En dat zijn de momenten dat je even stil moet staan, denken hoe ellendig het drinken werd (want meestal is het begin wel leuk en een goed verhaal begint zelden met een glas melk) en denken, pfew..doe mij maar dit saaie maarquote:Op woensdag 1 april 2026 23:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen.
En dan dobbert het rustig en dan is het saai
Gek is dat he? Nog gekker is dat het zo moeilijk is al heeft het alleen maar voordelen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:46 schreef Ole het volgende:
Ik krijg weer een deel van mezelf terug die anderen en ikzelf lang niet hebben gezien. Mijn meer zelfverzekerde kant en de kant die veel meer voor zichzelf op komt.
Dat voelt heel fijn. En weer een hele goede reden om van de drank af te blijven. Deze versie van mezelf wil ik blijven.
Als er veel dingen tegelijk gebeuren en ik overprikkeld raak. Als dat te lang aanhoudt wordt het steeds lastiger. Het lukt me nu veel beter om dan even afstand te nemen en op de rem te trappen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Gek is dat he? Nog gekker is dat het zo moeilijk is al heeft het alleen maar voordelen.
Wanneer heb jij het meest moeilijk ermee?
Misschien omdat je goed kan kokenquote:Op woensdag 1 april 2026 23:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zeker maar waarom doen ze dat?
Nou ja, dat zijn dus dingen om achter te komen
Dat laatste kan ik mij helemaal in vinden, juist als het goed gaat vind ik het moeilijk.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:55 schreef Ole het volgende:
[..]
Als er veel dingen tegelijk gebeuren en ik overprikkeld raak. Als dat te lang aanhoudt wordt het steeds lastiger. Het lukt me nu veel beter om dan even afstand te nemen en op de rem te trappen.
En kan in uiterste nood medicatie nemen.
Sinds ik deze medicatie (weer) heb gaat het stukken beter.
En ook als heel veel dingen juist goed gaan. Dan ook de neiging om door te schieten, en overmoedig te worden en te denken dat het heus wel weer kan om een keertje door te zakken. Eén kan wel sla ik direct over.
"Ik ben zo zielug!!!!quote:Op donderdag 2 april 2026 00:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik mij helemaal in vinden, juist als het goed gaat vind ik het moeilijk.
Ik ben een soort van masochist ofzo want als het slecht gaat dan kan ik mijzelf heerlijk kwellen om te denken: en DAT mag ik ook al niet meer *stampvoet*
Omdat het makkelijker is om medelijden met jezelf te hebben, dan trots op jezelf te zijn.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik mij helemaal in vinden, juist als het goed gaat vind ik het moeilijk.
Ik ben een soort van masochist ofzo want als het slecht gaat dan kan ik mijzelf heerlijk kwellen om te denken: en DAT mag ik ook al niet meer *stampvoet*
Dat dekt de lading wel aardig.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Omdat het makkelijker is om medelijden met jezelf te hebben, dan trots op jezelf te zijn.
Ik verwar zelfvertrouwen nog wel eens met arrogantie..
Voel ik me trots dan denk (of dacht ik) jezus wat arrogant.
Zit alleen in mn hoofd, maar toch.
Had tijd nodig
Oeh dat was niet fijn geweestquote:Op donderdag 2 april 2026 08:51 schreef nostra het volgende:
Overigens blijft het ook altijd oppassen met alcohol en de sociale verwevenheid in het dagelijks leven.
Sowieso natuurlijk de triggers. Maar zo had ik ook een teamuitje van werk vorige week: samen koken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik kan niet koken dus maakte het deeg.Achteraf bleek: in het hoofdgerecht zat 1 fles witte wijn én 1 fles masala. En in het dessert zat limoncello. Gelukkig sloeg de antabus er niet op aan, maar ja.
Eigenlijk heel asociaal om ongevraagd zoveel alcohol te gebruiken in jullie maaltijd ....quote:Op donderdag 2 april 2026 08:51 schreef nostra het volgende:
Overigens blijft het ook altijd oppassen met alcohol en de sociale verwevenheid in het dagelijks leven.
Sowieso natuurlijk de triggers. Maar zo had ik ook een teamuitje van werk vorige week: samen koken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik kan niet koken dus maakte het deeg.Achteraf bleek: in het hoofdgerecht zat 1 fles witte wijn én 1 fles masala. En in het dessert zat limoncello. Gelukkig sloeg de antabus er niet op aan, maar ja.
Nou! Er zijn meerdere redenen waarom mensen geen alcohol kunnen of willen.quote:Op donderdag 2 april 2026 17:13 schreef maily het volgende:
[..]
Eigenlijk heel asociaal om ongevraagd zoveel alcohol te gebruiken in jullie maaltijd ....
Nou ja, je kon wel dieetwensen aangeven vooraf, maar dat was dan halal bijvoorbeeld, of echte allergieën. Ik had hier helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Nou! Er zijn meerdere redenen waarom mensen geen alcohol kunnen of willen.
Maar bij bv halal had er zeker geen alcohol in gezeten.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je kon wel dieetwensen aangeven vooraf, maar dat was dan halal bijvoorbeeld, of echte allergieën. Ik had hier helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk.En elke gang "voor nostra zonder alcohol!" op mijn werk voelt ook niet echt senang.
Dat is geen heel slecht teken, vind ik dan.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je kon wel dieetwensen aangeven vooraf, maar dat was dan halal bijvoorbeeld, of echte allergieën. Ik had hier helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk.En elke gang "voor nostra zonder alcohol!" op mijn werk voelt ook niet echt senang.
toevallig laatst over gehadquote:Op donderdag 2 april 2026 19:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is geen heel slecht teken, vind ik dan.
Ik heb die discussies ook gehad, aan het begin van mijn herstel.
Zelfs pufjes met drijfgas werd afgeraden, uiteindelijk viel dat reuze mee.
Maar wat ik toen begreep, en per gerecht zal dat verschillen en zou het risico niet automatisch nemen, doet die alcohol bijna allemaal verdampen.. Maar dat is een aanname en van horen zeggen, wil niet een reactie van de Antabus op mijn geweten hebben.
Zelfde met het glas heffen bij een gelegenheid, dat is ook zo akward.
Nee, klopt. Maar goed, dan moet ik me snel bekeren. Kan wel, mijn vriendin is Pakistaans, dus ik heb een escape.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:52 schreef maily het volgende:
[..]
Maar bij bv halal had er zeker geen alcohol in gezeten.
Drastisch, maar als het werkt...quote:Op donderdag 2 april 2026 20:31 schreef Masberum het volgende:
Ik was 3 dagen nuchter, weer terugval gehad. Ik heb voor de komende periode betaald wat ik moet betalen, ga morgen eten kopen voor de komende week. Dan mijn bankpas doorknippen en een nieuwe aanvragen. Dat duurt zo'n 5 dagen voordat je een nieuwe krijgt. Geen contant geld in huis.
Klinkt misschien extreem (of een domme actie om in ieder geval weer de eerste dagen niet te drinken) maar ik ben het zo zat. Als ik gewoon het niet kan kopen dan is het voor die paar dagen weer 'opgelost'. En ja ik begrijp dat dit geen structurele oplossing is, maar de eerste dagen doorkomen vind ik het moeilijkst en dit is mijn poging om die eerste dagen geforceerd weer door te komen. Het is dan ook weekend, dan is de drang het grootst dus als ik dat zo doorheen kom dan is dat ook al een kleine overwinning als het ware.
Nee, nooit helemaal, maar het is te verwaarlozen normaal gesproken.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
toevallig laatst over gehad
https://deliciousmagazine(...)nt-blijft-er-achter/
het verdwijnt nooit helemaal
Nou ja, ik wist het gewoon oprecht niet (anderen maakten die andere gangen, dus geen idee wat die allemaal deden). Op zich heb ik nooit echt problemen gehad met drank zien. Aan tafel dronken er veel ook gewoon wijn, boeit me niets. Het wordt voor mij pas vervelend als drank centraal staat.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:13 schreef Droopie het volgende:
Edit: met goed teken bedoel ik, je bent niet heel de tijd bezig met je oude ik (de verslaafde nostra van vroeger)..
In plaats dat je overal alcohol ziet en gillend gek wordt, of overmatig er mee bezig bent..
Nu was er iets met alcohol en stond je er niet bij stil.
Dat vind ik grotendeels positief
Minpuntje, dat had je wel gemerkt als de antabus zijn werk had gedaan en had je toen maar eerder aan gedacht
Gelukkig is het goed gegaan!quote:Op donderdag 2 april 2026 21:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, nooit helemaal, maar het is te verwaarlozen normaal gesproken.
Ik had er wel last van namelijk, als een magneet werden mijn ogen altijd aangetrokken naar evt drank in wat voor gelegenheid dan ook.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, ik wist het gewoon oprecht niet (anderen maakten die andere gangen, dus geen idee wat die allemaal deden). Op zich heb ik nooit echt problemen gehad met drank zien. Aan tafel dronken er veel ook gewoon wijn, boeit me niets. Het wordt voor mij pas vervelend als drank centraal staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |