Dat viel ons ook op.quote:
Allemaal gewoon Amerikanen, alleen net als zowat alle inwoners van dat land, afkomstig van immigranten.quote:
Ik vond het leuk om te zien, heb meestal niet zoveel geduld om golf (of welke andere sport dan ook) te kijken, maar de solheim cup vond ik wel tof.quote:
quote:De Kennemer Golf & Country Club organiseert volgend jaar de KLM Open. De laatste edities werden allemaal op The International in Badhoevedorp gehouden. Het golftoernooi vindt plaats van 10 tot en met 13 juni 2027.
"Voor onze club is dit een bijzonder moment", meldt voorzitter Eric Rahusen op de website van de KLM Open. "De Kennemer en het KLM Open delen een geschiedenis die generaties teruggaat. We hebben ontzettend veel zin om er een groot sportief feest van te maken voor spelers, bezoekers en iedereen die erbij betrokken is. Daar zijn we nu al hard mee bezig."
In het verleden werd de KLM Open, voorheen de Dutch Open, al twintig keer op de Kennemer gespeeld. "De terugkeer naar de Kennemer is ook sportief zeer interessant", zegt Daan Slooter, sportief directeur van het KLM Open. "Deze baan vraagt creativiteit, controle over de balvlucht en spelen met de wind. Old school golf en het moderne golf hebben allebei kans op succes en dat betekent veel kanshebbers. Kennemer heeft internationale status en bewezen kampioenschapskwaliteit."
De Kennemer is een van de oudste golfbanen van Nederland. De Kennemer werd in 1910 opgericht en verhuisde in 1928 naar de huidige locatie in Zandvoort.
9 dollar maar? Wel karig, moeten ze dat met z'n allen delen?quote:Op donderdag 17 september 2026 11:20 schreef golfer het volgende:
Vanaf vandaag t/m zondag wordt op de DP Worldtour op de baan van Wentworth, in Surrey het BMW PGA Championship gespeeld.
Met bijna alle grote namen uit de golfwereld aanwezig en een prijzengeld van $9.
Dat is vlakbij mijn woonplaats en die prachtige baan heb ik vaak gespeeld. Ook in mijn tijd als actieve golfer namens mijn club daar tijdens het Dutch-open daar als marshal op enkele holes gestaan.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2026 11:33 schreef Nijna het volgende:
9 dollar maar? Wel karig, moeten ze dat met z'n allen delen?
Nog nooit geweest, ik ben als kind een keer op de Noordwijkse bij het KLM open geweest. Toen heb ik gezegd dat ik daar nog een keer zelf zou willen spelen... maar die heb ik nog niet kunnen afstrepen...quote:Op donderdag 17 september 2026 11:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vlakbij mijn woonplaats en die prachtige baan heb ik vaak gespeeld. Ook in mijn tijd als actieve golfer namens mijn club daar tijdens het KLM-open daar als marshal op enkele holes gestaan.
Is ook een leuke en moeilijke baan om te spelen.quote:Op donderdag 17 september 2026 11:37 schreef Nijna het volgende:
Nog nooit geweest, ik ben als kind een keer op de Noordwijkse bij het KLM open geweest. Toen heb ik gezegd dat ik daar nog een keer zelf zou willen spelen... maar die heb ik nog niet kunnen afstrepen...
Ik ben er nooit meer geweest, alleen die ene keer en blijkbaar vond ik dat zo magisch (maar dat zal het hele evenement zijn geweest). Ik weet niet eens of het toen al klm open heette, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2026 11:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Is ook een leuke en moeilijke baan om te spelen.
Die heb ik ook meerdere keren zien spelen en in 1986 op Noordwijk heb ik een hele ronde de veel te vroeg overleden Ballesteros gevolgd.quote:Op donderdag 17 september 2026 11:59 schreef Nijna het volgende:
Ik heb Bernard Langer zien spelen toen.
Voorlopig een uniek beeld:quote:Op zondag 20 september 2026 14:52 schreef borisz het volgende:
Joost binnen met -8.
-14 in totaal. De leiding moet die wel delen met Ryan Fox.
Top! Had n goed resultaat nodig voor Dubaiquote:Op zondag 20 september 2026 14:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Voorlopig een uniek beeld:
[ link | afbeelding ]
Zou bijna denken dat het AI is.quote:Op zondag 20 september 2026 15:09 schreef golfer het volgende:
Nog leuker, de stand momenteel:
[ link | afbeelding ]
Moet dat niet gedeeld worden met de andere 3 spelers op de gedeelde 6e plekquote:Op zondag 20 september 2026 17:26 schreef golfer het volgende:
Momenteel staat Joost gedeeld 6e, wat hem, als het zo blijft toch nog 322.000 US$ oplevert.
Ja.quote:Op zondag 20 september 2026 22:05 schreef chufi het volgende:
Moet dat niet gedeeld worden met de andere 3 spelers op de gedeelde 6e plek
Wow ... oh ja dit was wel een groot toernooi ....quote:Op zondag 20 september 2026 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja.
Dat is dus de uitkomst van die deelsom.
Ik zat er een beetje naast.quote:Op zondag 20 september 2026 23:28 schreef chufi het volgende:
Wow ... oh ja dit was wel een groot toernooi ....
Falers. Zag gistermiddag dat ze nog één overwinning nodig hadden en dan ditquote:Op zondag 27 september 2026 23:35 schreef Wereldgozer het volgende:
US dicht bij winst in presidents cup. De Internationals stonden nog flink aan de leiding voor de singles.
Matsuyama kan hari kiri plegen na flink prutswerk de laatste holes
Adam Scott ook al tijden vergane glorie, wissel maar door svp
@:de_boswachter
quote:Ze beloofden spelers, onder wie twee Belgen, de jackpot om over te lopen: Saudische golfcompetitie op sterven na dood met miljoenen schulden
Thomas Detry was in 2026 één van de best betaalde sporters van België. Maar nu de lucratieve Saudische LIV Tour failliet is, komt de sportieve toekomst van de beste golfer van ons land in gevaar. “Ik weet nog altijd niet waar ik in 2027 zal spelen”, zegt Detry.
Eigenlijk had Thomas Detry woensdag present moeten tekenen op de Royal Golf Club in Tervuren voor een event met jonge Belgische golfspelertjes, maar de beste golfspeler van het land cancelde noodgedwongen last minute zijn aanwezigheid. In de plaats daarvan trok hij naar Schotland, waar hij donderdag aan de slag gaat op het Alfred Dunhill Links Championship. Het is van moeten, zo geeft Detry aan. “Het is een beslissing die ik niet lichtvaardig heb genomen, maar ik moet prioriteit geven aan de dringende noodzaak om mijn plek op een tour voor 2027 veilig te stellen.”
Net als veel andere golfers zit Detry flink in de problemen door het faillissement van LIV Golf en de onzekerheid over de opvolger ervan. LIV Golf werd in 2022 opgericht als uitdagende tegenhanger van de gevestigde Amerikaanse PGA Tour, met miljardensteun van het Saudische staatsfonds PIF. Met torenhoge startgelden en contracten wist de nieuwe tour verschillende wereldsterren, onder wie Jon Rahm en Bryson DeChambeau, en onze landgenoten Thomas Pieters en Thomas Detry weg te lokken.
Miljoenen schulden bij spelers, onzekerheid over LIV 2.0
De ambitieuze golfrevolutie heeft intussen een flinke deuk opgelopen. In de context van het conflict in het Midden-Oosten schroefde Saudi-Arabië de ambities voor sommige van zijn megaprojecten terug. Eind april zette het Saudische staatsfonds zijn financiële steun aan de LIV Golf zelfs helemaal stop, waarna LIV begin deze maand officieel bescherming tegen een faillissement aanvroeg. Het slottoernooi werd afgelast. Ondertussen heeft de LIV Tour nog flink wat openstaande schulden bij zijn spelers. Zo zou Jon Rahm nog 6,6 miljoen euro tegoed hebben, Bryson DeChambeau heeft nog recht op meer dan 5 miljoen euro. Of Thomas Detry, die als nummer zes in de eindstand 6,2 miljoen euro plus teambonussen verdiende, al zijn prijzengeld ontving, is onduidelijk.
De organisatie wil graag een doorstart maken als ‘LIV 2.0’, een lightversie met een pak minder prijzengeld en minder spelers. Maar daarvoor zijn nieuwe investeerders én duidelijkheid over de toekomst van verschillende topspelers nodig. Het Britse BC Partners toont zich bereid om 264 miljoen te investeren, een schijntje van de 4,67 miljard euro die het PIF de voorbije jaren in het circuit pompte. Maar wel op voorwaarde dat een aantal grote namen aan boord blijft. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de dik betaalde vedetten bereid zijn om flink in te leveren.
De 57 LIV-golfers lijken stilaan eieren voor hun geld te kiezen. Zo ook Thomas Detry. De 33-jarige Brusselaar had vooraf aangekondigd dat hij woensdag in eigen land zou vertellen hoe zijn toekomst op de LIV Tour er zou uitzien, maar geeft nu toe dat hij “door de huidige situatie nog altijd niet weet waar hij in 2027 zal spelen”. “Mijn strategie is daarom om mijn kaart voor 2027 op de DP World Tour (European Tour) veilig te stellen.” Omdat de ‘overlopers’ van LIV minstens een jaar niet meer welkom zijn op de PGA Tour, is de minder prestigieuze DP World Tour het enige echte alternatief. Maar dan enkel voor wie op het einde van het seizoen in de top honderd van de ‘Race to Dubai’ van die DP World Tour staat. Detry staat momenteel op plek 108 en er resten nog vier toernooien. Vandaar dat hij deze week in Schotland probeert zo veel mogelijk punten te sprokkelen. Maar liefst 25 LIV-golfers volgen dezelfde piste en tekenen present op het toernooi.
Het wordt dus kantje boord voor Detry, die anders veroordeeld wordt tot een loodzwaar kwalificatieparcours. Dankzij LIV verdiende de Belg in 2026 meer geld dan dat hij de voorbije tien jaar op de DP World Tour bij elkaar speelde, maar de onzekere toekomst zorgt voor een erg zure nasmaak. Eind mei uitte Detry nog zijn vertrouwen in LIV en vertelde hij ons dat “geld nooit een doel op zich is geweest”. “Ik speel uit passie. Natuurlijk zeg ik niet nee tegen al dat geld. Maar of ik nu voor 30 miljoen euro of 2 miljoen euro speel, verandert voor mij niet veel.” Het zal in 2027 allicht dat laatste zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |