-----------------------------quote:Gender reveal party in Hoorn slaat om in dodelijk geweld: zo escaleerde inktzwarte avond
Een feestelijke gender reveal party in Hoorn kende zaterdagavond een dramatische afloop. Het vrolijke karakter van de dag zou compleet zijn veranderd toen een auto met hoge snelheid langs een vol terras reed. Iemand zou daarop een bierglas naar de auto hebben gegooid. Een massale vechtpartij brak uit en er volgde een steekpartij. De Hoornse Dario (29) overleefde die aanval niet.
Hoe wrang kan het zijn. Juist op een feest waarbij het geslacht van een ongeboren kindje bekend werd gemaakt, eindigde een leven. En wel dat van de 29-jarige Dario, die door bekenden wordt beschreven als 'een lieve, en rustige jongen'. Hij is - zo vermoedt zijn voormalige kickboksdocent - zaterdagavond op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats.
Wat er precies is gebeurd, is voor de politie nog altijd niet duidelijk. Zeker is volgens de politie wel dat er zaterdagavond laat een flinke vechtpartij is. Zo'n twintig mensen gaan met elkaar op de vuist op de Italiaanse Zeedijk en het Hoofd in Hoorn. Daarbij wordt ook gestoken, met Dario als voornaamste slachtoffer.
Meerdere mensen lopen verwondingen op
De politie komt zelf in een chaotische situatie terecht. Agenten proberen Dario's leven te redden én de ruziënde mensen uit elkaar te houden. Meerdere mensen lopen verwondingen op.
De aanleiding van de vechtpartij zou een auto zijn, die op hoge snelheid voorbij het café rijdt, terwijl een groepje cafébezoekers net buiten staat. Nadat er een bierglas zou zijn gegooid naar de auto, ontstond er een vechtpartij tussen de groep cafébezoekers en de mensen in de auto. Daarbij zou een mes uit de auto zijn gepakt. Na het steekincident zou de dader door enkele cafébezoekers in elkaar zijn getrapt. De politie kan dit verhaal niet bevestigen.
Ook zou er iemand gewond zijn geraakt door een beet van een politiehond, maar ook dat wordt niet bevestigd. "Ik weet ook niet precies wat wel of niet waar is", zegt Rick, een vriend van Dario.
'Hij bewoog niet'
Een buurtbewoner vertelt zondag wat hij heeft gehoord en gezien. "Er werd veel geschreeuwd en er werd zelfs iemand het water in gegooid. Een jonge vrouw riep dat ze moesten stoppen." Hij zag ook dat er iemand op de grond lag. "Hij bewoog niet. De politie was er vooral op gefocust om de groep uit elkaar te halen, als ze dat al lukte."
De schok na het dodelijke steekincident is groot in Hoorn. Voor het café waar de tragedie plaatsvond, groeit de bloemenzee iedere dag. Er branden kaarsjes en vrienden en kennissen komen langs om Dario de laatste eer te bewijzen. "We zijn allemaal kapot", zegt Rick.
Digitale klopjacht op social media
De politie heeft inmiddels drie tieners aangehouden. Twee zijn minderjarig, één verdachte is 18 jaar. Op social media is zondag de naam en de foto van de vermoedelijke dader verspreid en ontstond er een digitale klopjacht.
"Dat is niet de bedoeling", zegt de burgemeester van Hoorn, Jan Nieuwenburg. "Bewijs is belangrijk, maar dat moet in handen komen van politie en justitie en niet via sociale media worden gedeeld."
Het trio verdachten wordt vandaag voorgeleid bij de rechter-commissaris.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rde-inktzwarte-avond
Het woke volk is juist een grote tegenstander van gender reveal parties. Zij voeden hun kind zo genderneutraal mogelijk op.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:20 schreef Marsenal het volgende:
Oei, dit bevestigt heel erg het vooroordeel dat ik heb over het type mens dat gender-reveal feestjes organiseert.
Dit is pertinent onjuist.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het woke volk is juist een grote tegenstander van gender reveal parties. Zij voeden hun kind zo genderneutraal mogelijk op.
Nouja als een auto rakelings langs je af scheurt dan zou ik het ook voor elkaar krijgen een mijn bierglas erachteraan te tiefen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:20 schreef Marsenal het volgende:
Oei, dit bevestigt heel erg het vooroordeel dat ik heb over het type mens dat gender-reveal feestjes organiseert.
Ik heb het niet over wokies. Gender reveal party's zijn voor tokkies en nieuw geld paupers.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het woke volk is juist een grote tegenstander van gender reveal parties. Zij voeden hun kind zo genderneutraal mogelijk op.
Dat pleit niet voor je. Ik zou overwegen om dit even met een psycholoog te bespreken.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja als een auto rakelings langs je af scheurt dan zou ik het ook voor elkaar krijgen een mijn bierglas erachteraan te tiefen.
De kampers en tokkies is dan inderdaad weer het andere uiterste. Jongens moeten daar zich vooral met stoere activiteiten bezighouden terwijl meisjes van jongs af aan al zorgzaam worden opgevoed en absoluut geen jongensachtige dingen mogen doen. En vooral jurkjes en roze dingen moeten dragen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wokies. Gender reveal party's zijn voor tokkies en nieuw geld paupers.
Mwa ik ben ook een keer bijna voor mijn sokken gereden door zo'n hufter met 50+ op een woonerf, die kon mooi even een sleutelbos kussenquote:Op woensdag 1 april 2026 13:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat pleit niet voor je. Ik zou overwegen om dit even met een psycholoog te bespreken.
Dat had ik ook ja. Overigens ook een vooroordeel van een rustige lieve jongen, volgens zijn kickboksdocent. En ik heb ook een mening over mensen die met bierglazen gooien. En over mensen die met een mes op zak in de auto stappen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wokies. Gender reveal party's zijn voor tokkies en nieuw geld paupers.
Michielosquote:Op woensdag 1 april 2026 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat had ik ook ja. Overigens ook een vooroordeel van een rustige lieve jongen, volgens zijn kickboksdocent. En ik heb ook een mening over mensen die met bierglazen gooien. En over mensen die met een mes op zak in de auto stappen.
Mooie verzameling ellende wat mij betreft.
Opgeflikkerd. Je bent de polisie nie. Je bent geen rechter. Geen beul.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja als een auto rakelings langs je af scheurt dan zou ik het ook voor elkaar krijgen een mijn bierglas erachteraan te tiefen.
Opgeflikkerd. Je bent Verstappen niet en je kan niet goed hard rijden. Uit mijn ogen stuk verdriet.
Maargoed, dan heb je mensen die dan meteen in hun eer gekrenkt zijn of iets. Ja dan loopt het snel uit de hand..
Dan heb je tegenwoordig meteen een mes tussen je ribben.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Opgeflikkerd. Je bent Verstappen niet en je kan niet goed hard rijden. Uit mijn ogen stuk verdriet.
Maargoed, dan heb je mensen die dan meteen in hun eer gekrenkt zijn of iets. Ja dan loopt het snel uit de hand..
Dat zijn Belgen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
En over mensen die met een mes op zak in de auto stappen.
Omdat niemand zegt als er net iemand is doodgestoken "oh dat was echt een lul van een vent, niet te doen."quote:Op woensdag 1 april 2026 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goh, altijd wanneer dit soort dingen gebeurd, zijn degene die erbij omkomen lammetjes waarbij de Dahlia Llama vergeleken een sociopaat is. Nooit is het een agressief kreng die de verkeerde tegengekomen is.
We leven in een wrede en onrechtvaardige wereld
Meen je dat nou? Zou het echt? Maar dan is die uitspraak quoten toch van nul en geennerlei waarde?quote:Op woensdag 1 april 2026 14:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat niemand zegt als er net iemand is doodgestoken "oh dat was echt een lul van een vent, niet te doen."
Zie je dat al voor je op het Journaal?
Wat moet-ie dan quoten?quote:Op woensdag 1 april 2026 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Zou het echt? Maar dan is die uitspraak quoten toch van nul en generlei waarde?
Ja, dat zou de wereld een stuk beter maken, maar het is een beetje standaard als iemand overleden is dat je er dan iets over zegt.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dingen die echt wat toevoegen?
Dahlia Llama,quote:Op woensdag 1 april 2026 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goh, altijd wanneer dit soort dingen gebeurd, zijn degene die erbij omkomen lammetjes waarbij de Dahlia Llama vergeleken een sociopaat is. Nooit is het een agressief kreng die de verkeerde tegengekomen is.
Nou, to be fair, je kan best rustig en lief zijn én alsnog kickboksen als sport hebben. Zijn er meer dan genoeg van.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat had ik ook ja. Overigens ook een vooroordeel van een rustige lieve jongen, volgens zijn kickboksdocent. En ik heb ook een mening over mensen die met bierglazen gooien. En over mensen die met een mes op zak in de auto stappen.
Mooie verzameling ellende wat mij betreft.
Een echt muurbloempje.quote:
Nou, llama zitten dan,quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Italiaanse_Zeedijkquote:Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij voorkeur in het land van herkomst.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die is jong van het leven beroofd zeg... dat de dader maar mooi een jaartje of 30 achter de tralies mag belanden.
Dat zijn Belgen, die doen dat om de bocht af te snijdenquote:Op woensdag 1 april 2026 13:36 schreef Piles het volgende:
En over mensen die met een mes op zak in de auto stappen
Is cultuur he, dit is nu eenmaal de prijs die we met zijn allen betalen om cultureel verrijkt te mogen worden.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die is jong van het leven beroofd zeg... dat de dader maar mooi een jaartje of 30 achter de tralies mag belanden.
Mocht het inderdaad om Marokkaans-Nederlandse jongeren gaan, zullen het eerder afstammelingen zijn van de arbeiders die na de 2e wereldoorlog hierheen zijn gehaald. Dat heeft helemaal niets met culturele verrijking te maken en bovendien hebben ze een Nederlands paspoort. Ook een Marokkaanse en dat is discriminatie naar de Nederlander toe, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:36 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Is cultuur he, dit is nu eenmaal de prijs die we met zijn allen betalen om cultureel verrijkt te mogen worden.
Ja en? Wat zegt dit volgens jou precies?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat had ik ook ja. Overigens ook een vooroordeel van een rustige lieve jongen, volgens zijn kickboksdocent.
En soms klopt dit ook gewoon.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn gok ook.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:21 schreef Jahr00n het volgende:
Een stel kampers tegen drie noord afrikanen is mijn vermoeden. Gelukkig hebben ze er nog 1 helemaal de tyfus in geklapt. Strik erom en enkeltje land van herkomst
*pakt mesquote:Op woensdag 1 april 2026 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij maakt er een name reveal party van?
Ahahahahaaahahaquote:Op woensdag 1 april 2026 15:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zijn Belgen, die doen dat om de bocht af te snijden
Als hij een mes van huis had meegepakt had Jozef niet zoveel chaos veroorzaakt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |