Ik drink geen koffie, en ik zie die cultuur ook nergens. Ik zie wel dat jij heel veel topics hebt over koffie (drinken) etc, waar niks mis mee is natuurlijk, dus voor jou is het een ding, maar ik ken voor de rest geen mensen die zo 'obsessief' (ik weet geen beter woordtquote:Op woensdag 25 maart 2026 10:28 schreef mhofstede95 het volgende:
Ik zat me dit weekend te realiseren dat koffie drinken blijkbaar niet meer gewoon.. koffie drinken is....
Vroeger was het gewoon een Senseo, filter, bam klaar.
Nu zie ik (en doe ik zelf ook deels):
- Bonen uit Ethiopië vs Colombia vergelijken
- V60, AeroPress, Chemex, French press etc.
- Maalgraad afstellen alsof je een wetenschapper bent
- praten over "body", "aciditeit" en "afdronk" alsof het wijn is
Blijkbaar is er echt een hele cultuur omheen ontstaan waarbij koffie meer een soort hobbylifestyle is geworden dan gewoon een drankje.
Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn jullie hier ook zo in doorgeslagen? Of denk je: doe normaal, het is gewoon koffie?
quote:
Beide statements kloppen. Maar een gezond persoon zit in het grijze gebied tussen snobisme en Senseo en houdt gewoon van een kop koffie zonder door te slaan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:35 schreef Caland het volgende:
Senseo is altijd voor ongelofelijke paupers zonder smaak geweest.
Dat zijn dan ook meer dan prima apparaten en weer helemaal hip zelfs.quote:Op woensdag 25 maart 2026 11:05 schreef Radegast het volgende:
Ik drink zelf geen koffie, maar wanneer ik het maak voor anderen dan krijg ik altijd de vraag wat en hoe want zo lekker..
DE filterkoffie uit een meer dan een halve eeuw oude Technivorm Moccamaster.
Vaak wordt er neerbuitend op neer gekeken is mijn ervaring.quote:
Ligt eraan welke.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vaak wordt er neerbuitend op neer gekeken is mijn ervaring.
Maar inderdaad ... zo slecht smaakt die koffie helemaal niet.
En dan een wolkje poedermelk erin
Doe normaal. Het is gewoon koffie.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:28 schreef mhofstede95 het volgende:
Ik zat me dit weekend te realiseren dat koffie drinken blijkbaar niet meer gewoon.. koffie drinken is....
Blijkbaar is er echt een hele cultuur omheen ontstaan waarbij koffie meer een soort hobbylifestyle is geworden dan gewoon een drankje.
Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn jullie hier ook zo in doorgeslagen? Of denk je: doe normaal, het is gewoon koffie?
Waarom geen koffie meer dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
Drink zelf over al een paar jaar geen koffie meer.
Heel af en toe een kop oploskoffie, van Buisman.
Met karamel.
Dronk sowieso maar 2 tot 3 kopjes per dag.quote:
Touchequote:Op woensdag 25 maart 2026 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Dat kun je dan wel van iedere liefhebberij zeggen die je niet deelt, dat het ‘interessantdoenerij’ is.
Cafetièrequote:Op woensdag 25 maart 2026 13:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Als ik naar mezelf kijk: je hebt koffiedrinken en je hebt koffiedrinken. Net zoals je soms meer zin hebt in een bord macaroni dan in langoustine velouté potiron.
's Ochtends pak ik gewoon een bak koffie (wel uit de bonenmaler) met matige maar betaalbare bonen. Correcte maar eenvoudige koffie is dan prima zat, ik heb dan toch geen zin om uitgebreid te snuffelen of analyseren.
's Middags of in het weekend heb ik wel af en toe zin om uitgebreid te genieten, dan pak ik koffie uit de speciaalzaak die ik met de percolator of cafetière zet.
Ik drink elke dag een paar kopjes oploskoffie van het merk G'woon uit Hoogvliet supermarkt. Heerlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:28 schreef mhofstede95 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |