:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind vaak wel lekker om games eerst te spelen op lage difficulty, zeker als de combat niet alles is in de game. Daarna een keer opnieuw spelen op moeilijker setting.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
Ik heb gisteravond de Reed Devil verslaan. Je moet door veel van zijn minions. Gelukkig dat ik veel Rice Cakes en Gebraden Kip bij mij had. No way dat je er door komt zonder te eten.
I beg to differquote:
Ik ben vooral benieuwd of Hard gewoon betekent meer health voor enemies. Dat is saai. Maar misschien doen ze ook wel wat met gedrag (agressiever, vaker heavy attacks etc.)quote:Op vrijdag 10 april 2026 09:56 schreef Divje het volgende:
Maarja, die difficulty settings vind ik persoonlijk ook niet echt nodig
Niet helemaalquote:Op vrijdag 10 april 2026 10:03 schreef Divje het volgende:
Door die totempaaltjes kapot te slaan spawnen ze niet meer op die plekkwam ik te laat achter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet helemaal
Dat is wat anders...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Ik las laatst ergens dat een harde boss in crimson desert verslaan gelijk staat aan zon competitive eating competition in Amerika.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
Ik heb gisteravond de Reed Devil verslaan. Je moet door veel van zijn minions. Gelukkig dat ik veel Rice Cakes en Gebraden Kip bij mij had. No way dat je er door komt zonder te eten.
'Slapen'quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:32 schreef Divje het volgende:
Ging slapen in het bed van een heks, kreeg een blueprint van een abyss gear.
Vaste slaapplek gevonden
Haar grot is al de hele tijd leegquote:
Ik las de eerste zin even anders. Ik moet nog even uitvogelen wat de heksen allemaal kunnen doen, in begin eentje tegengekomen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:32 schreef Divje het volgende:
[..]
Haar grot is al de hele tijd leegen weet nog niet hoe ik haar daar krijg
quote:Op vrijdag 10 april 2026 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik las de eerste zin even anders. Ik moet nog even uitvogelen wat de heksen allemaal kunnen doen, in begin eentje tegengekomen.
Damianequote:Op vrijdag 10 april 2026 19:11 schreef Peejtur het volgende:
Hoe kan ik een musket gebruiken? Heb hem al maar is rood.
One night stand geweest dusquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:02 schreef Divje het volgende:
[..]Haar grot net onder Pailune Camp.
Ben daar weer gaan slapen maar kreeg nu niks
Alle locaties, niet alleen caves zag ik.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:57 schreef Divje het volgende:
Kwam er net achter dat in je Knowledge scherm bij caves stippen staan. Als er 1 stip staat weet je dat de cave bestaat maar dat je de treasure nog niet hebt
2 stippen is cave completed
Maar bij Sanctums waar ik nog nooit geweest ben staan al wel 2 stippenquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alle locaties, niet alleen caves zag ik.
Nu lekker aan het exploren in Hernand en ik blijf me verbazen hoe groot en mooi alles is.
En het gros van de locaties die op de kaart aangegeven staan daar ben ik nog niet eens geweest, laat staan de locaties die niet aangegeven staan, waar de beste loot ligt.
En ik zag vanaf een berg dat Hernand boven de letters ook nog een stuk grond heeft, gezien het landschap althans.
En in het westen ook nog heel veel niet ontdekt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Maar bij Sanctums waar ik nog nooit geweest ben staan al wel 2 stippenIk ga even op onderzoek uit
Veel plezier met ontdekken hoeveel grond er nog boven de letters van Hernand ligt
R1 + L1 en daarna L1 en richten op de vlambare bosjesquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:49 schreef Peejtur het volgende:
Hoe krijg ik vonkjes uit mijn zwaarden bij de focused light zodat ik bosjes in de hens kan zetten?
Ik ben wel eens in haar grot geweest, claustrofobische tunnel die ook nog eens enorm nat wasquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:32 schreef Divje het volgende:
[..]
Haar grot is al de hele tijd leegen weet nog niet hoe ik haar daar krijg
Geen idee, maar wellicht een eerdere save laden om het nog eens te proberen?quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:40 schreef Momo het volgende:
De missie Repair at the Kilnden Workshop is bugged bij mij. Ik liep weg van de stukken in je in elkaar moest zetten om aan de andere Kilndens te werken. Toen waren ze verdwijnen van de map, hoe moet je ze nu nog stapelen dan?
@Peejtur maakte mij attent op dt topic /spel. Is er een review van geplaatst op de FP? De beelden die ik hier zie zijn prachtig.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:54 schreef 2dope het volgende:
Ja kan een beetje geklooi zijn. Blinding flash = LB + RB, die kun je actief houden door RB ingedrukt te houden. Zolang je RB ingedrukt houdt, kun je tegelijkertijd LB indrukken/inhouden voor 'focus light' (staat dan ook rechtsonder in beeld)
Als je op PC speelt, de camera telkens in de richting houden waarin het paard beweegt en dan de "S" key ingedrukt houden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:02 schreef Hetekip het volgende:
Ik krijg het legendarische paard maar niet getemd.... Wat een bullshit minigame.
Crimson Desert bereikt 4 miljoen verkochte exemplarenquote:Op zondag 12 april 2026 00:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
@:Peejtur maakte mij attent op dt topic /spel. Is er een review van geplaatst op de FP? De beelden die ik hier zie zijn prachtig.
De puzzels vind ik ook wel aids...quote:Op zondag 12 april 2026 10:31 schreef ems. het volgende:
Ik vermaak mij best met het spel maar de puzzels die je soms voor je kiezen krijgt vind ik allemaal net iets te intens. Niet per se omdat ze zo ontzettend moeilijk zijn maar het haalt de snelheid er imo een beetje uit terwijl de beloningen die je ervoor krijgt vaak niet in verhouding voelen tot de tijd en moeite die je erin moet steken.
Vaak wil ik er gewoon zsm doorheen knallen en dan prefereer ik de oplossing/volgorde/whatever even te googlen. Voor een skillpoint iig. Andere beloningen zoals geld vind ik het al helemaal niet waard.
quote:Op zondag 12 april 2026 12:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
De puzzels vind ik ook wel aids...
Ik vond het vooral klote met die pot dat je die ovens moet fixen, zit je lekker te mainquesten komt die zooi er opeens tussen.
Waar ben jij mee bezig in het spel, ik ben een beetje verveeld geraakt.quote:Op zondag 12 april 2026 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
Die puzzels vind ik juist tof, alhoewel sommige wel heel erg onduidelijk zijn.
Gisteren was ik doodmoe, dus alleen maar op de bank gelegen, maar straks en vanavond weer verder.
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.quote:Op zondag 12 april 2026 12:39 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Waar ben jij mee bezig in het spel, ik ben een beetje verveeld geraakt.
Opslag Abyss Cells.quote:Op zondag 12 april 2026 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet al niet meer waarvoor hij was
Oh ja inderdaad. Die waren voor... nee ook geen idee.quote:Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Opslag Abyss Cells.
Ik weet dan weer niet waar die ook alweer voor waren
Je kan er gear mee craftenquote:Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Opslag Abyss Cells.
quote:Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Opslag Abyss Cells.
Maken van Abyss gears.quote:Op zondag 12 april 2026 13:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad. Die waren voor... nee ook geen idee.
Ik zit ook op precies 50 uur en ergens in Chapter 4. Ik vraag mij af hoeveel ik moet exploren straks is de verrassing eraf als dat kasteel of mooie uitzicht bij een missie hoortquote:Op zondag 12 april 2026 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.
Hele stukken waar ik nog niet geweest ben.
Oh ja, ik denk dat ik de mainquest wel gerushed heb, en gewoon niet zo veel heb explored.quote:Op zondag 12 april 2026 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.
Hele stukken waar ik nog niet geweest ben.
En ik wil wat meer met het kamp doen nog.
Dat is altijd zonde in dit soort grote, rijke open wereld games.quote:Op zondag 12 april 2026 13:07 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Oh ja, ik denk dat ik de mainquest wel gerushed heb, en gewoon niet zo veel heb explored.
Dat is het risico jaquote:Op zondag 12 april 2026 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit ook op precies 50 uur en ergens in Chapter 4. Ik vraag mij af hoeveel ik moet exploren straks is de verrassing eraf als dat kasteel of mooie uitzicht bij een missie hoort
Je kan er die cores mee capturen / sealen van vijanden die bv van die blokken zijn en die dan op je beginnen te schieten met lasersquote:Op zondag 12 april 2026 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik weet al niet meer waarvoor hij was
Bedoel je dat kasteel met spinnewebben en mechanische installaties?quote:Op zondag 12 april 2026 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is het risico ja
Maar vaak heb je het wel door door door bepaalde zaken.
Was van de week ergens beland en zag een slingerweggetje dat richting omhoog liep, en het barstte opeens van de cooking pots, en het muziekje veranderde, dus had de indruk dat ik richting een Boss (niet Hugo) ging, dus regelmatig gesaved.
En ik kwam uit bij een enorm kasteel.
Gelukkig was er vlakbij een Abyss Nexus fast travel punt, dus die unlocked en weer terug gegaan.
Icemoor Castle Ruins uit het hoofd, echt huge.quote:Op zondag 12 april 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Bedoel je dat kasteel met spinnewebben en mechanische installaties?
Ik was net bij Arboria Castlequote:Op zondag 12 april 2026 13:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Icemoor Castle Ruins uit het hoofd, echt huge.
Ben niet binnen geweest dus dat zou ik niet weten
Daar ben ik nog niet geweest, naam zegt me niksquote:
Ik moet ook nog een heel stuk Hernand en ben net over de grens geweest in Demeniss bij dat gekkenhuis. Zal eens een screenshot maken als ik weer ga spelen vanavond.quote:Op zondag 12 april 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet geweest, naam zegt me niks
Hele stukken in het westen van Hernand ben ik nog niet geweest, en ook ten noorden van de Hernand letters op de kaart is nog een heel stuk Hernand![]()
En dat is pas regio 1![]()
Dat dachten de Duitsers ook 😱quote:Op zondag 12 april 2026 13:35 schreef over_hedge het volgende:
Als je leuke dingen wilt tegenkomen met exploreren. Ga naar het oosten
Dankjewel geen idee hoe the fuck je dat met een controller moet doen... Op PC wel gewoon te doen.quote:Op zondag 12 april 2026 04:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als je op PC speelt, de camera telkens in de richting houden waarin het paard beweegt en dan de "S" key ingedrukt houden.
De camera draaien waar het paard naartoe kijkt en dan met de linkerstick naar achter inhouden (dacht ik)quote:Op zondag 12 april 2026 14:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel geen idee hoe the fuck je dat met een controller moet doen... Op PC wel gewoon te doen.
Hadden ze echt niks beters kunnen bedenken, vond het maar frustrerend. Het lukt me met de muis, maar met die joystick gaat het veel trager. Een muis kun je wat meer snelheid gebruiken.quote:Op zondag 12 april 2026 14:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De camera draaien waar het paard naartoe kijkt en dan met de linkerstick naar achter inhouden (dacht ik)
Vond dat ook maar een kut minigame hoor haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |