abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:41:27 #176
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220771930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Azië is het probleem al een stuk groter. We kunnen dus zien wat ons mogelijk te wachten staat als de oranje clown stug door blijft gaan.
Onze voorouders moesten het ook zonder olie uit het Midden-Oosten stellen. Zo dramatisch is dat niet :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220930542
Waarom 'de ergste energiecrisis ooit' er (nog) niet is gekomen - https://nos.nl/l/2616555

Lijkt vooralsnog allemaal heel erg mee te vallen, en mocht die straat weer open raken weet je dus dat fossiele brandstoffen alleen maar in prijs zullen dalen.
blablablabla
pi_220930587
quote:
80s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Onze voorouders moesten het ook zonder olie uit het Midden-Oosten stellen. Zo dramatisch is dat niet :P
In 1900 waren onze vooorouders met 5 miljoen medebewoners in dit land.
Ze woonden in kleine vochtige huizen en hadden een levensverwachting van minder dan 50 jaar.
Niemand had een douche en 1x per week wassen en schone kleren was het maximaal haalbare voor velen.

Doe mij maar 2026. Waar die olie vandaan komt interesseert me geen fuck en hoeveel CO2 en stikstof er aan vast zit nog minder.
-
pi_220930936
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:10 schreef Elan het volgende:
Waarom 'de ergste energiecrisis ooit' er (nog) niet is gekomen - https://nos.nl/l/2616555

Lijkt vooralsnog allemaal heel erg mee te vallen, en mocht die straat weer open raken weet je dus dat fossiele brandstoffen alleen maar in prijs zullen dalen.
Als je naar de gasvoorraad kijkt dan staan we er niet heel goed voor, het vullen gaat ook erg langzaam. Er is nog geen deal en we weten ook niet met hoeveel % gasvoorraad we de winter starten.
  zondag 31 mei 2026 @ 22:24:05 #180
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220932447
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:19 schreef quo_ het volgende:

[..]
In 1900 waren onze vooorouders met 5 miljoen medebewoners in dit land.
Ze woonden in kleine vochtige huizen en hadden een levensverwachting van minder dan 50 jaar.
Niemand had een douche en 1x per week wassen en schone kleren was het maximaal haalbare voor velen.

Doe mij maar 2026. Waar die olie vandaan komt interesseert me geen fuck en hoeveel CO2 en stikstof er aan vast zit nog minder.
Het is maar 20% dat wegvalt met de sluiting van de straat van Hormuz. Met 80% red je je meer dan genoeg, maar onze groene ridders moet je de pijn van armoede en winterkou laten voelen om ze wakker te schudden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 31 mei 2026 @ 22:37:03 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220932492
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:10 schreef Elan het volgende:
Waarom 'de ergste energiecrisis ooit' er (nog) niet is gekomen - https://nos.nl/l/2616555

Lijkt vooralsnog allemaal heel erg mee te vallen, en mocht die straat weer open raken weet je dus dat fossiele brandstoffen alleen maar in prijs zullen dalen.
klopt

dit gaat keihard terugkomen op de hoofden van de olieboeren in het MO

1 de omschakeling naar Solar gaat versnellen,
2 alle andere olie landen gaan als een dolle produceren en kunnen / willen daarna niet meer terugschakelen
3. we gebruiken toch al steeds minder energie per persoon door veel betere isolatie
4 alternatieve energiebronnen als kolen en wind gaan ook weer mee doen , kernenergie is coming

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-05-2026 23:15:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220932606
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

dit gaat keihard terugkomen op de hoofden van de olieboeren in het MO

1 de omschakeling naar Solar gaat versnellen,
2 alle andere olie landen gaan als een dolle produceren en kunnen / willen daarna niet meer terugschakelen
3. we gebruiken toch al steeds minder energie per persoon door veel betere isolatie
4 alternatieve energiebronnen als kolen en wind gaan ook weer mee doen
Ik China rijdt inmiddels een kwart elektrisch in de grote steden, straks raken ze hun olie aan de straatstenen niet meer kwijt.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')