abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:20:10 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435397
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Vermoedelijk dezelfde postbus als de Bulgaren die hij inhuurde voor het flyeren.
Die gaat vanaf dag 1 onder het vergrootglas liggen, dus dat gaat niet werken.
pi_220435534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die gaat vanaf dag 1 onder het vergrootglas liggen, dus dat gaat niet werken.
Hij wil alleen woordvoerder sport worden. Ik weet niet hoe dat in Den Haag precies is, maar waarschijnlijk heb je het dan niet druk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:44:02 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij wil alleen woordvoerder sport worden. Ik weet niet hoe dat in Den Haag precies is, maar waarschijnlijk heb je het dan niet druk.
Ik heb in Eindhoven sport gedaan als deel van mijn portefeuille maar daar kwam toch best veel voorbij. Het is een belangrijke gemeentelijke taak.

Het meeste zijn breedtesportvoorzieningen zoals sporthallen, voetbalvelden, de ijsbaan verenigingsubsidies en meer van dat. En ook de zwembaden en omgang met PSV en FC Eindhoven viel daaronder.

En dan zat ik in een fractie van 6 mensen toen, dus als hij dat allemaal krijgt in een fractie van 17 is dat niet slecht.
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:25:58 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220436994
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:01:07 #55
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220437207
Dat al die FvD clubjes na een week al ruzie zouden krijgen met elkaar had ik eerlijk gezegd niet verwacht

Ik dacht een maand
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220437257
quote:
Raiza Sattaur van GL/PvdA gaat door als eenmansfractie

Raiza Sattaur (36) is nog niet geïnstalleerd als raadslid voor GL/PvdA, of ze heeft al besloten in Waddinxveen als onafhankelijk raadslid verder te gaan. Sattaur is nu ook al onafhankelijk raadslid, sinds de CDA-fractie en het -afdelingsbestuur in 2023 met haar braken wegens gebrek aan vertrouwen. Vorig jaar werd ze lid van de PvdA.
https://www.ad.nl/waddinx(...)ansfractie~a717ceac/

Uit het CDA gekickt, bij GLPvdA op de lijst en meteen na voorkeurszetel zelfstandig. :{
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:23:07 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220437338
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/waddinx(...)ansfractie~a717ceac/

Uit het CDA gekickt, bij GLPvdA op de lijst en meteen na voorkeurszetel zelfstandig. :{
Met deze partijhopper was de afspraak gemaakt dat de eerste twee op de lijst voor zouden gaan. Daar houdt ze zich niet aan.

Het was waarschijnlijk moeilijk om geschikte kandidaten te vinden voor GL-PvdA in deze conservatieve Bible Belt gemeente.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220437388
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met deze partijhopper was de afspraak gemaakt dat de eerste twee op de lijst voor zouden gaan. Daar houdt ze zich niet aan.

Het was waarschijnlijk moeilijk om geschikte kandidaten te vinden voor GL-PvdA in deze conservatieve Bible Belt gemeente.
Wat een vreemde afspraak.
Je stemt tenslotte op de persoon.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:37:46 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220437396
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:34 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat een vreemde afspraak.
Je stemt tenslotte op de persoon.
De fractievoorzitter was een 80-jarige dus het zal wel een moeilijke afdeling zijn geweest. Als lijsttrekker hadden ze dit keer wel een jonger iemand gevonden.

https://www.ad.nl/waddinx(...)jestein-80~ac3cc06f/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220437511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Dat zijn partners, de vrouw stond op 7, kreeg voorkeursstemmen als enige vrouw. Maar de landelijke richtlijn is dat de lijstvolgorde moet worden aangehouden, dus mag ze van het landelijke partijbureau haar zetel niet innemen. En daarom stapt ze er nu uit en neemt haar partner, de nummer 2, mee.

Bijzonder verhaal weer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220438108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn partners, de vrouw stond op 7, kreeg voorkeursstemmen als enige vrouw. Maar de landelijke richtlijn is dat de lijstvolgorde moet worden aangehouden, dus mag ze van het landelijke partijbureau haar zetel niet innemen. En daarom stapt ze er nu uit en neemt haar partner, de nummer 2, mee.

Bijzonder verhaal weer.
Dat wordt een gezellige familiefractie :P.
pi_220438420
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_220440922
Hadden we deze afsplitser van FvD al?

https://omroepvenlo.nl/ni(...)uit-zich-aan-bij-vbi

Venlo, nr 3 kreeg voorkeursstemmen maar we weten inmiddels dat je daar van de landelijke partijtop niks mee mag. Dus is ze overgestapt naar een lokale partij, die van 0 naar 4 en nu dus naar 5 is gegaan.
pi_220445729
https://www.zoetermeer.nl(...)en-gemeenteraad-2026

Nieuw Sociaal Contract definitief niet gekozen in de gemeenteraad hier. Of iemand in de nieuwe raad moet overstappen :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 21:46:22 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220447882
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220448037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 21:46 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
De FvDer die ik vandaag heel kort sprak deed in elk geval flink uit de hoogte en zei tegen een ander dat iedere verkozen vertegenwoordiger die niet voor FvD uit komt eigenlijk een landverrader is.

Gelukkig was dat ons enige breekpunt deze onderhandelingen: met FvD gaan we niet in zee. Mijn fractievoorzitter: als ik met ze zou praten, zou ik het alleen over hun Poetinliefde en MH17 kunnen hebben...
pi_220448207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:27 schreef Hanca het volgende:
Venlo, nr 3 kreeg voorkeursstemmen maar we weten inmiddels dat je daar van de landelijke partijtop niks mee mag.
Was dat eigenlijk van tevoren bekend dat raadsleden van FvD die met voorkeurstemmen zijn gekozen, door het landelijke partijbestuur geacht werden hun zetel af te staan? Hebben kandidaat-raadsleden bij hun kandidatuur een verklaring moeten ondertekenen waarin ze toezeggen dat ze bij verkiezing bij voorkeurstemmen hun zetel afstaan?
pi_220448292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Was dat eigenlijk van tevoren bekend dat raadsleden van FvD die met voorkeurstemmen zijn gekozen, door het landelijke partijbestuur geacht werden hun zetel af te staan? Hebben kandidaat-raadsleden bij hun kandidatuur een verklaring moeten ondertekenen waarin ze toezeggen dat ze bij verkiezing bij voorkeurstemmen hun zetel afstaan?
Wat ik las van iemand die nu weigert zijn zetel op te geven niet, maar of dat nu de meest betrouwbare bron is weet ik niet.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 22:27:31 #69
375570 crew  Cyan9
pi_220448305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
De FvDer die ik vandaag heel kort sprak deed in elk geval flink uit de hoogte en zei tegen een ander dat iedere verkozen vertegenwoordiger die niet voor FvD uit komt eigenlijk een landverrader is.

Gelukkig was dat ons enige breekpunt deze onderhandelingen: met FvD gaan we niet in zee. Mijn fractievoorzitter: als ik met ze zou praten, zou ik het alleen over hun Poetinliefde en MH17 kunnen hebben...
Wat een gezelligheid, een goede basis voor samenwerking.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220448344
quote:
86s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat een gezelligheid, een goede basis voor samenwerking.
Ik wil ze best een kans geven op onderwerpen, maar als ze zo beginnen houdt het snel op (en vraag ik me af hoe lang ze langs blijven komen en hoe lang hun fractielid die ex-VVD, ex-BBB en moeder van de CDA-fractievoorzitter is bij ze blijft).
pi_220448397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:25 schreef Hanca het volgende:
Wat ik las van iemand die nu weigert zijn zetel op te geven niet, maar of dat nu de meest betrouwbare bron is weet ik niet.
Het zou mij dus niets verbazen als het landelijk bestuur wel degelijk van tevoren heeft gecommuniceerd dat ze voorkeurstemmen niet erkennen en van raadsleden die met voorkeurstemmen zijn gekozen verwachten dat ze hun zetel opgeven, maar dat de media dat in de berichtgeving niet vermelden. Als er iets ongunstigs te melden is over FvD, dan zullen de media dat niet nalaten. En het zou ook wel passen in de manier waarop de media vaak te werk gaan: geen echte platte leugens maar wel halve waarheden.
pi_220448425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het zou mij dus niets verbazen als het landelijk bestuur wel degelijk van tevoren heeft gecommuniceerd dat ze voorkeurstemmen niet erkennen en van raadsleden die met voorkeurstemmen zijn gekozen verwachten dat ze hun zetel opgeven, maar dat de media dat in de berichtgeving niet vermelden. Als er iets ongunstigs te melden is over FvD, dan zullen de media dat niet nalaten. En het zou ook wel passen in de manier waarop de media vaak te werk gaan: geen echte platte leugens maar wel halve waarheden.
Alleen heb ik even nagezocht in mededelingen van FvD zelf hierover en die geven zelf ook nergens aan dat het vooraf was gecommuniceerd. Dan denk ik toch echt dat dat niet is gedaan.
pi_220450028
De 2 afsplitsers van FvD in Hoogeveen gaan ieder afzonderlijk verder, 2 extra eenmansfracties dus: https://dvhn.nl/drenthe/a(...)ractie-48792892.html

Waarschijnlijk ook nog eenmansfracties zonder commissieleden, fractieondersteuning en natuurlijk allebei geen partijkader en geen ervaring, dus feitelijk ben je 2 controleurs van het college kwijt.
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 09:40:53 #74
375570 crew  Cyan9
pi_220450043
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:38 schreef Hanca het volgende:
De 2 afsplitsers van FvD in Hoogeveen gaan ieder afzonderlijk verder, 2 extra eenmansfracties dus: https://dvhn.nl/drenthe/a(...)ractie-48792892.html

Waarschijnlijk ook nog eenmansfracties zonder commissieleden, fractieondersteuning en natuurlijk allebei geen partijkader en geen ervaring, dus feitelijk ben je 2 controleurs van het college kwijt.
Dat komt de gemeenteraad aldaar vast ten goede.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220450103
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:38 schreef Hanca het volgende:

Deze snap ik even niet.

Ze waren er feitelijk na de verkiezingsuitslag toch al 5 kwijt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')