#200quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
En hopla:
https://www.ad.nl/binnenl(...)lle-agenda~a3419900/
Ik denk ook dat hij zichzelf vreselijk overschreeuwde. Wilde de hele tijd die 100% energieke succesvolle zakenman zijn die het op ieder vlak uit zijn leven voorelkaar had.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:49 schreef SEMTEX het volgende:
Het klinkt alsof hij kortsluiting in zijn hoofd heeft gehad. Wat moord dan absoluut niet goed praat.
Absoluut. Weer zo'n welbekende uitslover die zonder iets te zeggen al duidelijk maakt dat ie niet serieus te nemen valt. Toch trappen er altijd weer legio mensen in dergelijke idioterie.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:56 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij zichzelf vreselijk overschreeuwde. Wilde de hele tijd die 100% energieke succesvolle zakenman zijn die het op ieder vlak uit zijn leven voorelkaar had.
En als dat dan instort door wat dan ook,is kortsluiting niet raar bedacht.
En dat is hoog? Laag?quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:54 schreef raptorix het volgende:
Haar functie was trouwens 1 level onder C-Level.
Dan heb je doorgaans een paar honderd man onder je werken.quote:
¤50 voor een agenda zoals zovelen… ik heb de meerwaarde nog niet kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
50 euro, die agenda
Last overigens in een comment dat zijn vriendin de relatie had beëindigd en dat hij haar daarom vermoord heeft.
Geen idee in hoeverre dat waar is natuurlijk, maar klinkt plausibel, aangezien het blijkbaar een rare snuiter is.
Dat heeft de schoonmaakster op de 15e verdieping ookquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan heb je doorgaans een paar honderd man onder je werken.
Het gevaarlijkste moment voor een vrouw in een (gewelddadige) relatie als zij deze relatie beëindigd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
50 euro, die agenda
Last overigens in een comment dat zijn vriendin de relatie had beëindigd en dat hij haar daarom vermoord heeft.
Geen idee in hoeverre dat waar is natuurlijk, maar klinkt plausibel, aangezien het blijkbaar een rare snuiter is.
Het hangt natuurlijk ook af van het deel waar je leiding aangeeft, maar zonder heel diep in detail te gaan, het is een behoorlijk prestigueze functie.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat heeft de schoonmaakster op de 15e verdieping ook
Niet slecht, op je 40e.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook af van het deel waar je leiding aangeeft, maar zonder heel diep in detail te gaan, het is een behoorlijk prestigueze functie.
Die zichzelf ook niet had gemeld maar de schijn ophield.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet slecht, op je 40e.
Helaas had ze een mafklapper aan de haak geslagen.
Comment hier?quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
50 euro, die agenda
Nog kalenders zat om de dagen op af te kunnen strepen. Als ie veroordeeld wordt, hoop ik dat ie flink wat jaartallen nodig zal hebben.quote:Het Openbaar Ministerie verdenkt V. van ‘moord dan wel doodslag op zijn partner’, laat een woordvoerder weten. Hoe deze verdenking tot stand is gekomen, kan het OM in verband met het lopende onderzoek niet zeggen.
Veel zal afhangen of het moord of doodslag is, is het bijvoorbeeld in een opwelling tijdens een ruzie die uit de hand loopt dan kan het een jaar of 8 worden, heeft hij het rustig voorbereid dan gaan we waarschijnlijk richting de 25 jaar.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:53 schreef KinKiJan het volgende:
Man (39) die wordt verdacht van het doden van zijn vrouw in Amsterdam-Zuid twee weken langer vast
[..]
Nog kalenders zat om de dagen op af te kunnen strepen. Als ie veroordeeld wordt, hoop ik dat ie flink wat jaartallen nodig zal hebben.
Wat ook zal meewegen is dat hij zich niet gemeld heeft na haar te hebben gedood.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel zal afhangen of het moord of doodslag is, is het bijvoorbeeld in een opwelling tijdens een ruzie die uit de hand loopt dan kan het een jaar of 8 worden, heeft hij het rustig voorbereid dan gaan we waarschijnlijk richting de 25 jaar.
Inderdaad, even afwachten nog.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel zal afhangen of het moord of doodslag is, is het bijvoorbeeld in een opwelling tijdens een ruzie die uit de hand loopt dan kan het een jaar of 8 worden, heeft hij het rustig voorbereid dan gaan we waarschijnlijk richting de 25 jaar.
Dat denk ik niet, hij had behoorljk wat geld en volgens zijn eigen zeggen niet echt iemand die veel geld uitgeeft.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ook zal meewegen is dat hij zich niet gemeld heeft na haar te hebben gedood.
Lijkt me dat hij dus daarna een toneelspel heeft gespeeld. Ben benieuwd wat hij allemaal heeft gezegd en gedaan toen. Misschien dacht hij wel de overlijdensverzekering op te kunnen strijken.
Ik betwijfel of hij zoveel geld heeft.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, hij had behoorljk wat geld en volgens zijn eigen zeggen niet echt iemand die veel geld uitgeeft.
Zo'n bedrijf kan ook heel goedkoop gerund worden. Eigenlijk heb je niks nodig, je zou het gewoon met een laptop en internet af kunnen. In de jaarlijkse aanpassingen of eventuele persoonlijke wensen van een klant gaat niet meer dan wat tijd zitten. Je stuurt dat digitale sjabloon naar een drukker naar vraag en that's it.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, hij had behoorljk wat geld en volgens zijn eigen zeggen niet echt iemand die veel geld uitgeeft.
Voor een relatief simpele moord wordt maar heel zelden 25 jaar gegeven.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens wat.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:27 schreef proud_mami het volgende:
https://www.vice.com/nl/a(...)n-mr-money-mustache/
Clen wilde over een jaar of 4 met pensioen gaan en een beetje reizen of werken vanuit Bali oid, dus blijkbaar was hij wél van het geld uitgeven.
Fake it till you make it.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Zelfs op dagen dat ik niks doe, levert alleen de verkoop van mijn ene product op bol.com al een paar duizend euro op. Dus als je meerdere producten hebt die per stuk enkele duizenden euro’s per dag opbrengen, heb je een miljoen omzet.
Ja hoor.
Eens met je mening.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Zelfs op dagen dat ik niks doe, levert alleen de verkoop van mijn ene product op bol.com al een paar duizend euro op. Dus als je meerdere producten hebt die per stuk enkele duizenden euro’s per dag opbrengen, heb je een miljoen omzet.
Ja hoor.
Dat zal moeten blijken, mocht het om moord gaan dan zal het hebben van een jonge Baby verzwarend kunnen werken, zit er een financieele prikkel achter dan ook. Maar goed we weten nog helemaal niks dus we kunnen dat nog niet zeggen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een relatief simpele moord wordt maar heel zelden 25 jaar gegeven.
Er zijn geen soortgelijke zaken te vinden waar de dader 25 jaar krijgt. Dat is vooralsnog voorbehouden aan de georganiseerde misdaad of de psychopaten zoals die gek in het noorden die een vader en moeder voor de ogen van een kind wist af te slachtenquote:Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal moeten blijken, mocht het om moord gaan dan zal het hebben van een jonge Baby verzwarend kunnen werken, zit er een financieele prikkel achter dan ook. Maar goed we weten nog helemaal niks dus we kunnen dat nog niet zeggen.
Ben benieuwd waar het kind was trouwens …quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal moeten blijken, mocht het om moord gaan dan zal het hebben van een jonge Baby verzwarend kunnen werken, zit er een financieele prikkel achter dan ook. Maar goed we weten nog helemaal niks dus we kunnen dat nog niet zeggen.
Mjah ok 20 is idd meer gebruikelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn geen soortgelijke zaken te vinden waar de dader 25 jaar krijgt. Dat is vooralsnog voorbehouden aan de georganiseerde misdaad of de psychopaten zoals die gek in het noorden die een vader en moeder voor de ogen van een kind wist af te slachten
Ergens tussen de 14 en 18 hooguitquote:Op zaterdag 11 april 2026 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ok 20 is idd meer gebruikelijk.
Goeie linkjes!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.moordplekken.(...)onie-miljoenenmotief
https://www.moordplekken.(...)dewerkster-amsterdam
Pure speculatie, maar toch…
Ben benieuwd wanneer de rechtszaak start.
https://www.moordplekken.(...)onie-miljoenenmotiefquote:Op maandag 22 juni 2026 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Advocaat van Clen V reageert ook, dat het allemaal niet klopt en dat het slachtoffer onwel is geworden.
![]()
Gaat een mooie rechtszaak worden denk ik. Clen V zal vast pleiten onschuldig te zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)rkster-abn-amro.html
Maar zonder duidelijkheid over de doodsoorzaak zal veroordeling nog wel eens lastig kunnen worden. Of ze moeten daarnaast nog andere aanwijzingen hebben. Zal wel anders zat hij niet nog steeds vast.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Advocaat van Clen V reageert ook, dat het allemaal niet klopt en dat het slachtoffer onwel is geworden.
![]()
Gaat een mooie rechtszaak worden denk ik. Clen V pleit onschuldig te zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)rkster-abn-amro.html
Was ook al mijn gedachte.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:01 schreef TheVulture het volgende:
Snap niet zo goed dat de pers zich laat gebruiken door de woorden van de advocaat van de verdachte te gebruiken voor de titel en inleiding om aan te geven dat de doodsoorzaak onduidelijk is.
Het OM lijkt me in dit geval betrouwbaarder, en die gaan niet voor niets uit van moord of doodslag en melden bewust geen andere feiten.
Puur speculaas idd maar inzake dat miljoenenmotief: om Clen op straat te zetten hoefde ze de woning toch helemaal niet te splitsen? Om verder te speculeren zou ze ook nog het idee kunnen hebben gehad om apart te wonen maar nog wel in hetzelfde pand vanwege hun dochter. Een soort birdnesting 2.0 zeg maar.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.moordplekken.(...)onie-miljoenenmotief
https://www.moordplekken.(...)dewerkster-amsterdam
Pure speculatie, maar toch…
Ben benieuwd wanneer de rechtszaak start.
En dan had die padjepeeër haar marktconform huur moeten betalen.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:16 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Puur speculaas idd maar inzake dat miljoenenmotief: om Clen op straat te zetten hoefde ze de woning toch helemaal niet te splitsen? Om verder te speculeren zou ze ook nog het idee kunnen hebben gehad om apart te wonen maar nog wel in hetzelfde pand vanwege hun dochter. Een soort birdnesting 2.0 zeg maar.
Is ook speculatie maar zou wel een reële optie kunnen zijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dan had die padjepeeër haar marktconform huur moeten betalen.
Dit, hij was überhaupt al nergens eigenaar van. Dat ze is omgebracht op de dag van die splitsing lijkt me echter wel iets te toevallig. Benieuwd wat het OM daarover gaat melden tijdens de zaak.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:16 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Puur speculaas idd maar inzake dat miljoenenmotief: om Clen op straat te zetten hoefde ze de woning toch helemaal niet te splitsen?
Er zal wel meer zijn, zoekopdrachten via Google, telefoons die binnenstebuiten worden gekeerd. Je laat waarschijnlijk altijd wel sporen naquote:Op maandag 22 juni 2026 14:02 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Maar zonder duidelijkheid over de doodsoorzaak zal veroordeling nog wel eens lastig kunnen worden. Of ze moeten daarnaast nog andere aanwijzingen hebben. Zal wel anders zat hij niet nog steeds vast.
Plus dat er ook sporen van geweld op haar lichaam zijn aangetroffen. Het is alleen niet duidelijk of dat haar dood heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zal wel meer zijn, zoekopdrachten via Google, telefoons die binnenstebuiten worden gekeerd. Je laat waarschijnlijk altijd wel sporen na
Dat zal tijdens de rechtszaak wel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:17 schreef TAmaru het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed op basis waarvan men dan aanneemt dat hij haar vergiftigd heeft, als op basis van het toxicologisch onderzoek niet eens is komen vast te staan wat de doodsoorzaak is. Blijkbaar kan er dus van alles gebeurd zijn. Ik zie nog niet 1-2-3 dat het OM genoeg bewijs in deze zaak heeft. Zal inderdaad de vraag zijn of hij ergens iets verkeerds gegoogeld heeft of toch sporen heeft achtergelaten.
Ben toch heel benieuwd. Ik neem aan dat er toch wel heel erg sterke aanwijzingen zijn dan.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal tijdens de rechtszaak wel duidelijk worden.
Wel all-inclusivequote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Wel een hele blanke asielzoeker dit.
Zijn dromen over vroegpensioen lijken in ieder geval uit te komen. Alleen het uitzicht valt wellicht tegen straks.
De info dat er geen duidelijkheid is over de doodsoorzaak komt van de advocaat van de verdachte. Dat is niet bepaald de meest onafhankelijke bron.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:17 schreef TAmaru het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed op basis waarvan men dan aanneemt dat hij haar vergiftigd heeft, als op basis van het toxicologisch onderzoek niet eens is komen vast te staan wat de doodsoorzaak is. Blijkbaar kan er dus van alles gebeurd zijn. Ik zie nog niet 1-2-3 dat het OM genoeg bewijs in deze zaak heeft. Zal inderdaad de vraag zijn of hij ergens iets verkeerds gegoogeld heeft of toch sporen heeft achtergelaten.
Nou ik maak toch uit de teksten op dat er officieel geen doodsoorzaak is vast komen te staan.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De info dat er geen duidelijkheid is over de doodsoorzaak komt van de advocaat van de verdachte. Dat is niet bepaald de meest onafhankelijke bron.
Dat vermogen was toch al bekend? Er zat geen hypotheek op haar pand.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-hem-weten~bd16fbd0/
Staat achter betaalmuur. Maar blijkbaar had Leonie een enorm vermogen, ze kwam ook nog uit een hele rijke familie.
En verdenkt het OM Clen haar met meerdere middelen te hebben vergiftigd, haar hard op haar hoofd te hebben geslagen en haar hoofd in bad onder water te hebben geduwd.
Woensdag staat hij voor het eerst voor de rechter.
Ben bang dat een rechter hem 4-8 jaar gaat geven, linkse grachtengordel onder elkaarquote:Op zondag 28 juni 2026 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-hem-weten~bd16fbd0/
Staat achter betaalmuur. Maar blijkbaar had Leonie een enorm vermogen, ze kwam ook nog uit een hele rijke familie.
En verdenkt het OM Clen haar met meerdere middelen te hebben vergiftigd, haar hard op haar hoofd te hebben geslagen en haar hoofd in bad onder water te hebben geduwd.
Woensdag staat hij voor het eerst voor de rechter.
Geen idee, ze had natuurlijk ook een heel goed betaalde baan.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vermogen was toch al bekend? Er zat geen hypotheek op haar pand.
Wat een onzin weer.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ben bang dat een rechter hem 4-8 jaar gaat geven, linkse grachtengordel onder elkaar
Even kijken hoe femicide echt beoordeeld gaat worden
Mijn insinuatie heeft ook niets met de gemeente te maken, clown V of hoe die vent ook heet was het voorbeeld van de bakfiets metroman. Met feministische kantjes.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.
Het strafrecht verschilt niet per gemeente
Hoe iemand zich voordoet, hoeft niet te betekenen dat hij zo is.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn insinuatie heeft ook niets met de gemeente te maken, clown V of hoe die vent ook heet was het voorbeeld van de bakfiets metroman. Met feministische kantjes.
Hij was iemand die zeker niet in de man o sphere zat. Geen Sterke. Het was een soymelk drinkende lellebel.
Hij komt er vast makkelijk onderuit
Ik geloof je graag. Maar we zullen dat zien straks bij de uitspraak.quote:Op zondag 28 juni 2026 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe iemand zich voordoet, hoeft niet te betekenen dat hij zo is.
Dat zag je ook bij zijn dates die op tv kwamen, hoe hij reageerde, dat hij toch nogal een ego heeft.
De rechter prikt daar vast doorheen en is helemaal niet vatbaar voor of hij wel of niet soyamelk drinkt.![]()
Nee fijn, ik zit niet op x dus dank je!quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Klootzak. Want daar gaat natuurlijk een fikse persoonlijkheidsstoornis uit komen, als ze hem echt leren kennen.
Sorry voor alle dumps van X! De zaak boeit me heel erg
Die is knettergek, hij zal er wel weer een verdienmodel inzien.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Het zielige slachtoffer…
Naast dat Leonie in een heet bad was gevonden waren er meerdere sporen van geweld op haar lichaam. Dat is bij alle andere omstandigheden te verdacht.
Dat gaat 20-30 jaar worden, als hij het zielige slachtoffer blijft spelen. Domme sukkel. Maar hij zal wel denken nog steeds onoverwinnelijk te zijn.
Ben benieuwd wat de rechters er van vinden.
Het is natuurlijk wel heel raar, dat hij niks gemerkt heeft van de dood van Leonie. De politie haar aantreft in een bad van 54 graden waarbij de kraan nog loopt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Zijn advocaat ontkent verder dat er iets van sporen van geweld zijn aangetroffen op het lichaam van Leonie, staat haaks op wat het OM zegt.
Denk het ook ja.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel heel raar, dat hij niks gemerkt heeft van de dood van Leonie. De politie haar aantreft in een bad van 54 graden waarbij de kraan nog loopt.
Klinkt als een heterdaadje.
Werd ie nou klemgereden terwijl hij op straat stond met de kinderwagen (onderweg naar de politie?) of hoe zit hetquote:Van Saskia's tijdlijn (chronologisch):
Clen V. stond op straat met zijn dochtertje in de kinderwagen, midden in Amsterdam, zegt Hof. Hij werd niet gecondoleerd, zijn telefoon en sleutels werden in beslaggenomen en hij moest mee in een politiebusje.
Volgens Hof was Clen V. totaal in de war en overstuur, schreeuwde hij en botste hij enkele keren tegen fietsen en scooters. Op het politiebureau zei hij in eerste instantie dat het niet goed ging met zijn vrouw. Dat ze "down" was.
"Hij stond vanaf het begin aan de zijlijn", zegt Hof. Hij kreeg als nabestaande geen ondersteuning en werd niet als zodanig gezien. Ze schetst dat #ClenV op enig moment werd gevraagd om naar het politiebureau te komen. "Terwijl hij onderweg was vond de politie het nodig om hem klem te rijden."
-Hof is zijn advocaat
Geen idee. Hij is pas twee weken na haar dood opgepakt als verdachte.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:55 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Werd ie nou klemgereden terwijl hij op straat stond met de kinderwagen (onderweg naar de politie?) of hoe zit het
Ja joh? Dat zou het wel kunnen verklaren ja. Ik was in de veronderstelling dat ie meteen opgepakt was nadat ze gevonden was.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee. Hij is pas twee weken na haar dood opgepakt als verdachte.
Je kind meenemen naar het bureau… waar was de au pair dan?quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:55 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Werd ie nou klemgereden terwijl hij op straat stond met de kinderwagen (onderweg naar de politie?) of hoe zit het
Van Saskia:quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je kind meenemen naar het bureau… waar was de au pair dan?
Zijn website is ook koekkoek.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:43 schreef DobbyDobby het volgende:
Deze man was bij lang leve de liefde ook al helemaal koekoek.
Het lichaam was na overlijden nog aangeraakt volgens de schouwarts.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich... dit lijkt een nogal rare vogel en ongetwijfeld verreweg de meest waarschijnlijke kandidaat voor de moord op zijn vrouw, maar vooralsnog lijkt dit toch een vrij lastig juridisch onomstotelijk te bewijzen zaak? Doodoorzaak vast stellen moeilijk, verdachte wil helemaal niets vertellen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |