Geloof me, die kutoorlog kost de Amerikaanse samenleving (en de rest van de wereld) heel wat meer dan 9 miljard.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar eh wil niet lullig doen dit gebeurt daar ook.
Dit is zaak voor de Staat om op te lossen, en de overheid niet sinds kort word daar eindelijk actie voor ondernomen het is een web van fraude.
et betreft een van de grootste fraudezaken met overheidsgeld in de Amerikaanse geschiedenis. Hieronder staan de belangrijkste feiten:
De kern van de fraude
De fraude draait om het misbruik van miljarden dollars aan federaal geld dat bedoeld was voor sociale programma's in Minnesota. Twee grote regelingen worden genoemd:
Kinderopvang (Child Care Assistance Program): Er wordt onderzocht of honderden miljoenen dollars zijn uitgekeerd aan kinderdagverblijven die op papier duizenden kinderen opvingen, terwijl de locaties in werkelijkheid vrijwel leeg stonden.
Voedselhulp (Feeding Our Future): Dit schandaal betreft het stelen van minstens $250 miljoen aan federaal geld dat bedoeld was om maaltijden te verstrekken aan kinderen uit arme gezinnen tijdens de pandemie.
Het totaal wat is gefraudeerd word geschat op 9 miljard.
Huh? Ik had gewoon alles benoemd dat jij in twee posts van mij verlangde en dan denk je dat ik het over de VS had?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 01:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, gelukt hoor. Je weet weer weg te sturen van de wortel van het onkruid: extremistische relihaatbaarden die het hele M-O terroriseren maar inmiddels ook de wereldeconomie.
Maar de gehele stichting is weer online zo te merken. Dus ga vooral los over het "epstein-regime". Zo kunnen we ook nog wel een koran opentrekken.
Man man man, Israël natuurlijk gelijk weer "dat is antisemitisch!!' roepen. Nee, knuppels, ze zijn het gewoon vrij stevig niet met jullie eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 00:00 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Denk het. In Spanje pikken ze het in elk geval niet.
[ x ]
Als je Israël niet toejuicht, ben je een terrorist, dat weet je toch? En het is natuurlijk allemaal de schuld van de asielzoekers, want die komen nu allemaal massaal onze kant op. Oorzaak en gevolg komt er niet bij kijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, Israël natuurlijk gelijk weer "dat is antisemitisch!!' roepen. Nee, knuppels, ze zijn het gewoon vrij stevig niet met jullie eens.
Is ook wel een (klein) dingetje natuurlijk, ga eens een dansje doen op de Dam als Jood zijnde.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man man man, Israël natuurlijk gelijk weer "dat is antisemitisch!!' roepen. Nee, knuppels, ze zijn het gewoon vrij stevig niet met jullie eens.
Als het Amerikaanse plan ook maar enigszins uitpakt zoals bedoeld, dan gebeurt precies het tegenovergestelde van wat jij schetst. Geen kostenpost maar een investering.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 03:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geloof me, die kutoorlog kost de Amerikaanse samenleving (en de rest van de wereld) heel wat meer dan 9 miljard.
En de som geld die Trump in zijn eigen leven heeft weggefraudeerd om geen belasting te hoeven betalen ligt ook aanzienlijk hoger.
"Makes me smart".
En dan nog: als dat allemaal door Somaliërs gedaan zou zijn, dan valt het met hun lage IQ dus ook wel mee.
Hooguit zou je kunnen zeggen dat het een beetje dom was dat ze zich hebben laten betrappen.
De racistisch geörienteerde taal mag sowieso door een POTUS wel weggelaten worden, vind ik.
Trump is ook wel eens betrapt trouwens, maar die heeft zijn hele leven al veel poen en invloedrijke vrinden. Dus zijn de tientallen bezoekjes aan de rechtbank voor hem vaak niet meer dan gezondheidswandelingetjes. Da's mooi meegenomen.
Wat denk je dat er dan gebeurt?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is ook wel een (klein) dingetje natuurlijk, ga eens een dansje doen op de Dam als Jood zijnde.
Toeristen tegen zakkenrollers beschermen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Uiteraard, dit heeft de bekende reden.
Ik zou zeggen, koop een keppeltje, oefen een leuk dansje en laat het me weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:51 schreef sp3c het volgende:
absoluut, maar daarmee klopt het niet wat je zegt
shit kan gewoon
why?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, koop een keppeltje, oefen een leuk dansje en laat het me weten.
En smaken de trolsnoepjes een beetje om vooral het niet over een oorlog iran te hebben en de joodse slachtoffer kaart te blijven trekken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lees onderstaande nog eens vijf keer,quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En smaken de trolsnoepjes een beetje om vooral het niet over een oorlog iran te hebben en de joodse slachtoffer kaart te blijven trekken.
Dus niet mee eens zijn is nu anti-semitisch? Is er ergens een kaart van de slachtofferrolbingo te krijgen? Dit is niet bij te houden zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lees onderstaande nog eens vijf keer,
"Man man man, Israël natuurlijk gelijk weer "dat is antisemitisch!!' roepen. Nee, knuppels, ze zijn het gewoon vrij stevig niet met jullie eens"
Jij komt niet veel op de Dam he.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt, er zien nu realtime hoe een democratie zich om vormt tot een dictatuur.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:25 schreef AFA2022 het volgende:
"Er is geen krachtigere manier om de historische prestaties van ons grootse land en president Donald J. Trump te eren dan Amerikaanse dollarbiljetten met zijn naam erop, verklaart minister van Financiën Scott Bessent."
Het wordt gebracht alsof dit normaal is en dat dit gevierd moet worden, maar het is gewoon weer een stap in de richting van zijn megalomane autocratie. Laten we eens ophouden met doen alsof dit normaal is. Laten we niet doen alsof de woorden van Bessent normaal zijn.
Als we blijven doen alsof dit normaal is dan glijden we steeds verder af en wordt dit op een gegeven moment normaal. De man doet alsof de VS één van zijn bedrijven is waar overal zijn naam op geplakt moet worden. Het is ongelooflijk hoe makkelijk de democratie in de VS uitgehold kan worden. Als dat land ooit weer naar 'normaal' gaat dan zouden ze als eerst hun democratie moeten verstevigen, want Trump laat zien dat je op woorden, aannames en vertrouwen alleen niet een democratie kan bouwen.
Kan je mij aangeven welke vrijheden hij afgenomen heeft in de VS?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, er zien nu realtime hoe een democratie zich om vormt tot een dictatuur.
Het is niet alleen de wannabe dictator, maar ook de kliek er omheen die zichzelf verrijken aan de macht die ontstaat.
91 miljoen niet bestaande ontbijtjes aan kindertjes ter waarde van 250 miljoen dollar, laat dit even inzinken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou ja, hij sloeg ook weer totaal afgrijselijke taal uit. Over gevluchte Somaliërs, mensen met een extreem laag IQ, zoals hij zei, die volgens hem (als ik het goed begreep) Minnesota aan het kaal plukken waren.
Dus hij is racistisch of zijn cijfertjes racistisch?
even kijken wat hij zei
"Somalië is verrot en ik wil geen Somaliërs in mijn land." Met die denigrerende uitspraken haalt de Amerikaanse president fors uit naar het Afrikaanse land en de Somalische gemeenschap in de VS. "Ik ga eerlijk zijn: ze dragen niets bij en ik wil ze het land uit." De regering-Trump drijft ondertussen de deportaties in Minnesota, waar veel (ongedocumenteerde) Somalische immigranten leven, verder op.
klopt gewoon
"Het is niet politiek correct, maar het kan me niet schelen. Ik wil ze niet in ons land", zegt Donald Trump over de Somalische migranten. Hij haalde ook uit naar Ilhan Omar, een Amerikaanse volksvertegenwoordiger uit Minnesota met Somalische roots. "Zij is vuilnis, haar vrienden zijn vuilnis. Laat ze terugkeren naar waar ze vandaan komen en los het op."
klopt ook gewoon.
Het is niet politiek correct zoals hij zelf al aangeeft maar hij heeft daadwerkelijk een heel groot punt ze dragen niks bij in de samenleving en kosten alleen maar geld!
Niet alleen daar maar ook hier!
Als dat racistisch is dan ben ik dat schijnbaar ook ...
@HowardRoark wat is je mening over soldaten die zich achter burgers verschuilen?quote:Iran’s retaliatory strikes have rendered many of America’s 13 military bases in the Gulf region “all but uninhabitable,” forcing U.S. military service members to work remotely from hotels and office spaces, The New York Times reported Thursday.
Iranian officials have accused the U.S. troops holed up in hotel rooms of using civilians as human shields.
“We are forced to identify and target the Americans,” the intelligence arm of the Islamic Revolutionary Guard Corps said in a message to people in the region, according to Tasnim News Agency. “Therefore, it is better not to shelter them in hotels and to stay away from their locations.”
Wie had het over onmisbaar? Als je claimt dat mensen niets toevoegen, dan is slechts 1 voorbeeld van iemand die iets toevoegt om dat te ontkrachten.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allemaal mensen die niet onmisbaar zijn. Een fashion model en een local council member. Nou poe he. Gemiddeld gezien is het gewoon een parasitaire gemeenschap in Amerika met een cultuur die clasht.
Lachen man. Je bent vast absoluut geen racist als we het vragen, maar post wel dat een zwarte groep mensen in Amerika een stel parasieten zijn in een topic over Iran. Man man man.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allemaal mensen die niet onmisbaar zijn. Een fashion model en een local council member. Nou poe he. Gemiddeld gezien is het gewoon een parasitaire gemeenschap in Amerika met een cultuur die clasht.
Meneer Riches vindt normaal discussiëren moeilijk, dus hij voegt nogal vaak een woordje toe aan wat de ander gezegd heeft om het voor diegene moeilijker te maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie had het over onmisbaar? Als je claimt dat mensen niets toevoegen, dan is slechts 1 voorbeeld van iemand die iets toevoegt om dat te ontkrachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |