Haha, met zulke aantallen kan het ook bijna niet altijd goed gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee moet wel zeggen, dat ik een volmacht had, en in Amsterdam stemden we destijds dus voor stad, stadsdeel, en substadsdeel, dus totaal 6 formulieren en ik had er 7
Ondanks dat Nederlanders met verkiezingen inderdaad niet altijd goed weten wat goed voor ze is, is het zeer waarschijnlijk dat de gene die frauderen sowieso niet goed voor ze zijn...quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Is misschien ook maar goed zo. Nederlanders weten niet wat goed is voor ze.
Ik wist niet dat die stadsdelen ook nog onderverdeeld waren in substadsdelen. Ik lees dit nu voor het eerst.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:42 schreef raptorix het volgende:
Nee moet wel zeggen, dat ik een volmacht had, en in Amsterdam stemden we destijds dus voor stad, stadsdeel, en substadsdeel, dus totaal 6 formulieren en ik had er 7
Dat is al enige tijd afgeschaft, geloof jaar of 12 terug, wel jammer want werkte best wel goed, het is natuurlijk super gericht op ultra lokale problemen zoals overlast en afval.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die stadsdelen ook nog onderverdeeld waren in substadsdelen. Ik lees dit nu voor het eerst.
Omdat de mysterie gemaakt wordt om de afkomst en partij te beschermen. We weten inmiddels meer hier.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:30 schreef Breekfast het volgende:
Waarom hangt er nog zoveel mysterie over de vraag vanuit welke hoek dat stemmen ronselen kwam?
Ik bedoel, als iemand (of meerdere personen) in een stad van 40.000 inwoners alle huizen langs gaat om stempassen te vragen, dan is de kans toch vrij groot dat er inwoners zijn die precies weten wie dat hebben gedaan?
Ik gok op die Turkse mijnheer, stond geloof ik op plek 7quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat de mysterie gemaakt wordt om de afkomst en partij te beschermen. We weten inmiddels meer hier.
Er valt idd wel wat te zeggen over het bestaansrecht van die volmachten. Ik begrijp ook dat het wel bestaat, maar het is en blijft een risicoquote:Op maandag 30 maart 2026 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
typisch dat dat ook weer uit bepaalde hoek komt, schaf heel dat volmacht maar af, kan niet meer met de nieuwe bevolking.
Onverstandig om het helemaal af te schaffen. Zo goed als alle volmachten worden op correcte wijze ingezet. Zonder dat systeem gaan er tienduizenden stemmen verloren.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
typisch dat dat ook weer uit bepaalde hoek komt, schaf heel dat volmacht maar af, kan niet meer met de nieuwe bevolking.
Zit al een max van 2 op en je moet ze gebruiken als je zelf ook gaat stemmenquote:Op maandag 30 maart 2026 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onverstandig om het helemaal af te schaffen. Zo goed als alle volmachten worden op correcte wijze ingezet. Zonder dat systeem gaan er tienduizenden stemmen verloren.
Je zou wel maximaal 2 of 3 volmachten toe kunnen staan.
het is onhoudbaar met die figurenquote:Op maandag 30 maart 2026 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onverstandig om het helemaal af te schaffen. Zo goed als alle volmachten worden op correcte wijze ingezet. Zonder dat systeem gaan er tienduizenden stemmen verloren.
Bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer van 2025 werden in totaal 10.571.990 stemmen uitgebracht, waarvan 991.649 door middel van een volmacht. Het aantal volmachtstemmen is dus bijna een tiende deel van het totaal aantal stemmen.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe vaak komt zo iets voor in Nederland?quote:
Dat staat gewoon in de link, maar omdat ik de beroerdste niet ben en zelf ook wel eens lui ben is hier jouw antwoord:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe vaak komt zo iets voor in Nederland?
quote:Het is een historisch besluit, want in Nederland is het nog nooit eerder voorgekomen dat mensen opnieuw naar de stembus moeten vanwege het vermoeden van fraude.
Tuurlijk. Elke moslim.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit! En het gebeurt gewoon overal. Hier in de binnenstad heeft ook elke moslim die gaat stemmen 2 volmachten bij zich. Ze halen ze in de moskee of bij de buren op. Het is legaal, maar feitelijk ook 'stemmen ronselen'.
Misschien niet elke, maar zeker 95%. Ik heb nog nooit een moslim gezien zonder volmachten, jij wel?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |