Waarom geen koffie meer dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
Drink zelf over al een paar jaar geen koffie meer.
Heel af en toe een kop oploskoffie, van Buisman.
Met karamel.
Dronk sowieso maar 2 tot 3 kopjes per dag.quote:
Touchequote:Op woensdag 25 maart 2026 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Dat kun je dan wel van iedere liefhebberij zeggen die je niet deelt, dat het ‘interessantdoenerij’ is.
Cafetièrequote:Op woensdag 25 maart 2026 13:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Als ik naar mezelf kijk: je hebt koffiedrinken en je hebt koffiedrinken. Net zoals je soms meer zin hebt in een bord macaroni dan in langoustine velouté potiron.
's Ochtends pak ik gewoon een bak koffie (wel uit de bonenmaler) met matige maar betaalbare bonen. Correcte maar eenvoudige koffie is dan prima zat, ik heb dan toch geen zin om uitgebreid te snuffelen of analyseren.
's Middags of in het weekend heb ik wel af en toe zin om uitgebreid te genieten, dan pak ik koffie uit de speciaalzaak die ik met de percolator of cafetière zet.
Ik drink elke dag een paar kopjes oploskoffie van het merk G'woon uit Hoogvliet supermarkt. Heerlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:28 schreef mhofstede95 het volgende:
Ik zat me dit weekend te realiseren dat koffie drinken blijkbaar niet meer gewoon.. koffie drinken is....
Vroeger was het gewoon een Senseo, filter, bam klaar.
Nu zie ik (en doe ik zelf ook deels):
- Bonen uit Ethiopië vs Colombia vergelijken
- V60, AeroPress, Chemex, French press etc.
- Maalgraad afstellen alsof je een wetenschapper bent
- praten over "body", "aciditeit" en "afdronk" alsof het wijn is
Blijkbaar is er echt een hele cultuur omheen ontstaan waarbij koffie meer een soort hobbylifestyle is geworden dan gewoon een drankje.
Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn jullie hier ook zo in doorgeslagen? Of denk je: doe normaal, het is gewoon koffie?
ja acht... weet je...quote:
Maar friet eet ik 1x per maand en koffie drink ik 4x per dag.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
ja acht... weet je...
Dat is een friet met zoete mayo ook he?
Ik als rasechte Belg natuurlijk veel vakerquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:58 schreef EsserS het volgende:
[..]
Maar friet eet ik 1x per maand en koffie drink ik 4x per dag.
Ach, patat of frites zoals jullie zeggen is natuurlijk verrukkelijk: patatje met mayo, met pindasaus of een patatje oorlog. Ik zou niet zonder kunnen. Maar ja, met mate dan maar.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik als rasechte Belg natuurlijk veel vaker
We zeggen niet patat en ook niet frites (we zijn geen Walen he) maar gewoon friet of frietenquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:10 schreef EsserS het volgende:
[..]
Ach, patat of frites zoals jullie zeggen is natuurlijk verrukkelijk: patatje met mayo, met pindasaus of een patatje oorlog. Ik zou niet zonder kunnen. Maar ja, met mate dan maar.
Kreeg vorige week een bakje aangeboden, was ff vergeten dat water nog meer smaak heeftquote:Op woensdag 25 maart 2026 10:35 schreef Caland het volgende:
Senseo is altijd voor ongelofelijke paupers zonder smaak geweest.
Ach, het is allemaal even lekker en daar gaat het om, niet?quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
We zeggen niet patat en ook niet frites (we zijn geen Walen he) maar gewoon friet of frieten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |